Ulamisten még szép hogy keveset veszük! Minek vegyünk sokat? F 35höz nincs integràlva mit csináljunk velük ha megvesszük jövőre a 40 db 35öst?? Gondolkozz már...!Meteorból a minimálisnál is kevesebb jön. Ez tény
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ulamisten még szép hogy keveset veszük! Minek vegyünk sokat? F 35höz nincs integràlva mit csináljunk velük ha megvesszük jövőre a 40 db 35öst?? Gondolkozz már...!Meteorból a minimálisnál is kevesebb jön. Ez tény
Ilyenkor derül ki, hogy mennyire sokan nincsenek tisztában a tervezéssel, mérnöki munkával. Mit gondolsz, hogy az 5. generációs gép tervezése az utolsó csavarig "5. generációs" mérnöki tevékenység? A tervezési folyamatok ~90%-a robot meló. Ami 5.gen-né teszi, az az elektronika és a szoftver bizonyos részei (radar, EW, hálózati adatcsere, MI stb.), a hajtómű, a sárkány kialakítása, bevonatai, fegyverzet, új gyártástechnológiák pl. 3D nyomtatott fémek. És ezeken belül is a koncepcióalkotás, a KF. A kiviteli tervek már ezekre és a tapasztalatra építenek. Ide kell a sok képzett, tanulni képes ember. Ráadásul a munka egyre nagyobb részét adja az informatika, ahol viszont sokkal könnyebb fejlődni, mint pl. a turbinalapátok metallurgiájában..
.
Itt is a hajtomu a gyenge lancszem, mert az amerikainak nem lesz erdeke jo hajtomuvet adni egy szamara konkurrens projecthez. Az is lehet, semmit nem akarnak atadni.
Az AV/Omnipol/NER egyebkent milyen muszaki tudas birtokaban van, amit a törökök nem tudnak maguktol is mar? Az AV/Omnipol egy 60 eves designt reszelget, a sajat reszuk a 3. gent se biztos hogy eleri, es akkor most szerelnek bele szinte netröl is megvehetö elektronikat, es egy minimalista kis amerikai hajtomuvet. Ez hol van az 5.gentöl?
Megnyugodtam , lesz 35-ös , meghalhatok mostmár!Ja nem .....Ulamisten még szép hogy keveset veszük! Minek vegyünk sokat? F 35höz nincs integràlva mit csináljunk velük ha megvesszük jövőre a 40 db 35öst?? Gondolkozz már...!
.Ilyenkor derül ki, hogy mennyire sokan nincsenek tisztában a tervezéssel, mérnöki munkával. Mit gondolsz, hogy az 5. generációs gép tervezése az utolsó csavarig "5. generációs" mérnöki tevékenység? A tervezési folyamatok ~90%-a robot meló. Ami 5.gen-né teszi, az az elektronika és a szoftver bizonyos részei (radar, EW, hálózati adatcsere, MI stb.), a hajtómű, a sárkány kialakítása, bevonatai, fegyverzet, új gyártástechnológiák pl. 3D nyomtatott fémek. És ezeken belül is a koncepcióalkotás, a KF. A kiviteli tervek már ezekre és a tapasztalatra építenek. Ide kell a sok képzett, tanulni képes ember. Ráadásul a munka egyre nagyobb részét adja az informatika, ahol viszont sokkal könnyebb fejlődni, mint pl. a turbinalapátok metallurgiájában.
De visszakérdezek: Milyen műszaki tudás birtokában vagyunk, amit az Airbus nem tud magától és idejöttek Gyulára, vagy az RM Zalaegerszegre, az Audi Győrbe?
Számomra elképesztő, hogy sokan nem értik ezeket a folyamatokat, mikor a szemünk előtt zajlanak. Győr a tökéletes példa, sima összeszerelő üzemnek indult, és nézd meg mivé vált. Megkerülhetetlen tudásközpont lett a VW-n belül, amit már nem nagyon fognak elköltöztetni innen, mint egy sima gyártósort. Ha elég időt kap, Zalaegerszeg, Gyula is befuthatja ezt a pályát a maga méretében.
Vagy kérdezd meg @Allesmor Obranna -t, (ha nem tévedek a GE-nél dolgozott/ik) ő sem az egyetemen szedte fel a speciális tudást, de az itt kiképzett emberek idővel már önálló munkavégzésre, fejlesztésre is alkalmasak.
Az, hogy miért jöttek ide a multik, az ebből a szemszögből mellékes. A know-how, a vállalati kultúra átvétele, ami kamatozhat az országnak. A stratégiai politikának pont ez a feladata, hogy olyan beruházásokat csábítson ide, amik jobban képzett szakembereket nevelnek ki.
Félreértés ne essék, én nem mondom, hogy kell az AV a törököknek, vagy akár nekünk kellenek a törökök. De az AV üzlet akkor nyerne valódi értelmet, ha sikerülne rajta keresztül bejutni valami érdemi fejlesztésbe, ahol lehet tanulni.
Amit leírsz, azt ezen a fórumon az óvodások is tudják. A kérdés költői volt.Semmilyenben. Az Airbus azert telepit ide valami kis gyarat, mert vettunk töle termeket, es az ellentetelezesi program kötelezö resze. Valoszinuleg ugy kellett nekik Gyula, vagy az RM-nek Zalaegerszeg, mint uvegesnek a hanyatteses, de idehoztak, mert igy adtak el nekunk termeket. Gondolom, a franciak is szivesebben gyartanak az összes Rafalet odahaza, a svedek is meglennenek a brazil gyartasu Gripen-E nelkul es megoldanak otthon, de enelkul nincs uzlet.
Tavaly nyáron a svéd topicban megjelent a lehetséges fejlesztésük és a légierőnél kb.: 120 db al számolnak , 60/60 "C"/"E" , komoly mennyiség!A másik ők csinálják a világ legcsendesebb dízeltengeralatjáróit , az amik döbbentek is nagyot miatta!Nagyon nem.írnám le a Gripent , mondjuk nem tudom miért szálltak ki a tempestből!
A Tempestbe be sem szálltak - csak érdeklődtek...
Amúgy meg lehet hogy japánok mellett már nem maradna nekik érdemi feladat. Sárkány- hajtómű az angol, elektronika olasz és japán lesz többnyire.
épp tegnap volt hír hogy japánokkal szerződtek, hogy valamit beszállítanak a Tempestbe...Sokat kihagytam itt a fórumon, de nekem amit az újságokban olvastam az utóbbi időben, másként jött le a sztori. Ezért inkább rákérdezek nálatok, hogy mi az, amit tudunk és mi az, amit hozzá költöttetek (akarom mondani kiokoskodtátok, de erről senki egy szót nem mondott)?
Ami újságból a kezembe került, az alapján nem a svédek léptek ki a Tempestből, mert igazából hivatalosan végig angol-olasz fejlesztés volt, hanem ők ketten dobták a Vihart és hivatalosan is összevonták az új gép fejlesztést a japánokkal. És valami Globál... mit tudom én mi néven fut immáron angol-olasz-japán közös fejlesztésben.
És ami nem régen kijött újságcikk, hogy a svédek és a japánok beszélgetnek arról, hogyan osszák fel a fejlesztést... Valószínűleg London és Róma nagy kegyesen oda adta Tokiónak azt a fejlesztési részt is, amiben Kammm tudná, hogy mi volt az a titulus, részt vettek a svédek is "alvállalkozóként", és nekem úgy jött le, hogy most a varégokat elküldték keletre, hogy beszéljék már meg egymással, hogy ugyan azt a munkát hogy fogják felosztani egymás között...
Szóval van konkrét infó arról, hogy a svédek teljesen meszelték a 6. gen fejlesztésüket? Mi az, amit biztosra lehet tudni?
épp tegnap volt hír hogy japánokkal szerződtek, hogy valamit beszállítanak a Tempestbe...
Japan, Sweden sign deal for possible GCAP co-operation
Japan and Sweden have signed an agreement that could enable the Scandinavian country to play a role in the new Global Combat Air Programme (GCAP).www.janes.com
Ebből még nem következik, hogy svéd légierő is vásárló lesz, de valamilyen szintű ipari együtt működés létezik...
A svédek eddig is csak "érdeklődtek" - hivatalosan nem voltak "program tagok"...majd meglátjuk hogyan tovább.Igen, ezt a cikket olvastam tegnap, de itt is azt írták, hogy Global Combat Air Program az angol-olasz-japán, és hogy emiatt tárgyalnak a japók és a varégok. Az én értelmezésem szerint, azért, mert eddig bedolgoztak az angol-olasz tandembek és most ezért kell beszélniük Tokióval.
Ezért is lepődtem meg Effött hsz-én, hogy szerinte kiszálltak.
Ami azt illeti,ennek is megjelent már jóval modernebb,SAR radarral is kiegészitett változata,amit nem ártana beszereznünk-sok egyébb mellet.Litening
.Mert a Saab PR-osok Svédországban szocializálódtak,ahol nem olyan nagy divat magasrol szarni az adófizetőkre
Csak 60km-t kell utazni,és még akkor TB biztositási ellátást is kapsz?Hát ez nálunk vidéken már egész jó lenne......
.
OFF jön, de ha felmerült, akkor ideje mitoszt eloszlatni.... Itt az átlag adófizető sokkal jobban le van szarva, csak mivel ezt full PC mosolygással teszik, igy kevésbé feltűnő, hogy mindenki nyakig barna. Példa:
.
(viszont cserébe keresel tőlük 17 ezret, szóval azért végigüli, netezgeti az ember az itteni végtelen megbeszéléseket is, ha már a munkaidő része.... )
- ha kórházi egységet bezárnak pénzhiány miatt, sajnos ez megesik az elmúlt években, az emberek simán lenyelik (pl mert nem illik politizálni), nincs tűntetés, nincs aláirásgyűjtés, simán benyelik, hogy mostantól lehet 60km-t utazni a helyi ellátás helyett. Még az olyan ordas kamukat is tövig bekapják, hogy a helyi újságban megjelent, hogy az XY egységet nem zárták be, ez nem igaz, hanem "csak átmenetileg redukálták a működését". Mondjuk pont nullára redukálták és lakat került az ajtóra, de ezt már igy nem mondták ki. És még akkor is kitartottak a redukálós duma mellett, amikor a nevezett épületet körbekeritették bontásra, hogy társasház épüljön a helyére....
- Mondjuk tiltakozni is nehezebb, mert ha valami főorvosi értekezleten beszélnek a kórház anyagi helyzetéről, itt a politikusoknak többnyire nincs neve! Csak általában: a "politikusok". Nem lehet tudni, egy kórházi egység bezárása kinek az ötlete, melyik párt, nincsenek részletek, csak "politikusok". Otthon szidod ezt, vagy azt, az egész bagázsnak ismered a nevét, ügyeit, mondjuk sokra nem mész vele, de legalább ismered, itt meg a "politikusok" úgy döntöttek.
- otthon a kórházi döntésekben a főorvosi kart bevonták ténylegesen, na, itt azután nem kell aggódni ezen sokat, az otthonihoz képest sokkal több és sokkal hosszabb értekezletek célja, hogy a valahol már meghozott döntéseket ismertessék, sőt lehet róla vitát is folytatni róla hosszan, de mivel jellemzően már meghozott döntésről megy a vita, igy a dolog csak PC-szinház, a vitában elhangzottakat hümmögve meghallgatják (iszonyat nagy szinészek ), de a meghozott döntéseken ez nyilván szinte sose változtat semmit.
Te Svédországban élsz? Tudsz svédül is? Akkor hozhatnál svéd Gripenes híreket.OFF jön, de ha felmerült, akkor ideje mitoszt eloszlatni.... Itt az átlag adófizető sokkal jobban le van szarva...
Ezzel az erővel elküldhetnéd az Aero gyárba is!Te Svédországban élsz? Tudsz svédül is? Akkor hozhatnál svéd Gripenes híreket.
De az AV üzlet akkor nyerne valódi értelmet, ha sikerülne rajta keresztül bejutni valami érdemi fejlesztésbe, ahol lehet tanulni.
Nem jársz messze a valóságtól. Csak jöjjön össze.