[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 920
13 912
113
Vágyálmok.Gazdasági válság jön,és mindenki pótolni akarja mejd az elhanyagolt fegyverkezést.
Csehek,akárcsak a lengyelek,a hadiiparuk fentartására használták a programot.A fentebb berakot Aselsan korszerűsitést 1,2
milkáért kinálták a törökök a kazahkoknak,helyi kiviteletzésben.

Idő.Most nem érdemes nekünk magunknak gányolnuk,nulla tapasztalattal.Ki kell vállasztani egy már tapasztalt céget,és annak programját kell igényeinkhez igazitani.A tanulás idő és pénz igényes.Most mindkettővel szűken állunk.


Ez az idő --ha véget ért az ukrán dolog-- valójában PONT nem érdekes, mert valójában pont Ukrajna volt a kiszámíthatatlan, "elszabadult hajó-ágyú".
Ha annak vége, semmilyen valós ok nincs --a nyugatot tápláló fegyverkezési elvárásaikon kívül-- a mostani túlzó fegyverkezésre.
Az oroszok most a sebeiket nyalogatják, újjáépítik Ukrajnát, embargó-túlélő üzemmódba kapcsolnak...

Az amcsi hadi-pari lobby-nak és az USA-nak jó ez a mesterségesen szított, kiprovokált helyzet, részvényeik az egekben, 10-15 évre megrendelés-hegyek...

PONT MOST NEM SZABAD VÁSÁROLNI!!! Az új árának töredékéből ki lehet húzni akkor, amikor lecsengenek a mostani "pánik-árak"!!!
NA AKKOR kell majd vásárolni, addig csak "bejelenteni", gerjeszteni a szomszédok vásárlásait a bele-rokkanásukig!!!

EZ egy hozzánk inkább méltó, unortodox huszár-vágás lenne... ;) :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:




.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 955
30 828
113
Ez az idő --ha véget ért az ukrán dolog-- valójában PONT nem érdekes, mert valójában pont Ukrajna volt a kiszámíthatatlan, "elszabadult hajó-ágyú".
Ha annak vége, semmilyen valós ok nincs --a nyugatot tápláló fegyverkezési elvárásaikon kívül-- a mostani túlzó fegyverkezésre.
Az oroszok most a sebeiket nyalogatják, újjáépítik Ukrajnát, embargó-túlélő üzemmódba kapcsolnak...

Az amcsi hadi-pari lobby-nak és az USA-nak jó ez a mesterségesen szított, kiprovokált helyzet, részvényeik az egekben, 10-15 évre megrendelés-hegyek...

PONT MOST NEM SZABAD VÁSÁROLNI!!! Az új árának töredékéből ki lehet húzni akkor, amikor lecsengenek a mostani "pánik-árak"!!!
NA AKKOR kell majd vásárolni, addig csak "bejelenteni", gerjeszteni a szomszédok vásárlásait a bele-rokkanásukig!!!

EZ egy hozzánk inkább méltó, unortodox huszár-vágás lenne... ;) :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:




.
Most bármi lehetséges.Utólag majd megmondom,mi lett.
De ezt az USA provokálta ki marhaságot légyszi ne hozd ide ebbe a rovatba.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 206
67 079
113
"Megemlíteném" a kísértetiesen hasonló helyzet miatt, hogy Guderian --aki a szárazföldi (harckocsi-)harcászat megújítója volt-- valószínűleg okkal tette meg, hogy --azon kevesek közé tartozva aki megtehette-- ököllel verte az asztalt Hitler-nél, hogy nem méreg-drága "presztizs-Tigris"-eket akar, hanem annak árából (az összességében sokkal hatékonyabb !!!) 3 darab StuG-ot !!!


Az ég kék, a fű zöld. és az élet és a problémák valójában egyszerűek...
...ez is!



.
De ezt nem akkor mondta, mikor már IS-1 - IS-3 is terítéken volt. :rolleyes:

A nagy kapacitásfélelemben megfeledkezünk a spanyol és svéd gyártósorrol, meg arról is, hogy Svájc épp aligha aggódja szét magát a lerohanásán.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 206
67 079
113
Vágyálmok.Gazdasági válság jön,és mindenki pótolni akarja mejd az elhanyagolt fegyverkezést.
Csehek,akárcsak a lengyelek,a hadiiparuk fentartására használták a programot.A fentebb berakot Aselsan korszerűsitést 1,2
milkáért kinálták a törökök a kazahkoknak,helyi kiviteletzésben.

Idő.Most nem érdemes nekünk magunknak gányolnuk,nulla tapasztalattal.Ki kell vállasztani egy már tapasztalt céget,és annak programját kell igényeinkhez igazitani.A tanulás idő és pénz igényes.Most mindkettővel szűken állunk.
De érdemes lenne. A részegységeket nem kell feltalálni, csak bele kell rendezni a testbe.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 379
46 179
113
De ezt nem akkor mondta, mikor már IS-1 - IS-3 is terítéken volt. :rolleyes:

A nagy kapacitásfélelemben megfeledkezünk a spanyol és svéd gyártósorrol, meg arról is, hogy Svájc épp aligha aggódja szét magát a lerohanásán.
Nincsen spanyol, meg svéd gyártósor.
Annyira van, mint Rába H gyártósor.
Vagy azt gondolod, hogy abban a csarnokban, évek óta nem gyártottak ott már harckocsit. Karbantartás még el tudom képzelni, de hogy komplett gyártósor nincs, az tuti.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 206
67 079
113
Nincsen spanyol, meg svéd gyártósor.
Annyira van, mint Rába H gyártósor.
Vagy azt gondolod, hogy abban a csarnokban, évek óta nem gyártottak ott már harckocsit. Karbantartás még el tudom képzelni, de hogy komplett gyártósor nincs, az tuti.
Ja a görög meg, ami évekkel korábbi, mint a spanyol, az azért megy, mert ööö, izé....öööö...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 920
13 912
113
Most bármi lehetséges.Utólag majd megmondom,mi lett.
De ezt az USA provokálta ki marhaságot légyszi ne hozd ide ebbe a rovatba.

Ez a véleményem! Nem értünk egyet. Semmi gond.




Viszont egy érdekesség, hogy --olcsósága mellett--, milyen "rejtett" műszaki háttérnek köszönheti hosszú életét és másodvirágzását a T-55/T-72!!!

Ugyanannak, mint aminek a T-34 a sikereit: az alumínium blokkos Diesel-motornak, amely súly-lóerő arányban --meglepő módon még mindig versenyképes!!!

Mondom miért: Az 1.000 lőerős T-72B3 motor 1.000 kg!
Az 1.500 Le-s Leopard motor kb. 2.000 kg!!!, tehát ebből a szempontból 33%-kal rosszabb!!!

Fajlagos --súly/teljesítmény-- mutatóját tekintve az orosz motor közel sem olyan elavult, mint a vélemények sejtetik!

Egy szemléletes példa:
A BTR-80 acél-blokkos motorja 780 kg és 260 Le. A T-72B3 motorja kb.1.000 kg és 1.000 (vagy 1.130) Le. Hmmmm...


T-72 motor: V-46

iu


T-72 engine V-46

Ha ugyanezt egy V-4-esnek "vágott", 400 Le-s T-72-es motorral hajtanák meg, kb 400 kg nyereség lenne, az eredeti teljesítménynél bő 50%-kal jobb jellemző mellett!!!
...és egy kb. 14 tonnás APC-re ilyen súly és motorizációs javulás mellett az eredeti páncélozás(7-9 mm) bő dupláját 2x10 mm acél+gumi szendvics páncélt lehetne tenni az érzékeny helyekre!!! ..és akkor még csak a "megspórolt" 400 kg-ot dupláztam meg.
Egy szemléletes példa a "pártatlan és objektív" nyugati véleményekről...


Kis visszaugrás az eredethez:
Ezzel megtakarítással tudott a T-34 is "anno" gazdálkodva jobb páncélvédelmet, jobb fegyverzetet és a jelentősen gazdaságosabb(kevesebbet fogyasztó) Diesel-motor miatt nagyobb mobilitást elérni!!!

Ez a motor-konstrukcióból fakadó, máshova konvertálható előny tartja életben --az olcsóságával kombinálva-- az orosz tankra épülő "örök-ifjú" szárazföldi technikát!

Ezzel a --más "tankos-szentháromság"-területre konvertálható-- meglepő technológiai előnnyel a nyugati harckocsik nem rendelkeznek.


"Csak" érdekességképpen, egy --szerintem a nyugati szakmai körök által nem véletlenül-- elhallgatott tény...


...szerintem!


.
 
  • Vicces
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 367
113
Ha emlékeznél rá, volt olyan ajánlat a budget verzióból (még a Zrínyi legelején), amikor valami 150db Leopard 1-est kaptunk volna modernizálva (a modernizált Marderek mellé). Erről egy előadásban nyilatkozott egy, a programban részt vevő belsős ember.
A Leopard 1 ajánlat az nem még 1998 és 2002 között volt valamikor? Amikor 2017-ben először mentek hogy Leopard 2A5-öt akarnak venni, akkor beszóltak a németek hogy "milyen tankot akartok venni, Leopard 1-et?", mert ennyire nem vették komolyan a magyar érdeklődést. Maróth sztorizott erről valamelyik műsorban. De lehet hogy rosszul emlékszem. Ha valaki emlékszik erre vagy Ph verziójára, be tudná linkelni? Meghallgatnám újra.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 575
8 174
113
Már csak az hiányzik a gondolkodásodból, hogy a Lynxet nem csak nekünk fogja eladni. Így nem 30 darabról beszélünk. De kezdesz lassan fejlődni. Ráérezni, hogy miről is beszélünk itt folyamatosan. Miért nincs jövője egy Excalibur modernizációnak és miért volt értelme költeniük a B3-asokig bezárólag az oroszoknak több ezres darabszámban.
Figyi, itt te senkit ne oktass ki, egyszerűen kevés vagy hozzá.
Ritkán teszek ilyet, de jár az ignore.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 379
46 179
113
A Leopard 1 ajánlat az nem még 1998 és 2002 között volt valamikor? Amikor 2017-ben először mentek hogy Leopard 2A5-öt akarnak venni, akkor beszóltak a németek hogy "milyen tankot akartok venni, Leopard 1-et?", mert ennyire nem vették komolyan a magyar érdeklődést. Maróth sztorizott erről valamelyik műsorban. De lehet hogy rosszul emlékszem. Ha valaki emlékszik erre vagy Ph verziójára, be tudná linkelni? Meghallgatnám újra.
Nem. Ez egy a Stefánián tartott előadás közepette került elő, és emlékeim szerint 2014-16-os volt maga az eredeti sztori. És mi magunk is meglepődtünk a dolgon, amikor ez a KMW csomag bejelentése után napvilágra került. Az egyik fórumtárs (talán @Crusader ???) volt ott a fejtágításon, és ő számolt be az elhangzottakról.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

eszena

Well-Known Member
2021. április 3.
899
3 231
93
Bocsi, hogy teljesen amatőr kérdéssel zaklatlak benneteket, de hátha valaki válaszol. Írjátok T72. felújítását Izraelben vagy a törököknel. Ez gyakorlatban, hogy néz ki? Mi a menete? El kell vinni hajóval, vonattal oda őket, megcsinálják aztán visszahozatjuk? Ez időben mennyi, logisztikában mi módon van? Csinált már ilyet valaki, hogy elvitt 50 harckocsit nemtom hány ezer km.-re felújítani aztán jön vissza? Kösz
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 955
30 828
113
Ugyanannak, mint aminek a T-34 a sikereit: az alumínium blokkos Diesel-motornak, amely súly-lóerő arányban --meglepő módon még mindig versenyképes!!!
Ez a ruszki motor eredetileg egy francia léghajómotor sokadik reinkarnációja.És valójában a muszka egyik igen nagy problémája,hogy nem képes a lassan évszázados konstrukción túllépni.És aki csak teheti,túllép rajta,kicseréli.Etiópok (meg a pakik a kinai 72 származékukban) az ukrán 6TD motorra,IDF a T55-ben amcsi ditelre cserélt-nem ok nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
320
1 107
93
Bocsi, hogy teljesen amatőr kérdéssel zaklatlak benneteket, de hátha valaki válaszol. Írjátok T72. felújítását Izraelben vagy a törököknel. Ez gyakorlatban, hogy néz ki? Mi a menete? El kell vinni hajóval, vonattal oda őket, megcsinálják aztán visszahozatjuk? Ez időben mennyi, logisztikában mi módon van? Csinált már ilyet valaki, hogy elvitt 50 harckocsit nemtom hány ezer km.-re felújítani aztán jön vissza? Kösz
Ha bármilyen böngészőbe beírod a "szombathely" és "harckocsi" akkor egy héttel ezelőtti hírekben láthatod, hogy hogyan történt a csehektől valamilyen irányba szállított felújított harckocsik (valószínűleg T-72) szállítása. Tréleren, közúton, lefóliázva.
Segítségképpen:
LINK
 
  • Tetszik
Reactions: dkes and eszena

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 955
30 828
113
Bocsi, hogy teljesen amatőr kérdéssel zaklatlak benneteket, de hátha valaki válaszol. Írjátok T72. felújítását Izraelben vagy a törököknel. Ez gyakorlatban, hogy néz ki? Mi a menete? El kell vinni hajóval, vonattal oda őket, megcsinálják aztán visszahozatjuk? Ez időben mennyi, logisztikában mi módon van? Csinált már ilyet valaki, hogy elvitt 50 harckocsit nemtom hány ezer km.-re felújítani aztán jön vissza? Kösz
Ez attol függ,hogy a megrendelőnek van e olyan ipari bázisa,ami képes legalább a leszállitott kit beszerelésére.Nálunk is igy ment anno a T55AM korszerűsités,az akkor még Gödöllői Gépgyárban-amiből mára gány rt lett.India maga csinálja helyben az Elbit upgradet,Nigériának meg a csehek csinálták a felújitást,mert nincs semmiféle ipari kapacitása rá
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 920
13 912
113
Ez a véleményem! Nem értünk egyet. Semmi gond.




Viszont egy érdekesség, hogy --olcsósága mellett--, milyen "rejtett" műszaki háttérnek köszönheti hosszú életét és másodvirágzását a T-55/T-72!!!

Ugyanannak, mint aminek a T-34 a sikereit: az alumínium blokkos Diesel-motornak, amely súly-lóerő arányban --meglepő módon még mindig versenyképes!!!

Mondom miért: Az 1.000 lőerős T-72B3 motor 1.000 kg!
Az 1.500 Le-s Leopard motor kb. 2.000 kg!!!, tehát ebből a szempontból 33%-kal rosszabb!!!

Fajlagos --súly/teljesítmény-- mutatóját tekintve az orosz motor közel sem olyan elavult, mint a vélemények sejtetik!

Egy szemléletes példa:
A BTR-80 acél-blokkos motorja 780 kg és 260 Le. A T-72B3 motorja kb.1.000 kg és 1.000 (vagy 1.130) Le. Hmmmm...


T-72 motor: V-46

iu


T-72 engine V-46

Ha ugyanezt egy V-4-esnek "vágott", 400 Le-s T-72-es motorral hajtanák meg, kb 400 kg nyereség lenne, az eredeti teljesítménynél bő 50%-kal jobb jellemző mellett!!!
...és egy kb. 14 tonnás APC-re ilyen súly és motorizációs javulás mellett az eredeti páncélozás(7-9 mm) bő dupláját 2x10 mm acél+gumi szendvics páncélt lehetne tenni az érzékeny helyekre!!! ..és akkor még csak a "megspórolt" 400 kg-ot dupláztam meg.
Egy szemléletes példa a "pártatlan és objektív" nyugati véleményekről...


Kis visszaugrás az eredethez:
Ezzel megtakarítással tudott a T-34 is "anno" gazdálkodva jobb páncélvédelmet, jobb fegyverzetet és a jelentősen gazdaságosabb(kevesebbet fogyasztó) Diesel-motor miatt nagyobb mobilitást elérni!!!

Ez a motor-konstrukcióból fakadó, máshova konvertálható előny tartja életben --az olcsóságával kombinálva-- az orosz tankra épülő "örök-ifjú" szárazföldi technikát!

Ezzel a --más "tankos-szentháromság"-területre konvertálható-- meglepő technológiai előnnyel a nyugati harckocsik nem rendelkeznek.


"Csak" érdekességképpen, egy --szerintem a nyugati szakmai körök által nem véletlenül-- elhallgatott tény...


...szerintem!


.

Ez a ruszki motor eredetileg egy francia léghajómotor sokadik reinkarnációja.És valójában a muszka egyik igen nagy problémája,hogy nem képes a lassan évszázados konstrukción túllépni.És aki csak teheti,túllép rajta,kicseréli.Etiópok (meg a pakik a kinai 72 származékukban) az ukrán 6TD motorra,IDF a T55-ben amcsi ditelre cserélt-nem ok nélkül.

Az etiópok az ukránoktól vettek a hk-kat, ukrán gyártású motorral. Ebben nincs semmi meglepő, nem támasztja alá az eredeti motor alkalmatlanságát.

A pakiknál is asszem' vagy vmi könnyebb logisztika --mintha más típusuk is ezt használná, egyszerűbb a karbantartás-- és a nagyobb teljesítmény kettős érve lehetett a csere oka. Hegyekben harcolva kell az a plusz 200 ló...

A zsidók meg logisztikai/karbantartási okok miatt csinálták, alig erősebb a csere-motor.
...de megbízhatóbb!



További "lábjegyzet":

Az eredeti motort kb a 80-as évekre javították 500+ üzemórásra. Összehasonlítási alap: Az akkori gyártású "hétköznapi" nyugati autó 100e km-s garanciával került eladásra, ami 1.000-1.200 üzemóra kb! Aszfalt úton "balettozva"! A T-72 motor-/váltó-terhelése terepen brutális a közúti civil autó terheléséhez képest.

2022-ben, a hazai műszaki háttérrel sokkal megbízhatóbb és tartósabb üzemeltetést lehet "bele-modernizálni" a T-72-be, ami nagyságrenddel megfizethetőbb, mint a motor-váltó csere, ami a komolyabb felújító csomagokban kb. 0,5-1m $ közötti tételre becsülhető.

Kiemelten érdemes a korábbi magyar hk-felújítási programból átemelni a nyomaték-("sebesség-")váltó robotizálást,
mert sokkal könnyebb lenne a kiképzés,
és az emberi hibák kiküszöbölése révén az egész T-72 nagyobb harcértékű lenne,
mert a hk-vezetőnek nem a vezetés-technikai részletekre (IS) kellene figyelni, hanem a harctérre!!!

Itt említem meg a --szerintem-- szintén jelentős harcérték növelő --korábbi-- svéd megoldást, ahol sérülés esetére gondolva, szükség esetén-- bármelyik harckocsizó tudta vezetni a tankjukat (Strv. 103).

Egy ilyen esetben:



... ez a képesség "csak" a túlélést jelentheti! Ezt sem tudja a Leopard 2A7Hu! ...16 millióért! (€) :oops:

Van még néhány ilyen dolog...


.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 021
11 863
113
Nagy a különbség aközött, hogy összevissza hablatyolsz, légbőlkapott, többször megcáfolt összegekkel. 30éves vasak teljes modernizálása mellett kardoskodsz erőszakosan. Ehelyett én azt az alternatívát vázoltam fel, hogy gyakorlatilag a felhasználók, és a hazai felújítási bázisra bízva kötött, és erősen korlátozott összeget költve rendberakják őket, ha nem lesz alternatívájuk.
Azért fontos a kötött, és az erősen korlátos összeg, mert egy ilyen régi vasra felesleges komoly pénzeket ölni.
Ha csak a nagyjavítás fér bele ebbe az összegbe, akkor csak az. Nem kell rá lézerfegyvert, meg APS-t ráhenkölni.
Mert neked ez a mániád. És persze mindez majd jól kijön félmillió USD-ből.

Ennek a beavatkozásnak elsősorban az lenne a célja, hogy ha szükségből maradni kell a 72-eseknek, akkor ne kelljen minden terepen töltött kiképzési órát követően napokig karbantartani, meg ne kelljen 1 év múlva elkezdeni kanibalizálni őket, mert olyan alkatrészeket tettünk beléjük, amelyiket soha többet nem lehet utanrendelni.

Ha azzal szolgálják jobban a honvédelem célját, akkor el kell adni őket a francba. Amíg lehet értük pénzt kapni.
Ezt hívom én harcértékarányos modernizációnak.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 379
46 179
113
Ezt hívom én harcértékarányos modernizációnak.
Amit felvázoltam, az nem feltétlen jelent harcérték vagy piaci érték növekedést. Használati érték növekedést viszont feltétlen!
Ha már csak a hadrafoghatóságot tudjuk növelni minimális pénzből, akkor van értelme. De csak abban az esetben, ha feltétlen ragaszkodnunk kell a típushoz - egyelőre...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 887
113
Ez a ruszki motor eredetileg egy francia léghajómotor sokadik reinkarnációja.És valójában a muszka egyik igen nagy problémája,hogy nem képes a lassan évszázados konstrukción túllépni.És aki csak teheti,túllép rajta,kicseréli.Etiópok (meg a pakik a kinai 72 származékukban) az ukrán 6TD motorra,IDF a T55-ben amcsi ditelre cserélt-nem ok nélkül.



A világon semmi baj nincs azzal a motorral,a T-90MS-ben 1130 lóerő,ne a mi,meg ex szu országok hk-iból indulj ki,sok videó van fen az Oroszokról,ahol úgy szól az a motor,mint a Stradivári hegedű,iagzából komolyabb technika mint az mtu,már a T34-ben is alublokkos volt,és acél hüvelyek voltak benne,amíg a Lepard A7-ben is ugyanaz a foshatár szar,100 éves,lökőrudas,öntvényblokkos,soros adagolós faék van.
A 72-es motorja már az elejétől 4 szelepes,dupla vezérműves,direkt szelep mozgatású.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fip7 and ravenlord

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 302
76 879
113
A világon semmi baj nincs azzal a motorral,a T-90MS-ben 1130 lóerő,ne a mi,meg ex szu országok hk-iból indulj ki,sok videó van fen az Oroszokról,ahol úgy szól az a motor,mint a Stradivári hegedű,iagzából komolyabb technika mint az mtu,már a T34-ben is alublokkos volt,és acél hüvelyek voltak benne,amíg a Lepard A7-ben is ugyanaz a foshatár szar,100 éves,lökőrudas,öntvényblokkos,soros adagolós faék van.
A 72-es motorja már az elejétől 4 szelepes,dupla vezérműves,direkt szelep mozgatású.
Csak az egyik az egyik legmegbízhatóbb motor a vilàgon, digitális mindennel is másik meg egy szarrá húzott elavult szarhalom.