1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-20M

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - Tcat által indítva @ 2013. október 24..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért lőnek saját gép közelébe?
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Izraeli F-16-ot akarták lelőni. Másik dolog, hogy tudták-e , hogy orosz gép is van a levegőben.
     
    gacsat likes this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nyilván látszott a radaron az Il ha az F-16 is....
     
  4. balkáni

    balkáni Well-Known Member

    Ne már Boki! Az Iljusinnak jóval nagyobb a radarképe mint egy F-16-nak, nem lehetett nem tudni-nem látni!
    Ez vagy valaki balfaszsága, vagy ismét valakik egy nagy háborút próbálnak provokálni. Én a 2.-ra tippelek
     
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Lehet, hogy nem tudták, hogy orosz gép. Vagy csak nem foglalkoztak vele, annyira az izraeli gépekre koncentráltak.
     
    fip7 likes this.
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Leírom mégegyszer.
    Nyilván látták a radaron a gépet. Azt írtam, hogy tudták-e, hogy az orosz gép ! A szír légvédelmi parancsnoksággal ki tudja, hogy megosztották-e az oroszok , hogy tartózkodik ott egy Il-20. Hiszen az oroszok sem számítottak az izraeli agresszióra Latakia ellen.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha nem tudták akkor meg még annyira sem szabadott volna lőni.Nincs olyan,hogy van pár ellenséges gép meg a közelükben egy ismeretlen de azért lövök...
     
    fishbed and Pocok75 like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mutass olyan radar indikátort, amin a célpont RCS-e szerepel. Én ilyet még nem láttam...

    A régi analóg radarok esetén egy gyakorlott kezelő talán látta a difit egy B-52 és MiG-21 között, de a korszerű SAM rendszerek és radarok digitális céljelet adnak, amik egyformák és mellettük max. a célparaméterek (sebesség, magasság, irány, hovatartozás) vannak. (A Vega különlegs működése miatt ott is volt egyfajta primitív ilyen képesség, de kb. MiG-21 és B-52 megkülönböztetése, ha ment és csak profiknak. Lásd SAMsim manual.)

    A korszerű rendszerek mindenféle bejövő adatból esetleg adhatnak becslést a cél méretére, de erre mutasson már légyszíves valaki forrást... A Patriot is a hovatartozásra ad "becslést" - amit a kezelő felülbírálhat, a rendszer téved és ad ID-t - és a bejövő ARM-ot sebességből felismeri, de egy egymás mellett repülő B-52-őt és F-16-ost az sem tud megkülönböztetni tudtommal.

    Nem értem, hogy ekkora téveszméket miért írnak le egyesek huszadjára is...

    NCTR módszerrel meg lehetne különböztetni esetleg őket, de erősen kétlem, hogy bármely szír SAM-nek lenne ilyen képessége bár annyiban könnyebb a helyzet, hoy az IL-20M az turboprop, tehát a frekvencia jele elvileg erősen el kell, hogy különüljön egy jettől. Csak, ha nem látni rá rendesen a célra megfelelő irányból, akkor semmit nem ér az NCTR. Ehhez képest jópofa sztori az NCTR bizonytalanságáról, hogy a DC-8 (?) és MiG-23-at rendszeresen összekeverte, mert hasonló volt a spektrumuk.
     
    fip7 and fishbed like this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mindkét cél a nyalábon belül lett volna? Ha ez szándékos húzás volt izraeli részről, akkor elég patkányság... Csak ezt nem tudni.
    Mert ez kb. semmiben sem különbözik attól, mintha egy terrorista túszt tesz maga elé, hogy ne őt találják el.
     
    Loken, arcas and fishbed like this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Olyan széleslenne a rázveztő nyaláb?
     
  12. balkáni

    balkáni Well-Known Member


    Radar képernyőt nem láttam már közel 40 éve (hálistennek). Arra azonban tisztán emlékszem, hogy még 77/78 tanévben, az analóg lokátorok idejében tanultuk a célpont visszaverődési képe alapján a típus meghatározását. És ment ez nekünk, még egy olyan nyomorult országban is mint az exJugó.
    Nehogy már 40 évvel ezután egy operátor ne tudja megkülönböztetni a képernyőn a barát és ellenséges gépeket, bármilyen fejlesztések is történtek azóta!
    Két dolgot tudok elképzelni:
    az Sz-200as kilőtt rakétáját az izraeli pilóta "ráhúzta" az Iljusinra mint sokkal nagyobb és stabilabb célra (megbújt mögé). Ez feltételezi az arab legénység balfaszságát, amin nem csodálkozom.
    az Iljusint lepuffantották vagy az izraelik vagy valaki más abban a cirkuszban és most röhögnek a markukba
     
    Loken and antigonosz like this.
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Én az elsőre. A grúz háború 17 gépveszteségéből állítólag 15öt a sajátjaik lőttek le. A grúzok legalábbis csak kettőt vállaltak.
     
    torsen likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Arabok.. az egyiptomi tússzabadító akció hevében a parancsnok baltával agyonverte a helyettesét.
     
    fip7 and dudi like this.
  15. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    félve kérdezem...... saját-idegen felismerő cuccról valaki arra felé hallhatott már? mondjuk rakétások célravezetője, esetleg ? vagy bárki repül arra lövünk? (valami csak lepotyog)
     
  16. aamen

    aamen Active Member

    nem haditechnika specifikusan:
    ha bármely kérdésnek van olyan lehetséges megfejtése hogy "mert elqúrta", akkor szinte biztos hogy ez a helyes megfejtés
     
    torsen and gacsat like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    SAMsim kézikönyv, 14. oldal. Az Összefoglaló mellékletében is ott van.

    ШИР. (széles) vagy УЗК. (keskeny) nyaláb
    Az 1.4º nyaláb sugár üzemmódot célkutatáskor alkalmazzuk, ha a cél 200km-nél
    közelebb van.
    A 0.7 º keskeny sugarat célkövetéskor, illetve célkutatáskor alkalmazzuk, ha a cél
    200km-nél távolabb van.

    Sanszosan 200 km-nél közelebb volt a cél, tehát 1,4 fokos a nyaláb, ebből lehet ívhosszat számolni. A legegyszerűbb módon kör kerületének 1,4/360-ad része.
    K = 2*R*3,14.
    R az 50 km

    2*50*3,14*1,4/360. ---> 1,22 km széles itt a nyaláb már 50 km távolságban is

    Tehát, ha ennél közelebb repült, a két gép, akkor mindkettő a nyalábban volt. A nyalábon is belül lehet célt megkülönböztetni, de hogy erre milyen szinten képes az Sz-200, arról fogalmam sincs.HT Összefoglaló 107 oldalán esik erről szó, hogy távolság és oldalszög esetén mit lehet tenni.

    Az IFF rendszernek is van nyalábszélessége. Ha azon belül két cél van, akkor megette a fene. Erről is szó esik az Összefoglalóban, 123-124. oldal és 192. oldalon.

    Na ezért írtam meg, elég csak hivatkozni rá.
     
    arcas, fip7, fishbed and 2 others like this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Áááá. 40 éves rakéta. A ruszkik meg megint leszerepeltek. Az Il-20asban nem volt erre cucc...
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Milyen lokátorral?

    Vannak kétségeim...
    Dani Zoli sem tudta, hogy mire lő, honnan a fenéből tudta volna.
    Vagy akkor áruld már el, hogy mi értelme lett volna a TALD-nak a '80-as években, ha erre képesek a szovjet radarok...?

    Pedig de. Nem lehetséges. Akkor nem fordulhatott volna elő az, hogy pl. lelőjenek egy Tornadot a Patriottal. Vagy miért is lőtte le az Sz-200 az utasszállító gépet...?
    Gondolkozzunk már picit...
     
    arcas likes this.
  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    ld Grúz 17 gépveszteség nagyját az Orosz légvédelem okozta. Amúgy muris a még semmi info de Izrael volt hszed.
     

Ezen oldal megosztása