[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 340
35 180
113
Honnan vannak most ezek a számok?
“Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,” according to Britain’s Daily Telegraph newspaper. Only 512 of the air force’s 875 pilots met the number of required flight hours, German officials told government Bundestag legislators.


The number of flight hours are closer to 75% or 50%, or between 70 and 120 hours, of what is considered the normal rate for NATO nations. Based on admissions by the VKS, flight hours for bomber crews are considerably under the 150-hour mark considered to be the standard for adequate performance in NATO air fleets

 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and endre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 412
113
Ügy?

Bár ha leosztod a pilótaszámot a repült idővel, kb ez rajzolódik ki.

Már ha azt gondoljuk hogy az èvi kb 80 óra kevès.

De ehhez illene tudni a BAPos repült időt is.
Mert bár az is repidő, de kicsit máshogy èrtèkelendő.

Mindenesetre szerintem egy többfeladatos gèpnèl kicsit kevès.

Majd ha megèrkezik a +4 ez azèrt juvul.
Az l39-ek is a repidőn javítanak majd. Mègha az nem is ugyanaz lessz.
De milyen repült órát osztasz pilótaszámra? Vagy lemaradtam valami frissen kijött infóról?
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 697
5 672
113
De milyen repült órát osztasz pilótaszámra? Vagy lemaradtam valami frissen kijött infóról?
Ezen megy a diskurzus:

Állítólag a Gripenek most érték el összesítve a 30 ezer repült órát... szinte napra pontosan 18 évvel első gépek megérkezése után.

14 gép, 18 év, 30.000 óra

119 óra/év/gép átlagosan
1667 óra/év átlagosan
2143 óra/gép a 18 év alatt összesen átlagosan
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 412
113
Ezen megy a diskurzus:
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Az l39-ek is a repidőn javítanak majd. Mègha az nem is ugyanaz lessz.

Messze nem ugyan az. Csak a hozzá nem értők átverésére jó. Olyan, mint Gokarton gyakorolni F1-re.

De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.

Attól még a flotta összes repült óraszáma nem változik!

mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.

Mármint kinek elfogadható? És ugye az elfogadható az csak egy fokkal jobb, mint az elfogadhatatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G. and Rferi66

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 773
30 543
113
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Edesfaxom....
30k osztva 14el.Ennyi a truvaj.Es kijun az egy gepre juto AZLAGOS reppido.
Gepek osszesitett reppideje osutva a pilotak atlagolt szamaval,es kijon egy pilotara juto atlagos repido.
Ezen csak ront,hogy kivallasztott diszszemle pilotak propi celbol elvesznek repidot az atlag rovására.De ezt pontos kimutatasok hianyaban nem tudjuk pontossan megmondani,hogy hany reporat jelent.
Szarecsenmosdstasnak is kenear valami hatart szabni....
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 412
113
Attól még a flotta összes repült óraszáma nem változik!
Azt azért ugye ki tudod szamolni, hogy már most sem 14 gépre kell elosztani gépek elhasználtságát, hanem 16-ra?
:oops:
Mármint kinek elfogadható? És ugye az elfogadható az csak egy fokkal jobb, mint az elfogadhatatlan.
A pilóták szempontjából.
Szerintem a 130-150 óra közötti idő már elfogadható egy normális szimulátor programmal.
A USAF pilótai átlagban nem repülnek 11 órát havonta. Azt, ha jól kiszámolod akkor az nem éri el a 140-et.
Bizonyos helyzetek különben sem gyakorolhatók valós körülmények között. Pl. többszörös vészhelyzetek, de a valós fegyverhasználat sem igazán megoldható - tekintettel a rakéták áraira.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 073
113
Hja értem!
Ez a 4 nő 3 gyereket mennyi idő alatt tud kihordani kategória.
Most nem @Terminator -t csesztetném, hanem akik ezt a fonalat felvették.
Ezekből egyetlen releváns informaciót van értelme leszűrni, mégpedig a gépeink átlagos üzemidő terhelését.
De még azt sem feltétlen, mert ugye 2 viszonylag új gépünk van a gépvesztések miatt. Nyilván ahhoz is idő kell, hogy azonos szintre kerüljenek a Grioenek.
A pilóták az első 10 évben aránytalanul keveset repültek.
A pilóták közötti eloszlás sem egyenletes. Mert ugye pont a gépvesztéseket is ez okozta.
Korábban nem volt demo repülés sem, mostanra meg már 2-3 pilóta is csinálja. Na nekik persze úgy is több a repült idejük.
Ráadásul az is fontos lehet, hogy a jelenlegi állomány már nem egyezik meg a korai állománnyal. Azaz akik az első 10 évben repültek, azoknak jóval kevesebb Gripenen töltött idővel távoztak. (A 2 legmagasabb rendfokozatúról tudok csak, de biztosan voltak többen)
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Te ezt így biztosan, tutira tudod?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Azt azért ugye ki tudod szamolni, hogy már most sem 14 gépre kell elosztani gépek elhasználtságát, hanem 16-ra?
:oops:

A pilóták szempontjából.
Szerintem a 130-150 óra közötti idő már elfogadható egy normális szimulátor programmal.
A USAF pilótai átlagban nem repülnek 11 órát havonta. Azt, ha jól kiszámolod akkor az nem éri el a 140-et.
Bizonyos helyzetek különben sem gyakorolhatók valós körülmények között. Pl. többszörös vészhelyzetek, de a valós fegyverhasználat sem igazán megoldható - tekintettel a rakéták áraira.
Nem tudom, hogy honnan jött neked ez a 16, de nem feszegetem. Ellenben totál irreleváns, mert nem szervízciklusokról meg a tököm tudja miről van szó, hanem a flotta összes repült órájáról. Tökimindegy, hogy géppel repülték.

