• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 460
17 771
113
plushun

Pedig papíron ezek a barbár országok (India, Pakisztán, stb...) mind demokráciák.
Kínában meg Szingapúrban "diktatúra" van. Mégis micsoda kontrasztok vannak.
Egyszerűen nem a politikai berendezkedés határozza meg egy ország állapotát, hanem az adott nép kultúrája :)
Ez így van! Magam sem mondhattam volna jobban :)
 
T

Törölt tag 008

Guest
Bangladeshben áll a bál. Egy hete 2 gyereket elgázolt egy busz, ami továbbhajtott. Az illetékes miniszter csak röhögött rajta, hogy ez mindennapos. Valóban tavely 4200 gyalogost gázoltak el. A miniszterük szerint ez rendben van, Indiában sem rosszabb az arány.

A diákok felszívták magukat és már gey hete tüntetnek, biztonságosabb körülményeketek kérve. A kormány ma megunta és szétverette a tüntetést. eddig 4 gyerek meghalt és 4 lányt elvittek és többször megerőszakoltak.
Tavaszodik?

DjyfwmwV4AEMki7.jpg


Djz3A4rUwAATCfP.jpg

Djz3wRlV4AElVnR.jpg

Djz3wRZUUAEyuou.jpg

Djz3wRZU4AEn6qL.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 131
12 000
113
Két részből álló Pepe Escobar-jelentés a Kínáról, Pakisztánról és az új nagyszerű játékról
7323 Megtekintés 201.december 30. 36 Megjegyzések
előadó: Pepe Escobar (a The Asia Times-szal - itt és itt - a szerzővel kötött különleges megállapodással)
Az új nagyszerű játék a világ tetőjén
A kecses Baltit erőd tetején, a Hunza-völgy Shangri-La-i stílusú pompájára nézve lehetetlen, hogy szédüljön a nézetben: a geológia évezredeinek és az évszázadok történelmének elsöprő ütközése.

Gilgit-Baltisztán szívében vagyunk, Pakisztán északi területein, vagy - legendaszabályként, a világ tetőjén. Ez a terület mintegy 70 000 négyzetkilométer (27 000 négyzet mérföld), látványos hegyvonulatokkal körülvéve és közepette, magányos, tiszta, völgyek és a Polar régióon kívüli legnagyobb gleccserek.

A hely úgy érzi, mint a vertigo. Északra, a Batura-gleccser mellett, Afganisztán apró északkeleti karja, a legendás Wakhan folyosó. A hindu kush címerje elválasztja Wakhan-t a regionális fővárostól, Gilgittől. Xinjiang Wakhan legfelső csúcsán kezdődik. A korszerűsített Karakoram autópályán mindössze 240 km-re van Gilgittől a Khunjerab-hágóig, 4,934 méter magas a hivatalos kínai-pakisztáni határon.

Amit korábban az orosz Pamirnak hívtak, ma a Tadzsikisztánban, a Karakoram egyik csúcsán meztelen szemmel látható. Keleten, Skardu-tól és egy majdnem egy hónapig tartó fáradságos trekktől a világ második legmagasabb csúcsa, a Batura-gleccsertől északra fekvő (63 kilométer hosszú) hatalmas csoport között fekszik.

Receding-Hopper-Glacier.jpeg


A visszaeső Hopper-gleccser Észak-Pakisztánban. Fotó: Asia Times

Délre fekszik az Azad („Free”) Kasmír és kissé délkeletre, amit a helyiek az indiai megszállt Kasmírként definiálnak. A Kasmír egykori király beleegyezett, hogy az 1947-es partíció után Indiába tartozik, de a csapatokat az északi államba szállították, és egy évnyi harc után India elment az ENSZ-hez. Az ideiglenes tűzszüneti vonalat 1948-ban hozták létre, és a Karakoramtól a Nanga Parbat felé - a gyilkos hegy felé - lefelé halad, amely a Kasmírot két gyakorlatilag lezárt félre osztja.

Masszív hegység
A Karakoram autópályán áthaladva (lásd a jelentés 2. részét) szembe kellett néznünk három nagy, különböző irányban futó hegyvidékkel. A Karakoram nagyjából elindul, ahol a hindu kush véget ér, majd keleti irányba halad - a közép-ázsiai vízelvezetés és az Indiai-óceánba áramló patakok között.

original-Silk-Road-parallel-to-Kkoram-hwy-e1545299869164.jpeg


Az ókori selyemút a Karakoram autópálya felett látható. Fotó: Asia Times

A Himalája Gilgitben indul, majd délkeletre halad egy magas csúcsfürtön keresztül, beleértve az Nanga Parbat-t is, közvetlenül az Islamabad-Gilgit légi útvonalon (a turbopropellerek csak akkor indulnak, ha az időjárás a Nanga Parbat körül teszi lehetővé).

A Karakoram és a Himalája hasonlít egymásra, míg a hindu kush Dél-Afganisztánban indul, és a Hunza-völgytől északra fekvő Karakoramhoz kötődik. A Gilgit és Skardu mintegy 150 km-es körzetén belül legalább 90 csúcs van, amely 8000 m-nél nagyobb.

