Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Az Il-112V projektet jelentősen átalakítják és új Il-212 jelölést kap...

A forrás kifejtette hogy az Il-212 PD-8 sugárhajtóműveit az An-72-höz hasonlóan a szárny fölé helyezik, hogy biztosítsák az új repülőgép üzemelését előkészítetlen kifutópályákról...
Olvasnak minket Grísáék :D
Vélhetően a turboproppal szemben a sugárhajtómű alkalmazása jelentősen segíteni fog a súlyproblémák orvoslásában. Szárnyakat illetően a KC/C390-hez hasonlóan valszeg nyilazottabb kialakítást fog kapni, lehet kissé púposan mint az Il-76-nál szokás. Pontos adatokat igazából jó sok számolgatással lehetne megtudni, mivel szintén @Allesmor Obranna kolléga fejtegette még talán a Medvék kapcsán, hogy nem lehet direktben átváltani a turbopropoknál megadott lóerőket a sugárhajtásúaknál használt kN-ra. Amit tudunk, hogy a TV7-117SzT esetében normál üzemben 2900-3100 lóerőt adnak meg teljesítményben, amit vészüzemben lehet felemelni 3600-ra. Utazósebesség esetén pedig 2000 lóerő áll rendelkezésünkre
Ezzel szemben a PD-8 esetében felszállási teljesítménynél 78-80kN van megadva, míg normál használatban 75kN

Fogyasztást illetően megint ott a lóerő és kN plusz kgf közti átváltási probléma, amihez most időm annyira nincs, legyen elég az, hogy a TV7-117SzT esetében 6 km-es repülési magasság és 500 km/h sebesség mellett óránként 175g/hp fogyasztást adtak meg, míg a PD-8 esetében 0,61kg/kgf

Amúgy ha már áttervezik megint az egész Il-112-t, akkor én abból a lendületből az An-26/30/32 széria mellett az An-72/74 vonalat is váltanám vele
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 993
32 318
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Csak szervizelhetetlen bazi magas állványok nélkül. Az An-72 evolúciójának a végén (An-148?) is alulra kerültek végül a hajtóművek.
Gondolom a hajtóművek elhelyezésben eléggé benne van az, hogy a 72/74 széria szolgálja ki az Arktisz térségét, ahol meg nem rossz, ha nem szívnak be minden jeges retket a kifutóról. Pevekben sem volt végig full szárazra letakarítva a beton, csak ahol nagyon szükségesnek érezték. Plusz miután menetrend szerint érkeztünk volt idejük felkészülni, nem az, hogy akkor rögtön kell valami gixer miatt azonnal odarepülni. És ez még csak polgári reptér volt viszonylag jó időben hó és szél nélkül. Gondolhatjuk milyen a helyzet mondjuk a szomszédos Wrangel-szigeten ha például lecsap egy egy hetes sarki vihar. Egyszerűen Grísának kell ez a képesség
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Csak szervizelhetetlen bazi magas állványok nélkül. Az An-72 evolúciójának a végén (An-148?) is alulra kerültek végül a hajtóművek.

Gondolom a hajtóművek elhelyezésben eléggé benne van az, hogy a 72/74 széria szolgálja ki az Arktisz térségét, ahol meg nem rossz, ha nem szívnak be minden jeges retket a kifutóról. Pevekben sem volt végig full szárazra letakarítva a beton, csak ahol nagyon szükségesnek érezték. Plusz miután menetrend szerint érkeztünk volt idejük felkészülni, nem az, hogy akkor rögtön kell valami gixer miatt azonnal odarepülni. És ez még csak polgári reptér volt viszonylag jó időben hó és szél nélkül. Gondolhatjuk milyen a helyzet mondjuk a szomszédos Wrangel-szigeten ha például lecsap egy egy hetes sarki vihar. Egyszerűen Grísának kell ez a képesség

Ha van eszük, úgy csinálják meg, hogy a lehető legtöbb dolgot el lehessen intézni a szárnyakon állva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Az Il-112V projektet jelentősen átalakítják és új Il-212 jelölést kap...

A forrás kifejtette hogy az Il-212 PD-8 sugárhajtóműveit az An-72-höz hasonlóan a szárny fölé helyezik, hogy biztosítsák az új repülőgép üzemelését előkészítetlen kifutópályákról...
The source clarified that “the PD-8 jet engines of the Il-212 will be installed above the wing, like the An-72, to ensure the operation of the new aircraft from unprepared runways and unpaved airfields - the highly raised air intakes of the engines practically eliminate the chance of various debris being sucked into them and objects from the ground."

Az An-72-esnél a tervezéskor a kompresszor sérülésállóság csak másodlagos szempont volt, amikor a hajtóművek pozíciójáról döntöttek. Azzal, hogy a hajtóművek felkerültek a szárnyak felső felülete fölé, a Coanda-effektust kívánták érvényesíteni. A román Coanda találta ki a szárnyak mesterséges megfúvatását, hogy növeljék a felhajtóerőt.
Aki kíváncsi, hogy ez mit hozhat a gyakorlatban, annak itt van két jó kis film a Boeing egykori YC-14-eséről:



Illetve a NASA saját prototípusa:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Közben az Il-212-vel párhuzamosan van egy Il-214-es is (annak ideján az Il-12 és Il-14 is kvázi-párhuzamosan létezett):

720b2f86be284e934e8cb41bca25649b.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 993
32 318
113
Az An-72-esnél a tervezéskor a kompresszor sérülésállóság csak másodlagos szempont volt, amikor a hajtóművek pozíciójáról döntöttek. Azzal, hogy a hajtóművek felkerültek a szárnyak felső felülete fölé, a Coanda-effektust kívánták érvényesíteni. A román Coanda találta ki a szárnyak mesterséges megfúvatását, hogy növeljék a felhajtóerőt.

Az An-32 esetében is ezért került a szárny fölé a turboprop hajtómű ugye?

Ha van eszük, úgy csinálják meg, hogy a lehető legtöbb dolgot el lehessen intézni a szárnyakon állva.

Aha, csak az An-72/74 vagy az YC-14 elrendezése esetén max. a fúvócső érhető el a szárnyon állva.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Az An-32 esetében is ezért került a szárny fölé a turboprop hajtómű ugye?
Részben. Részben, meg mert nem fért volna el a hatalmas légcsavar. Az An-32-esen nem az An-24/26/30-as gépek AI-24-ese dolgozik, hanem a régebbi, kétszer erősebb, de gazdaságosabb AI-20-as legerősebb változata, az AI-20DM, ami már 5100 lóerőt tudott hajtóművenként. Az An-32-es hajtóműve tehát típusra azonos, mint ami az Il-18-asokon és An-12-eseken van, de azoknál erősebb és a légcsavarja egyedi, a legnagyobb átmérőjű, ami az AI-20-as hajtóművekhez készült.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Nem lenne ésszerűbb egy típusra koncentrálni, hogy még ebben az évezredben kész is legyen?
Mondjuk az Il-214/276 inkább az An-12 vonal kiváltására lenne hivatott, szóval szerintem csak részben van interferencia a két program között. A kérdés inkább az Il-18-on alapuló turboprop vonal kiváltása, mert azért mondjuk egy tengerészeti járőrgépnél szerintem előnyösebb az a kialakítás a sugárhajtómű helyett
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed