Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 783
80 929
113
Meg is tortent, itt vannak a kepek:

Március 30-ára tervezték eredetileg a második felszállást.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
W

Wilson

Guest
Ил-112 esett le :(, harman voltak a gepen.



Egy IL-112B prototípusa tesztrepülés közben lezuhant Moszkva külvárosában, Kubinkanál leszállás közben. A repülőgép jelenleg a tesztelési szakaszban van.
A videofelvételek alapján az egyik motor lángba borult. Az előzetes adatok szerint három ember volt a fedélzeten.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 896
73 283
113
Legyen meg itt is...

Ил-112 esett le :(, harman voltak a gepen.




Egy IL-112B prototípusa tesztrepülés közben lezuhant Moszkva külvárosában, Kubinkanál leszállás közben. A repülőgép jelenleg a tesztelési szakaszban van.
A videofelvételek alapján az egyik motor lángba borult. Az előzetes adatok szerint három ember volt a fedélzeten.

Zsukovszkijba hozták az Armija-2021-re
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 783
80 929
113
Az előzetes adatok szerint a gépet az Il PAO főpilótája, az első osztályú tesztpilótájából, az "Oroszország hőse" Niykolaj Kujmovból, az első osztályú tesztpilótából, Dmitrij Komarovból, az első osztályú tesztrepülő -mérnökből, Nyikolaj Hludejevből álló személyzet vezette.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 783
80 929
113
Az előzetes adatok szerint a gépet az Il PAO főpilótája, az első osztályú tesztpilótájából, az "Oroszország hőse" Niykolaj Kujmovból, az első osztályú tesztpilótából, Dmitrij Komarovból, az első osztályú tesztrepülő -mérnökből, Nyikolaj Hludejevből álló személyzet vezette.
nJTvZiGyyh4.jpg
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
Zsukovszkijba hozták az Armija-2021-re

Az új IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép első prototípusa, amely a közelmúltban a Voronyezsi repülőgépgyár repülőteréről a Moszkva környéki Zsukovszkij városába repült a VII. nemzetközi haditechnikai fórumon való részvételre való felkészülés céljából, a "Hadsereg-2021" elnevezésű rendezvényre, ma, augusztus 17-én lezuhant a Kubinka repülőtéren.

Az Egyesült Repülőgépipari Vállalat (UAC, a Rosztec állami vállalat része) sajtószolgálata szerint "az IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép gyakorlórepülés közben, leszállás közben zuhant le a Kubinka repülőtér közelében".

Hozzátették, hogy a baleset részleteit jelenleg tisztázzák, és külön bizottságot állítanak fel az okok kiderítésére.

Az előzetes adatok szerint a legújabb szállító repülőgép fedélzetén háromfős személyzet tartózkodott. A repülőgép kigyulladt és a kifutópályától 1,5 km-re, Nyizsnyij Nyikolszkij tó közelében lezuhant.

A Mash távirati csatorna szerint "előzetes információk szerint Nyikolaj Kuimov tesztpilóta és orosz hős volt a Moszkva közelében lezuhant gép kormányánál".

Az UAC sajtószolgálatának közlése szerint a repülőgépet augusztus 13-án a Voronyezsi Repülőgépgyárból (VASO, a Rostec állami vállalat UAC közlekedési repülési részlegének része) a Moszkva melletti Zsukovszkijban található IL bázisra irányította az IL vezető tesztpilótájának legénysége, Oroszország Hőse, Nyikolaj Kuimov 1. osztályú tesztpilóta, Dmitrij Komarov 1. osztályú tesztpilóta, Nyikolaj Hludejev 1. osztályú tesztrepülőmérnök.


1627686_0be1a8975282ea390b894491c3df49d5.jpg







9461140669d4ad1db1fb7f740bc4a.jpeg


Farit Sharafeev, a VASO ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy "ez egy tragikus esemény az egész hazai repülőgépgyártó ipar számára". Elmondása szerint az első IL-112V előzetes tesztjei folyamatban vannak, a második prototípus pedig erőforrás-teszteken esik át. Az UAC hangsúlyozta, hogy a repülőgépet fejlett digitális technológiák felhasználásával tervezték, és a legmodernebb, Oroszországban gyártott fedélzeti rendszerekkel szerelték fel. A repülési és navigációs berendezések biztosítják az ICAO által legalább II. kategóriába sorolt repülőterek automatikus megközelítésének lehetőségét, valamint a rosszul felszerelt és nem rádióval felszerelt repülőterek kézi megközelítésének lehetőségét.

Az IL-112V könnyű turbopropelleres katonai szállító repülőgép első prototípusa (sorozatszám: 01-01, lajstromjel: RF-41400) 2019. március 30-án hajtotta végre szűzrepülését a Voronyezsi Repülőgépgyártó Részvénytársaság (VASO) repülőterén. Ezt követően a prototípus repülési tesztjeit két évre felfüggesztették a tervezés javítása és a repülőgép súlyának csökkentése érdekében, aminek eredményeképpen az első IL-112V prototípus második repülése csak 2021. március 30-án történt meg. Azóta a prototípus az előzetes tesztprogram keretében mintegy 15 repülést teljesített.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 783
80 929
113
4 kitünő pilótáját veszítette el az Orosz légierő ezekben a napokban. A Be-200CsSz és Il-112V balesetek következtében. Ma pedig 59 éves korában elhunyt az Il-76 és Il-78 főkonstrüktőre Andrej Juraszov.


Ez a haláleset a PAO Il (OKB Iljusina) újabb gyengülése.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Ma pedig 59 éves korában elhunyt az Il-76 és Il-78 főkonstrüktőre Andrej Juraszov.
A kora alapján a mondat gondolom úgy precízebb, hogy az Il-76 és Il-78 programok jelenlegi főkonstruktőre. Mivel ez a két típus gyártása/fejlesztése még jelenleg is (pontosabban ismét) zajlik. Amíg van program, addig van főkonstruktőr is.
Ahogy a MiG-31-es jelenleg futó programjainak (BM és K) főkonstruktőre is hasonló korú volt, mikor nemrég meghalt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 783
80 929
113
A kora alapján a mondat gondolom úgy precízebb, hogy az Il-76 és Il-78 programok jelenlegi főkonstruktőre. Mivel ez a két típus gyártása/fejlesztése még jelenleg is (pontosabban ismét) zajlik. Amíg van program, addig van főkonstruktőr is.
Ahogy a MiG-31-es jelenleg futó programjainak (BM és K) főkonstruktőre is hasonló korú volt, mikor nemrég meghalt.
Mindig a jelenlegit kell érteni. Létező gépek, futó modernizációs programok. A szovjet korban tervezők már nem élnek.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
321
796
93
Az új IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép első prototípusa, amely a közelmúltban a Voronyezsi repülőgépgyár repülőteréről a Moszkva környéki Zsukovszkij városába repült a VII. nemzetközi haditechnikai fórumon való részvételre való felkészülés céljából, a "Hadsereg-2021" elnevezésű rendezvényre, ma, augusztus 17-én lezuhant a Kubinka repülőtéren.

Az Egyesült Repülőgépipari Vállalat (UAC, a Rosztec állami vállalat része) sajtószolgálata szerint "az IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép gyakorlórepülés közben, leszállás közben zuhant le a Kubinka repülőtér közelében".

Hozzátették, hogy a baleset részleteit jelenleg tisztázzák, és külön bizottságot állítanak fel az okok kiderítésére.

Az előzetes adatok szerint a legújabb szállító repülőgép fedélzetén háromfős személyzet tartózkodott. A repülőgép kigyulladt és a kifutópályától 1,5 km-re, Nyizsnyij Nyikolszkij tó közelében lezuhant.

A Mash távirati csatorna szerint "előzetes információk szerint Nyikolaj Kuimov tesztpilóta és orosz hős volt a Moszkva közelében lezuhant gép kormányánál".

Az UAC sajtószolgálatának közlése szerint a repülőgépet augusztus 13-án a Voronyezsi Repülőgépgyárból (VASO, a Rostec állami vállalat UAC közlekedési repülési részlegének része) a Moszkva melletti Zsukovszkijban található IL bázisra irányította az IL vezető tesztpilótájának legénysége, Oroszország Hőse, Nyikolaj Kuimov 1. osztályú tesztpilóta, Dmitrij Komarov 1. osztályú tesztpilóta, Nyikolaj Hludejev 1. osztályú tesztrepülőmérnök.


1627686_0be1a8975282ea390b894491c3df49d5.jpg







9461140669d4ad1db1fb7f740bc4a.jpeg


Farit Sharafeev, a VASO ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy "ez egy tragikus esemény az egész hazai repülőgépgyártó ipar számára". Elmondása szerint az első IL-112V előzetes tesztjei folyamatban vannak, a második prototípus pedig erőforrás-teszteken esik át. Az UAC hangsúlyozta, hogy a repülőgépet fejlett digitális technológiák felhasználásával tervezték, és a legmodernebb, Oroszországban gyártott fedélzeti rendszerekkel szerelték fel. A repülési és navigációs berendezések biztosítják az ICAO által legalább II. kategóriába sorolt repülőterek automatikus megközelítésének lehetőségét, valamint a rosszul felszerelt és nem rádióval felszerelt repülőterek kézi megközelítésének lehetőségét.

Az IL-112V könnyű turbopropelleres katonai szállító repülőgép első prototípusa (sorozatszám: 01-01, lajstromjel: RF-41400) 2019. március 30-án hajtotta végre szűzrepülését a Voronyezsi Repülőgépgyártó Részvénytársaság (VASO) repülőterén. Ezt követően a prototípus repülési tesztjeit két évre felfüggesztették a tervezés javítása és a repülőgép súlyának csökkentése érdekében, aminek eredményeképpen az első IL-112V prototípus második repülése csak 2021. március 30-án történt meg. Azóta a prototípus az előzetes tesztprogram keretében mintegy 15 repülést teljesített.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113

Azért ez az eset sok kérdést felvet bennem, így kapásból:

Egy hajtóműnek bármikor jogában áll megmakkanni, ez meg itt úgy néz ki, hogy egy hajtóművel sem tudja tartani a sebességét. Szerintem még akkor is tudnia kellene ezt, ha esetleg az égő oldalon a vitorlába állítás sem ment.

A másik, hogy a pilcsiket sem teljesen értem. A sebesség tartása fontosabb a magasság tartásánál, ők viszont addig koptatják a sebességet, amíg tankönyvszerűen be nem dugóznak.
Szerintem jobb 110 csomó vízszintes sebességgel menni a fenyőerdőbe, mint 90 csomó függőlegessel... Az utóbbi biztosan halál, ez előbbit szerencsével túl lehet élni.