[HUN] T-72M1

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
7 105
8 912
113
Ha itthon megcsinálják 100e $-nyi, javarészt HUF-ért, közel azt, amit 1m dodóért le lehet venni a (külföldi)polcról, az (nem) kicsit jobb! Szerintem. De én nem vagyok politikus!

"Esetleg" meg lehet csinálni/el lehet adni a sikertelen próbálkozóknak. Hosszú a lista
Jééé: Bevétel... Van ugyan hibája, a németek alig kapnak belőle (nem bírtam kihagyni :p ).


U.i: Aki nem hisz benne, hogy feltalálhatja A "Spanyol-viaszt", az nem is szokta!
1 milkáért (spec ezt még a Covid elött olvastam,azóta biztos több az infláció miatt) nem tunungot kapsz,hanem egy új hajtásláncolt.
Ész nem csinálod meg itthon "okosban" olcsóbban,mert hiányzik hozzá lényegében minden.A feltételek megteremtésével,főleg a tanulópénz megfizetésével (és tanulópénz mindig van) még drágább is lesz a dolog-plusz idő,mire kiérleled,és nem kevés,hanem sok.(már ha sikerűl egyáltalán értelmes idő és pénzkereten belül)
És a zsidók felettébb pragmatikusak-némi plusz pénzért megcsinálják nálunk a dolgot,itthoni meló lesz.Indiai 72-eket sem viszik Izraelbe,hanem Indiába szervezik meg a melót.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
8 913
23 101
113
1 milkáért (spec ezt még a Covid elött olvastam,azóta biztos több az infláció miatt) nem tunungot kapsz,hanem egy új hajtásláncolt.
Ész nem csinálod meg itthon "okosban" olcsóbban,mert hiányzik hozzá lényegében minden.A feltételek megteremtésével,főleg a tanulópénz megfizetésével (és tanulópénz mindig van) még drágább is lesz a dolog-plusz idő,mire kiérleled,és nem kevés,hanem sok.(már ha sikerűl egyáltalán értelmes idő és pénzkereten belül)
És a zsidók felettébb pragmatikusak-némi plusz pénzért megcsinálják nálunk a dolgot,itthoni meló lesz.Indiai 72-eket sem viszik Izraelbe,hanem Indiába szervezik meg a melót.
Honnan van erre árad? Mert én már nagyjából összeszedtem a motorokat és erőátviteli rendszereket és még sok egyéb holmit, de árat nem találtam. Szarul kerestem mi? :D

Indiai powerpack buisness-ből számolgatsz?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
10 099
18 380
113
Nem akarok.
...és ezt majd figyelembe veszik?
Szerinted?





Különösen, ha nem is készülök rá. Főleg ha ennek a politikai álláspontnak az eszköz-beszerzéseket is alárendelem. Mint --sajnos-- éppen most is!

OFF

Bocs-BelPol: "Ilyesmik" miatt érlelődik az MH-s szavazatom. Többünkét!

ON






Nem sokkal korábbi hozzászólásban összeszedtem a reálisan szükséges összetevők, reálisan becsülhető áron összegzett, csapat-játékos/body-guard T-72SuperHu(nyadi) "költségvetését", ami 50%-kal megtoldva( fejlesztés, NER, egyéb "járulékos költségek) is bőven versenyképes a beszerezhetetlenre árazott LEO 2*** (behelyettesíthető bármilyen "álmodott" német-árazású verzió) ellenében:


"...A COVID előtti --a T-72 fórum-vitáinkban elfogadott-- info alapján az üzemképes/lő-képes T-72 ára 100e$ volt, rátettem a szerbek közreműködésének az árát(hogy ne közvetlenül orosz/belorusz forrás legyen, így Brüsszelnek/NATO-nak: :p :p :p ), és kicsit jobb állapotút kérnék a "még éppen működik" helyett.
Így dobta nekem a gép a becsült értéket, hogy 150 bevethető állapotú T-72, kb. 1 az az egy darab Leo 15 millió Euro-s árába kerül.

