Hat, ebben van igazsag, a roman Block 70 kiveve, mert az nem lesz, a szlovakoknal meg egy operettszazad lesz, mint most nalunk...
Nem tudni sokat, mit tud a Mk5 (AESA) radar a C/Dhez, de az egyertelmu, hogy nem lesz olyan, mint az uj Raven az E-ben, az EW sem lesz soha ugyanolyan, max kontenerrel.
Ha a TIDLS megveszik es mindenhol lesz es lesz melle AEW&C is, akkor megkockaztatom, hogy egy szinten 3 szazados, de Mk5 upgraden atesett C/D flotta kepes lenne egy Block70-re tuningolt 3 roman szazadot elkenni, de ez mar nagyon-nagyon pilota es kikepzesfuggo dolog lenne...
...mig E eseten ugyanez viszonylag egyertelmu EW es BVR foleny.
Az F-35 egy anyagi csod es semmit, ismetlem, semmit nem kapsz vissza belole, egyetlen fillert sem, de meg technologiat sem, sot, mindent csakis az amerikaiak csinalhatnak rajta (es latjuk, milyen "sikeres" mar idehaza is a logisztikaja.)
A capital expense (amit az elejen bele kell tenni) kapasbol cirka milliardos osszeg, hogy a teljesen mas, sokkal komplexebb infrat kiepitsd hozza, majd az operational expense (amibol uzemelteted) az min. 3-4x akar az uj Gripenenek is (mostaninak meg 5x legalabb.)
Gyakorlatilag egyetlen operettszazad lenne, ami a jelenleginel mondjuk 5-6x dragabban repulne, igy aztan meg inkabb semmire nem lenne jo.