[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
De ebben hol a feneben van szerinted az, hogy 15 evre vesznek E-t? Teljesen meg vagytok zavarodva Maroth kijelentese kapcsan. A 2035-240 korul "valtani" az a rendelesrol szol, nem rendszerbe allitasrol, baszki. Lasd fenn, legidealisabb esetben 2035 utan, a proto alapjan megrendelik, abbol kb 2040-re lesznek leghamarabb legyartva, mondjuk 2042, mire befut egy szazadnyi legalabb, azutan minimum 2-3 ev lesz, mire legalabb egy szazad szolgalatba all. A meglevo E szazadok mellett. Nem helyettuk, mellettuk.

Komolyan nem ertem, mi ez a tomeges hallucinacio meg alapveto ertetlenseg itt ennek kapcsan... ezt minimum 10x atbeszeltuk mar.
Csak számolj ha döntés születik arról, hogy megrendelik a Gripen E , az innentől számítva a rendszerbeállításáig kb 4-5 év, ha 2027-l számolsz az általam említett 15 év az 2042, ha a korábbi időnponttal számolok, akkor ha 2035-37 körül döntünk pl egy F-35-s beszerzéséről az 2042-ben már rendszerbe állhat a Magyar Légierőnél.És mint említettem a jelenlegi Gripen C megtartása előrevetíti, hogy 2035-37 körül döntenünk kell az utódaikról.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113

Jól olvasom a cikkben, hogy légvédelmi, haditengerészeti és szárazföldi együttműködéseket indítunk majd el Pakisztánnal?
Aki írta, attól jó ötlet az atombomba. De az atomcsapást kézbesítő vadászgépeknek szükségük lesz hordozóra a tengeren.

A három cikk születése környékén (főleg a 2021-es dátum, de az ezt megelőző 2020-as is) magyar sajtóban megjelenő híre Pakisztánról csak a kabuli reptér és Afganisztán stabilizálása volt. A reptéren a törököknek és nekünk elvileg Pakisztán Légiereje lett volna az egyetlen, aki CAS-t tudott volna adni. Vagy kitelepülés esetén is onnan szállhattak volna fel csak a magyar és török légierő gépei.

Izrael 30 éve nem tart rendszerben Kfirt.Izrael soha nem tartott rendszerben F5,MiG21,Mi17,Mi24,T72,stb harceszközöket,amikhez dolgozott ki korszerűsitési programokat,és forgalmazza,elvégzi a termékkövetést,logisztikai ellátást,nagyjavitást,stb egyszerűen üzleti alapon.
Izrael valójában semmit nem fejlesztett ki külön a Kfir NG részére.Semmit.Mindent már létező egykori,vagy jelenlegi programokbol emel át hozzá.Ezért lehet ilyen olcsó.FBW rendszert még a franciákkal közösen dolgozták ki,a Mirage 2000 és a Kfir C2 számára,IAF Mirage III.B gépén kiprobálták (Dassaultal közösen),aztán takarékosságbol nem rendszeresitették.Lavi szintén FBW kormányvezérlésű volt,egyszerűen elővették és modernizálták.ACW szárny még a búrokkal közös fejlesztés.Már akkor kidolgozták,búr Cheetahkon kipróbálták-majd a hh végével,apartheid bukásával törölték a programot.Hajtóműcsere technológiáját még az argiknak tervezett Kfir C9/Nammer programbol származik,Nammert kinálták J79,Atar 9K50,SECMA M53,és GE404 hajtóművekkel.Argiknak nem volt végül pénzük rá,dél afrikai Super Cheetahkok viszont átépitett C2 sárkányokbol készültek-1 századuk még mindig repül (és még harci bevetéseket is csinál) Eucvadorban.Elta 2052 radar egyszerűen az Elta radarsorozat része,GaNitrid technológiás LPI AESA radar.REH randszer az Adirnak lett kifejlesztve.Kommunikációs és bevetésirányitó rendszer detto.Alap fegyverzeti csomag meg a forgalmazott zsidó fegyverzet-de kivánságra bármilyen NATO kompatibilis fegyverzetet ráintegrálnak.Ha fizikailag lehetséges,akkor nem NATO kompatibilisat is,csak az drágább.....
Ennyi a titka az olcsóságnak.Semmit nem fejlesztettek külön a Kfir NG-nek.Már meglévő technológiát hasznositanak rajta újra.Maga a sárkány éktelenűl régi technológia.Aki a MiG21et tudja üzemeltetni,annak ez a sárkány sem fog problémát okozni.Ami új benne,azt meg azért fejlesztik tovább,mert mások is használják.Vagy maga az IAF (elektronika),vagy mások (hajtómű,Gripen E-ben is GE414 hajtómű van).
A gép egyenlóre csak papirtigris,nem létezik (és ez valószinűleg igy is marad,mert nincs rá fizetőképes vásárló.Kolumbiaiak is USA segélyből vehetnék csak meg-de az amcsik momentán nem adnak zsidó gépre pénzt).Kb Mirage 2000 szintű repteljesitményt tudna nyújtani,5. generációs harcrendszerekkel.Ez jóval több,mint amit a modernizált Gripen C tud nyújtani.A becslések szerint kb a Gripen E harcértékének 90-95%-kát tudná adni-de harmad akkora áron.2019ben 35milkáért kinálták,és 10ezer dolcsis repült óra költséggel való üzemeltethetőséget igértek
És ha valaki nagyon független akar lenni az USA-tol,akkor szállitják SNECMA M53 hajtóművel is.De ez esetben kisebb lesz a hatósugara,mint GE414 hajtóművel(nagyobb fogyasztás,nem fér be az új növelt kapacitású üzemanyagrendszer).Viszont jobb lesz a hangsebesség feletti teljesitmény a franci hajtóművel.(állitólag az orosz RD93 hajtómű is beépithető,de az inkább szóbeszéd/felvetés szintű dolog,és nekünk amúgy sem opció)
IAI nem hiába zsidó cég,minden fillérért lenyúl.Kfir NG kb erről szól.És ez garantálja,hogy amig repül a gép,el is végzik a termékkövetést.Ahogy eddig is elvégezték a latino és sri lankai gépeken.

Szóval maradunk ott, hogy egyedül mi üzemeltetnénk A VILÁGON és megint valaki rájött, hogy a Lynx azért ennyire olcsó, mert meglévő technológiát legóztak össze bele és az a gép igazából a szegény országok IFV-je, megfizethető áron csúcstechnológia.

Elfogadom, hogy hiszel benne és lehet harcolni a Kfir-Gripen-F-35 FAN CLUBok között barátilag, de továbbra is az marad a tény, hogy szerinted is a kutya nem fogja megvásárolni ezt rajtunk kívül, de lesz egy F-35-öt levegőből leradírozó filléres gépünk.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 907
4 744
113
Atombombát ment venni SZRSZ! :D
Más ötletem nincs mi kellhetne tőlük...

A pakisztániak amúgy az atomfegyvertechnológia legnagyobb terjeszői: Észak-Koreának is besegítettek jó pénzért állítólag és Szaud-Arábiával is van egy szerződésük, hogy ha veszélybe kerül a királyság akkor átadnak pár bombát...
Ezt meg honnan vetted?
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Csak érdekesség az f 35 vitához. Svájcnak azért fáj ez az f 35, már érzik, hogy a gripen nel sokkal jobban jártak volna.
 
K

kamm

Guest
Csak számolj ha döntés születik arról, hogy megrendelik a Gripen E , az innentől számítva a rendszerbeállításáig kb 4-5 év,
Es?

ha 2027-l számolsz az általam említett 15 év az 2042,
EEES? Ki a lofasz mondta, hogy akkor le lesznek cserelve?

Ez csak itteni mania, kizarolag teljesen fogalmatlanok kepzelik ugy, hogy uj gep be, regi ki.
Ez nem a leroppant Passatod csereje, hanem fleet management (igen, akar mint egy ceges flottanal, gy.k.)

ha a korábbi időnponttal számolok, akkor ha 2035-37 körül döntünk pl egy F-35-s beszerzéséről az 2042-ben már rendszerbe állhat a Magyar Légierőnél.
Hogy a lofaszba allhatna mar rendszerbe 5-6 evvel kesobb? De komolyan, ket eve beszeljuk ezt, es megint itt tartotok...?

Hanyszor vettuk vegig, mi mindent kellene teljesen nullarol kezdeni egy F-35-re atallassal, az anyagiakrol, a kiepitendo sokkal-sokkal komplexebb, agyonbonyolitott infra es egyeb minden szar ktgeirol, no meg az istentelen hosszu gyartasi sorrol nem beszelve?