Stratégiailag ez az egyik legnépszerűbb hely a bolygón, az első nagy játék a Nagy-Britannia és Oroszország között. Tehát több, mint helyénvaló, hogy pontosan itt kezdődik az új nagyszerű játék főszereplője, a kínai-pakisztáni gazdasági folyosó (CPEC), az új selyemút vagy öv és út kezdeményezés (BRI) zászlóshajója. Nyugat-Kínai Xinjiang az északi területekre a Khunjerab-hágón.

Karakoram politika
A CPEC a legmagasabb ékszer az öv és út koronában, a modern kínai történelem legnagyobb külkereskedelmi vagy beruházási programjában, amely több pénzzel töltötte be, mint az amerikai hadsereg évekig tartó támogatása.

És valóban az ókori selyemút területén vagyunk. A Karakorammal párhuzamos évezredi ösvényre nézve, az Aga Khan Fejlesztési Alapítvány szeretettel felújított, könnyen felismerhető a nagy kínai utazó, Hiuen Tsang, amely ezen a magasságon halad a 7. században, és elnevezték őket Polo-le-nek. A Tang-dinasztia Polu-nak nevezte. Amikor Marco Polo a 14. században túrázott, Bolornek hívta.

A múlt hónap elején kiváltságos voltam, hogy Gilgit-től a Khunjerabig haladjon tovább a korszerűsített Karakoram autópályán, és visszamenőleg, a völgyek, például a buja, erdei Naltar, a Shimshal (sikkes gyapjú kendők gyártói) által. ), Kutwal és visszahúzódó gleccserek, például Hopper és Bualtar.

A Karakoram autópályát eredetileg az 1970-es években ambiciózus politikai-stratégiai projektként hozták létre, amely képes befolyásolni a szubkontinens geopolitikai egyensúlyát azáltal, hogy az iszlámábád elérte a korábban hozzáférhetetlen határokat.

Most a kínai-Pak határától egészen délre Gwadarig, az Arab-tenger balochisztáni kikötőjéig, a Perzsa-öböltől egy kőhajításnyira fekszik. Gwadar valószínűleg kulcsfontosságú ugródeszka lesz, hogy Kína váljon haditengerészeti erővé - az Indiai-óceánról a Perzsa-öbölre és a Földközi-tengerre, míg a CPEC lassan, de biztosan törekszik Pakisztán társadalmi és gazdasági szerkezetének megváltoztatására.

A korábbi pakisztáni miniszterelnök, Nawaz Sharif, a „Pandzsábi oroszlán” ellentmondásos volt, egy lelkes CPEC-támogató, miután megnyerte a 2013-as választásokat. Abban az időben a jelenlegi miniszterelnök, Imran Khan Tehreek-e-Insaf (PTI) pártja, a júliusban megtartott választások győztese, már országszerte megkérdezte és hatalomra emelkedett a stratégiai Khyber-Pakhtunkhwa tartományban - az Islamabad és a törzsi terület között. öv.

Sharif, 2013 júniusában, amikor hamarosan megkezdte a kínai tárgyalásokat, dicsérte, hogy mi lesz a CPEC mint infrastrukturális rendszer, amely „megváltoztatja Pakisztán sorsát”. Eddig többnyire új vízerőművekbe, szénerőművekbe és polgári-nukleáris energiákba fordított. A China National Nuclear Corporation két 1100 MW-os reaktort épít Karacsi közelében, közel 10 milliárd dollárért, 65% -át a kínai hitelek finanszírozzák. Ez az első alkalom, hogy a kínai nukleáris ipar az országukon kívül épített valamit.

Több mint egy tucat CPEC-projekt magában foglalja a villamosenergia-termelést. Ezek a projektek nem lehetnek olyan szexiek, mint a nagysebességű vasúti és csővezetékek, amelyek sokkal később érkezhetnek; az összes CPEC tervezett teljes egészében 2030-ig tart.

Természetesen a monumentális üzleti döntéseket kell kezelni; a Karakorammal párhuzamos vasút építésében résztvevő drasztikus költség - és a legmodernebb műszaki tervezés -; és az a tény, hogy a Gwadarból Xinjiangba vezetett csővezetéken keresztül szivattyúzott olaj ötszöröse lehet, mint a szokásos tengeri sávokon keresztül Sanghajig.

CPEC.png


A térkép mutatja a kínai-pakisztáni gazdasági folyosó útvonalát. Fotó: Wikimedia Commons / Wanishahrukh
 
  • Tetszik
Reactions: wankel and Crusader

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 131
12 000
113
Mit akar Imran
Imran Khan óvatosabb, mint Sharif, akinek az irodájában van egy "kínai cellája", és parancsolta a pakisztáni hadseregnek, hogy hozzon létre egy 10 000 fős biztonsági erőt, hogy megvédje Kína CPEC beruházásait.

