1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-103

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - weasel007 által indítva @ 2015. október 3..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-103
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    1680x1050
    [​IMG]
    FullHD
     
  3. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    "...A nagy feladat ebben nyilván az, hogy az oroszok eredetileg fémépítésű gépét kompozit-szerkezetűvé alakítsák át..."

    WTF...? :confused:

    Ennél nagyobb hülyeségeket leírva rég láttam.
    Ha egy gépet fémszerkezetűnek terveznek akkor az az is.marad!
    U.ezt a gépet nem lehet kompozitból legyártani.
    Lehet tervezni olyan gépet ami nagyjából úgy néz ki mint az Il-103, de - senkinek ne legyenek illúziói - az egy teljesen új konstrukció lesz.
    A teljes tipus engedélyeztetést előröl kell kezdeni!

    Az alkalmazott Continental motor sem megfelelő ha polgári kiképző gépként akarják eladni mivel az csak AVGAS benzinnel üzemel.
    Ma már olyan motorral felszerelt gépet lehet csak eladni ilyen célra amely MOGAS benzint használ vagy dízelt.
     
  5. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
    .Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Boki azt mondta, a motorgyár orosz tulajdonban van.
     
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Frissített kép.
     
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Én ahogy elolvastam a cikket, nyilván arról lehet szó, hogy egy IL-103 hoz hasonló de ÚJ gép a cél kompozitból. Bevált forma újragondolása, korszerű anyagokból. Le volt írva az is feketén-fehéren, hogy újra kell engedélyeztetni.
     
    gacsat likes this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az Oroszok 2013 óta az Osztrákokkal co-productioban, százas nagyságrendben , gyártják a kifejezetten az Orosz piacra kifejlesztett Diamond DA 40 Tundra Star gépet.
    Ez egy modern karbon kompozit dízel motoros (!!!) kiképző gép.
    Minek kellene nekik még egy u.ilyen amiben ráadàsul egy AVGAS-t zabáló amerikai Continental motor van?
     
    zsolti and gacsat like this.
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    De mi vehetünk motort, nem? Esetleg az embargó kijátszására épül a gyár?

    Jó kérdés. Minek jöhet ide ez a gyár?
    Hogy lesz bele elég dolgozó?
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nekem ezzel a pécsi repülőgépgyárral olyan érzésem van mint anno a Sólyom légitársasággal volt (aki emlékszik rá, tudja miről van szó..)
    A cég Balószögi előélete miatt én személyesen is komoly fenntartásokkal viseltetem irányukba és nincs az az Isten hogy beleüljek egy általuk gyártott gépbe.

    A cégnek gyakorlatilag 0-ról kellene megtervezni egy Il-103-as méret kategóriájú kompozit repülőgépet valamilyen korszerű motorral.
    Az hogy van egy Il-103 as kezükben semmiféle pluszt nem jelent ebben a folyamatban.
    A pécsi cég semmi olyat nem tud felmutatni (gyártás technológia, alap anyag, hajtómű, alacsonyabb munkabér) ami piaci előny jelenthetne a piacvezető gyártókkal szemben.

    Olyan piacon akarnak megjelenni ahol már most óriási a verseny ebben abban a kategóriában ahol ők játszani akarnak. Csak néhány példa 1 000 km-en belül:
    - Tecnam (a legnagyobb játékos)
    - Diamond Aircraft
    - Zlin Aircraft (a többi Cseh gyártót még felsorolni is nehéz lenne annyi van...)
    - Grob Aircraft (szerintem ez a legjobb - G120TP)

    Az egész nekem csak egy NER rendszerbe jól beágyazott szerencselovag buta kalandjának tűnik...
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Bejelentéskor, augusztusban volt ez téma egy másik topikban::


    És ki rendelte azt a 100 gépet?
     
    formosa1 likes this.
  15. boki

    boki Well-Known Member

    "- Zlin Aircraft (a többi Cseh gyártót még felsorolni is nehéz lenne annyi van...)"

    Nincs olyan sok, a legnagyobb és legismertebb a LET Kunovice ( L-410) orosz oligarcha tulajdonában van.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az orosz médiában nincs valami infó arról, hogy a magyar üzlet az oroszoknak miért jó?
    Azon kívül hogy pénzt kaptak a semmiért (Il-103).

    Volt korábban egy magyar képviselői kérdés is, hogy Ansat helikopter gyár létesül-e Magyarországon. Arról esetleg valami orosz infó?
    Valószínűleg abból a tervből lett később az IL-103, mert valamiről mindenképp meg kellett egyezni és csak arról tudtak.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Tárgyaltak az Anszat helikopter közös gyártásáról Európában(Magyarországon) még 2019 tavaszán.
    Aztán az idei MAKSZ után jött az Il-103M gyártása Mo-n. Úgy volt , hogy Kazahsztán fogja gyártani a gépet 2019-től, végül Magyarország került ki győztesen.
    Semmi konkrét nincs csak a hivatalos amit közzé tettek.
     
    zsolti and Terminator like this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Mármint milyen 100 db gépet?
    Augusztusi hír volt hogy a Magnusból sikerült eladni 1 db-ot.
    Szerinted azóta befutott 100 db megrendelés a Magnusra….kötve hiszem.

    Az Il-103-ra lenne 100 db megrendelés. Ebből a gépből 25 év alatt sikerült eladni 60 db-ot- Most hirtelen vajon kinek kellhet?
    És ha van rá megrendelés miért adták el a Magnusnak.
    És a ha van rá megrendelés hogy akarja a Magnus legyártani a gépeket? A Magnus eddig nem foglalkozott fém technológiával. Most fogja felszerszámozni a gyárat, kiképezni az embereket? Röhej az egész...

    Akkor sorolom (ezek csak a Magnussal összemérhető termékeket kínáló gyártók):
    - ATEC Aircraft
    - Czech Sport Aircrafts
    - Evektor Aerotechnik
    - Skyleader
     
    fishbed and Terminator like this.
  19. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Kíváncsian várom mi lesz ebből a hírmorzsából.
     

Ezen oldal megosztása