Azt mar meg sem emlitem, hogy eleve (nagyon helyesen) ki lett zarva az F-35 Marothek altal, mert mar most is jol lathatoan egy kozbulso lepcso lesz a sixth gen elott (abbol is egy royal fuckup mgmt szerint, nem veletlenul probalja aggressziven csokkenteni az USAF is a Lockheed fele kitettseget, inkabb rendel minden mast.)

Komolyan, ismetelgetitek ezt a sok zoldseget megint, monomaniasan... baromi elkeserito, mintha semmit nem irtunk volna le 100x az elmult ket evben.

Ilyenkor jol latszik, micsoda pusztito hatasa van a @Negan es hasonszoruek nagyhangon hirdetett totalisan fogalmatlan marhasagainak.

És mint említettem a jelenlegi Gripen C megtartása előrevetíti, hogy 2035-37 körül döntenünk kell az utódaikról.

De NEM IGY VAN, baszki, ertsd mar meg. Meg a sajat szamaid sem mukodnek, mert azok szerint is meg boven 2040 korul (es egy darabig meg utana is!) a C/D++ lenne a legiero gerince, ami egy rossz vicc meg felvetesnek is.

Raadasul mar MOST IS KEVES a gep; raadasul mar 10 ev mulva is egy akar tegnap megerkezett 0 merfoldes C/D++ is a 'futottak meg' legterrendeszeti kategoria lesz, nemhogy 2042-ben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Csak érdekesség az f 35 vitához. Svájcnak azért fáj ez az f 35, már érzik, hogy a gripen nel sokkal jobban jártak volna.
A Gripen E nyert ott is eloszor - majd hamar megfurtak.
Az uj kiirasban meg mar indulni sem engedtek, mondvan csak rendszerben allo gep indulhat...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Jól olvasom a cikkben, hogy légvédelmi, haditengerészeti és szárazföldi együttműködéseket indítunk majd el Pakisztánnal?
Aki írta, attól jó ötlet az atombomba. De az atomcsapást kézbesítő vadászgépeknek szükségük lesz hordozóra a tengeren.

A három cikk születése környékén (főleg a 2021-es dátum, de az ezt megelőző 2020-as is) magyar sajtóban megjelenő híre Pakisztánról csak a kabuli reptér és Afganisztán stabilizálása volt. A reptéren a törököknek és nekünk elvileg Pakisztán Légiereje lett volna az egyetlen, aki CAS-t tudott volna adni. Vagy kitelepülés esetén is onnan szállhattak volna fel csak a magyar és török légierő gépei.



Szóval maradunk ott, hogy egyedül mi üzemeltetnénk A VILÁGON és megint valaki rájött, hogy a Lynx azért ennyire olcsó, mert meglévő technológiát legóztak össze bele és az a gép igazából a szegény országok IFV-je, megfizethető áron csúcstechnológia.

