Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Az Il-476 tegnap teljesítette első hosszútávú tesztrepülését.

http://en.rian.ru/business/20130129/179105214/IL-476-Airlifter-Makes-First-Long-Test-Flight.html

 

 
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Úgy látszik, még nincs gyártásban a girbegurba ventillójú hajtóművük.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Az oroszok saját ilyen hajtóműve az NK-93-as már vagy húsz éve létezik és jó orosz szokás szerint tesztelgetik és csak tesztelgetik...

Amúgy a baj vele az, hogy nincs hozzá repülő. Az Il-479-osra azért a PSz-90-esből választottak, mert ezekkel már van elég tapasztalat. Ami a legnagyobb baj, hogy még ez a hajtómű is fényévekkel el van maradva a nyugati ekkora méret és tolóerőkategóriájú P&W, GE és RR hajtóművektől, mind élettartam, mind pedig gazdaságosság terén.  A mostani Tu-204-es katasztrófájának is állíótlag volt köze a hajtóműhöz, azon belül is a reverzhez, ami ha igaz, épp nem működött megfelelőképpen.

Még egy érdekesség. Van ugye a C-5M program, ahol is nem a csilivili "latest and greatest" hajtóművet kapta meg a gép, leváltandó az öreg és zajos TF-39-eseket, hanem a CF-6-osok egy teljesítményben is folytott szériáját. Miért? Nagyon egyszerű. A civil légitársaságok igenis áldoznak arra, hogy a legfejlettebb és legmegbízhatóbb technológiájú hajtóművekkel legyenek szerlve a legújabb gépeik, mivel náluk a korszerűség a megtakaríthatóságot és a csendességet jelenti. Profitot és célállomás lehetőséget.

Ezzel szemben a hadsereg még sz USA-ban is csak viszi a pénzt, így kétszer is meg kell gondolni mire költenek. Az F138-GE-100 (CF6-80C2) tulajdonképpen megfizethető, a TF-39-eshez képest gazdaságosabb, csendesebb (bár ez nem volt elsődleges szempont), nagyobb élettartamú és még így is vagy 20%-al erősebb. Van nála sokkal modernebb ekkora hajtómű, de még olyan is ami jóval erősebb, de egyszerűen nem volt rá igény.

Hogy jön ez most ide? Úgy, hogy minden repülőgépen a legdrágább önálló részegység a hajtómű. Ha most ennél a gépnél nekiálltak volna bevárni az NK-93-as befejezését (pláne a kiforrottá válását) az életbe nem készült volna el az amúgy szükséges típus. Nem beszélve arról, hogy akkor a beszerzési árat jócskán megnyomná a máshol nem használt hajtóművek fejlesztési költsége. És ha nem ehhez a géphez csinálnák? Akkor meg még inkább elszálltak volna az árral, mert új hajtómű, új gépen...An-70.

Az Il-476-os így jó, ahogy van, az NK-93-as meg bármilyen izgalmas és reménykeltő konstrukció, mehet a levesbe.

 

 

 
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel azt akarod mondani, hogy a katonai teherszállítón/tankeren csak akkor lehet igazán modern hajtómű, ha nyugaton épül és újépítésű a gép?
 

savaz

New Member
2012. április 13.
10
1
3
Miért ragaszkodnak még mindíg az üvegezett navigátor munkahelyhez az orrban (félrefordították a glass cockpitet)? Tudtommal már az IL-76 nak is volt olyan változata, ahol be volt lemezelve, nyugaton meg talán sohasem használták szállítógépen. Vagy tesznek oda egy Norden célzókészüléket a biztonság kedvéért?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
 @ AO

Ponosan miért is rosszabbak az orosz hajtóművek? Az okokra lennék kiváncsi, nem az mért értékkere.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
 Az IL76os le tudott szállni Afrika közepén a tevelegelőn. Oda kellett a lefelé néző üveg. Úgy tudom, a segélyszállítmányoknál gyakran előreküldték az oroszokat, hogy derítsenek fel megfelelő leszállóhyelyet.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
Ezen az üvegezett orron én is gondollkodtam. Az új gépeken mintha már nem lenne ilyen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 843
113
Azért van mert nem foglalkoztak az áttervezéssel.Csak ott van de már nincs oda rendszeresített személyzet.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 060
1 640
113
Ha jól láttam, a Ruszlán és e között nincs az oroszoknak rendszeresítendő típusuk? Mint A Globemaster az amerikaiknál. Az An-70 teherbírását 47tonnára írják, ami közel azonos az Iljusinnal.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
46853 said:
Azért van mert nem foglalkoztak az áttervezéssel.Csak ott van de már nincs oda rendszeresített személyzet.

Ez OK, de akkor fordítva mondom. Az új gépeken miért nincs? Ez egy olyan megoldás, ami a gép teljes árát tekintve filléres beruházás és baj esetén rendellkezésre áll. A C-130 üveges orrral kezdte a karrierjét, de az újjabb példányokon elhagyták.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 843
113
Mackensen

Nincs arra a + emberre szükség a modern technika miatt
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
De nem is menne + ember, csak ha elhagy a modern technikád, akkor leküldöd a másodpilótát.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
Az Il-476  gyártása az Aviastranál:

http://ria.ru/tv_interaction/20130212/922391748.html