Nem azt mondtam,hogy olcsóbb lenne , hanem azt, hogy ezekre a "vázakra" mutatkozó csekély érdeklődést figyelembe véve és ha ez is egy opció a Magyar kormány számára akkor nem kerül semmibe, egy árajánlatot kérni a Svédektől.
Azért is mivel a bolgár ajánlat óta sok víz lefolyt a Dunán...
Amúgy most a gépről beszélünk, a rakétákat felesleges ide venni mert azokat nem a Saab szállítja, pl a Meteor más gépekre így a Gripen E-e sem kerül kevesebbe mint a C-re.
Pont ezt magyarázom, amit te a Meteor kapcsán. Hogy nem csak rakétát nem saját magának gyárt a Saab, de a legtöbb minden ára a gépében nem tőle függ. Amit más cégtől kell megvennie, azt nem tudja tőlük harmad annyi áron elkérni, mert egy filléres vázat el akar neked adni?
Van egy kárpitos ismerősöm. Rákérdeztem tőle, mert jó ötleted volt alapvetően, de nem tud nekem Lamborginit hozni harmad áron csak azért, mert maga le tud gyártani egy bőr üléshuzatot. És luxus kategóriában szokott legtöbbször mozogni. De a faszari olaszok nem adnak 66%-os kedvezményt az olasz alkatrészekre azért, hogy ő diszkont áron tudja eladni nekem a sportautót.
Ez a nemzetközi ellátólánc hátránya, amiben most a Saab van (az előre gyártott alkatrészek kapcsán). Az meg a Gripen előnye, hogy így nem egy Ladát kapunk, hanem egy világpiaci mezőnyben versenyképes Gripen-t. Világpiacon versenyképes alkatrészekkel.
Nem csak üres sárkányok válnak "feleslegessé"a svédeknél.Gripen-E rendszeresítésével gripen-c flotta egy része is feleslegessé válik nekik.Ezek jól karbantartott gépek és ha "felhúzzak" őket gripen c+szintre még jó 15 évnyi üzemeltetés lehet bennük!
És szerinted mennyiért adnák el azokat nekünk? 90millió dollár darabáron?