[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Gazdaságilag biztosítva lenne az atomerőmű projekt ha kiesnek az oroszok. Mert te sem gondolod komolyan hogy a roszatomot nem fogják megfúrni. Igaz francos megoldás lenne, öt tíz év csúszás és egy reaktor blokk.
Na politika zéró térjünk vissza a lényeghez. A folytatás más topikban legyen.
Konkrétan a Roszatomot nem lehet kitenni. Ami valószínű, hogy majd betakargatjak nyugati cegekkel es minden megy tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Az én véleményem 1 plusz század C/D, Maróth nyilatkozatától függetlenül. Ezeket a lehetőségekhez képest maximumra fejleszteni, ami csak belefér a sárkányba. Mellé tisztességes támadó fegyverzetet venni végre ami szintén nem filléres megoldás és a nagy testvér is megkapná a védelmi pénzt.
Az F-35 remek vadászgép amit a túloldal is tud, de nem tetszik a nyakörv ami jár mellé és hát, a csúcskategória csúcs áron van.
Ha annyira kell még plusz, üzleti gépekbe igen hasznos rendszereket tudnak már belepréselni, abban gondolkodnék.
De dedikált ew, légtérellenőrző gép árát inkább a szárazföldi haderőre költeném, van annak helye bőven.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nincs semmilyen "loyal wingman" sehol, ez egyelőre tényleg csak marketingszoveg (nem mellesleg pont a Gripennek van a legfejlettebb networked rendszere, ott lenne a legkönnyebb, mégis láthatóan nem prioritás.)
Amúgy én eleve nem értem, mitol lenne jobb egy mar teljesen leterhelt pilotara akasztani ahelyett, hogy a foldrol irányítanák kipihent stb kezelők.
Emellett ez a "lopakodó" képesség kb szart sem jelent a Kárpátok között, a valagunkba belatnak a szomszedok, plane, hogy mindegyiknek vannak olyan régi radarjai, amelyek ellen nem is igazan er sokat az F-35 lopakodasa; ha jól remlik, Hpasp egyszer kiszamolta, hogy valami viccesen alacsony magassagon mar látnák is (a szlovakok?) a felszálló F-35-ot.

Mindeközben a Meteor egy szolid folenyt jelent az oregecske roman flotta ellen bármikor (detto szerb vagy ukrán ellen, a networked modokkal meg plane.)

Nincs, de sokkal inkább fut és közelinek tűnik a lopakodó drón, például ha a török, USA vagy más fejlesztésekre gondolunk, mint egy Tempest a francia-németről már nem is beszélve. Szóval előbb kapnánk meg a lopakodó drónt, mint a lopakodó emberest, bármennyire is hülye helyzet.

Nekem régen ezért volt ideám, hogy Gripen E és F-et 1:1 arányban kéne venni, mert egy pilótának a saját (méreg drága) gépét kell max figyelemmel néznie. Egy bevetésen lévő géppárnál lennie kéne egy plusz embernek, aki a környezetet figyeli és elemzi a BMS-en keresztül, és ez a hűséges szárnyas koncepció erőltetése esetén az emberes gép körüli drón rajt irányítja, kezeli.
Maga az, hogy gépről irányítsák és ne földről, az adatkapcsolat sebezhetősége miatt érdekes.
Csak nekem az az érzésem, ahogy mondod, hogy maguk a nyugati fegyvergyártók is teljesen koncepciótlanok ember-gép kapcsolatában. A Panterbe be akarnak minden gépbe rakni egy külön drón operátort... mert izé 4 fős lesz úgy is a tankom. És amúgy is, a lövész hogy tudná kezelni, nem ágyú! Minden járműbe. Itt a repülőgépeknél meg úgy akarnak infó bombát ledobni az egyetlen pilótára a BMS-en keresztül, hogy közben irányítson 5 gépet egyszerre néha max G terhelés alatt. (Egy földi indító tűzvezérlő radarja hirtelen bekapcsol, mit csinálsz? "Elrántom a botkormány", indítok rá levegő-föld rakétát és közben még 4 másik gép kezelő paneljén is zongorázom, hogy ők is reagáljanak a hirtelen felbukkanó fenyegetésre és ne tovább repüljenek, mint béna kacsa.)

@Hpasp úgy emlékszem, nem pontosan ezt írta. Azt kérdeztük tőle, hogy kiengedett kifutókkal az ellenséges radarok be tudják-e mérni a Kecskemétről felszálló F-35-ösöket? A válasz az volt, hogy nem, mert radarhorizont alatt van. Megadta, hogy bármely gépet milyen magasságból tud egy nagy teljesítményű radar bemérni Erdélyből vagy Felvidékről.
Ez alapján nem lehet tüzet vezetni rájuk. Amint behúzzák a kerekeket, azonnal helyre áll a lopakodó képesség. Közel teljesen mindegy, amíg nincs ilyen hatótávolságú rakétájuk és nem tudják azt rávezetni. Vajdaság+Belgrád jóval kisebb harci terület volt két évtizeddel ezelőtt és nem tudták bárhol bármikor bemérni ezek az elavult radarok a lopakodó bombázótokat. Egyet tudtak elkapni, erről Molni is csinált videót, ajánlom megnézni. Legfeljebb pár tíz kilométerről beszélünk, amin belül egy szovjet lérak el tudja kapni a lopakodót.

Számomra nem is ez a prioritás, hanem az alternatíva hiánya. És ezzel együtt a fenntartás költségei. Egy AWACS géppár legalább annyit nyomna a latba, de megfizethető módon.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 041
30 946
113
Nincs, de sokkal inkább fut és közelinek tűnik a lopakodó drón, például ha a török, USA vagy más fejlesztésekre gondolunk, mint egy Tempest a francia-németről már nem is beszélve. Szóval előbb kapnánk meg a lopakodó drónt, mint a lopakodó emberest, bármennyire is hülye helyzet.