Elfogadom, hogy hiszel benne és lehet harcolni a Kfir-Gripen-F-35 FAN CLUBok között barátilag, de továbbra is az marad a tény, hogy szerinted is a kutya nem fogja megvásárolni ezt rajtunk kívül, de lesz egy F-35-öt levegőből leradírozó filléres gépünk.
Nem egészen.
Ez nem hit kérdése.Ez tisztán csak pénzügyi kérdés.
Ha a Gripen E 120 helyett 40millió lenne,ez a kérdés fel sem merülne bennem.
Gripen E-t körberöhögi az F35,Kfir NG meg még annak harcértékétől is elmarad pár %-kal.Nincs egy kategóriában egyik 4. generációs gép sem az F35-tel.F35 egy 5. generációs gép.Kfir NG meg egy 4. generációs szintre felpofozott 3. generációs gép lenne.Egy budget Mirage 2000,ami messze elmarad az F35-től.
Ha lenne rá pénzünk,egyértelműen az F35 vásárlása hozná el a korszerű légierőt.Minden más csak pótmegoldás.
Nem értem,hogy a harcérték/ár számitás alapú gondolkodás miért olyan felfoghatatlan a fórumközönség számára?Pedig az F35 ezért nyer mindenhol a Gripen E-vel szemben.Mert hiába drágább az élettartamköltsége,annyival több harcértéket ad,amit Griennel elő se lehet állitani,csak irreális költségekkel.mennyiséggel.:confused:
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Nem egészen.
Ez nem hit kérdése.Ez tisztán csak pénzügyi kérdés.
Ha a Gripen E 120 helyett 40millió lenne,ez a kérdés fel sem merülne bennem.
Gripen E-t körberöhögi az F35,Kfir NG meg még annak harcértékétől is elmarad pár %-kal.Nincs egy kategóriában egyik 4. generációs gép sem az F35-tel.F35 egy 5. generációs gép.Kfir NG meg egy 4. generációs szintre felpofozott 3. generációs gép lenne.Egy budget Mirage 2000,ami messze elmarad az F35-től.
Ha lenne rá pénzünk,egyértelműen az F35 vásárlása hozná el a korszerű légierőt.Minden más csak pótmegoldás.
Nem értem,hogy a harcérték/ár számitás alapú gondolkodás miért olyan felfoghatatlan a fórumközönség számára?Pedig az F35 ezért nyer mindenhol a Gripen E-vel szemben.Mert hiába drágább az élettartamköltsége,annyival több harcértéket ad,amit Griennel elő se lehet állitani,csak irreális költségekkel.mennyiséggel.:confused:
A harc értek számításodban bele kalkuláltad a háttér részeket is pl reptér? Az f35 re spéci repterekkel számolj! Fel tud szállni bárhonnan az f35 és ki lehet szolgálni egy felüljáró alól?
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 707
2 257
113
A harc értek számításodban bele kalkuláltad a háttér részeket is pl reptér? Az f35 re spéci repterekkel számolj! Fel tud szállni bárhonnan az f35 és ki lehet szolgálni egy felüljáró alól?
Nem egészen.
Ez nem hit kérdése.Ez tisztán csak pénzügyi kérdés.
Ha a Gripen E 120 helyett 40millió lenne,ez a kérdés fel sem merülne bennem.
Gripen E-t körberöhögi az F35,Kfir NG meg még annak harcértékétől is elmarad pár %-kal.Nincs egy kategóriában egyik 4. generációs gép sem az F35-tel.F35 egy 5. generációs gép.Kfir NG meg egy 4. generációs szintre felpofozott 3. generációs gép lenne.Egy budget Mirage 2000,ami messze elmarad az F35-től.
Ha lenne rá pénzünk,egyértelműen az F35 vásárlása hozná el a korszerű légierőt.Minden más csak pótmegoldás.
Nem értem,hogy a harcérték/ár számitás alapú gondolkodás miért olyan felfoghatatlan a fórumközönség számára?Pedig az F35 ezért nyer mindenhol a Gripen E-vel szemben.Mert hiába drágább az élettartamköltsége,annyival több harcértéket ad,amit Griennel elő se lehet állitani,csak irreális költségekkel.mennyiséggel.:confused:
Se az F-35-re , se arra hogy ennek a gépnek az üzemeltetési feltételeit megteremtsük nincsen pénz.Bár ez így nem igaz , lenne csak akkor másra nem lesz sokâig!
 
K

kamm

Guest
Nem egészen.
Ez nem hit kérdése.Ez tisztán csak pénzügyi kérdés.
Ha a Gripen E 120 helyett 40millió lenne,ez a kérdés fel sem merülne bennem.
Gripen E-t körberöhögi az F35,
Esetleg akkor, ha valakinek halvanylila goze nincs sem elektronikarol, sem szoftverekrol, sem ugy altalaban fejlesztesi platformokrol, plane semmi networked warfare temarol, es emiatt kizarolag a toloerot es hasonlokat birja megerteni.

Ja varjunk, Meteor sincs ra; bocsanat, akkor a fegyverzethez is hulyenek kell lenni az ilyesmi allitashoz...

Kfir NG meg még annak harcértékétől is elmarad pár %-kal.Nincs egy kategóriában egyik 4. generációs gép sem az F35-tel.F35 egy 5. generációs gép.Kfir NG meg egy 4. generációs szintre felpofozott 3. generációs gép lenne.Egy budget Mirage 2000,ami messze elmarad az F35-től.
Ha lenne rá pénzünk,egyértelműen az F35 vásárlása hozná el a korszerű légierőt.Minden más csak pótmegoldás.
Nem értem,hogy a harcérték/ár számitás alapú gondolkodás miért olyan felfoghatatlan a fórumközönség számára?Pedig az F35 ezért nyer mindenhol a Gripen E-vel szemben.Mert hiába drágább az élettartamköltsége,annyival több harcértéket ad,amit Griennel elő se lehet állitani,csak irreális költségekkel.mennyiséggel.:confused:
Nem erted, mert semmi ilyesmi nem letezik, ez maximum a hozzad hasonlo autoskartyasok kozott egy elkepzelt 'Lambo', ami 'mindent visz'. :cool:
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
A harc értek számításodban bele kalkuláltad a háttér részeket is pl reptér? Az f35 re spéci repterekkel számolj! Fel tud szállni bárhonnan az f35 és ki lehet szolgálni egy felüljáró alól?
Feltud,és ki lehet.Ahonnan a Gripen E fel tud szállni,onnan az F35 is.Sőt.F35B esetén tervezési követelmény volt,hogy ugyanúgy tudjon előretolt repterekről üzemelni,mint az AV8 Harrier....
Ez a Gripen autópályás üzemeltetés nem oly egyedi dolog.Lengyelek rendszeresen gyakorolják most az F16-tal is (meg elötte mindennel,amijük csak volt),finnek csinálták az F18-al,de találsz a yt-on videot mondjuk a paki légierőtől ilyen gyakorlatot,amin minden gépüket felvonultatja.Meg olyt is,ahol a BW csinálja F104/F4,meg C160 gépekkel.....
De ha ez a vágyad,Kfir annyira régi alapon áll,hogy a füves tábori repterekről való üzemelésre is képes......Mirage III örökség.(Mirage 2000 már nem alkalmas rá,F1 még igen.)
Tartósan egyik komoly vadászgép sem üzemeltethető akárhonnan.A Gripen C sem.
 
K

kamm

Guest
Se az F-35-re , se arra hogy ennek a gépnek az üzemeltetési feltételeit megteremtsük nincsen pénz.Bár ez így nem igaz , lenne csak akkor másra nem lesz sokâig!
Hulyesegeket beszel nonstop. A modern jetek hw ara kb ugyanaz, 5-10 millio dollaros elteressel, ami 6-8 szazalekos elterest jelent, teljesen elhanyagolhato.
Ez nem is igazan szamit. Ami szamit es nagyon sokat nyom a latba, az a lifecycle cost, azaz a (10-20-)30 evre vetitett elettartam, azaz teljes koltseg - na ez az, ahol az F-35 horror modon elcsuszik.
Ahol nyert, ott mindenhol vagy gatlastalan politikai nyomasra, vagy szimplan hazudik egyet a Lockheed, vagy bundleben melletolnak meg Patriotot stb, vagy ezek kombinaciojaval (lasd danok, norvegok, svajciak csak igy hirtelen.)
A finneket erdemes nagyon figyelni, mert ok lesznek az egyetlen kivetel, ha valoban hajlandoak lesznek tartani ekkora arengedmenyt naluk az amerikaiak. A rendkivul olcsora arazott F-35 mellett meg a finneknel, gondolom, a stealth mod szolt, amit olyan fontosnak iteltek, hogy inkabb feladtak a jobb BVR raketat, a sokkal erosebb networked warfaret, ill a svedekkel lehetseges kozos "oroszellenes halozatos" combat modot is - ugyanakkor qrva kivancsi leszek, mikor jon majd az elso hir, hogy megiscsak valtozik az osszeg menet kozben a finneknel...
 
K

kamm

Guest
Feltud,és ki lehet.Ahonnan a Gripen E fel tud szállni,onnan az F35 is.Sőt.F35B esetén tervezési követelmény volt,hogy ugyanúgy tudjon előretolt repterekről üzemelni,mint az AV8 Harrier....
Dehogy tud az A felszallni.
Ez a Gripen autópályás üzemeltetés nem oly egyedi dolog.Lengyelek rendszeresen gyakorolják most az F16-tal is (meg elötte mindennel,amijük csak volt),finnek csinálták az F18-al,de találsz a yt-on videot mondjuk a paki légierőtől ilyen gyakorlatot,amin minden gépüket felvonultatja.Meg olyt is,ahol a BW csinálja F104/F4,meg C160 gépekkel.....
Az F-35A-rol van szo es senki soha nem csinalta.