A korábbi magyar T-72 felújítási terv(most hirtelen nem találom az info-ábrát, nálunk is fennt van)


alapján a motor modernizálás(850LE/1.150LE víz/etanollal percekig) +100.000$
a rádió-/adat-kommunikáció/harctéri-hálózatos rendszer (NATO-szabvány) +150.000$
a modernizált BDD pótpáncál+APS(Trophy ?) pedig +500.000$

Ez összesen az alap/induló-árral --ami legyen 150.000 $-- 1 millió $-os darabár a modernizált T-72-re közelítőleg.
@Negan /más majd hozzábecsüli a NER/járulékos költségeket. :oops:

Így a T-72Hu(nyadi ? ;)) kb 3,5 km-i "ellát", és mivel a Leo-kkal/Lynx-ekkel/drónokkal együtt mozog, ezáltal kapja a bő dupla képességű(5+ km) német csapattagok szenzorainak az infóit, nem kell csilliárd-milliárd-millió €-ért mindegyik T-72-est felhozni LEO 2A7HU szintre.
Védelem szempontjából a +4-6 tonna --modernizált és megfizethető !!! --- BDD pótpáncéllal eléri a LEO védelmi szintjét annál jóval kisebb célfelület mellett!

Csapatjátékos/mennyiség kell a Leo-k minősége mellé!
Megfizethető áron!!!
Töredék(tized) áron megoldható "kis" szemléletváltással, és így már igazán el is érhető a valós "Kárpát-medence meghatározó ereje!" szint a szárazföldi erőknél !!!
Mindez úgy, hogy marad pénz a "többieknek"(többi haderő-nemnek), ellentétben a korábbiakkal és a jelenlegi tervezettel!!!

Mindez a szomszédok fejlesztéseire válaszolva időben és költségben elnyújtva ütemezhető, így végre előállna az a ritka helyzet történelmünket tekintve, amikor nem nekünk kell más után rohanni.

A szerbek nagyon jó bemutatót tartanak nekünk a "Hogyan modernizáljunk?"
  1. megfizethető keleti technikát,
  2. megfizethető nyugati szenzorokkal/elemekkel
  3. a szükséges szintre(nem pedig a gyártó/politikai érdek csillagászati árára ! )
  4. költséghatékonyan!!!


..."

...és 50 tonnáig beleférne a szlovák ihletésű "minden-visz" változat!!! :cool: :oops: :hadonaszos:






...kis info-grafika:




Mibe, hogy nem csajoztál be!? :cool:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
7 105
8 912
113
Honnan van erre árad? Mert én már nagyjából összeszedtem a motorokat és erőátviteli rendszereket és még sok egyéb holmit, de árat nem találtam. Szarul kerestem mi? :D
Forditóval fordisd le héberre a keresést,és másold be a keresőbe.Részletesebb irásaik vannak fent héberül.Chrome forditója egész jol leforditja-vagy ferditi.(5 irást olvastam el példul a LAHAT rakétára,mire el tudtam dönteni,hogy igen,képes a felülrőltámadó üzemmódra.)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
10 099
18 380
113
A 780 lovas gyári motorhoz +100 lóért nem szabad hozzányúlni, kb semmi jelentosége, és lefelezi az élettartamot, ha használod a +100 lovat.
Az adagolós dízelmotort tuningolni nem egyszeru dolog, föleg ha az internáló alkatrészeit nem cseréled a megváltozott uzemi körülményekhez.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 409
3 737
113
Az eredetileg is 780 LE-s motort 850-re combosítani (+jutna neki még sok +üzemóra !!!) , "power-pack"-hoz képest --idézve a klasszikust--: gombok.
Akarod írni, az eredetileg 650 lóerős motor 780 lovasra húzott változatából kéne még üzembiztosan, minimális ráfordítással kifacsarni 80 lóerőt.
A saját csapatom meetingjeim és az itteni "csapat-munkánk" után nem értem hogyan nem tudják megcsinálni!!! 3-4 receptet mondtak, a "mienk" is közte volt!
Illetve "értem": A politikai elvárásoknak való megfelelés:"...sajnos nem lehet!" verziója!
Nem tudom mit találtatok ki, ha nem rébuszokban beszélsz talán megyünk valamire. Azt talán elmagyaráztam, hogy a WEP miért nem igazán járható út.
Legegyszerűbb lenne feltekerni egy alacsony nyomású turbót nyomásszabályozóval, csak ahhoz is körbe kell vinni a forró kipufogógázokat az egyébként is magasabb hőmérsékleten üzemelő motor körül, emiatt komolyan bele kéne nyúlni a már 780 lovas változat esetén is gyengécske teljesítményű hűtőbe, be kéne barkácsolni egy intercoolert, magának a turbónak is kéne egy kis hely, át kéne tervezni a kipufogórendszert, leömlőket, miközben ennyi helyed van.


Ha meghagyod ezt az elrendezést, akkor a karbantartás/szervizelés továbbra is marad pain in the ass, miközben egy power packkal nem kicsit egyszerűsödne az élet.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
3 057
4 930
113
Akarod írni, az eredetileg 650 lóerős motor 780 lovasra húzott változatából kéne még üzembiztosan, minimális ráfordítással kifacsarni 80 lóerőt.

Nem tudom mit találtatok ki, ha nem rébuszokban beszélsz talán megyünk valamire. Azt talán elmagyaráztam, hogy a WEP miért nem igazán járható út.
Legegyszerűbb lenne feltekerni egy alacsony nyomású turbót nyomásszabályozóval, csak ahhoz is körbe kell vinni a forró kipufogógázokat az egyébként is magasabb hőmérsékleten üzemelő motor körül, emiatt komolyan bele kéne nyúlni a már 780 lovas változat esetén is gyengécske teljesítményű hűtőbe, be kéne barkácsolni egy intercoolert, magának a turbónak is kéne egy kis hely, át kéne tervezni a kipufogórendszert, leömlőket, miközben ennyi helyed van.


Ha meghagyod ezt az elrendezést, akkor a karbantartás/szervizelés továbbra is marad pain in the ass, miközben egy power packkal nem kicsit egyszerűsödne az élet.


Jó helyen tapogatóztál, a régi tervezésű, megbízhatatlan, alacsony hatásfokú/elégtelen teljesítményű hűtő-rendszer modernizálásával nem-kevés helyet "lehet találni".

Egy 1967-es, orosz gyártási/technológiai színvonalra tervezett hűtőrendszeren 2020-ban. COCOM-nélkül, "bőven van fogás" ;) :oops: :cool:
Mondtam, hogy "meg-lesz", csak :hadonaszos: kell...;)

Minden beépítendő, felsorolt szükségesnek --"egyből"--lesz/van hely, (persze) jól összeválogatva.
...bár nem egyszerű, de nagyszerű!

A víz-befecskendezéses 1.150LE-s megoldás pedig korlátlan esetben használható, 10-15 percenként.
Ez, és az erőátviteli-huszárvágás/-megoldást pedig minden büszkeségre méltó műszaki ínyencsége ellenére homályban marad. Ez van!

Kb. ennyit a egyébként a "Nem is lehet megoldani, (LM-zek) nem is tuggya, ...és más sem tutttta megcsinálni..." vélemény-hívőknek... :p:p:p


Kitartó szakmai kereséssel, LMzéssel meg lehet oldani, főleg, ha szemlélet béli korlátok nincsenek!

OFF

Ugyanígy az az L-139NG hajtóműre is lehet megoldás, ha majd felmerül/kell, lehet azt is megkeresem...

ON

...a kedvenc még egyszer (eredeti nevén: T-72 Moderna, szlovák modernizálás, félbemaradt):



...makett is készült:



...kis közeli a szakma-közelieknek:




 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
10 099
18 380
113
Jó helyen tapogatóztál, a régi tervezésű, megbízhatatlan, alacsony hatásfokú/elégtelen teljesítményű hűtő-rendszer modernizálásával nem-kevés helyet "lehet találni".

Egy 1967-es, orosz gyártási/technológiai színvonalra tervezett hűtőrendszeren 2020-ban. COCOM-nélkül, "bőven van fogás" ;) :oops: :cool:
Mondtam, hogy "meg-lesz", csak :hadonaszos: kell...;)

Minden beépítendő, felsorolt szükségesnek --"egyből"--lesz/van hely, (persze) jól összeválogatva.
...bár nem egyszerű, de nagyszerű!

A víz-befecskendezéses 1.150LE-s megoldás pedig korlátlan esetben használható, 10-15 percenként.
Ez, és az erőátviteli-huszárvágás/-megoldást pedig minden büszkeségre méltó műszaki ínyencsége ellenére homályban marad. Ez van!

Kb. ennyit a egyébként a "Nem is lehet megoldani, (LM-zek) nem is tuggya, ...és más sem tutttta megcsinálni..." vélemény-hívőknek... :p:p:p


Kitartó szakmai kereséssel, LMzéssel meg lehet oldani, főleg, ha szemlélet béli korlátok nincsenek!

OFF

Ugyanígy az az L-139NG hajtóműre is lehet megoldás, ha majd felmerül/kell, lehet azt is megkeresem...

ON

...a kedvenc még egyszer (eredeti nevén: T-72 Moderna, szlovák modernizálás, félbemaradt):



...makett is készült:



...kis közeli a szakma-közelieknek:







Nem akarlak megbántani, de csak szerinted lehet +100 lóeroket belpakolgatni egy 60évvel ezelőtt I technológiával gyártott motorba, a maiakat sem lehet buntetlenul tuningolni, egy fele ennyi idos bmw(szgk) motorja sem bír sokáig +20%-nyi lovat, lefelszik mint a Sanyi paci a bakterházba menet. ;)
Az adagolós befecskendezés igen komoly korlátokkal rendelkezik a töblet ua idoben a hengerbe juttatása téma körben, a több szorphoz több levegő kell, az jobban melegszik ha noveled a töltonyomást,és a csiga is jobban melegszik, mindkét oldalon.
Stb, stb, stb....

Szóval :
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
3 057
4 930
113
Nem akarlak megbántani, de csak szerinted lehet +100 lóeroket belpakolgatni egy 60évvel ezelőtt I technológiával gyártott motorba, a maiakat sem lehet buntetlenul tuningolni, egy fele ennyi idos bmw(szgk) motorja sem bír sokáig +20%-nyi lovat, lefelszik mint a Sanyi paci a bakterházba menet. ;)
Az adagolós befecskendezés igen komoly korlátokkal rendelkezik a töblet ua idoben a hengerbe juttatása téma körben, a több szorphoz több levegő kell, az jobban melegszik ha noveled a töltonyomást,és a csiga is jobban melegszik, mindkét oldalon.
Stb, stb, stb....

Szóval :

Szerintem meg a "bömösbe" talán nagyobb/jobb víz-hűtő/hűtő-ventilátor kellett volna, a passzív olajhűtőre egy hőfok-vezérelt ventilátor, és jobb(hőtűrésű) olaj. Pölö...
Ez nyilván most "akadémikus" példa, a lényeg egy korábbi hsz-ből idézve: egy 50 éve gyártásba került termékben, az azóta eltelt idő műszaki és anyagtechnológiai fejlődése miatt bőven van --a motor és erőátvitelt tekintve-- a 850 LE-s teljesítmény megteremtéséhez és használatához szükséges technológiai tartalék!!!
...és erre mutattam is példának a T-72 motorjának szánalmas liter-teljesítményét (kb. 20LE/l) !!!

Ezeknek az érveknek a megértéséhez nem kell szakmabelinek lenni! Pont hasonló minősítési elveket/gyakorlatot tanítanak, amikor nem szakma beli vezetőnek kell elbírálni/számonkérni valamilyen szakterületet.
Ime, a módszer, és az eredmény: "A király meztelen!" / Nem müszaki akadályok vannak!!




...de visszaugorva a témához, sok egyedi dolgot napok alatt lehetne kipróbálni, pl. nyomtatott alkatrész-elemekkel, ha lenne hozzá tervező, gyártó, technológia és szak-politikai szándék.

De ha szándék nincs --és ezért nem is történik meg-- ezek megteremtésére, akkor --mit ad Isten--nincs/nem is lesz meg a képesség ezekre, és marad a politikailag elvárt, "Vegyünk, vegyünk, vegyünk még (...és főleg németet)..." :hadonaszos: válasz a szakmától, mert valóban (ilyen folyamatos "háttértámogatással": "hazaiból" nem megoldható...
Igy valóban: NEM!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
10 099
18 380
113
Amúgy 100%-ban nem értem, hogy mit éltek-haltok a + teljesítményért, max a végsebesség miatt van jelentosége, ahol a tank 40 éves |életciklusa alatt kb 0 másodpercet fog menni.
Ha a gyorsulás miatt kell, akkor simán 1-2 foggal kisebb lánckerék kell rá, ki kell venni 1-2 szemet a láncból, és leesik a pk buksijáról a sisak a toronyban ha a vezeto odavágja neki a szecskát.
30 éve motorozok, a gép végsebessége kb 280, és qrvára gyorsul, 2 foggal kisebb elso lánckerékkel megy 260-ot,és sikongatsz a sisakban olyat ugrik.
Ez hk-nyelven a végsebessége 80-ról 68-ra csökken, de úgy gyorsul mintha kapott volna +100 lovat.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and fishbed

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
8 913
23 101
113
Amúgy 100%-ban nem értem, hogy mit éltek-haltok a + teljesítményért, max a végsebesség miatt van jelentosége, ahol a tank 40 éves |életciklusa alatt kb 0 másodpercet fog menni.
Ha a gyorsulás miatt kell, akkor simán 1-2 foggal kisebb lánckerék kell rá, ki kell venni 1-2 szemet a láncból, és leesik a pk buksijáról a sisak a toronyban ha a vezeto odavágja neki a szecskát.
30 éve motorozok, a gép végsebessége kb 280, és qrvára gyorsul, 2 foggal kisebb elso lánckerékkel megy 260-ot,és sikongatsz a sisakban olyat ugrik.
Ez hk-nyelven a végsebessége 80-ról 68-ra csökken, de úgy gyorsul mintha kapott volna +100 lovat.
Kérdés hogy a nyomaték ezt mennyire szereti egy emelkedőn indulva mondjuk.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
8 913
23 101
113
Ugye egy motor fő jellemzői között van a teljesítmény és a forgatónyomaték. A nehéz dolgoknál a második elég jelentős tényező, ezért van az, hogy egy nyomatékváltóval is megáldott 400 lovas gép is elhúz 200 tonnát, vagy éppen a Baumann M.A.N.-jei 680 lóval 1000 tonnát. Ha alacsony fokozatban csökkented az áttételezést, hogy jó nagyot harapva induljon ahogy írod, ha kevés a nyomaték ehhez a játékhoz, akkor egy emelkedőn ahogy én írtam, elég szar lesz elindulni. Ez a végsebességet nem befolyásolja, de ha meg a végáttétet alakítod gyorsítóra, akkor induláskor nem fog akkorát harapni. Szóval ha szórakozunk a fogakkal, azt okosan kell. :rolleyes:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
10 099
18 380
113
Ugye egy motor fő jellemzői között van a teljesítmény és a forgatónyomaték. A nehéz dolgoknál a második elég jelentős tényező, ezért van az, hogy egy nyomatékváltóval is megáldott 400 lovas gép is elhúz 200 tonnát, vagy éppen a Baumann M.A.N.-jei 680 lóval 1000 tonnát. Ha alacsony fokozatban csökkented az áttételezést, hogy jó nagyot harapva induljon ahogy írod, ha kevés a nyomaték ehhez a játékhoz, akkor egy emelkedőn ahogy én írtam, elég szar lesz elindulni. Ez a végsebességet nem befolyásolja, de ha meg a végáttétet alakítod gyorsítóra, akkor induláskor nem fog akkorát harapni. Szóval ha szórakozunk a fogakkal, azt okosan kell. :rolleyes:


A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 315
1 710
113
A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.

Viszont eddig LM nem olyan "T-72 bringát" akart, amelyikkel max 3-as fokozatban tud menni, de elbírja a többlet terhelést. Én ha jól értettem, ő egy kor igényeinek megfelelő tankot akar tervezni az ócskavasból, amelyik a plusz páncél ellenére sem veszíti el a mozgékonyságot.
Te pedig olyan ajánlást vetettél fel, ahol a végsebesség lecsökken, nem tudná tartani a lépést a Leo2-kel, de cserébe olcsón tudná mozgatni a plusz páncél miatti tömegnövekedést.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
10 099
18 380
113
Viszont eddig LM nem olyan "T-72 bringát" akart, amelyikkel max 3-as fokozatban tud menni, de elbírja a többlet terhelést. Én ha jól értettem, ő egy kor igényeinek megfelelő tankot akar tervezni az ócskavasból, amelyik a plusz páncél ellenére sem veszíti el a mozgékonyságot.
Te pedig olyan ajánlást vetettél fel, ahol a végsebesség lecsökken, nem tudná tartani a lépést a Leo2-kel, de cserébe olcsón tudná mozgatni a plusz páncél miatti tömegnövekedést.



Nem egészen, ne feledjuk, hogy elméleti síkon vagyunk, ahogy az egész T-72 felújítás is,szerencsére, szóval a Leókkal nem sosem tudja tartatni a lépést, de a Leók sem mennek soha, sehol sem a végsebességukkel, föleg nem harci helyzetben. :)
Azt is kizárnám, hogy gyakorlatozás közben van erre lehetoség, vagy parancs, tudni kell, hogy a láncos szekerek futómuve, a sebesség növekedésével exponenciálisan csökken a futómu élettartama, föleg a láncé, szóval a végsebesség koruli haladás az max elméleti, semmi több.
Szittya volt harckocsizó, majd elmondja, hogy mennyit vezetett végsebességen.
Nem ismeretlen dolog amit mondok, pl a kombi ladák alatt is rövidebb difi volt, feltételezték a mérnökök, hogy azért vesz a júzer novelt rakteru járművet, mert cuccolni akar vele, ehhez jól jön némi extra kalória, ennyihez nem terveztek erosebb motort, hanem rövidebb digit kapott, azt zene.
Ezt a millió dodós erosebb motor+eroátvitel helyett értem, ha minimálisan novekszik a súlya, de ettől megmarad a dinamika, a végsebesség rovására, semmi több.
Értem, hogy a Szovjet mérnökök oda optimalizálták az erőátvitelt ahová akkor, az o szempontrendszeruk szerint jónak látták, s kb így igazuk is van, csak nekem ésszerunek tunik ~10km/h-t feláldozni a végsebességbol ahelyett, hogy +100 lóerot kendácsolnánk bele.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
8 913
23 101
113
Nem egészen, ne feledjuk, hogy elméleti síkon vagyunk, ahogy az egész T-72 felújítás is,szerencsére, szóval a Leókkal nem sosem tudja tartatni a lépést, de a Leók sem mennek soha, sehol sem a végsebességukkel, föleg nem harci helyzetben. :)
Azt is kizárnám, hogy gyakorlatozás közben van erre lehetoség, vagy parancs, tudni kell, hogy a láncos szekerek futómuve, a sebesség növekedésével exponenciálisan csökken a futómu élettartama, föleg a láncé, szóval a végsebesség koruli haladás az max elméleti, semmi több.
Szittya volt harckocsizó, majd elmondja, hogy mennyit vezetett végsebességen.
Nem ismeretlen dolog amit mondok, pl a kombi ladák alatt is rövidebb difi volt, feltételezték a mérnökök, hogy azért vesz a júzer novelt rakteru járművet, mert cuccolni akar vele, ehhez jól jön némi extra kalória, ennyihez nem terveztek erosebb motort, hanem rövidebb digit kapott, azt zene.
Ezt a millió dodós erosebb motor+eroátvitel helyett értem, ha minimálisan novekszik a súlya, de ettől megmarad a dinamika, a végsebesség rovására, semmi több.
Értem, hogy a Szovjet mérnökök oda optimalizálták az erőátvitelt ahová akkor, az o szempontrendszeruk szerint jónak látták, s kb így igazuk is van, csak nekem ésszerunek tunik ~10km/h-t feláldozni a végsebességbol ahelyett, hogy +100 lóerot kendácsolnánk bele.
Végülis elvileg a németek is ezt csinálták. Elvileg a Leo is lassab.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
8 913
23 101
113
A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.
Értem én ezt, csak valamiért az alsó fokozat(ok) erősebbre alakítására asszociáltam. Kicsit fáradt voltam már. Most újra elolvasva már tiszta a gondolatmeneted.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby