[HUN] Szuhoj Szu-22 "Fitter"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 016
33 925
113
1996 Taszár







Az első az 1995 Taszár, a többi 1996 augusztus 26, Pápa, az utolsót azt nem tudom, mert azt nem én fotóztam, de sokkal későbbi. Viszont már a repülőtér melletti területet mutatja, mivel a 10-es mögött ott áll a 41-es, ami a gépem (meg még három másik emberé).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 016
33 925
113
A 08-as volt az egyetlen, amit nem idehaza nagyjavítottak, hanem még a Szovjetúnióban, 1990-ben. Ezzel a festéssel, de nagy, szögletes oldalszámokkal jött haza, amit a taszári üzemeltetők a taszári, kerek számozással "írtak felül".


Érdekesség, hogy a többi gép az erdeti festésén is kerek számokat viselt, ami egyértelművé teszi, hogy azokat az összerakás után a taszáriak festették fel és számok nélkül jöttek az An-12-esek gyomrában.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
7 034
12 450
113
Amikor még én jártam hivatalosan a katonai repülőtereinken, akkor még fényképezni nem lehetett, pedig nagyon jó képeket csináltam volna. Pápán pl. a készültségi, rakétákkal felszerelt MiG-23MF tetején rajzoltam a kamuflázst. A pilóta azt mondta, hogy csak ne fényképezzek. Jó kis belépőm volt, szinte bárhová bejuthattam vele a légierőn belül. Nekem a 11-es MiG-23MF volt a kedvencem.
Régi szép idők!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 016
33 925
113
Amikor még én jártam hivatalosan a katonai repülőtereinken, akkor még fényképezni nem lehetett, pedig nagyon jó képeket csináltam volna. Pápán pl. a készültségi, rakétákkal felszerelt MiG-23MF tetején rajzoltam a kamuflázst. A pilóta azt mondta, hogy csak ne fényképezzek. Jó kis belépőm volt, szinte bárhová bejuthattam vele a légierőn belül. Nekem a 11-es MiG-23MF volt a kedvencem.
Régi szép idők!
Offtopic, de tessék :)





Délelőtt voltam, eza képsorozat akkor készült. A taszáriak repültek akkor (még nem tagozódtak be teljesen a pápai ezred állományába) és a délutáni váltás volt azon a keddi napon a pápai állományé. A MiG-23-asok már nagyon a végüket járták, így a reptéren senki se tudta megmondani, hogy a délutáni etapban lesz-e egyátalán 23-as, vagy csak a 21-eseik fognak tudni feladatra menni. Nekem meg haza kellett jönnöm, így végül sohasem tudtam meg, hogy lemaradtam-e valamiről is egyátalán :)
A keszi-ben a 01-es és 02-es (vagy a 02-es és 03-as?) MiG-23MF-ek voltak, mert ezekben volt a legkevesebb üzemidő és így tudtak spórolni, hogy a többivel a csak a kiképzési repüléseket nyomatták.

Amit még tudok, hogy 1996 decemberének végén, egy kifejezetten hideg napon az utolsó együléses MiG-23-as, ami idehaza repült, az a 11-es volt. Az utolsó kétüléses pedig a 15-ös:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 016
33 925
113
Jövőre nagy dolgokat terveznek a Siófok-Kilitire leszállított két UM-el.
A 08-as és a 09-es ráaádsul elkerülte a pápai "rothasztást".
Egy kicsivel jobb állapotban voltak, mert viszonylag elég hamar Tatára kerültek (értsd: valamikor a 2000-es évek közepén) és ott voltak idáig szétszerelve.

A 09-est legutoljára akkor láttam, mikor 1996 júliusában a PG-ben berepülték, akkor még az eredeti festésével, míg a 08-ast az év augusztusa végén a pápai repülőtéren láttam.



A 08-as, a jellegzetes "sárgásbarna" festésével pontosan itt állt, mint ezen a képen is:



Ez a gép volt az egyetlen, amit 1990-ben nagyjavítottak a szovjetek Baranovicsiben, utána elfogyott a pénz és a többi nem követte.
Az eredeti (értsd: a nagyjavítás utáni eredeti) nagyméretű, szovjet szögletes oldalszámmal:



1995-ben a fehérorosz baranovicsi nagyjavító bázis szakemberei kezdték meg a gépek nagyjavítását a PG-sekkel közösen Szigethalmon.
A 08-as így Taszárról nem a tököli bázisra, hanem egyből Pápára repült át, ott viszont leállították egy kutyanyelvre és ott is hagyták. A 09-es júliusi leszállítását követően - ha jól tudom - már szintén nem repült többet.
Ebből az is következik, hogy Pápáról talán egyetlen kétüléses Szuhojunk se szállt fel többé.