1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-76/-476 "Candid" / Il-78 "Midas"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az oroszoknak nem prioritás a légi tankolás. Nem szándékoznak távol harcolni.
     
  2. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Szovjetszkoje Igritzkoje lesz a jutalmam :)
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    "Az óév utolsóelőtti napján a földi teszteket követően végrehajtotta szűzrepülését első szériagyártású Iljusin Il-476-os ..."

    Kéretik kijavítani! December 30-án nem az elso (0103) hanem a második szériagyártásu 0104-es szállt fel.
     
  4. alfa74

    alfa74 Active Member

    Azt az üvegezett orr részt, még mindig nem értem.
     
  5. Python

    Python Well-Known Member

    Így egyszerűbb volt meghagyni, nem kellett áttervezni az orrészét a gépnek. Szerintem.
     
  6. alfa74

    alfa74 Active Member

    Nem állítom, de úgy gondolom, hogy az üvegezés el hagyásával ,súlyt lehetne csökkenteni!
     
  7. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  8. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Bombaoldás?
    [​IMG]
     
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Valószínűbb, hogy szétesik épp :)
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ejtőernyős ugrás előtt széljelző bója szerintem.
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Zsukovszkij, január 28
    [​IMG]
     
  12. boki

    boki Well-Known Member

  13. Capslock

    Capslock New Member

    Nyilván költői kérdés, és ők tudják, de miért ragaszkodtak az oroszok az új gépnél is a II. világháborús szintű üvegezett orr részhez és oda plusz személyzethez, pláne ha már van nekik is glass cockpit, és viszonylag modern elektronika odabent?
    Ha az orr alatti kidudorodó radart és elektronikát építették volna az orrba, aerodinamikailag sokkal tisztább formát kapnak, kevesebb üzemanyagfogyasztással, valamivel nagyobb hatótávval, és a komplikált üvegezett orr elhagyásával akár egyszerűbb-olcsóbb is lehetne a gyártás. Ugyanez a kérdés a ma már szintén elavult, elaprózott pilótafülke ablakozással is.
    A kínaiak kb lekoppintották az Il-76-ot Y-20 néven, de arra egy sokkal modernebb, praktikusabb, és nem szempont, de szebb orrot tudtak rakni.
     
  14. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Az lehet tudni, hogy az új 476-os rendelkezik-e valami önvédelmi rendszerrel? Gondolok itt az infra és dipólszórókra.
     
  15. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    [​IMG]

    El sem hiszem, hogy ez az új 476-osba készült.
     
  16. Capslock

    Capslock New Member

    Az Iljushin név amúgy is garancia a bizarr megoldásokra, elég csak rákeresni a legutóbbi "remekművükre", az Il-102 nevü valamire, aminek a gyártásában még a 90-es években is reménykedtek.

    en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-102
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azért hagyták meg mert felesleges idő és pénzpocséklás lett volna áttervezni.Funkciója már nincs mert ember nem kerül bele a modern elektronika miatt.A hiányolt radarok pedig nem hiányoznak a gépből.
     
  18. Python

    Python Well-Known Member

  19. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Erről a gépről az a véleményem, hogy régen még jó volt, de most már az oroszok inkább vennének (vettek volna) egy-két C-17-est, aztán azokat "reverse engineering"-elnék, ha maguktól nem megy...
     
  20. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ez egy gyönyörű gép.:)
     

Ezen oldal megosztása