1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-76/-476 "Candid" / Il-78 "Midas"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A PS90A vagy húsz éves.
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Gyártási terv évek szerint

    [​IMG]
     
    gacsat likes this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Vannak különböző változatai, már nem az alapverziót használják.
     
    gacsat likes this.
  4. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    A PS-90A-76, ami az IL-76-ra kerult 2003-ban kapta meg a tanusitvanyat, tehat mar ez a verzio is 16 eves, ami oke, nem 20+, de azert nem is keves, a gyarto honlapja jelenleg is futo tipusnak irja, es elönyeit tovabbra is az ösregi D-30KP-vel hasonlitja össze.

    (Azutan kijöttek utasszallitokhoz a PS-90A2-vel, amivel azert ovatosan legyenek buszkek, mert teleraktak nyugati alkatreszekkel fejlesztes cimen, pont ettöl azutan az exportja egyböl problemas is lett, pl Iran fele. Azota a PS-90A3 is van, ami ujabb es talan orosz is, de az azt a Tu-2xx gepekhez adjak, nem az Il-76-hoz.)
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A fő probléma ma is az, ami a Szovjetunióban is volt. Az állambácsinál kunyerálnak, és Putyin parancsára meg az állami lóvéra várnak.
    El nem tudom képzelni, hogy egy orosz légitársaság igazgatója odamenjen egy orosz repülőgépgyár igazgatójához, hogy "figyu, Szergej! Kéne nekünk egy olyan repülő ..." Egyszerűen nem döntésképesek. Hatalom nélküli strómanok mind.
    Következő lépés: A repülőgépgyár igazgatója együtt golfozik a bankár haverjával, és azt mondja: " Figyu Pável! Kéne nekünk 200 mrd rubel kölcsön..."
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerinted Putyin valami polihisztor,hogy minndenben ő meg a stábja döntsön?
     
    ghostrider likes this.
  7. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Van olyan poliészter is, de Kim Dzsongunnak híjják.
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Il-78M2

     
    fishbed and Rotten878 like this.
  9. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Az IL-76MD leszállása és felszállása az Orenburg melletti repülőtéren
     
    fishbed and blogen like this.
  10. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  11. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    IL-78M, ennyi kiszolgáló teherautó kell hozzá?
    [​IMG]
     
  12. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Szerintem igen is, meg nem is. :)
    A két TZ-22 (22 köbméter fér bele) szükséges, vagy legalább egy, mert azzal töltik fel keróval.
    A mellettük lévő Uralról nem látom szemből, hogy micsoda, de lehet, hogy APA-5d... Ez adja az áramot a VSzU (alias APU) indításához... Ez igencsak fontos, hogy ne akkumulátorról kelljen a VSzU-t indítani... (ha a VSzU már megy, akkor az termel levegőt a nagy hajtóművek beindításához..meg onnét van áram is..) az APA-kocsi is tud mindenféle áramnemet szolgáltatni, ha szükséges..
    A következő Ural (a felépítmény oldalán kék csík, rajta Кислород felirattal :D) un. AKZSz, vagyis oxigén töltő kocsi... Ha ezen az Il-76 változaton sincs még OBOGS, akkor erre is szükség van.
    Mellette a platós kamaz szerény véleményem szerint nélkülözhető.
    A következő Ural narancssárga csíkkal egy UGZSz... Elvileg képes bármilyen „műszaki gázt” tölteni a repülőgépekbe (levegő, oxigén, nitrogén),m mert Univerzális (ezt jelenti az első betű ) szóval lehetséges, hogy ki tudja válktani az AKZSZ-t, meg a mellette álló VZ-20-ast (a Zilt [fekete csíkkal Воздух felirattal)... bár ilyen taligát én még élőben nem láttam.
    A fekete csíkos oldalú Zil, a VZ-20, az levegőtöltő (van egy rakás levegőpalack (gondolom 20db) a hátuljában és kb.130bar-ig képes levegőt tölteni repülőgépbe)...szerintem az Il-76-oshoz nem kell..
    A két hátsó, egy Zil, meg egy Ural .. hát azokat nem látom, hogy mik lehetnek...
    ami még elő szokott fordulni reptéren (mármint orosz stílusú reptéri kiszolgáláshoz), az a Zil alvázon lévő UPG-300. Az a hidraulikus rendszerpróbához kell (amit akkor kötelező csinálni, ha meg lett bontva a hidraulikarendszer, vagy időszakos munkák alkalmával), szóval arra ritkán van szükség.
    Ami még gyakori, az az UKSz-kocsi... Az komolyabb cucc, mert 400bar-ig tud sűrített levegőt előállítani... egy 3 fokozatú dugattyús kompresszort hajt egy V8-as dízelmotor.. egy JaMZ-238 (A Krazokban is ezt a mocit használják, meg még sok járműben).
    Nitrogénfeltöltéshez még nem láttam, hogy létezne teherkocsi, mert azt palackról meg lehet csinálni... (rugóstagokba, hidraulika akkumulátorokba szokott kelleni max 60-70bar-ig utántölteni)
    De például olyan járgány nincs a képen, amit vontatáshoz lehet használni... az pedig mindenképpen kell. Egy Il-76-osnak meg neki kell feszülni, mert 170-200tonna között van valahol, ha tele van.
    Klotyóleszívató kocsi, meg cateringes, meg ilyen járgányok szerintem nem kellenek hozzá.
     
    vpet, borisz, fishbed and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása