Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
De.
Világosan leírtam.
Most ha még fölhoznánk, hogy a T-64-es ellendugattyús dízele (ami a szovjetek szerint nem sikerült túl jól) mennyivel fejlettebb és megbízhatóbb volt, mint az angolok ellendugattyús dízele....
Erre nem lehet mit mondni.De.
Világosan leírtam.
Szerintem nincsen sok értelme azt nézegetni hogy az szgk-ba egy megoldás mikor jelent meg… a Leo2 motorja duplaturbós… ide mikor is jutottak el az szgk dízelmotorok?Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
Szerintem nincsen sok értelme azt nézegetni hogy az szgk-ba egy megoldás mikor jelent meg… a Leo2 motorja duplaturbós… ide mikor is jutottak el az szgk dízelmotorok?
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
A szovjet motor mechanikus kompresszoros, a Leopárd 1 turbós (talán ikerturbós, ebben most nem vagyok biztos)
Amikor a T-72-es motorja turbós lett, akkor 840 LE-t tudott. Pusztán anyagi okokból nem lett turbós eredetileg, mivel kb. 10 szer annyit gyártottak belőle, mint a Leopárd 1-ből....
De szerintem még a kompresszorosnak is jobb volt a tömeg/teljesítmény aránya, mint a Leopárd 1 motorjáé.
Kell egy kis magyarázat: miért írsz cm³-t (millilitert) a liter (dm³) helyett az űrtartalomra....Csak a tisztánlátás végett: A T-72 Uralba (1972) V-46 jelű motor került ami 780 lóerő és 38,89cm³ hengerűrtartalmú. A Leopard 1 (1965) motorja az MTU MB 838 CaM 500 ami 860 lóerős és 38,8cm³ a hengerűrtaltalma.
Kell még tovább magyarázni vagy sem?
Mert makett motorok!Kell egy kis magyarázat: miért írsz cm³-t (millilitert) a liter (dm³) helyett az űrtartalomra....
Pedig vagy 5 percig kerestem, hogy hogy lehet azt a kis hármast odarakni telefonnalKell egy kis magyarázat: miért írsz cm³-t (millilitert) a liter (dm³) helyett az űrtartalomra....
Az igazság az, hogy én a te cm³-edet másoltam, és írtam át dm³-re - mint most is...Pedig vagy 5 percig kerestem, hogy hogy lehet azt a kis hármast odarakni telefonnal
Ehhez képest most ott tartanak, hogy a legújabb személyautóik is alig hozzák a 30 evvel ezelőtti nyugat színvonalat. Minősegben pedig értékrlhetetlenek.Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
Ehhez képest most ott tartanak, hogy a legújabb személyautóik is alig hozzák a 30 evvel ezelőtti nyugat színvonalat. Minősegben pedig értékrlhetetlenek.
Régen nem feltétlenűl azért voltak duplaturbósak a nagy motorok mint ma a szgk motorok. Sőt! Semmi köze a két dolognsk egymáshoz.Szerintem nincsen sok értelme azt nézegetni hogy az szgk-ba egy megoldás mikor jelent meg… a Leo2 motorja duplaturbós… ide mikor is jutottak el az szgk dízelmotorok?
Szerintem nincsen sok értelme azt nézegetni hogy az szgk-ba egy megoldás mikor jelent meg… a Leo2 motorja duplaturbós… ide mikor is jutottak el az szgk dízelmotorok?
A maga korában az Aranycsapat is a világ legjobbja volt....De,3x olyan gyorsan fejlődtek/fejlődnek a szgk-k,mkp‐k,mint a nehéz árúszállítók,stabil motorok.
Hétvégén kicsit kifejtem a dízel evolúciót,ha van rá igény.
Azért,hogy minden kocka értse miért volt ez a motor F1 a maga korában.
Bocs! Nem figyeltem!Igen,és?
3x írtam le.
Azert fejlődtek gyorsabban, mert sokkal több dolognak kellett mindíg jobbnak lenni. Haszonjárműveknél nagyjából az hatásfok , élettartam , környezetszennyezés volt a fő hajtóereje a fejlődésnek, szgk-nál pedig ezekhez meg rengeteg dolog jött plusszban, akár nagyobb hangsúllyal is. Gázreakció, hang, járáskultúra, kényelmi, és státusz szempontok. Stb stb.De,3x olyan gyorsan fejlődtek/fejlődnek a szgk-k,mkp‐k,mint a nehéz árúszállítók,stabil motorok.
Hétvégén kicsit kifejtem a dízel evolúciót,ha van rá igény.
Azért,hogy minden kocka értse miért volt ez a motor F1 a maga korában.