1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-112

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Tcat által indítva @ 2013. december 21..

  1. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Szerintem kb. ez történt:



    A lapátok forgási sebessége megegyezik a kamera által másodpercenként rögzített képkockák számával.
     
    formosa1 likes this.
  2. misinator

    misinator Well-Known Member

    Először én is erre gondoltam, de nézd meg alaposan a több szögből felvett felvételeket!
    Az általad először beillesztett videón ugyanaz a hajtómű "áll", illetve épp áll meg - miközben a másik légcsavar még bőszen forog - a megállás pillanatában, ami előtte is roppant gyanús.
    S a pilóta mosolya sem őszinte; először leinti az őt ünnepelni akarókat...
     
  3. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member


    Lehet, hogy rosszul látom, de nekem 0:30-nál úgy tűnik, hogy nincs vitorlába rakva a jobb oldali légcsavar... szóval nem tudom. A légcsavarokat magától is vitorlába szokta állítani a hajtómű és a légcsavar szabályzó rendszere, ha lecsökken a nyomaték egy bizonyos szint alá (vagyis leállt a hajtómű), de lehet kényszeríteni is (KFL-gomb), ha nem csinálná meg magától. Legalábbis az ősrégi An-26 már tudta ezeket a vészüzemmódokat (meg volt még egy-két helyzet amikor automatikusan csinálta) és az oroszok se az első repülőgépet építik, szóval valószínűleg kiterjedtebb a védelmi rendszere a gépnek, mint egy 50-es évekbeli konstrukciónak.
    Az is meglepő lenne, ha teljesen behányt volna a szabályzás.
    A következő probléma, hogy a légcsavaros gázturbináknál általában (sőt, szerintem mindig) a fizikai fordulatszám állandósága szokott lenni a szabályzási paraméter, vagyis az egész rendszer arra van felépítve, hogy minden üzemmódon és külső körülmény mellett a fordulatszámot állandó értéken tartsa (a hajtóművek között szerintem fél százaléknál nincs nagyobb szórás). Szóval fura, hogy az egyik légcsavar normálisan forog a videón, a másiknál meg annyira elmászott a fordulatszám, hogy ezt a majdnem „állvamaradt” jelenséget látjuk.
     
    misinator likes this.
  4. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.
     
    misinator, formosa1 and vilmoci like this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    Meggyőztetek.

    A fekete Volga GAZ-24 nagyon üt!
     
    ghostface likes this.
  7. boki

    boki Well-Known Member

    Régi hagyomány, hogy Volgán írják alá papírokat-engedélyt a gép felszállásához. :)
     
    misinator likes this.
  8. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
    Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
     
  9. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Nincsen véletlenek! Az univerzum meg nem ismeri a tagadást. :)
     
  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    1 képpel bővítve
     
    migfun, fip7, misinator and 1 other person like this.
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    Mivel az oroszok fejlesztik saját célra, így elképzelhető néhány speciális változat. A hosszabb törzsre viszont nem vennék mérget, mert okkal tervezhették ilyenre, ráadásul vannak más /hosszabb/ szállítógépeik is...
     
  13. öreg járőr

    öreg járőr Active Member

    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Erre való a berepülő program.
     
    borisz likes this.
  15. öreg járőr

    öreg járőr Active Member

    Így van csak a hosszított meg a sepc verziók miatt írtam hogy az még jócskán odébb van
     
  16. boki

    boki Well-Known Member

    Nem lesz.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
     
    gacsat likes this.
  18. öreg járőr

    öreg járőr Active Member

    Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
     
  20. formosa1

    formosa1 Active Member

    Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
     
    dudi likes this.

Ezen oldal megosztása