Nekem régen ezért volt ideám, hogy Gripen E és F-et 1:1 arányban kéne venni, mert egy pilótának a saját (méreg drága) gépét kell max figyelemmel néznie. Egy bevetésen lévő géppárnál lennie kéne egy plusz embernek, aki a környezetet figyeli és elemzi a BMS-en keresztül, és ez a hűséges szárnyas koncepció erőltetése esetén az emberes gép körüli drón rajt irányítja, kezeli.
Maga az, hogy gépről irányítsák és ne földről, az adatkapcsolat sebezhetősége miatt érdekes.
Csak nekem az az érzésem, ahogy mondod, hogy maguk a nyugati fegyvergyártók is teljesen koncepciótlanok ember-gép kapcsolatában. A Panterbe be akarnak minden gépbe rakni egy külön drón operátort... mert izé 4 fős lesz úgy is a tankom. És amúgy is, a lövész hogy tudná kezelni, nem ágyú! Minden járműbe. Itt a repülőgépeknél meg úgy akarnak infó bombát ledobni az egyetlen pilótára a BMS-en keresztül, hogy közben irányítson 5 gépet egyszerre néha max G terhelés alatt. (Egy földi indító tűzvezérlő radarja hirtelen bekapcsol, mit csinálsz? "Elrántom a botkormány", indítok rá levegő-föld rakétát és közben még 4 másik gép kezelő paneljén is zongorázom, hogy ők is reagáljanak a hirtelen felbukkanó fenyegetésre és ne tovább repüljenek, mint béna kacsa.)

@Hpasp úgy emlékszem, nem pontosan ezt írta. Azt kérdeztük tőle, hogy kiengedett kifutókkal az ellenséges radarok be tudják-e mérni a Kecskemétről felszálló F-35-ösöket? A válasz az volt, hogy nem, mert radarhorizont alatt van. Megadta, hogy bármely gépet milyen magasságból tud egy nagy teljesítményű radar bemérni Erdélyből vagy Felvidékről.
Ez alapján nem lehet tüzet vezetni rájuk. Amint behúzzák a kerekeket, azonnal helyre áll a lopakodó képesség. Közel teljesen mindegy, amíg nincs ilyen hatótávolságú rakétájuk és nem tudják azt rávezetni. Vajdaság+Belgrád jóval kisebb harci terület volt két évtizeddel ezelőtt és nem tudták bárhol bármikor bemérni ezek az elavult radarok a lopakodó bombázótokat. Egyet tudtak elkapni, erről Molni is csinált videót, ajánlom megnézni. Legfeljebb pár tíz kilométerről beszélünk, amin belül egy szovjet lérak el tudja kapni a lopakodót.

Számomra nem is ez a prioritás, hanem az alternatíva hiánya. És ezzel együtt a fenntartás költségei. Egy AWACS géppár legalább annyit nyomna a latba, de megfizethető módon.
Brazil-zsidó tescogazdaságos AWACSel mi van?Nem hallani róla semmit.Kútba eset?
Szerintem első lépésben lufiradar kéne,azt meg tudjuk fizetni,üzemeltetése is olcsó.Persze az se csodaszer,de szegény ember vizzel főz.Nomeg ha a zsidóknak megfelel,akkor szerintem nekünk is.Aztán ha lesz rá keret,lehet kisebb,olcsóbb AWACS gépekkel kiegésziteni-de ez a jövő zenéje.Most bizton nincs rá keret.
@kamm hülyeségeivel meg ne foglalkozz.Alighanem az ágy felett is Gripen poszter van,meg a párnája alatt is Gripen fotó,gatyájába meg Gripen lenyomat.Ahoz meg kevés esze,hogy felfogja,a softwer nem tudja megbaxni a fizikát.Radarhorizont meg fizikai dolog,igy kivűl esik a felfogóképességén.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Brazil-zsidó tescogazdaságos AWACSel mi van?Nem hallani róla semmit.Kútba eset?
Szerintem első lépésben lufiradar kéne,azt meg tudjuk fizetni,üzemeltetése is olcsó.Persze az se csodaszer,de szegény ember vizzel főz.Nomeg ha a zsidóknak megfelel,akkor szerintem nekünk is.Aztán ha lesz rá keret,lehet kisebb,olcsóbb AWACS gépekkel kiegésziteni-de ez a jövő zenéje.Most bizton nincs rá keret.
@kamm hülyeségeivel meg ne foglalkozz.Alighanem az ágy felett is Gripen poszter van,meg a párnája alatt is Gripen fotó,gatyájába meg Gripen lenyomat.Ahoz meg kevés esze,hogy felfogja,a softwer nem tudja megbaxni a fizikát.Radarhorizont meg fizikai dolog,igy kivűl esik a felfogóképességén.

A lufiradar sehol nem váltja ki az AWACS gép meglétét vagy nem meglétét. Más kávéház.

Nálad meg tényleg azt mondom, hogy beragadt ez a "most nincs pénz erre, talán később". A Zrínyi egyik előnye a környező országokéhoz képest, hogy nincs amit fenn kellene tartani. Az angolok szeretnék azt az arányt, amit mi új fegyverek vásárlására költhetünk. Abszolút értékben ez természetesen nem igaz. De az, hogy mi nem küszködünk a GDP 2%-ával, mint például a csehek, hanem jövő évtől teljes mértékben oda lesz téve; hogy a katonai költségvetés 40-50%-át az elmúlt években új eszközök beszerzésére költhettük (mert nem volt ember, akinek fizetést kellett volna adni és nem volt gép, amit etetni kellett volna) az olyan, hogy sosem volt, sosem lesz.

Mit értesz az alatt, hogy áááá... 2 db AWACS gépre úgy sem lesz pénz, de először kezdjünk el vásárolni minden féle olyat, aminek ár/érték arányban kisebb a harcértéke, de legalább elszórjuk a pénzt a beszerzésére és később majd lecseréljük, ha lesz rá lóvé? Persze, két-három Kfir ezredre lenne amúgy pénz, de 2 db korszerű AWACS gépre nem.

Néha komolyan elgondolkodom rajtad.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 041
30 946
113
A lufiradar sehol nem váltja ki az AWACS gép meglétét vagy nem meglétét. Más kávéház.