Ez a 130-150 óra a magyar pilóták átlaga? Milyen arányban van benne a szimulátor? Amely szimulátor a maga helyén kezelve hasznos, de nem helyettesíti a valódi feladatvégrehajtást. A Szoboszlai sem a sok Fifázástól játszik úgy, ahogy.
 
  • Imádom
Reactions: vasszekely

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Szerintem maradjunk annyiban, hogy mostanra elfogadható szintre kerültek a pilótáink gyakorlottsága. De ezt már le is nyilatkozták.
Szerintem a 130-150 óra közötti idő már elfogadható egy normális szimulátor programmal.
Mert szerinted ennyit repülnek.

Amikor az átlag(ami igen nem az utolsó par èv) gèpenkènt ennèl kevesebb.
Pilótából több van.

Az hogy egy aktív pilóta mit nyilatkozik.
Elfogadható? :D

Huszárhuszár .

Mi a faszt nyilatkozna?o_O
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Nem tudom, hogy honnan jött neked ez a 16, de nem feszegetem. Ellenben totál irreleváns, mert nem szervízciklusokról meg a tököm tudja miről van szó, hanem a flotta összes repült órájáról. Tökimindegy, hogy géppel repülték.

Ez a 130-150 óra a magyar pilóták átlaga? Milyen arányban van benne a szimulátor? Amely szimulátor a maga helyén kezelve hasznos, de nem helyettesíti a valódi feladatvégrehajtást. A Szoboszlai sem a sok Fifázástól játszik úgy, ahogy.
15 a győztes szám. Mivel a lenti gép már nem repül. Azt nem tudom mi lett amúgy a ronccsal, érdekes lett volna kiállítani valahova.

800
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 412
113
Nem tudom, hogy honnan jött neked ez a 16, de nem feszegetem. Ellenben totál irreleváns, mert nem szervízciklusokról meg a tököm tudja miről van szó, hanem a flotta összes repült órájáról. Tökimindegy, hogy géppel repülték.
Olvasd már el, hogy mire válaszolsz!
Ha 2 gépet elvesztettél, és 2 géppel pótoltad azokat, akkor a valaha a Magyar Legierő kötelékében hány gép volt? Csak mert szerintem 16, nem?
Amkor szerinte a most összesített statisztikai számot mennyivel kell elosztani, hogy megtudjuk, mostani gépállomány jelenlegi terhelését.
Persze itt módosít az eredményen, hogy nem vadonat új gépeket kaptunk
Ez a 130-150 óra a magyar pilóták átlaga? Milyen arányban van benne a szimulátor? Amely szimulátor a maga helyén kezelve hasznos, de nem helyettesíti a valódi feladatvégrehajtást. A Szoboszlai sem a sok Fifázástól játszik úgy, ahogy.
Nem. Nem tudunk hivatalos magyar átlagot, de az gondolom neked is logikusan kiszámolható, hogyha a teljes idő alatt 119 óra/gép/évre jön ki az átlag, és azt tudható, hogy az első 10 évben mélyen az átlag alatt repkedtek (akár 100 alatt is), akkor ez a 119 óra a második 8 évben lényegesen nagyobb számra kell kijöjjön.
Abban az ominózus interjúban, amikor számok nélkül a magyar Gripen pilóta nyilatkozott, akkor elmondta, hogy mostanra annyit javult relülések száma, hogy a NATO átlag közelébe került. Emiatt tettem be az USAF számait, mert hiába beszélnek a németek 180 órákról, ha a döntő mennyiséget reptető USAF átlaga 140 alatti. Másrészről azt sem tudjuk, hogy az egyes országok mennyit szimulátoroznak.
Jelenleg a Magyar Légierő képességszintjének szempontjából tök mindegy, hogy 2010-ben mennyit repült az akkori állomány (mert az átlagban az is benne van, és erősen lefelé húzza azt). Most az számit, hogy jelenleg mennyit tudnak repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Olvasd már el, hogy mire válaszolsz!
Ha 2 gépet elvesztettél, és 2 géppel pótoltad azokat, akkor a valaha a Magyar Legierő kötelékében hány gép volt? Csak mert szerintem 16, nem?
Amkor szerinte a most összesített statisztikai számot mennyivel kell elosztani, hogy megtudjuk, mostani gépállomány jelenlegi terhelését.
Persze itt módosít az eredményen, hogy nem vadonat új gépeket kaptunk

Elolvastam. Nem tudom mit hisztizel.azt sem tudom, hogy honnan vetted a 16 gépet.
Egy veszett oda, mert nagytudású főnök úr MiG-29-ként vezette.
Nem értem, hogy milyen számot vársz attól, hogy az össz óraszámot 15-el elosztod. Egyszerre nem repült ennyi gép. Pilótából meg jóval több van, így a gépek számából nem derül ki, hogy egy pilóta mennyit repül. Az új D repült óráit meg nem hiszem, hogy beleszámolták a magyar repült órákba, mert minek?
De biztos én vagyok a hülye, hogy nem értek a fideszes matekhez.


Nem. Nem tudunk hivatalos magyar átlagot, de az gondolom neked is logikusan kiszámolható, hogyha a teljes idő alatt 119 óra/gép/évre jön ki az átlag, és azt tudható, hogy az első 10 évben mélyen az átlag alatt repkedtek (akár 100 alatt is), akkor ez a 119 óra a második 8 évben lényegesen nagyobb számra kell kijöjjön.
Abban az ominózus interjúban, amikor számok nélkül a magyar Gripen pilóta nyilatkozott, akkor elmondta, hogy mostanra annyit javult relülések száma, hogy a NATO átlag közelébe került. Emiatt tettem be az USAF számait, mert hiába beszélnek a németek 180 órákról, ha a döntő mennyiséget reptető USAF átlaga 140 alatti. Másrészről azt sem tudjuk, hogy az egyes országok mennyit szimulátoroznak.
Jelenleg a Magyar Légierő képességszintjének szempontjából tök mindegy, hogy 2010-ben mennyit repült az akkori állomány (mert az átlagban az is benne van, és erősen lefelé húzza azt). Most az számit, hogy jelenleg mennyit tudnak repülni.

Ez irreleváns.
 
  • Imádom
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 412
113
Mert szerinted ennyit repülnek.

Amikor az átlag(ami igen nem az utolsó par èv) gèpenkènt ennèl kevesebb.
Pilótából több van.

Az hogy egy aktív pilóta mit nyilatkozik.
Elfogadható? :D

Huszárhuszár .

Mi a faszt nyilatkozna?o_O
Nem nyilatkozott óraszámokat, de azt elmondta, hogy a számok már a NATO átlag köré mozdultak.
Múltkor különben kiszámoltam, hogy a csehek sokkal többet reptetik a gépeiket, de pl. svéd gépek átlagos éves terhelése valahol a magyar környékén van.
Miért lenne különben több pilóta?
Jelentős volt a 18 év alatt a távozók száma is.
Pl. Múltkor pont egy olyan pilóta köszöntötte Szíjjártót a Falconba szálláskor, aki "valahogy" fent felejtette a Gripenes felvarróit a pilóta overálon.
Nyilván Falcon pilótaként már nem aktív a Gripenen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 412
113
Ritkán szoktam egyetérteni @kelepisti -vel, de olvassátok már el, és értelmezzétek már, hogy mit írt:
De ez csak átlag. Az évente repült órák, erősen eltérhetnek. (Lásd pld. amikor a tiltások miatt csak a keszi repülhetett szinte. A hajózó állomány sem kapta meg éveken keresztül még a NATO minimumot sem. Az évenkénti gép/repült óra adna igazán valami hitelesebb képet. Meg aztán a mi volt, az kevésbé számít a mi van... nál.
Pontosan ugyan arról írt amiről én is.
Egyszerűen külön kell venni a gépek - messze nem konstans - terhelését, meg a jelenleg aktív pilóta állomány éves repülési lehetőségeit.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Nem nyilatkozott óraszámokat, de azt elmondta, hogy a számok már a NATO átlag köré mozdultak.
Múltkor különben kiszámoltam, hogy a csehek sokkal többet reptetik a gépeiket, de pl. svéd gépek átlagos éves terhelése valahol a magyar környékén van.
Miért lenne különben több pilóta?
Jelentős volt a 18 év alatt a távozók száma is.
Pl. Múltkor pont egy olyan pilóta köszöntötte Szíjjártót a Falconba szálláskor, aki "valahogy" fent felejtette a Gripenes felvarróit a pilóta overálon.
Nyilván Falcon pilótaként már nem aktív a Gripenen.
25-26 pilótát terveztek a kezdetekkor.

20 kb reális most is.
Annyi illik a szolgálatok, bap miatt.
Most nincs időn csoportkèpet, cikket előkeresni.

Mennyit repül más ország állománya, az szerintem meg részben összehasonlításnak jó.
Főleg svédországban gondolnám több kiképzési repülésre alkalmasabb légtér van, így a repült órák színvonala sem biztos, hogy ugyanaz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 675
32 310
113
most már értitek minek akarja a légierő az albákat ??? tudom a f1 es pilóta sem raly autón edz de hogy f1 es pilóta legyen valakiből nem árt ha elötte vezetett is valamit komolyabb óraszámba.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár