[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
Aki nem tudná 12 darab Airframe-t, tehát szerkezetileg kész repülőgépet (törzsszekciók szárnyak, függőleges vezérsík stb. lejártott saját kockázatra néhány éve a SAAB. Az volt felajánlva a horvátoknak, buleszoknak stb. ezért volt még C/D újra is lehetőség. Ennél többet már nem fognak legyártani, hiszen kell a hely az E-nek a gyártósoron, és a jövendő eladásaikban is az E-re fokuszálnak..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az egy +1 század C/D nagyon megfelelő lenne, ha nem a svéd gépekből, hanem a SAAB által legyártott eltárolt airframe-kből készülne, amik kvázi 0 repült órásak, valamint ha az E-kből a C+/D+ fejlesztéseket beraknák, ebben akár lehetnénk kísérleti "nyulak" ha olyan lenne a konstrukció mint a jelenlegi, csak rentábilisabban, de megtataná a magas hadrafoghatósági arányt.
A SAAB már javában dolgozik a C/D gépek korszerűsítési programján.
https://www.saab.com/newsroom/press...future-options-for-swedens-gripen-cd-fighters
és igen, v.színű mi leszünk az első külföldi megrendelői a fejlesztési csomagnak.

A további gépek lehetnek 0 órás gépek is, de v.színű jóval olcsóbban kijönnénk ha a használt svéd gépeket vennénk meg és újítatnánk föl.
A svéd gépek sárkányában is még annyi idő van ami nekünk bőven elegendő lesz még vagy 20 évig...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Aki nem tudná 12 darab Airframe-t, tehát szerkezetileg kész repülőgépet (törzsszekciók szárnyak, függőleges vezérsík stb. lejártott saját kockázatra néhány éve a SAAB. Az volt felajánlva a horvátoknak, buleszoknak stb. ezért volt még C/D újra is lehetőség. Ennél többet már nem fognak legyártani, hiszen kell a hely az E-nek a gyártósoron, és a jövendő eladásaikban is az E-re fokuszálnak..

Tippre mennyit tudnának engedni?

Az ár nagy része nem a sárkány lenne. És azt sem tudná szarért-húgyért, mert neki is vissza kell jöjjön a pénze, amit ezekbe rakott. Viszont én olyanon is gondolkodom, hogy ezeknél a sok letárolt cuccoknál, amik mostanában lesznek, guberálhatnánk például használt avionikát bele. Elvileg az nem egy elhasználódásra hajlamos dolog. Inkább a motor az, amit folyton cserélni kell.
Dél-Afrikából mondjuk? Nekik lenne tartalék motor meg ami amúgy is kell gépkannibalizálásnál, nekünk meg egy csomó olyan cucc, amit nem szoktak cserélni gyakran. Vagy ha a csehek nem Eriket akarnak maguknak, akkor annak is neki állhatnánk feszítővassal. ;)

Viszont az Eriknek és a Deltának lenne egy olyan előnye, hogy a tót Viperekkel szemben minőségi és mennyiségi kombinációnk lenne.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Tippre mennyit tudnának engedni?

Az ár nagy része nem a sárkány lenne. És azt sem tudná szarért-húgyért, mert neki is vissza kell jöjjön a pénze, amit ezekbe rakott. Viszont én olyanon is gondolkodom, hogy ezeknél a sok letárolt cuccoknál, amik mostanában lesznek, guberálhatnánk például használt avionikát bele. Elvileg az nem egy elhasználódásra hajlamos dolog. Inkább a motor az, amit folyton cserélni kell.
Dél-Afrikából mondjuk? Nekik lenne tartalék motor meg ami amúgy is kell gépkannibalizálásnál, nekünk meg egy csomó olyan cucc, amit nem szoktak cserélni gyakran. Vagy ha a csehek nem Eriket akarnak maguknak, akkor annak is neki állhatnánk feszítővassal. ;)

Viszont az Eriknek és a Deltának lenne egy olyan előnye, hogy a tót Viperekkel szemben minőségi és mennyiségi kombinációnk lenne.

Jajj, dehogy.

Pont, hogy a hajtóművek bírják sokáig, az elektronikát meg sűrűn kell frissíteni. Hogy pontosan mit és hogy, az titok.
 
K

kamm

Guest
A SAAB már javában dolgozik a C/D gépek korszerűsítési programján.
https://www.saab.com/newsroom/press...future-options-for-swedens-gripen-cd-fighters
és igen, v.színű mi leszünk az első külföldi megrendelői a fejlesztési csomagnak.
Mar régen osszeraktak, csak a svedek tabalyig vartak a rendelessel, ez amugy a tavaly durvan megemelt méretű sved hadsereg és az ahhoz rendelt új vedelmi büdzsé részeként jött.

Ettől függetlenül nem az E-bol vesznek át dolgokat, az nem is lehetséges igazából, pl. nem véletlenül teljesen más AESA radart kellett fejleszteni a C+ upgradehez, a PS-05 Mark5 egy Ericsson fejlesztés a PS-05/A backenden, mig az uj ES-05 Raven a Leonardotol jott a Gripen E-be.

A további gépek lehetnek 0 órás gépek is, de v.színű jóval olcsóbban kijönnénk ha a használt svéd gépeket vennénk meg és újítatnánk föl.
A svéd gépek sárkányában is még annyi idő van ami nekünk bőven elegendő lesz még vagy 20 évig...
Totál pénzkidobás lenne bármiféle használt szart venni.
A meglévő gepeinket upgradelni no-brainer, az egyértelmű, de azok mellé már E kell, nem tovabbi 20+ éves design.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
Mar régen osszeraktak, csak a svedek tabalyig vartak a rendelessel, ez amugy a tavaly durvan megemelt méretű sved hadsereg és az ahhoz rendelt új vedelmi büdzsé részeként jött.
Ettől függetlenül nem az E-bol vesznek át dolgokat, az nem is lehetséges igazából, pl. nem véletlenül teljesen más AESA radart kellett fejleszteni a C+ upgradehez, a PS-05 Mark5 egy Ericsson fejlesztés a PS-05/A backenden, mig az uj ES-05 Raven a Leonardotol jott a Gripen E-be.

Totál pénzkidobás lenne bármiféle használt szart venni.
A meglévő gepeinket upgradelni no-brainer, az egyértelmű, de azok mellé már E kell, nem tovabbi 20+ éves design.

A 20 éves desging az E alapja is, csak megnövelve, nagyobb hatótáv és több fegyverterhelés miatt. Ehhez újabb hajtómű kellett. Az alacsony érzékelhetőség nem nőtt meg. Nekünk felesleges nagyobb hatótáv és felesleges nagyobb fegyverterhelés is. Nem nekünk kell az oroszok, vagy közel-keleten a penge élének lenni. Ami fontos, az elektronika. Nos a régi C/D-nem a hűtési képessége a problémás igy laikusként (amit tudok, és infom van róla, akár írott, akár informális). Az orr részt viszont a svéd már átalakította némileg a C/D-hez is jelenlévő AESA-s Mk05 miatt. Ezt az átépítést, mivel ha a letárolt sárkány szereznénk be, nem kéne végrehajtani, eleve így gyártatnák. Még mit lehet az E-ből átvenni.. Az elektronikához tartozó MAWS-t és aktív ellentevékenység rendszert. Ezt akarják elsősorban a C+/D+ ba integrálni a svédek, hogy az Ő gépeik is effektívebbek maradjanak, vagy 2 évtizedre. Ehhez lehet még + fegyverintegráció, pld Brimstone, illetve SDB II. A Taurus/Kepd amúgy is lehet C/D-re is (de mi szerintem nem szerezzük be, pedig két századnál (ha lenne annyi), akkor azért effektív támadófegyver lenne..
 
M

molnibalage

Guest
Nekünk felesleges nagyobb hatótáv és felesleges nagyobb fegyverterhelés is.
Nem értek egyet. A C/D Gripen legnagyobb hátránya, hogy pont annyival kisebb az F-16-nál, hogy a kevés függesztője miatt és a wingtip korlát miatt a gér rugalmassága én önvédelme is komolyan meg van nyomorítva AG bevetésen.

Az F-16C mindig vihet 4 db AAM-et, ami akár 4xAIM-120 is lehet úgy, hogy 2x szárnx pótos van és 2x1 tonna fegyver.
Gripen C/D-n pótos és AG fegyver esetén nincs AIM-120...
 
K

kamm

Guest
A 20 éves desging az E alapja is, csak megnövelve, nagyobb hatótáv és több fegyverterhelés miatt.
Meg totalisan uj avionika, teljesen uj, kontenerizalt, fuggetlenitett sw platform, vadonatuj EW kepessegek, uj network modok, vadonatúj next-gen radar, stb stb. Meg a pylon suspensionok is ujak, no meg 10 pylon van, ugye.
Nem a sarkany alakja a lényeg, erted.
Ehhez újabb hajtómű kellett.
Mivel mindenkinek a tobb pylon kellett.

Az alacsony érzékelhetőség nem nőtt meg.
Marmint az RCS merre valtozott?
Ez sosem volt publikus, de a jobb anyagok stb miatt tovabb csokkent az E-nel, a tajekozottabb forrasok a B2 kornyekere teszik, az alatt meg mar csak az F-22, F-35 van (meg esetleg az F-117 volt.)
Fene tudja, ez a legszigorúbb titkok egyike minden gyartonal.

Nekünk felesleges nagyobb hatótáv és felesleges nagyobb fegyverterhelés is.
Ehh, what...? :eek:

Jol értjük: szerinted amikor mindössze 1-2 szazad van, akkor neked felesleges a tobb pylon...? :eek:

Nem nekünk kell az oroszok, vagy közel-keleten a penge élének lenni. Ami fontos, az elektronika. Nos a régi C/D-nem a hűtési képessége a problémás igy laikusként (amit tudok, és infom van róla, akár írott, akár informális).
Nem értem. A radar hutesre gondolsz...?

Az orr részt viszont a svéd már átalakította némileg a C/D-hez is jelenlévő AESA-s Mk05 miatt. Ezt az átépítést, mivel ha a letárolt sárkány szereznénk be, nem kéne végrehajtani, eleve így gyártatnák.
Ennek semmi koze az E-hez, na meg semmit nem alakitottak az orran, hanem eleve abba terbeztek egy kisebb, de mar GaN AESA radart, ez lett a Mark5.
Amugy a Raven az Ebol pont ezert fel sem merult, nem ferne be.

Még mit lehet az E-ből átvenni.. Az elektronikához tartozó MAWS-t és aktív ellentevékenység rendszert. Ezt akarják elsősorban a C+/D+ ba integrálni a svédek, hogy az Ő gépeik is effektívebbek maradjanak, vagy 2 évtizedre.
Ez sem igaz, nem lehet mindent, csak ha kontenerezel. Nincs olyan platform a C/Dben meg ala, csak bizonyos szintig lehetseges visszaportolni funkciókat, nem fognak teljes remdszerplatformot valtani. (Eleve hülyeség azt feltetelezni, hogy az új generációs modelljuk helyett majd mindent eladnak neked a regihez.)

Ehhez lehet még + fegyverintegráció, pld Brimstone, illetve SDB II. A Taurus/Kepd amúgy is lehet C/D-re is (de mi szerintem nem szerezzük be, pedig két századnál (ha lenne annyi), akkor azért effektív támadófegyver lenne..
Ezeknek semmi koze az EWhez, ezek szimpla weapon system integration és ezt eddig is lehetett a C/Dn, lasd az osszes MS upgrade.
 
K

kamm

Guest
Nem értek egyet. A C/D Gripen legnagyobb hátránya, hogy pont annyival kisebb az F-16-nál, hogy a kevés függesztője miatt és a wingtip korlát miatt a gér rugalmassága én önvédelme is komolyan meg van nyomorítva AG bevetésen.

Az F-16C mindig vihet 4 db AAM-et, ami akár 4xAIM-120 is lehet úgy, hogy 2x szárnx pótos van és 2x1 tonna fegyver.
Gripen C/D-n pótos és AG fegyver esetén nincs AIM-120...
Pontosan. A világelső EW meg a networked warfare kepessegeken kivul a harmadik fő előnye az E-nek, hogy tisztességes mennyiségű fegyvert lehet már raakasztani, sokkal kevesebb kompromisszumra kényszeríti a gepparokat különböző kuldeteseknel.
 
M

molnibalage

Guest
Marmint az RCS merre valtozott?
Ez sosem volt publikus, de a jobb anyagok stb miatt tovabb csokkent az E-nel, a tajekozottabb forrasok a B2 kornyekere teszik, az alatt meg mar csak az F-22, F-35 van (meg esetleg az F-117 volt.)
Milyen tájékozott források?

A Gripen E sárkánya teljesen hagyományos és a szívócsatornája is.
Egy '80-as években tervezett csont egyszerű hagyományos sárkányból utólag nem csinálsz stealth gépet.

A B-2 meg a stealth design. A kezdetektől, ráadásul közelebb van az ideális gyémánt formához.
2-3 nagyságrend eltérés van köztük RCS-ben.

A hagyományos gépek függesztmény nélkül a -10 és 10 dBsm között vannak a stealth gépek minimuma meg -40 dB tájára is becsókol és legrosszabb esetben szűk tartományban hátulról és oldalról esik be -10 dBsm-re, de szemből +/- 45 fok között -30 dBsm kb. az átlag.

Ez a tájékozott forrás vagy B-2-vel nincs tisztában vagy a Gripennel.
Az, hogy ilyen csont hülyeséget elhiszel és még csak képes is vagy leírni, az a kemény és nem a kád széle...

Pontosan. A világelső EW meg a networked warfare kepessegeken kivul a harmadik fő előnye az E-nek, hogy tisztességes mennyiségű fegyvert lehet már raakasztani, sokkal kevesebb kompromisszumra kényszeríti a gepparokat különböző kuldeteseknel.
Ez a világelső EW duma kicsit unalmas. Egyesek úgy tesznek, mintha nem létezne a Rafale vagy az F-35A vagy az F-16 Block 60 vagy bármi más.
Mitől is világelső? Mert a SAAB marketing bulldózer azt tolja?

A tisztességes mennyiségű fegyverzet meg kb. végre elérte az 40+ éves F-16A szintjét a nagyobb géppel, csak sajnos a Gripen E még alulmotorizáltabb, mint a C/D volt. A gép és fegyverzet tömegének növekedésével sem tart lépées az F414 nemhogy a légellenállás növekménnyel.

Ha meg tényleg azonos méretű a szárny, akkor még a cruise AoA is nagyobb = nagyobb drag.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Néhányan emlegetik a Dél-Afrikai Gripen flottát, mint amelyet érdemes átvenni. Nos azok kb. a spanyol Leopard 2A4 -esek analógiái. Olyan állapotban vannak és annyi volt rájuk eleddig ráköltve, hogy inkább nagy ívben kerülendő ...

C/D verzióval tervezés még 20 évig kérdésköre. Ami a legfontosabb: a svédek nem terveznek ilyet ... Ennek természetesen igen komoly kihatása lenne a jövőbeni (nem a mostanira) fejlesztésekre, azok áraira stb. Amennyiben a csehek nem gondolkoznak a jelenlegi flottájuk továbbszolgálatán, akkor pláne. Ebben az esetben gyakorlatilag egyedül maradnánk egy századdal (ugye 2026 -hoz képest 20 évről volt szó).

Svédek -nek max. letárolva lesz majd. Brazilok Gripen E/F -el indultak eleve. Dél-Afrika addigra kuka. Fentebbi feltételezés alapján csehek is kuka. Addigra a Thai légierő 12 db C/D -je is az lesz. Horvátok nem vették meg a SAAB által letárolt vázakat (ez kulcs!). Egy századnyi gépre egészen egyszerűen mondjuk 2030 után ne számítsunk komoly fejlesztésekre. A svédeknek nagyon nem érné meg két típusra külön fejlesztéseket menedzselni - mondjuk a helyett, hogy csak az újabb E/F -et nyomatnák az érdeklődőknek ...

Főleg, ha a csehek is kiesnének, akkor a svédek helyében (amennyiben második századon gondolkodnánk), akkor simán adnék egy őrült kedvezményes ajánlatot a jelenlegi század cseréjére E/F -re, meg plusszban ugye egy második ugyanilyen. Minden szempontból sokkal egyszerűbbé válna az életük ...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Jol értjük: szerinted amikor mindössze 1-2 szazad van, akkor neked felesleges a tobb pylon...? :eek:
Ne ess abba a hibába, amibe @molnibalage folyamatosan.
Ő autóskártya szinten nézi a gépeket.
Ha azt mondják, hogy egy C/D+ gépet megkapunk mondjuk 50-60M USD áron, akkor ott egy pilon ára jóval kedvezőbbre jön ki, mint az E esetén. Az E ára szerződési szinten 90-100M USD körül kell legyen.
Tehát legrosszabb esetben is míg ugyan annyi pénzből 2 E jön ki, addig C+-ból mondjuk 3.
3 C-nek van összesen 18 pilonja, + póttartályok
2 E-nek meg csak 14 - 2 póttartály a szárnytői pilonokra. Az E-nek így valószínűleg nagyobb lesz a járőr ideje, cserébe viszont ha az egyik gépét le is lövik, akkor is még 2 géped marad az egyel szemben (12 pilon vs 7 pilon).
Az autóskártya megközelités hasznos lehet egy amerikai haderő szempontjából. Korlátozott erőforrások esetén viszont a veszteségekre is fel kell készülni.
Pontosan emiatt szimpatikus az EVA is nekem. Pláne mióta megnövelték szállítható lövedékek számát.
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95
K

kamm

Guest
Ne ess abba a hibába, amibe @molnibalage folyamatosan.
Ő autóskártya szinten nézi a gépeket.
Ha azt mondják, hogy egy C/D+ gépet megkapunk mondjuk 50-60M USD áron, akkor ott egy pilon ára jóval kedvezőbbre jön ki, mint az E esetén. Az E ára szerződési szinten 90-100M USD körül kell legyen.
Tehát legrosszabb esetben is míg ugyan annyi pénzből 2 E jön ki, addig C+-ból mondjuk 3.
3 C-nek van összesen 18 pilonja, + póttartályok
2 E-nek meg csak 14 - 2 póttartály a szárnytői pilonokra. Az E-nek így valószínűleg nagyobb lesz a járőr ideje, cserébe viszont ha az egyik gépét le is lövik, akkor is még 2 géped marad az egyel szemben (12 pilon vs 7 pilon).
Az autóskártya megközelités hasznos lehet egy amerikai haderő szempontjából. Korlátozott erőforrások esetén viszont a veszteségekre is fel kell készülni.
Pontosan emiatt szimpatikus az EVA is nekem. Pláne mióta megnövelték szállítható lövedékek számát.
Nem esek semmibe, szerintem elfelejtetted, mi volt az eredeti állítás.
A kerdes az volt, ha tudjuk - mert tudjuk -, hogy max 1 uj szazad lesz egyelőre, akkor milyen idióta elmélet szerint nem kellene sokkal több pylon és erősebb gép ugyanazon +1 szazadban...?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Néhányan emlegetik a Dél-Afrikai Gripen flottát, mint amelyet érdemes átvenni. Nos azok kb. a spanyol Leopard 2A4 -esek analógiái. Olyan állapotban vannak és annyi volt rájuk eleddig ráköltve, hogy inkább nagy ívben kerülendő ...

C/D verzióval tervezés még 20 évig kérdésköre. Ami a legfontosabb: a svédek nem terveznek ilyet ... Ennek természetesen igen komoly kihatása lenne a jövőbeni (nem a mostanira) fejlesztésekre, azok áraira stb. Amennyiben a csehek nem gondolkoznak a jelenlegi flottájuk továbbszolgálatán, akkor pláne. Ebben az esetben gyakorlatilag egyedül maradnánk egy századdal (ugye 2026 -hoz képest 20 évről volt szó).

Svédek -nek max. letárolva lesz majd. Brazilok Gripen E/F -el indultak eleve. Dél-Afrika addigra kuka. Fentebbi feltételezés alapján csehek is kuka. Addigra a Thai légierő 12 db C/D -je is az lesz. Horvátok nem vették meg a SAAB által letárolt vázakat (ez kulcs!). Egy századnyi gépre egészen egyszerűen mondjuk 2030 után ne számítsunk komoly fejlesztésekre. A svédeknek nagyon nem érné meg két típusra külön fejlesztéseket menedzselni - mondjuk a helyett, hogy csak az újabb E/F -et nyomatnák az érdeklődőknek ...

Főleg, ha a csehek is kiesnének, akkor a svédek helyében (amennyiben második századon gondolkodnánk), akkor simán adnék egy őrült kedvezményes ajánlatot a jelenlegi század cseréjére E/F -re, meg plusszban ugye egy második ugyanilyen. Minden szempontból sokkal egyszerűbbé válna az életük ...
A dél-afrikai gépek egy év kivételével ugyan úgy a Saab supportját kapják, mint a mi gépeink. Náluk annyi a különbség, hogy időről időre forgatják a gépeket, mert nincs pénzük az összes gépet reptetni.
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Nem esek semmibe, szerintem elfelejtetted, mi volt az eredeti állítás.
A kerdes az volt, ha tudjuk - mert tudjuk -, hogy max 1 uj szazad lesz egyelőre, akkor milyen idióta elmélet szerint nem kellene sokkal több pylon és erősebb gép ugyanazon +1 szazadban...?
Nem tudjuk mennyi plusz gép lesz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Elmész te a búsba...
Kivételesen nem basztatás miatt írtam.
Ez a te "superképességed". :cool:
Lehet, hogy fejből tolod az F-15 tömeg/range adatait, csak lesz@rod a dolog gazdasági részét. Te folyamatosan az amerikai gépek technológiai felsőbbrendűségét hangoztatod. Ami persze igaz is lehet, csak a kisboltba leugrani elég egy IGNIS is (ha nincs többre pénz), nem kell feltétlen a Panamera.
Lehet, hogy tudnál bérelni Panamerát, de azt a pénzt, amit annak a 2 heti bérlésére elköltesz, abból kijön az IGNIS egész éves fenntartása.
Szóval 2 hétig Panamerával jársz a boltba, utána meg megint gyalog. Vagy továbbra is Panameraval, csak venni már nem tudsz semmit a kisboltban...
Szóval én mindig is elismertem pl. az F-35 technológiai felsőbbrendűségét, a kérdés az, hogy annak mi az ára.
És most ebben a topicban nem akarok végeláthatatlan F-35 vitát elindítani - ismét...
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95 and Catles
M

molnibalage

Guest
Pedig van benne igazság. Altalaban k paramétereket és ignoralsz minden mást, ami nem passzol a prekoncepciodhoz.
Rizsa, konkrét példát kérek.
Ennél nagyobb sértést és hazugság leírásához nagyon meg kellene feszülnie itt bárkinek, hogy én autóskártyás módon hasonlítok dolgokat.
Amikor b*meg faszfejhuszártól soha nem láttam semmiféle eredeti doksit, de dumát és rizsát, azt bezzeg igen.
Már bánom, hogy levettem róla az ignore-t.

Esetleg majd akkor legyetek Patreon tagok és nézzétek meg az üzemanyag számításokat amin az Opera videó alapszik.

A szomorú igazság az, hogy egy AIM-120 nélküli Gripen bármilyen félkomoly vadászellenállás esetén csak elmenekülni tud és még fedezni sem tudja azt. Ezzel szemben egy ARH-s gép képes arra, hogy indítson ARH-t és ezzel az ellenfelet is minimum kitérésre kényszerítse sőt, ha nagyon pattog, akkor belefuthat pofonba.

Egy SR IR AAM-es Gripen C-re még egy MiG-21 LanceR is komoly veszély, ha úgy dönt, hogy akkor felveszi a harcot vele, hogy elérje a célját.

Alapvető difi az, hogy ha csak SR IR AAM-mal vagy MED BVR ARH-val mész bevetésre.
Az 30+ éves F-16-nak sem kell ilyen kompromisszumot tennie.
Az Block 50+ óta meg CFT is lehet az F-16C-n (rugalmasabb bevetéstervezés a több keró miatt) és mivel integrált az ECM ezért a pótosok mennyisége is növelhető igény esetén. A GE F110 viszont lépést tart a gép tömegének növelésével.

Szegény Gripen C/D ilyet nem tud sehogy. Az a +1/+1 db szárnytartó nagyon hiányzik neki.
Nem AG fegyverzethez, csak azért, hogy ott legyen 1-1 db AIM-120.

Az ilyen CGI-t komolyan venni meg nem kell. Ennyi fegyvert tenni egy ekkora gépre semmi értelme. Repteljesítmény a béka segge alatt, a hatósugár is.
A Gripen E esetén is flexibilitásról van szó. Ha kell akkor pótós, ha kell akkor ott az a + AAM, ami nagyon kell. De nem azért kell a sok függesztő, hogy 3-4 tonna fegyverzet legyen rajta.
LjBqDviKz47BsZQPKict2ilt9wznhCGqMonbJv5bE3oGKqPhIJmLF1UsXv9qLgxFbLepFUt5Xf3_upcQwIiI4Qe1SHNoM6mCsOsQzJApIErmQ-yZ6ePDlA
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77