Nálad meg tényleg azt mondom, hogy beragadt ez a "most nincs pénz erre, talán később". A Zrínyi egyik előnye a környező országokéhoz képest, hogy nincs amit fenn kellene tartani. Az angolok szeretnék azt az arányt, amit mi új fegyverek vásárlására költhetünk. Abszolút értékben ez természetesen nem igaz. De az, hogy mi nem küszködünk a GDP 2%-ával, mint például a csehek, hanem jövő évtől teljes mértékben oda lesz téve; hogy a katonai költségvetés 40-50%-át az elmúlt években új eszközök beszerzésére költhettük (mert nem volt ember, akinek fizetést kellett volna adni és nem volt gép, amit etetni kellett volna) az olyan, hogy sosem volt, sosem lesz.

Mit értesz az alatt, hogy áááá... 2 db AWACS gépre úgy sem lesz pénz, de először kezdjünk el vásárolni minden féle olyat, aminek ár/érték arányban kisebb a harcértéke, de legalább elszórjuk a pénzt a beszerzésére és később majd lecseréljük, ha lesz rá lóvé? Persze, két-három Kfir ezredre lenne amúgy pénz, de 2 db korszerű AWACS gépre nem.

Néha komolyan elgondolkodom rajtad.
Mert kevered a dolgokat.
Minimum 2 ezred kéne,de inkább 3,hogy valóban komoly hadműveleti képességű légierőnk legyen.Ez egy hadműveleti igény mennyiség.
De nincs pénzünk rá.
2%.De minek a 2%-ka?Mert a 2% nem egy meghatározott összeg.És csak jelzem,hogy csúnya gazdasági válság van a nyakunkon.
A megrendelt cuccokat még nem fizettük ki.....Nincs hozzá személyzet elegendő....Lesz ezeknek elég rendesen fenntartási költsége is.Meg laktanya program,meg egyebek....
 
W

Wilson

Guest
Mert kevered a dolgokat.
Minimum 2 ezred kéne,de inkább 3,hogy valóban komoly hadműveleti képességű légierőnk legyen.Ez egy hadműveleti igény mennyiség.
De nincs pénzünk rá.
2%.De minek a 2%-ka?Mert a 2% nem egy meghatározott összeg.És csak jelzem,hogy csúnya gazdasági válság van a nyakunkon.
A megrendelt cuccokat még nem fizettük ki.....Nincs hozzá személyzet elegendő....Lesz ezeknek elég rendesen fenntartási költsége is.Meg laktanya program,meg egyebek....
Ha jól tudom a megrendelt cuccokat a szerződések szerinti ütemezésben rögzítettek szerint fizetjük.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 381
113
Idén 1.000 mrd - ról indult a honvedelmi büdzsé. Abból durvan 47% ment fejlesztésre.

2022.jpg



Most azt hagyjuk is, hogy jött évközben +200 mrd meg vmi apró.


Jövőre kb. 1.500 mrd-os büdzsé lesz. Abból 22 elején 539 mrd ismert fejlesztés volt. Ha tartjuk, hogy a büdzsé 40+%-a lesz fejlesztés, akkor inkább van még benne puffer.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 041
30 946
113
Ahogy eredetileg tervezték, ahogy a többi kiadást is, ráadásul a most beszedésre kerülő különadók egy részével is megtámogatják a honvédelmi költségvetést.
Szerintem meg örülni fogunk,ha nagy baj nélkül túléljük a telet.....
Szóval jó lenne figyelembe venni a gazdasági folyamatokat.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Mert kevered a dolgokat.
Minimum 2 ezred kéne,de inkább 3,hogy valóban komoly hadműveleti képességű légierőnk legyen.Ez egy hadműveleti igény mennyiség.
De nincs pénzünk rá.
2%.De minek a 2%-ka?Mert a 2% nem egy meghatározott összeg.És csak jelzem,hogy csúnya gazdasági válság van a nyakunkon.
A megrendelt cuccokat még nem fizettük ki.....Nincs hozzá személyzet elegendő....Lesz ezeknek elég rendesen fenntartási költsége is.Meg laktanya program,meg egyebek....

Ne a kommentek mennyiségére helyezd a hangsúlyt, hanem próbálj az ujjaidon számolni!

Majdnem 200 milliárd USD-nek a 2%-a. Számolj már utána, hogy például a SilvioD által említett 47% fejlesztés az mennyi is! Per év, teszem hozzá. Próbáld hangosan számolni, hogy ez előtt hány évvel a Leo2-es csomagot megrendeltük és azóta mennyi az új fegyver vásárlására fordítható pénz! Kezd el hangosan számolni, hogy a Lynxet hány évvel ezelőtt és mennyiért rendeltük meg és azóta az mennyi fejlesztésre szánható pénz!

Tegyük fel, hogy lesz egy 1,5 milliárd dolláros/eurós gépvásárlási program! Azt nem kapod meg jövőre. Benkő már nincs a székében, de be tudja neked szerintem SilvioD idézni azt a HírTV-s interjút, amiben szó szerint azt mondta, hogy jönnek az új vadászgépek "és persze 2026 utáni időről beszélünk".
Leopárd2 csomag addig a percig Magyarország legnagyobb katonai beszerzése volt. Számold ki, hogy ha nem lenne az, hogy átlag beszerzésnél a harmadát a megrendelés pillanatában előlegként ki kell fizetned, csak most egyszerre bejönne minden PZH meg Leo2 és kiképzési támogatás, akkor most mennyi ideig tartana azt a csomagot egyben kifizetni!
A Lynx ez után Magyarország újra legnagyobb fegyvervásárlása volt. Írd le, hogy ha mi nem fizettünk volna érte már eddig is, hanem jövőre egy vonaton befutna mind a 200+ darab, akkor mennyi időbe telne egyszerre kifizetni!

Kell 100 darab Caesar ágyú még a tüzérség igényéhez? Az "kicsit több, mint" fél milliárd USD, nem kell kijavítanotok, hogy nem 5 millió, hanem 7 millió darabja. Mennyi ideig kell spórolnunk, hogy összejöjjön ez a pénz?

Amitől viszketegségem van, hogy te meg egy csomóan nyomatják a szöveget, hogy nincs 1,5 milliárd dollárunk bármilyen fegyvernemre egy évben rendelni. Ezért polcról venni kell 1,5 milliárd dollárért olyan dolgokat, amik harcértéke meg sem közelíti azt, amire nincs pénzünk.
2020-ban 156 milliárd dollár volt a teljes GDP-nk. Amikor arról beszélünk, hogy akkor még nem költöttünk 2%-ot, akkor arról beszélünk, hogy 2021-ben azt mondtam, hogy majdnem 200 milliárd volt, amúgy pontosan 182 milliárd USD. Egy év alatt nőtt a teljes ország gazdasági teljesítőképessége 26 milliárd dollárral, aminek a 2%-a fél milliárd katonai kiadás növekedés. Mennyi is jött ki 100 db Caesar ágyúra pusztán a vasra?
Az a bajom a te "nincs pénzünk, vásároljunk olcsó szart külföldi gyártásban, mert zsidó" hozzáállásoddal, hogy ez a plusz 26 milliárd nem is jött volna létre, ha mi nem ragaszkodunk hazai gyártáshoz. Az F-35-össel is ezért az a nagy baj, hogy 3-5 évente megzabálja a saját vételárát alkatrészekből, hogy sem a vételárral, sem a fenntartási költséggel nem nő a GDP, így vele együtt a jövőben katonaság fejlesztésére fordítható pénz sem növekszik, hanem csökken.

Egy darab költségvetési számítást nem láttam tőled. Csak nyomatod itt a tervasztalon lévő Kfir NG-ről a rossz dumát. Milyen a fenntartási költsége? Olyan, mint az F-35-ösé, hogy olcsó gépvásárlás és alkatrészekből 3-5 év alatt ugyan annyi pénzt ki kell lapátolni külföldre? Vagy olyan, mint a Gripen C-nek, hogy olcsó vétel mellett olcsó fenntartási költség? Egyetlen éves fenntartási számot nem tudtál mondani, mert a Kfir NG nem létezik, csak papír tigris, amire bármit ráírhatsz, rámondhatsz.
Miközben a svédekkel már van tapasztalatunk és az jó. Bármelyik Gripen típust vesszük, nem szükséges nagy beruházás az infrában, ami típusváltásnál elviszi általában a költség jelentős részét -valószínűleg a Kfirrel is ez duplázná minimum a rendszeresítést-, tudunk kalkulálni a fenntartás számaival, mert létezik és a C/D nálunk is rendszeresítve van, és a svédeknek kell adjanak gazdasági ellentételezést, mert rá vannak szorulva. Izrael, ahogy te is mondod, nem ad.

De mondd csak a sehol nincs, nálunk majd lesz egyedül gépről a csodásabbnál csodásabb számokat... meg azt, hogy nincs pénzünk másra!

Bocsi, hogy kicsit hevesebben reagáltam az átlagosnál, de ez nem csak neked szólt, hanem az összes többi fórumlakónak is, akik prófétai kijelentésekkel erre nincs pénzünk, az meg szar, meg ez a repülő nem is tud úszni a tenger alatt és egy normális költségvetést nem tud letenni, hogy nekünk ennyi hónap kiadás, a GDP növekedésének ütemét ennyivel csökkenti vagy ennyivel növeli, ezért ennyivel lesz több vagy kevesebb a jövőbeli fegyvervásárlásokra, erre való, így használnám éles csatamezőn.
A levegőben a helikopterekre nem sajnálja senki sem a pénzt, mert lett egy gyárunk, az exportra is termel, nem kell majd költségvetési pénzeket tömködni folyamatosan, ergo az árát vissza felé fogja termelni idővel, nem elfelé úszik külföldre a pénz. A vadászok meg rohadt nehéz falat, ezen dolgozik Gáspárunk már egy jó ideje. Idővel úgy sem lesz más választásunk, csak valamelyik 6. gen gépbe berakni a K+F pénzt és megszervezni, hogy ide haza melyik cég fog ebből gyárat építeni. Csak ezzel nem hajlandó senki sem szembe nézni, hogy a sok 4. gen fan meg polcról vásárolt 5. gen mellett van egy időhorizont, ami után vásárolnunk kell 6. gent, mert lemaradunk mindenki mögött.

Más! Ha valaki értelmeset akar kommentálni, akkor van-e forrásunk arról, hogy mi mit fizetünk maradvány értéknek a Gripen C-kért vagy a cseheknek ez mennyi lenne? Gyanítom, kísértetiesen hasonló lenne a két szám, szóval lehetne számolni. Magyarán tudnánk darabárat leszámolni, hogy mennyibe kerülne kivásárolni a cseheket a meglévő szerződésükből. (Ez egy és nem is a legideálisabb lehetőség, de megtudnánk, hogy körülbelül mennyi lenne az állandóan hangoztatott túl drága Gripen C/D verzió.)
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 845
4 835
113
Még ez sem. Lásd Szlovakia, Románia, Bulgaria. Mind F-16. Új, 30-40 éves, új.

F116-ra, Rafale-ra, Eurofighterra nekünk váltani elég ertelmetlen.
Aki F-35-öt akar, annak 1 kérdést kell megvalaszolni.
Ti várnátok rá 2029-2031-ig??
Merthogy a csehek 2029-es dátummal számolnak iden, amire jövőre szerződés lesz és ahogy telik az idő simán 203x-re csúszhat.
Arról volt szó, aki nem vehet F-35-t. Szlovákia, Románia, Bulgária mind Nato tagok, vehetnének F-35-t, csak éppen zsé nincsen rá. A szlovákok egyébként valószínűleg megbánták az F-16 beszerzést: olyan drágán vették, hogy ennyiért már kaptak volna F-35-t is. A románok konkrétan biztos, hogy fognak venni.
Minden egyes Ft amit 4gen gépre költünk az kidobott pénz. Beleültünk a Gripen hintába és nem tudunk kiszállni belőle.
Azaz lehetne csak döntést igényelne: 26-ban lejár a Gripen lízing és el kellene adni a gépeket és F-35-t vagy ha nem akar a vezetés jenki technikát mert olyan jó a kétoldalú viszony akkor lehetne koreai 5gen gépeket venni. Ha most rendelnénk 27-re meg is érkezhetnének az új gépek.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 041
30 946
113
Ne a kommentek mennyiségére helyezd a hangsúlyt, hanem próbálj az ujjaidon számolni!

Majdnem 200 milliárd USD-nek a 2%-a. Számolj már utána, hogy például a SilvioD által említett 47% fejlesztés az mennyi is! Per év, teszem hozzá. Próbáld hangosan számolni, hogy ez előtt hány évvel a Leo2-es csomagot megrendeltük és azóta mennyi az új fegyver vásárlására fordítható pénz! Kezd el hangosan számolni, hogy a Lynxet hány évvel ezelőtt és mennyiért rendeltük meg és azóta az mennyi fejlesztésre szánható pénz!

Tegyük fel, hogy lesz egy 1,5 milliárd dolláros/eurós gépvásárlási program! Azt nem kapod meg jövőre. Benkő már nincs a székében, de be tudja neked szerintem SilvioD idézni azt a HírTV-s interjút, amiben szó szerint azt mondta, hogy jönnek az új vadászgépek "és persze 2026 utáni időről beszélünk".
Leopárd2 csomag addig a percig Magyarország legnagyobb katonai beszerzése volt. Számold ki, hogy ha nem lenne az, hogy átlag beszerzésnél a harmadát a megrendelés pillanatában előlegként ki kell fizetned, csak most egyszerre bejönne minden PZH meg Leo2 és kiképzési támogatás, akkor most mennyi ideig tartana azt a csomagot egyben kifizetni!
A Lynx ez után Magyarország újra legnagyobb fegyvervásárlása volt. Írd le, hogy ha mi nem fizettünk volna érte már eddig is, hanem jövőre egy vonaton befutna mind a 200+ darab, akkor mennyi időbe telne egyszerre kifizetni!

Kell 100 darab Caesar ágyú még a tüzérség igényéhez? Az "kicsit több, mint" fél milliárd USD, nem kell kijavítanotok, hogy nem 5 millió, hanem 7 millió darabja. Mennyi ideig kell spórolnunk, hogy összejöjjön ez a pénz?

Amitől viszketegségem van, hogy te meg egy csomóan nyomatják a szöveget, hogy nincs 1,5 milliárd dollárunk bármilyen fegyvernemre egy évben rendelni. Ezért polcról venni kell 1,5 milliárd dollárért olyan dolgokat, amik harcértéke meg sem közelíti azt, amire nincs pénzünk.
2020-ban 156 milliárd dollár volt a teljes GDP-nk. Amikor arról beszélünk, hogy akkor még nem költöttünk 2%-ot, akkor arról beszélünk, hogy 2021-ben azt mondtam, hogy majdnem 200 milliárd volt, amúgy pontosan 182 milliárd USD. Egy év alatt nőtt a teljes ország gazdasági teljesítőképessége 26 milliárd dollárral, aminek a 2%-a fél milliárd katonai kiadás növekedés. Mennyi is jött ki 100 db Caesar ágyúra pusztán a vasra?
Az a bajom a te "nincs pénzünk, vásároljunk olcsó szart külföldi gyártásban, mert zsidó" hozzáállásoddal, hogy ez a plusz 26 milliárd nem is jött volna létre, ha mi nem ragaszkodunk hazai gyártáshoz. Az F-35-össel is ezért az a nagy baj, hogy 3-5 évente megzabálja a saját vételárát alkatrészekből, hogy sem a vételárral, sem a fenntartási költséggel nem nő a GDP, így vele együtt a jövőben katonaság fejlesztésére fordítható pénz sem növekszik, hanem csökken.

Egy darab költségvetési számítást nem láttam tőled. Csak nyomatod itt a tervasztalon lévő Kfir NG-ről a rossz dumát. Milyen a fenntartási költsége? Olyan, mint az F-35-ösé, hogy olcsó gépvásárlás és alkatrészekből 3-5 év alatt ugyan annyi pénzt ki kell lapátolni külföldre? Vagy olyan, mint a Gripen C-nek, hogy olcsó vétel mellett olcsó fenntartási költség? Egyetlen éves fenntartási számot nem tudtál mondani, mert a Kfir NG nem létezik, csak papír tigris, amire bármit ráírhatsz, rámondhatsz.
Miközben a svédekkel már van tapasztalatunk és az jó. Bármelyik Gripen típust vesszük, nem szükséges nagy beruházás az infrában, ami típusváltásnál elviszi általában a költség jelentős részét -valószínűleg a Kfirrel is ez duplázná minimum a rendszeresítést-, tudunk kalkulálni a fenntartás számaival, mert létezik és a C/D nálunk is rendszeresítve van, és a svédeknek kell adjanak gazdasági ellentételezést, mert rá vannak szorulva. Izrael, ahogy te is mondod, nem ad.

De mondd csak a sehol nincs, nálunk majd lesz egyedül gépről a csodásabbnál csodásabb számokat... meg azt, hogy nincs pénzünk másra!

Bocsi, hogy kicsit hevesebben reagáltam az átlagosnál, de ez nem csak neked szólt, hanem az összes többi fórumlakónak is, akik prófétai kijelentésekkel erre nincs pénzünk, az meg szar, meg ez a repülő nem is tud úszni a tenger alatt és egy normális költségvetést nem tud letenni, hogy nekünk ennyi hónap kiadás, a GDP növekedésének ütemét ennyivel csökkenti vagy ennyivel növeli, ezért ennyivel lesz több vagy kevesebb a jövőbeli fegyvervásárlásokra, erre való, így használnám éles csatamezőn.
A levegőben a helikopterekre nem sajnálja senki sem a pénzt, mert lett egy gyárunk, az exportra is termel, nem kell majd költségvetési pénzeket tömködni folyamatosan, ergo az árát vissza felé fogja termelni idővel, nem elfelé úszik külföldre a pénz. A vadászok meg rohadt nehéz falat, ezen dolgozik Gáspárunk már egy jó ideje. Idővel úgy sem lesz más választásunk, csak valamelyik 6. gen gépbe berakni a K+F pénzt és megszervezni, hogy ide haza melyik cég fog ebből gyárat építeni. Csak ezzel nem hajlandó senki sem szembe nézni, hogy a sok 4. gen fan meg polcról vásárolt 5. gen mellett van egy időhorizont, ami után vásárolnunk kell 6. gent, mert lemaradunk mindenki mögött.

Más! Ha valaki értelmeset akar kommentálni, akkor van-e forrásunk arról, hogy mi mit fizetünk maradvány értéknek a Gripen C-kért vagy a cseheknek ez mennyi lenne? Gyanítom, kísértetiesen hasonló lenne a két szám, szóval lehetne számolni. Magyarán tudnánk darabárat leszámolni, hogy mennyibe kerülne kivásárolni a cseheket a meglévő szerződésükből. (Ez egy és nem is a legideálisabb lehetőség, de megtudnánk, hogy körülbelül mennyi lenne az állandóan hangoztatott túl drága Gripen C/D verzió.)
Szép hosszú volt-és baromi felesleges,meg jórészt vágyálom hülyeség.Plusz,nem sikerült ugylátszik elolvasni/megérteni,miket irtam.
Példul magam is a Gripen C-t valószinűsitettem,mint esetleg megvalósuló megoldást.
Gripen E-ről irtam,hogy nem szabad megvenni,mert nem éri meg az árát.
Irtam,hogy a Kfir NG egy igen igéretes tescogazdaságos megoldás,ami a tisztán üzleti szemlélet miatt valószinűleg nem fog realizálódni.
Üzemköltségek elég nehéz esetek,mert nincs reális összehasonlitási információnk.Biztos,hogy az F35 a legdrágábban üzemeltethető gép napi szinten-de élettartamköltséget vizsgáló "szegény" svájc és finn,kanadaiak,stb mind azt hozták ki,hogy a legolcsóbb......Mert ez többről szól,mint a kerozinfogyasztás,meg a pilóta bére.
Ár/harcérték arány.És még 1x,ÁR/HARCÉRTÉK ARÁNY.....Semelyik gép nem versenyezhet ebben az F35-el.Mert ha 2 század F35 harcértékét csak 2 EZRED Gripen E (se)tudja nyújtani,akkor mégis melyik az olcsóbb?
Szóval magastoronyelmélet a 2%-kos,különben igen fals és bizonytalan reálértékű szátgatásotokra,meg a többi hülyeségre,mig a nagybetűs részt nem értitek meg.
Különben az ellentételezési svéd program meg a Gripen A vétele,és átépitése után is volt-csak kb lofax és estifény szinten valósult meg.
Abba meg biztos vagyok,hogy a zsidók egy egész kicsit több harci tapasztalat alapján tervezik a cuccaikat,mint a svédek.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
W

Wilson

Guest
Arról volt szó, aki nem vehet F-35-t. Szlovákia, Románia, Bulgária mind Nato tagok, vehetnének F-35-t, csak éppen zsé nincsen rá. A szlovákok egyébként valószínűleg megbánták az F-16 beszerzést: olyan drágán vették, hogy ennyiért már kaptak volna F-35-t is. A románok konkrétan biztos, hogy fognak venni.
Minden egyes Ft amit 4gen gépre költünk az kidobott pénz. Beleültünk a Gripen hintába és nem tudunk kiszállni belőle.
Azaz lehetne csak döntést igényelne: 26-ban lejár a Gripen lízing és el kellene adni a gépeket és F-35-t vagy ha nem akar a vezetés jenki technikát mert olyan jó a kétoldalú viszony akkor lehetne koreai 5gen gépeket venni. Ha most rendelnénk 27-re meg is érkezhetnének az új gépek.
Szerintem nem kidobott pénz a meglévő Gripenjeinkkel kapcsolatban a lízing lejárta után csak a fenntartásukra kell pénzt költenünk, hogy aztán mikorra fog megvalósulni a 2. vadászszázad felállítása arról legalábbis a nyilvánosság számára nem osztottak meg hivatalos információt, ha erre
4-5 éven belül sor kerül akkor tekintve, hogy a jelenleg rendszerben álló Gripenek a lízing lejárta után is rendszerben maradnak, nagy valószínűséggel 4 gen gépek Gripenek lesznek rendszeresítve.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Szép hosszú volt-és baromi felesleges,meg jórészt vágyálom hülyeség.Plusz,nem sikerült ugylátszik elolvasni/megérteni,miket irtam.
Példul magam is a Gripen C-t valószinűsitettem,mint esetleg megvalósuló megoldást.
Gripen E-ről irtam,hogy nem szabad megvenni,mert nem éri meg az árát.
Irtam,hogy a Kfir NG egy igen igéretes tescogazdaságos megoldás,ami a tisztán üzleti szemlélet miatt valószinűleg nem fog realizálódni.
Üzemköltségek elég nehéz esetek,mert nincs reális összehasonlitási információnk.Biztos,hogy az F35 a legdrágábban üzemeltethető gép napi szinten-de élettartamköltséget vizsgáló "szegény" svájc és finn,kanadaiak,stb mind azt hozták ki,hogy a legolcsóbb......Mert ez többről szól,mint a kerozinfogyasztás,meg a pilóta bére.
Ár/harcérték arány.És még 1x,ÁR/HARCÉRTÉK ARÁNY.....Semelyik gép nem versenyezhet ebben az F35-el.Mert ha 2 század F35 harcértékét csak 2 EZRED Gripen E (se)tudja nyújtani,akkor mégis melyik az olcsóbb?
Szóval magastoronyelmélet a 2%-kos,különben igen fals és bizonytalan reálértékű szátgatásotokra,meg a többi hülyeségre,mig a nagybetűs részt nem értitek meg.
Különben az ellentételezési svéd program meg a Gripen A vétele,és átépitése után is volt-csak kb lofax és estifény szinten valósult meg.
Abba meg biztos vagyok,hogy a zsidók egy egész kicsit több harci tapasztalat alapján tervezik a cuccaikat,mint a svédek.

Az a baj, hogy olvasás és szövegértés helyett megint csak a hsz-ek számára mentél rá és leírtad ugyan azt a hülyeséget.

1, Továbbra is kardoskodsz, hogy "tescogazdaságos" a mindig emlegetett géped, de amúgy most legalább azt le tudod írni, hogy semmi költségvonzatot nem tudsz írni hozzá. Csak az a legígéretesebb, meg a legtescogazdaságosabb, mert... csak. Semmi forrás, semmi számítás, vagy nem olvastad el a hsz-emet vagy szimplán nem érted, mit jelent a prófétai kijelentés. Meg mit jelent valami szakmaiságot kölcsönző számítgatás.

2, Miért is valószínűsíted a Gripen C-t? És miért is nem szabad megvenni a Gripen E-t? Megint csak azért, mert neked jött egy ilyen isteni megvilágosodásod? Mert sem forrásod, sem számításod nincs mögötte abszolút semmi. Nagyon remélem, hogy legalább valaki elkezdett foglalkozni azokkal a számokkal, amiket én kértem, mert különben marad a női bizonyos 1 hét a fórumon még pár hónapig és semmivel közelebb (semmiben) nem jutunk. Én is el tudom dönteni, hogy kutyát vagy aranyhörcsögöt szeretnék-e venni, de nem tudom egyikről sem, hogy mit eszik és mit szarik, így számokat nem tudok mögéjük rakni.

3, Szerintem sokan örülnénk neki, ha megkímélnél minket tőle, hogy te tudod, hogy melyik az ár/harcérték arányban a legjobb gép, de ne azt vegyük (miért is ne!? mert úgy sem lesz rá pénzünk?) és inkább vegyünk egy nem ár/harcérték alapú gépet! Azért, mert az ár/harcérték arányban jó. (Nem tudom, eljutott-e a tudatodig most már, hogy amiről beszélsz, annak nincs ára és nincs harcértéke. Prófétai kinyilatkoztatás alapján viszont amúgy tescogazdaságos.)

4, Hab a tortán, hogy az egészhez még egy időhorizont sincs neked. Prototípus SEM létezik a gépből. Mikor lesz ebből gyártás? 10 év múlva? Attól még, hogy a zsidók lerajzolnak rajzpapírra egy csoda szép repülőt, nem fogok nekik jobban hinni, mint a franciáknak, akik kifestőt csinálnak a 6. gen gépükhöz. A különbség annyi a kettő között, hogy az egyiket meg akarja venni valaki, biztosan lesz piaca, a másiknak nem, annak csak mi 1 század vadászgéppel a másik 1 század Gripen mellett (logisztikai rémálom). És mire a Kfir NG-edből valami lenne (még azt sem tudjuk hogy hol, meg mikor), azt elég valószínűre be lehet lőni, hogy lassan kijön az egyik európai 6. gen típus. De amúgy marha nagy üzlet lenne 3 ezredet inkább ebből vásárolni! Vagy csak annyit, amennyire úgy sem lesz rá pénzünk, mert ezt szereted ám mondogatni.

Ha nem érted, akkor tök felesleges a továbbiakban beszélgetnünk. Maradj csak meg az inkább ne vegyünk semminél, mert épp gazdasági válság van, meg az 1 századnyi darabra megcsináljuk azt a gépet, ami jobb lesz nekünk, mint az 1000 fölötti darabszám F-35-ös, mert legalább marad pénzünk és nem a 100 feletti darabszámú Gripen... Csak azért, hogy 12 darab legyen a világban abból a gépből, ami majd olcsóbb meg jobb lesz. Csak azért, mert a Kfir piaci alapon megy és őt mindenki elnyomja.
Maradj csak meg nyugodtan, a semmihez egy büdös számot nem tudok oda írni, egy büdös érvet nem tudok végig vinni, mert a felénél belezavarodom és ellentmondok magamnak mentalitásnál és légy boldog ezzel, ha ennyi telik tőled!
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: kamm and Fundin
W

Wilson

Guest
2, Miért is valószínűsíted a Gripen C-t? És miért is nem szabad megvenni a Gripen E-t? Megint csak azért, mert neked jött egy ilyen isteni megvilágosodásod? Mert sem forrásod, sem számításod nincs mögötte abszolút semmi. Nagyon remélem, hogy legalább valaki elkezdett foglalkozni azokkal a számokkal, amiket én kértem, mert különben marad a női bizonyos 1 hét a fórumon még pár hónapig és semmivel közelebb (semmiben) nem jutunk. Én is el tudom dönteni, hogy kutyát vagy aranyhörcsögöt szeretnék-e venni, de nem tudom egyikről sem, hogy mit eszik és mit szarik, így számokat nem tudok mögéjük rakni.
Abban az esetben, ha az a jelenlegi kormányzati koncepció, hogy 2035-37 körül váltunk 5 v 6 gen gépre és ha úgy döntenek, hogy 4-5 éven belül egy újabb vadászgép századot akarunk felállítani, akkor értelemszerűen nem sok logika van a Gripen E rendszeresítésében mivel szerintem szinte biztos, hogy nem fogunk egy 4gen és 5 gen vadászgépet párhuzamosan 10-15 évig rendszerben tartani, ebben az esetben a kézenfekvő választás a Gripen C
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 041
30 946
113
Az a baj, hogy olvasás és szövegértés helyett megint csak a hsz-ek számára mentél rá és leírtad ugyan azt a hülyeséget.

1, Továbbra is kardoskodsz, hogy "tescogazdaságos" a mindig emlegetett géped, de amúgy most legalább azt le tudod írni, hogy semmi költségvonzatot nem tudsz írni hozzá. Csak az a legígéretesebb, meg a legtescogazdaságosabb, mert... csak. Semmi forrás, semmi számítás, vagy nem olvastad el a hsz-emet vagy szimplán nem érted, mit jelent a prófétai kijelentés. Meg mit jelent valami szakmaiságot kölcsönző számítgatás.

2, Miért is valószínűsíted a Gripen C-t? És miért is nem szabad megvenni a Gripen E-t? Megint csak azért, mert neked jött egy ilyen isteni megvilágosodásod? Mert sem forrásod, sem számításod nincs mögötte abszolút semmi. Nagyon remélem, hogy legalább valaki elkezdett foglalkozni azokkal a számokkal, amiket én kértem, mert különben marad a női bizonyos 1 hét a fórumon még pár hónapig és semmivel közelebb (semmiben) nem jutunk. Én is el tudom dönteni, hogy kutyát vagy aranyhörcsögöt szeretnék-e venni, de nem tudom egyikről sem, hogy mit eszik és mit szarik, így számokat nem tudok mögéjük rakni.

3, Szerintem sokan örülnénk neki, ha megkímélnél minket tőle, hogy te tudod, hogy melyik az ár/harcérték arányban a legjobb gép, de ne azt vegyük (miért is ne!? mert úgy sem lesz rá pénzünk?) és inkább vegyünk egy nem ár/harcérték alapú gépet! Azért, mert az ár/harcérték arányban jó. (Nem tudom, eljutott-e a tudatodig most már, hogy amiről beszélsz, annak nincs ára és nincs harcértéke. Prófétai kinyilatkoztatás alapján viszont amúgy tescogazdaságos.)

4, Hab a tortán, hogy az egészhez még egy időhorizont sincs neked. Prototípus SEM létezik a gépből. Mikor lesz ebből gyártás? 10 év múlva? Attól még, hogy a zsidók lerajzolnak rajzpapírra egy csoda szép repülőt, nem fogok nekik jobban hinni, mint a franciáknak, akik kifestőt csinálnak a 6. gen gépükhöz. A különbség annyi a kettő között, hogy az egyiket meg akarja venni valaki, biztosan lesz piaca, a másiknak nem, annak csak mi 1 század vadászgéppel a másik 1 század Gripen mellett (logisztikai rémálom). És mire a Kfir NG-edből valami lenne (még azt sem tudjuk hogy hol, meg mikor), azt elég valószínűre be lehet lőni, hogy lassan kijön az egyik európai 6. gen típus. De amúgy marha nagy üzlet lenne 3 ezredet inkább ebből vásárolni! Vagy csak annyit, amennyire úgy sem lesz rá pénzünk, mert ezt szereted ám mondogatni.

Ha nem érted, akkor tök felesleges a továbbiakban beszélgetnünk. Maradj csak meg az inkább ne vegyünk semminél, mert épp gazdasági válság van, meg az 1 századnyi darabra megcsináljuk azt a gépet, ami jobb lesz nekünk, mint az 1000 fölötti darabszám F-35-ös, mert legalább marad pénzünk és nem a 100 feletti darabszámú Gripen... Csak azért, hogy 12 darab legyen a világban abból a gépből, ami majd olcsóbb meg jobb lesz. Csak azért, mert a Kfir piaci alapon megy és őt mindenki elnyomja.
Maradj csak meg nyugodtan, a semmihez egy büdös számot nem tudok oda írni, egy büdös érvet nem tudok végig vinni, mert a felénél belezavarodom és ellentmondok magamnak mentalitásnál és légy boldog ezzel, ha ennyi telik tőled!
Leirtam.2019ben 35millió dollárért ajánlották,2022es szállitással.10000dodós repült óra költséggel üzemeltethetően.Ennyit a Kfir NG költségeiről.
Gripen E minden egyes tendert elbukott az F35el szemben,többek között a nagyobb élettartam költsége miatt.
Egyik 4. generációs gép harcértéke sincs fasorban sem,az 5. generációs f35höz képest.
Gripen E a leggyangébb teljesitményű 4.generációs új (nyugati) gyártású gép.És ehez képest drága.Nem véletlen bukta el lényegében minden tenderét.Braziloknál nem volt rendes tender (ahogy anno nálunk se....)
Ezt már mind leirtam.....Ha ezek után sem megy a megértés,öszinte részvétem.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 748
35 931
113
Leirtam.2019ben 35millió dollárért ajánlották,2022es szállitással.10000dodós repült óra költséggel üzemeltethetően.Ennyit a Kfir NG költségeiről.
Gripen E minden egyes tendert elbukott az F35el szemben,többek között a nagyobb élettartam költsége miatt.
Egyik 4. generációs gép harcértéke sincs fasorban sem,az 5. generációs f35höz képest.
Gripen E a leggyangébb teljesitményű 4.generációs új (nyugati) gyártású gép.És ehez képest drága.Nem véletlen bukta el lényegében minden tenderét.Braziloknál nem volt rendes tender (ahogy anno nálunk se....)
Ezt már mind leirtam.....Ha ezek után sem megy a megértés,öszinte részvétem.
Előbb veszünk F-35 öst, sőt talán SU-57-est is (LOL) mint Kfirt - nem tudom mért nem engeded már el...
MG még egyik pólójára is ráírta hogy nemlesz Kfir! :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 041
30 946
113
Abban az esetben, ha az a jelenlegi kormányzati koncepció, hogy 2035-37 körül váltunk 5 v 6 gen gépre és ha úgy döntenek, hogy 4-5 éven belül egy újabb vadászgép századot akarunk felállítani, akkor értelemszerűen nem sok logika van a Gripen E rendszeresítésében mivel szerintem szinte biztos, hogy nem fogunk egy 4gen és 5 gen vadászgépet párhuzamosan 10-15 évig rendszerben tartani, ebben az esetben a kézenfekvő választás a Gripen C
Nyugodtan lehet két géptipust párhuzamosan rendszerben tartani.Még kis légierők is csinálják.Románok is terveznek egy ideig párhuzamos üzemelést.Gripen E egyszerűen nem éri meg az árát.Gripen C beszerzésének az árát meg egyszerűen nem tudjuk.
Ilyen kérdések eldöntésére találták ki a tendert,a versenytárgyalást,de az államunk és pártunk működésével ugye nem kompatibilis.