De Khan jól ismeri a CPEC mögötti tűzerőt: a Selyemút Alap, az Ázsiai Infrastruktúra Befektetési Bank (AIIB), a CITIC, a Kínai Bank, az EXIM, a Kína Fejlesztési Bank. A Kínai Társadalomtudományi Akadémia (CASS) azt tervezi, hogy a BRI a következő néhány évben 6 billió dollárt mozgósíthat. Khan azt akarja, hogy jobb feltételeket tárgyaljon Pakisztán számára.

Kína nagykövete Pakisztánban, Yao Jing, soha nem gumik, hogy hangsúlyozza, hogy Pakisztán súlyos adósságproblémája a CPEC kezdeti szakaszához kapcsolódik, a nehézgépek, az ipari nyersanyagok és a szolgáltatások hatalmas behozatala miatt.

Ahogyan az iszlámábádban a pakisztáni elemzőkkel folytatott különböző megbeszéléseken tanultam, Khan valójában meg akarja terjeszteni a CPEC-t, és megakadályozhatja, hogy az iszlámábád egy fenntarthatatlan adósságcsapda felé vezessen. Ez azt jelentené, hogy a CPEC-nek a túl sok infrastruktúra-fejlesztéstől a technológiaátadásig és a pakisztáni termékek piacra jutásától való összpontosítása. A mezőgazdasági projektek finanszírozása például a CPEC hosszú távú tervén keresztül valósulhat meg, amely ellentétben az úgynevezett korai betakarítási tervvel nem csatolt árcédulával, és szabadon tárgyalható is Islamabad és Peking között.

A 2016-os IMF-jelentés szerint 2020-ig 28 milliárd dollárnyi korai betakarítási projektre kerül sor: 10 milliárd dollár a közúti, vasúti és kikötői infrastruktúra fejlesztésére, és 18 milliárd dollár energiaprojektek külföldi közvetlen befektetéseken keresztül, a kínai cégek pedig kereskedelmi banki hitelek a kínai bankoktól.

A CPEC azonban rendkívül hosszú távú törekvés. A CPEC által a Kína által finanszírozott egyéb CPEC-beruházások csak 2030-ig fognak befejeződni.

Egy új CPEC hangsúly az iparosításra a technológiaátadás révén lehetővé tenné Pakisztán számára, hogy előállítson néhányat, amit Kína importál. Ez a Pakisztán-Kína szabadkereskedelmi megállapodás (FTA) újratárgyalását eredményezné, hogy elérje a Kína által az ASEAN-nak nyújtott kedvezményes elbánás szintjét. Lényegében erre törekszik Imran Khan.

Hail az Ismailis
Gilgit-Baltistan az egész Pakisztán legbiztonságosabb helye. Itt a pakisztáni tálibok vagy a rosszindulatú al-Kaida vagy az ISIS spin-offok nem jelentenek „terror fenyegetést”. A fő beszélt nyelvek Shina és Burushaski, nem Urdu. A lakosságot túlnyomórészt Ismaili shiiták alkotják - mint például Karim Shah, a közép- és dél-ázsiai történelem és kultúra enciklopédiája, amely a Gilgit-i csodák barlangjába vezet, ahol bármi, ami autentikus Gandhara Bodhisattvás fejektől a 18. századi selyem Qom szőnyegekig származik egy perzsa királyi család található.

Karim-Shah-at-his-cave-of-wonders-Gilgit-e1545302381180.jpeg


Karim Shah és csodái barlangja Gilgitben. Fotó: Asia Times

Khorasanról, az eredeti Kipling-esque Great Game-ról beszéltünk, Durand ezredestől (aki a mesterséges határ mindkét oldalán levő pashtunokat elválasztó Durand vonalat húzta), a Kasmír kérdésére, a meglepően összetett geo-ökológiai-történelmi rendszerre. Északi területek és természetesen Kína.

A Shah a többi kereskedő által megerősített benyomást keltette, hogy a helyi lakosság bizonyos kézzelfogható CPEC-előnyöket láthat, de nem tudja pontosan, mit akar Peking. Kínai látogatók - mérnökök, bürokraták - távoliak; az idegenforgalom még nem emelkedett, mint a japánok esetében, akik évtizedek óta északi területek lelkesedtek. Úgy tűnik tehát, hogy a BRI kulcsfontosságú eleme, a Xi Jinping „emberek közötti cseréje” javulást mutat.

Legendák szerint Hunzakuts, a csodálatos Hunza-völgy lakói három Nagy Sándor katonája leszármazottai, akik gyönyörű, nagy arisztokráciával rendelkező perzsa nőkkel házasodtak össze. Míg Alexander az Oxus mentén kampányolt, a három pár átutazott a Wakhan folyosón, felfedezte a csodálatos völgyet, és letelepedett.

Az évszázadokkal később gyakorolt toleráns iszlám áthatolhatatlan az Öböl számára. Amikor átléptem egy karcsú falut a Karakoram-nál, láthatóan helytelenül, az Ismaili Akbar vezetője megjegyezte, hogy ezek a „szunnita Wahhabis”.

A Gandhara művészetének megtalálása Gilgitben tökéletes értelme volt. Gandhara történelmileg egyfajta termékeny és öntözött háromszöget alakított ki az iráni fennsík, a hindu kush és a Himalája első csúcsai között. Kr. E. 6. század és az iszlám invázió között három kultúra kereszteződése volt: India, Kína és Irán. És itt jött létre egy rendkívül eredeti görög-buddhista művészet és kultúra, ahogy a görög hatalom lecsökkent.

Gandhara-Bodhisattva-head-Gilgit-cave-of-wonders.jpeg


A Gandhara Bodhisattva fejét vezeti Karim boltjában, Gilgitben. Fotó: Asia Times
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 131
12 000
113
A Kasmír kérdés
Új, 21. századi kereszteződésként a CPEC szigorú kihívásokkal szembesül - a geológiai (állandó földcsuszamlások és árvizek Gilgit-Baltisztánban), hogy Balochisztánban zavarba ejtő biztonság, amelyet a szeparatista és vallási vagy politikai manipulált mozgások kombinációja fenyeget. Nem tudtam meglátogatni Gwadart és a CPEC déli részén, bár az iszlámábádbeli kapcsolatok katonai forrásokat szolgáltattak egy NOC-kérelemre (nincs objektumigazolás, amint ez Pakisztánban ismert). A katonai válasz: túlságosan „érzékeny”, mint a veszélyes, egy magányos nyugati újságíró számára, különösen az ázsiai Bibi-ügy után.

Kínának meg kell találnia a módját - talán a Sanghaji Együttműködési Szervezeten belüli tárgyalásokon keresztül -, hogy meggátolja Indiát a CPEC útján, amely a Kasmírot határolja.

1936-ban a britek a Kasmír Maharadájával foglalkoztak, és 60 évig bérelték Gilgitet. De akkor jött a Partíció. Abban az időben a Kuomintang - a hatalomban lévő Kínában - Mao győzelmét megelőzően titkos tárgyalásokon vett részt, hogy visszaállítsa a Hunza önálló függetlenségét, mint egy új, Kínával szövetséges államot. A Hunza Mir azonban végül úgy döntött, hogy csatlakozik az újszülött pakisztáni nemzethez.

Néhányan nem emlékeznek arra, hogy az 1950-es években, az 1962-es indiai-kínai határháború előtt, a kínai-pakisztáni határon baj volt, amikor Peking 3,400 négyzet mérföldnyi Kasmírot foglalt magába, beleértve a régi Hunza részeit is, akinek Mirs mindig felismerte a kínai fennhatóság. Amikor a britek 1891-ben először lefoglalták Hunzát, a Mir valóban Kínába menekült.

Zhou-EnLai-visits-Baltit-Fort-in-early-60s.jpeg


Ez szemlélteti a Baltit Fortban megőrzött fantasztikus dokumentumokat, mint például a kínai-Baltistan kereskedelmi megállapodásokat és a Zhou EnLai képét, amely az 1960-as évek elején látogatta meg az erődöt.

Érdekes megjegyezni azt is, hogy amikor Zhou Enlai már gondolta Karacsi - nem Gwadar-ra -, hogy csatlakozzon egy „ősi kereskedelmi útvonalhoz, amely a modern időkben elvesztette, nemcsak a kereskedelemre, hanem stratégiai célokra is”. Xi Jinping határozottan elolvasta a Zhou EnLai-t.

China-Baltistan-trade-agreements.jpeg


Történelmi kereskedelmi megállapodások Kína és Baltisztán között. Fotó: Asia Times

Manapság az Azad (Szabad) Jammu és Kasmír elnöke, Sardar Masood Khan mindig hangsúlyozza, hogy „az indiai propagandával ellentétben” a pakisztáni oldal „politikailag és gazdaságilag virágzik”, és a CPEC is hasznos lehet az indiai Kasmír számára. A jelenlegi helyzetben ez egy piros vonal marad New Delhi számára.

Egyszer az életben
Az Iszlámábád Nemzeti Védelmi Egyetemen Li Xiaolu, a PLA Nemzeti Védelmi Egyetem Stratégiai Tanulmányok Intézetének tanulmányát mutattam be, részletezve, hogy Peking hogyan reméli, hogy „megnyitva Kína nyugatát Közép- és Dél-Ázsiába, jobb közlekedést építve a dél- és közép-ázsiai országokkal folytatott kereskedelem ösztönzése révén elő kell mozdítani a nyugat-kínai gyártási, feldolgozási és ipari kapacitások fejlesztését ”.

Most hasonlítsa össze azt a közúti és vasúti infrastruktúrával, amely javult Pakisztánban, hogy az egész nemzetet tényleges kereskedelmi folyosóvá alakíthassa, míg a pakisztáni haditengerészet a mélytengeri vizeken védi a védelmet, és Gwadar harmadik haditengerészeti bázisként helyezi el a kínai hajókat. a Közel-Kelet és Észak-Afrika közelében található tengeri sávok között.

Nem csoda, hogy a kínai elemzők megegyeznek egy virtuális konszenzussal a hagyományos kínai bölcsességről, amely a jólét egységét támogatja - a CPEC és a BRI kulcsfontosságú eleme -, és a megszorítás és a konfrontáció felett van.

Ahhoz, hogy a CPEC működjön, Pekingnek három dologra van szüksége: egy politikai megoldás Afganisztánra, amelyet már az SCO-ban dolgoznak ki, Kína, Oroszország, India, Pakisztán és Irán (mint megfigyelő) közvetlenül részt vesz; India és Pakisztán közötti stabil kapcsolatok; és tanúsított biztonságot Pakisztánban.

Peking aktívan ösztönzi a szorosabb kapcsolatot Afganisztán és Pakisztán között, a Quetta-Kandahar vasút és a Kabul-Peshawar autópálya között. A CPEC valójában a Karakoramtól a Khyber Passig terjed, ami meghaladja a mesterséges Durand vonalat az út mentén.

Ezzel szemben Washington több csoportja továbbra is megfordítja az összes lehetséges hibát, hogy megakadályozza ezeket a projekteket, egy propagandakampány segítségével, amely a BRI mint korrupció, inkompetencia, „adósságcsapda” és „rosszindulatú” kínai viselkedés ábrázolását célozza.

Az összes BRI-folyosó között azonban a CPEC-nél jelentkező lényeges előrehaladás több, mint magától értetődő. Láttam az északi területek minden falut villamos energiával, és legtöbbjüket száloptikai kapcsolatok követték, és ez ellentétben állt azzal, amikor kétszer, két évtizeddel ezelőtt komolyan romlott Karakoramot utazott.

Pakisztánnak már egyszer van egy esélye arra, hogy földrajzi elhelyezkedését - az Iránnal, Afganisztánnal, Közép-Ázsiával és a Közel-Keletdel évszázados történelem és kultúra határain átnyúló határokkal - kihasználja, hogy kulcsfontosságú híd legyen a Közel-Kelet és mindkét ország között Földközi-tenger és Nyugat-Kína.

Az Iszlámábádban bővelkedő pletykák, hogy Imran Khan egy nemzetközi szabványos egyetemre törekszik a fővárosban, amely a feltörekvő többpólusú világ új mozaikjának nyomon követése és kutatása központja. A fiatalok ereje több lesz, mint a Jamila Shah, jelenleg a Nemzeti Honvédelmi Egyetemen, a Mester és Konfliktus Tanulmányok mestereit, és egy nem kormányzati szervvel, a Nemzetközi Mentési Bizottsággal dolgozik. Jamila, Hunzából, Gilgit-Baltisztánban, Pakisztán jövője arca.

Jamila-Shah.jpeg


Jamila Shah. Fotó: Asia Times

A korrupt oligarchia, kartellizált iparágak, az exportcsökkenés (melynek 60% -a textilipar) túszul áll, és a fiatalok ötven-ötszáz éves korának közel fele az iskolából származik, Pakisztán egy Sisyphean feladattal szembesül.

Ishrat Husain közgazdász helyesen megjegyezte, hogy a pakisztáni „elitista növekedés” modelljét „megosztott növekedéssel” kell helyettesíteni. Adjon meg egy módosított CPEC-t, amely megnyitja az utat, remélhetőleg úgy, mint azok a tehergépkocsik, amelyek a csúszós, havas Khunjerab teljes robbanásában vannak.

CPEC-trade-Pak-style.jpeg


Kereskedelem a kínai pakisztáni gazdasági folyosón. Fotó: Asia Times

Fel a következő: Az úton a Karakoramban
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 131
12 000
113
Az úton a Karakoramban
A pakisztáni oldalon egy faház kisméretű vámhivatalként szolgál a világ legmagasabb ATM-jével - bár külföldi hitelkártyát próbálhat ki a veszélyben. A kínai fél megfélemlítő, fémbevonatú James Bond-struktúrával büszkélkedhet.

Ez a kínai-pakisztáni gazdasági folyosó (CPEC), ahol a megújult, korszerűsített Karakoram autópálya - a „nyolcadik csoda a világnak” - alapja nulla a kínaiaktól a kínai Xinjiangtól egészen Pakisztán északi területeiig és tovább dél felé Iszlámábád és Gwadar, az Arab-tengeren.

Innen 420 kilométerre fekszik Kashgarig és egy 1890 km-re a Xinjiang fővárosa Urumqi. De délre megy, ahol a szórakozás valóban megkezdődik.

highest-ATM-in-the-world.jpeg


A világ legmagasabb ATM-je. Fotó: Asia Times

Az északi területek fővárosából Gilgitből a Karakoramba való utazás a Khunjerabba és hátra egy élvezetes útút a CPEC-en és a spin-offokon. És ez egy őrült körhinta.

Pszichedelikus pakisztáni teherautók, kínai konténerek útharcosai - néhányan próbálják legyőzni a Khunjerabot láncok nélkül a gumikon - a Hunza-Xinjiang útvonalon közlekedő kisméretű kocsik, a Selyemút motelek, a világ legjobb baracklével összekötő curry szaga , a „Silk Road Investment & Credit Society Kft.” reklámozta magát, sok Pak China Gateway Hotel, egy ellenőrzőpont, amely egy útszéli asztalból és egy csomó papírból áll, amelyek a kavicsok, a jüan crisscrossing rúpiák és a dollárok és a piszkos helyek repüléséből származnak. többszintű „emberek az emberek cseréjére”.

Chinese-container-truck-up-the-Khunjerab-with-no-chains-on-tires.jpeg


Egy kínai konténerszállító teherautó a gumiabroncsokon lánc nélkül a hó felett. Fotó: Asia Times

Ez az egyik legnagyobb út a földön. Geopolitikai szempontból ez lehet a legnagyobb.

Ne feledje a jakokat
A Karakoram North a környezetvédelmi szempontból védett Khunjerab Nemzeti Parkban kezdődik, ahol az udvaron szabadon úszhatnak, az őshegy és a marmotok pedig a közelben találhatók. De nincsenek Marco Polo juhok, sokkal kevesebb hó leopárd. (Bár a helyi Ismailis ragaszkodik ahhoz, hogy néhány tucat lakjon a parkban.)

The-Yak-and-Sheep-Highway.jpeg


Jak és a juhok az úton haladnak. Fotó: Asia Times

Az első komoly pit-stop a Karakoramban a Sost, amely korábban a pakisztáni határ volt a régi időkben - mint amikor kétszer, 20 évvel ezelőtt útra indultam Kashgar-tól. Most a nyüzsgő kereskedelmi vállalkozás a Silk Road Dry Port Sost főhadiszállása. A kínai tehergépkocsik kirakják a rakományukat, és a pakisztáni teherautók átveszik a relét, hogy az árut a nemzet egészében szállítsák. Modern és jól szervezettnek tűnik. Minden jól megy.

entrance-to-the-dry-port-at-Sost.jpeg


Bejárat a Sost száraz kikötőjébe. Fotó: Asia Times

Délre kanyarodva, a látványosan visszafogott Passu-gleccser mellett haladunk. Egy közeli faluban egy temetés van folyamatban, a tömeg átveszi az utat a yaks és a bivaly mellett, és megszakítja a forgalmat.

The-receding-Passu-glacier-by-the-Karakoram.jpeg


A visszatérő Passu gleccser a Karakoram által. Fotó: Asia Times

A korszerűsített Karakoram a Pak-Kína barátság-alagútjainak apotheózisa, amelyek mindegyike kötelező emléktáblával rendelkezik, amely egy geopolitikai barátságot kelt, amely „magasabb, mint a legmagasabb hegy.”

One-of-many-Pak-China-tunnels.jpeg


Az egyik a Pak-Kína számos alagútja. Fotó: Asia Times

Ez a CPEC érvényes. Megdöbbentő a közelmúlthoz képest. A Hunza és a Gilgit folyók között, amelyek párhuzamosak a kifogástalan aszfalton, méltó egy autópálya, egy száloptikai kábel fut az egész északi területeken.

A kínai mérnökök csodákat végeztek. Körülbelül 160 km-re délre a Khunjerab-tól az Attabad-tó mentén haladunk, amely 2010 januárjában földcsuszamlás után teljesen elmerült. A China Road és a Bridge Corporation megoldása 2015-ben befejezett alagútnak kellett lennie.

Attabad-lake-now-negotiated-via-a-tunnel.jpeg


Attabad-tó, amelyet most alagúton tárgyalnak. Fotó: Asia Times

A kereskedelem a Karakoram mentén köteles felvenni - évek után a teljes China-Pak kereskedelem kevesebb, mint 10% -át teszi ki, ami főleg a Guangdong és a Zhejiang tartományokból, nem pedig Xinjiangból származik. Az autópálya egyes szakaszai hajlamosak állandó földcsuszamlásokra, sziklákra vagy árvizekre, amelyek több 24 órás mentő- és karbantartó csoportot igényelnek. Ezek pakisztáni, míg az északi területeken a rendőrség terepjáróit Kína szállította.

Az új selyemutak, illetve az öv- és közúti kezdeményezések (BRI) infrastrukturális projektjei közúti és vasúti vonalak. Ezek nem számítanak maguknak szerencse; a költségek a hidak és alagutak építési költségei. Oroszország több mint 4 milliárd dollárt költ a Kerch-szoros hídjára a Krím-félszigetre. Az új selyemút költségei exponenciálisan magasabbak lesznek. Az alagutak drágábbak lehetnek, mint a hidak.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 131
12 000
113
Ahol a Himalája emelkedik
A Karakoramból néha meg lehet pillantani a félelmetes Nanga Parbat - Kashmiri nevét a „meztelen hegyre”, majd később a „Killer Mountain” nevet kapta. Télen soha nem volt mászva, és valójában egy sor gerinc, amely a nyugati Himalája tartományban, jégkoronával, amely 8126 méter tengerszint feletti magasságban van. Ez a kilencedik legmagasabb csúcs a világon és a második Pakisztánban a K2 után.

Glimpse-of-the-mighty-Nanga-Parbat-.jpeg


A hatalmas Nanga Parbat felé (jobbra). Fotó: Asia Times

Ahogy Gilgit felé közeledünk, az útjelző táblák - angol, mandarin és orosz - mondják 468 km-re Abbottabadhoz (az Osama bin Laden végpontjának helyszíne) és 583 km-re Islamabad felé. Dél felé haladva, kevésbé hegyvidéki terepen, azt mondtam, hogy a páratlan rockside az alkalmi áradásokhoz vezet.

Gilgittől délre, a kínai ismét haragos épületmódban van, és megtámadja a Karakoramtól a stratégiai Mecca Skardu felé vezető úton. A helyi Ismailis szerint az utat 2020 előtt kell készíteni.

meeting-of-the-Karakoram-the-Hindu-Kush-and-Himalayas.jpeg


Ahol a Karakoram, a Hindu Kush és a Himalája találkoznak. Fotó: Asia Times

És akkor, a megújult autópálya kanyarban, a Karakoram, a Hindu Kush és a Himalája hegység metszéspontja - amely a Gilgit folyó összefolyásával határos az Indussal, most dél felé halad egészen az Arab-tengerig. minket. Az Indus-kibocsátás közel 85% -a május és szeptember között történik, a hóból és a jeges olvadékból, a monszunokat meghajtva. Abdul, a Karakoram festője, egy fehérborítású nézőpontot alkalmaz.

Abdul-painter-of-the-Karakoram.jpeg


Abdul: A Karakoram autópálya festője. Fotó: Asia Times

A China-Pak magába foglalja
Az eredeti Karakoram építése - mérnöki túra - nem kevesebb, mint 27 évig tartott, és több mint 1000 kínai és pakisztáni munkavállaló életét követelte.

A Karakoram autópálya sokkal több, mint egy út; ez egy gördülő, grafikus embléma a kínai-pakisztáni geopolitikai ölelésre, amely évtizedek alatt a stratégiai célkitűzés előnyeire összpontosít minden gazdasági, kulturális, geológiai és biztonsági korlátot. A stratégiai cél most a CPEC mint a BRI kiemelt projekt.

A Kínai Nemzetközi Import Expo Sanghajban való közelmúltban megnyitó ünnepségén, ahol tiszteletreméltó volt, Imran Khan pakisztáni miniszterelnök ismertette a CPEC-t, beleértve a Karakoram autópályát, mint „létfontosságú kapcsolatot” Kína és Pakisztán számára a Közel-Kelet és a Közép-Kelet között. Ázsia. „A CPEC egy olyan mechanizmus, amely összeköti Kínát, a Közel-Keletet és a Közép-Ázsiát, amely újabb befektetési lehetőségeket nyit meg, és új utakat teremthet” - mondta.

Khan is megnyugtatta a házigazdáit - és a hazai közvéleményt is -, hogy új kormánya mély, értelmes reformokat hajt végre az átláthatóság és az elszámoltathatóság biztosítása érdekében; virtuális szellemek a pakisztáni üzleti tevékenységet illetően.

„Pakisztánban sokféle erőforrás, ásványi anyag és megújuló energia található a legkülönfélébb tájképek között” - mondta Khan. Tehát a potenciál hatalmas.

Az iszlámábád 2030-ig teljesíti a CPEC-t , és az éves GDP-növekedés akár 3% -os előrejelzéssel is jár, mivel az ipari termelés egyre több villamos energiával emelkedik a CPEC-beruházások és a kínai stílusú különleges gazdasági övezetekből származó több termelés mellett.

A nagy terv
A CPEC hosszú távú terve (2017-2030), egy évvel ezelőtt megjelent, négy prioritást határoz meg Pakisztánban: Gwadar Port; energiaprojektek; közlekedési infrastruktúra (mint a Karakoram korszerűsítése); és az ipari együttműködés. Imran Khan kormánya (lásd ennek a jelentésnek az 1. részét) arra törekszik, hogy Pakisztán a CPEC-en keresztül pozícióba kerüljön, mint a szárazföldi Selyemút gazdasági övét és a Tengeri Selyemútot összekötő kulcsfontosságú csomópont.

Ez geopolitikailag és gazdaságilag magában foglalja még erősebb, régióközi, Kína-Pakisztán szövetséget az Indiával és Washingtongal szemben. Az Egyesült Államok 2018-ban a BRI-re adott reakciója egy suttogó kampány felszabadítása volt, hogy megpróbálja megítélni azt. Peking pedig elvárja, hogy India és Pakisztán legalább megvitassák politikai különbségeiket a Sanghaji Együttműködési Szervezeten belül.

Mostantól Kína messze nyugatra és délre - Xinjiang és Yunnan - a kínai gazdaság legfőbb mozgatórugói. Közúti, vasúti és energiainfrastruktúrájuk fejlesztése és szoros összekapcsolása Dél-Ázsiával és Délkelet-Ázsiával elengedhetetlen ahhoz, hogy Kína folyamatosan növekszik - mindezt, amit a Türkmenisztánból származó gázvezeték, a kazahiai Kaszpi-tengeri olajvezeték táplálkozik. hatalmas gázszállítmányok Szibériából, és az út mentén egy lehetséges gázvezeték a Gwadari kikötőből Xinjiangba, a Karakorammal párhuzamosan.