De ha ez a vágyad,Kfir annyira régi alapon áll,hogy a füves tábori repterekről való üzemelésre is képes......Mirage III örökség.(Mirage 2000 már nem alkalmas rá,F1 még igen.)
Tartósan egyik komoly vadászgép sem üzemeltethető akárhonnan.A Gripen C sem.
Dehogynem, Pont ez a lenyege a dispersed koncepcionak a svedeknel; amig nem kell repair, addig bezony terul-fordul az uton, negyedora alatt ujrafegyverzik meg ujratoltik es hajra.
Ha ilyen depokbol lenne 40-50 az orszagban szanaszet, akkor egy cirkusz eseten az elso tamadasok elol elpucolt gepek siman uzemelhetnek tovabb - lasd az ukran legierot, amelyet az amerikaiak mentettek meg, amikor par oraval a tamadasok elott szoltak, hogy azonnal pucoljanak el a bazisaikrol a gepeik (Racz Andras beszel errol a legutobbi HV podcastban konkretan.)

Ez amugy olyannyira okos otlet, hogy az europai amerikai erok 2018 ota mar ilyesmin dolgoznak a lengyelek, baltiak teruleten (kerdes, lesz-e vegul belole rendszer); linkeltem cikkeket errol 1-2 eve.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Dehogy tud az A felszallni.

Az F-35A-rol van szo es senki soha nem csinalta.


Dehogynem, Pont ez a lenyege a dispersed koncepcionak a svedeknel; amig nem kell repair, addig bezony terul-fordul az uton, negyedora alatt ujrafegyverzik meg ujratoltik es hajra.
Ha ilyen depokbol lenne 40-50 az orszagban szanaszet, akkor egy cirkusz eseten az elso tamadasok elol elpucolt gepek siman uzemelhetnek tovabb - lasd az ukran legierot, amelyet az amerikaiak mentettek meg, amikor par oraval a tamadasok elott szoltak, hogy azonnal pucoljanak el a bazisaikrol a gepeik (Racz Andras beszel errol a legutobbi HV podcastban konkretan.)

Ez amugy olyannyira okos otlet, hogy az europai amerikai erok 2018 ota mar ilyesmin dolgoznak a lengyelek, baltiak teruleten (kerdes, lesz-e vegul belole rendszer); linkeltem cikkeket errol 1-2 eve.
Legalább azt tudnád értelmezni,mit leirok.....De az sem megy.
Az,hogy utánanéz dolgoknak,no az már elképzelhetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 903
8 192
113
Az előttem lévő két hozzászóló együttes írásához annyit, hogy ezért kéne a 12 új gépet megvenni és a használtainkat pedig módosítani és mindkettőt C+-ra. A C+ nem ördögtől való svéd terv, amelyben az új AESA-sított lokátorváltozat és az E bizonyos EW rendszerei lennének beépítve. Ezzel növekszik a harcértékük. Az AESA nagyságrendet dob az L-L képességen METEOR-ral. A magyar jelenelgi EBS_HU változatok se 0-ra vannak lelakva, a sárkányokban van még elég komoly tartalék. Igen egy ideig lenne két különböző típus rendszerben a 2035-2040-es évek tájékán, de az akár E és 5-6.gen valami , akár C+ és 5-6.gen valami. Az utóbbi költségkimélőbb. Amit igaz, hogy az E többet elvisz és távolabbra, az nekünk ha nem akarunk expedíciós erőkben részt venni akkor nem annyira releváns, különösen mert légi utántötés légezik. Az EW rendszer egyes elemeit pedig átvehetjük, akárcsak az E-hez fejesztett, de szvsz C-re is függeszhető EW konténert.
 
K

kamm

Guest
Legalább azt tudnád értelmezni,mit leirok.....De az sem megy.
Nem veletlenul irok szinte soronkent, hogy ne tudj ezzel a kifogassal eloldalazni...
Az,hogy utánanéz dolgoknak,no az már elképzelhetetlen.
Minek is?
FYI toled elteroen en nem kizarolag magyarul ertek, hanem masik 3-4 nyelven kommunikalok, szoval ezt az utananezosdit pont te szerintem inkabb ne feszegesd. :p
 

