Ugye egy motor fő jellemzői között van a teljesítmény és a forgatónyomaték. A nehéz dolgoknál a második elég jelentős tényező, ezért van az, hogy egy nyomatékváltóval is megáldott 400 lovas gép is elhúz 200 tonnát, vagy éppen a Baumann M.A.N.-jei 680 lóval 1000 tonnát. Ha alacsony fokozatban csökkented az áttételezést, hogy jó nagyot harapva induljon ahogy írod, ha kevés a nyomaték ehhez a játékhoz, akkor egy emelkedőn ahogy én írtam, elég szar lesz elindulni. Ez a végsebességet nem befolyásolja, de ha meg a végáttétet alakítod gyorsítóra, akkor induláskor nem fog akkorát harapni. Szóval ha szórakozunk a fogakkal, azt okosan kell.
A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.