Működni fog? A Karakoram, a Hindu Kush és a Himalája látta, hogy mindannyian több évezreden át jönnek. Akkor miért ne? A legnagyobb földtani és geopolitikai úton halad a földön.

Karakoram-checkpoint.jpeg


Karakoram autópálya ellenőrzőpontja. Fotó: Asia Times.
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Egy robbanóanyaggal megpakolt terepjáró indiai katonákat szállító konvojba rohant Kasmírban február közepén. Több mint negyven katona vesztette életét az öngyilkos merényletben, az előkövetőről hamarosan kiderült, hogy az egyik pakisztáni terrorszervezet tagja. India és Pakisztán között azóta folyamatosan nő a feszültség, ami nem lenne akkora gond, ha nem két atomhatalomról enne szó.
Atombombák árnyékában éleződik a konfliktus India és Pakisztán között


Légicsapást hajtott végre az indiai légierő kedden kora reggel Pakisztán területén, fegyveresek táborait semmisítette meg, közölte Gadzsendra Szingh Sekavat indiai mezőgazdasági államminiszter. Prakash Javadekar emberi erőforrásokért felelős miniszter pedig azt mondta, hogy India megtette a szükséges lépéseket, hogy megvédje az országot.
Narendra Modi miniszterelnök pedig szabad kezet adott a hadseregnek, hogy reagáljon a vitatott hovatartozású Kasmírban történt, február 14- i támadásra, amiben az indiai rendőrség tartalékos erejének 40 tagját ölték meg. A merénylő, egy helyi fiatal a Dzsais-e-Mohamed (Mohamed hadserege) nevű iszlamista katonai csoporthoz tartozott. Újdelhi azzal vádolta meg a pakisztáni titkosszolgálatot, hogy köze volt a merénylethez.
Pakisztáni területeket támadott az indiai légierő
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and honved

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 936
18 421
113
Egy robbanóanyaggal megpakolt terepjáró indiai katonákat szállító konvojba rohant Kasmírban február közepén. Több mint negyven katona vesztette életét az öngyilkos merényletben, az előkövetőről hamarosan kiderült, hogy az egyik pakisztáni terrorszervezet tagja. India és Pakisztán között azóta folyamatosan nő a feszültség, ami nem lenne akkora gond, ha nem két atomhatalomról enne szó.
Atombombák árnyékában éleződik a konfliktus India és Pakisztán között


Légicsapást hajtott végre az indiai légierő kedden kora reggel Pakisztán területén, fegyveresek táborait semmisítette meg, közölte Gadzsendra Szingh Sekavat indiai mezőgazdasági államminiszter. Prakash Javadekar emberi erőforrásokért felelős miniszter pedig azt mondta, hogy India megtette a szükséges lépéseket, hogy megvédje az országot.
Narendra Modi miniszterelnök pedig szabad kezet adott a hadseregnek, hogy reagáljon a vitatott hovatartozású Kasmírban történt, február 14- i támadásra, amiben az indiai rendőrség tartalékos erejének 40 tagját ölték meg. A merénylő, egy helyi fiatal a Dzsais-e-Mohamed (Mohamed hadserege) nevű iszlamista katonai csoporthoz tartozott. Újdelhi azzal vádolta meg a pakisztáni titkosszolgálatot, hogy köze volt a merénylethez.
Pakisztáni területeket támadott az indiai légierő

https://www.portfolio.hu/vallalatok/india-pakisztant-bombazza-izgalmas-napok-jonnek.315485.html
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 437
10 197
113
Pár éve olvastam valami cikket hogy egy intenzív háborúban india készletei kifogynak kb 2 hét alatt, mármint a muníció, bár lehet hogy ott konkrétan Kína elleni esélyeikről volt szó, bár az teljesen más kategória lenne mint a pakik :), de szerintem nem lesz semmi komoly, csak egy kis fegyvercsörtetés a népnek.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 389
2 637
113
Indiában választás lesz ca 2. hónap.
Ha mégis lesz valami, akkor india gombafelhőt rak a pakikra. A szélirány a kérdés. Nem most lesz majd a monszun?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
India nem osztja meg az Indus-medencében található, általa ellenőrzött mellékfolyók vizét Pakisztánnal - közölt Nitin Dzsairam Gadkari indiai vízgazdálkodási miniszter. A döntést vélhetően a vitatott hovatartozású Kasmír indiai részén, 40 indiai fegyveres életét kioltó robbantásos merénylet miatt történt.
Gadkari közölte: az indiai kormány úgy döntött, hogy megfosztja Pakisztánt annak a három keleti mellékfolyónak a vizétől, amelyek felett India élvez kizárólagos jogot, és átirányítja saját területeire, név szerint Dzsammu és Pandzsáb és az indiai Kasmír államokba.
http://greenfo.hu/hirek/2019/02/21/india-pakisztan-vizhaboru-ujabb-csorte