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
A harc értek számításodban bele kalkuláltad a háttér részeket is pl reptér? Az f35 re spéci repterekkel számolj! Fel tud szállni bárhonnan az f35 és ki lehet szolgálni egy felüljáró alól?
Tessék? Miféle spéci reptereket? Az F-35 ugyanolyan reptereken üzemeltezhető,mint bármelyik másik vadászgép. Amúgy a Gripeneket véletlenül nem a Kecskeméti reptérről üzemeltetjük? Annak nem kell reptér?
Az autópályás dologról meg csak annyit,hogy az ukránok még Szu-27-el is nyomták az autópályás fel és leszállásokat. Szu-27-el,a világ egyik legnagyobb és legnehezebb vadászgépével... (Mondjuk volt,hogy közben vittek magukkal egy közlekedési táblát is szuvenírnek,ezt aláírom! :oops: :D)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
Az előttem lévő két hozzászóló együttes írásához annyit, hogy ezért kéne a 12 új gépet megvenni és a használtainkat pedig módosítani és mindkettőt C+-ra. A C+ nem ördögtől való svéd terv, amelyben az új AESA-sított lokátorváltozat és az E bizonyos EW rendszerei lennének beépítve.
Dehogy lennenek. Szo nincs ilyesmirol. Nem is lehetseges.

Ezzel növekszik a harcértékük.
Jajjj, ne kezdjuk ezt a sarkanyfuarus szoveget...

Az AESA nagyságrendet dob az L-L képességen METEOR-ral.
Csak eppen a Gipen E leonardos Ravenje joval komolyabb radar, mint az a mar meretre is kisebb AESA upgrade, amit utolag hekkeltek a C-hez (es egyelore sehol nincs hasznalatban sem.)
Ha valami, hat pont a Meteor miatt az E a kotelezo valasztas.
A magyar jelenelgi EBS_HU változatok se 0-ra vannak lelakva, a sárkányokban van még elég komoly tartalék. Igen egy ideig lenne két különböző típus rendszerben a 2035-2040-es évek tájékán, de az akár E és 5-6.gen valami , akár C+ és 5-6.gen valami. Az utóbbi költségkimélőbb.
Nem, az utobbi penzkidobas, mert egy elavult 1990-es design lennenek mar 10 ev mulva is. A mai legirendeszkedesre kivaloak, meg a lepukkant roman ocskavasak ellen is, de kimondottan nem ez a cel.

Amit igaz, hogy az E többet elvisz és távolabbra, az nekünk ha nem akarunk expedíciós erőkben részt venni akkor nem annyira releváns, különösen mert légi utántötés légezik.
Ez tevedes. Az expedicios tema hianyaban max az F-35 stealth modja lehet felesleges, de a sokkal fejlettebb fedelzeti EW es szenzorok stb onmagaban egy generacios ugras, a tobb es jobb mixet megengedo fegyverzeti felkeszites stb mind-mind kritikus lehet egy helyi avagy balkani legi konfliktusban is.

Az EW rendszer egyes elemeit pedig átvehetjük, akárcsak az E-hez fejesztett, de szvsz C-re is függeszhető EW konténert.
Egyreszt nem, a ketto egyaltalan nem ugyanaz (nem veletlenul nem kontener van az E-n), masreszt az mastol vesz el helyet, harmadreszt az majd akkor kell, amikor mar 2035-ot irunk, es a fedelzeti rendszert kinotte az akkori technologia (ergo a C/D++ mar labdaba sem rughat akkorra.)
 
  • Vicces
Reactions: Negan
K

kamm

Guest
Tessék? Miféle spéci reptereket? Az F-35 ugyanolyan reptereken üzemeltezhető,mint bármelyik másik vadászgép.
Qrvara nem. Olvass utana, kibeszeltuk 100x.

Amúgy a Gripeneket véletlenül nem a Kecskeméti reptérről üzemeltetjük? Annak nem kell reptér?
Hat ez az: a mostanirol elmenne a Gripen E is, mig az F-35 nem. Konkretan az osszes uj usernek komplett uj infrat kellett epirenie hozza.
Az autópályás dologról meg csak annyit,hogy az ukránok még Szu-27-el is nyomták az autópályás fel és leszállásokat. Szu-27-el,a világ egyik legnagyobb és legnehezebb vadászgépével... (Mondjuk volt,hogy közben vittek magukkal egy közlekedési táblát is szuvenírnek,ezt aláírom! :oops: :D)
Es ennek mi a relevanciaja? Mennyi eselye van, hogy Szuhoj lesz a Gripen utodja? :rolleyes: