INS Vikramaditya (India) / ex-Baku / ex-Gorskov / Project 11434

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
gacsat

Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 999
113
Ezzel a felújítással- modernizácioval az élettartamát újabb 30-40 évvel meghosszabbították.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 999
113
Így nézett ki
asOb2.jpg

ilyen lett
CkbxU.jpg

0AAsO.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
<blockquote rel="gacsat">Miért nem csaptak le az angolok kivont harrierjeire?


Mert azt az amerikai tengerészgyalogság vitte el alkatrésznek.</blockquote> Nemrég láttam egy csomót lekonzerválva, egy hangárban.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
gacsat

Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
A testvérei közül egy se szolgált 20 évet. Tehát alighanem megetették az indusokat.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
<blockquote rel="dudi">gacsat

Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
A testvérei közül egy se szolgált 20 évet. Tehát alighanem megetették az indusokat.

</blockquote>

Azért érdemes megnézni, hogy mikor vonták ki a Kijev-osztály tagjait: 1991-1993. 1991-ben meg azt hiszem, történt valami más nagyobb esemény is :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
GrGLy

Gacsat az ilyen apróságok felett mint a SZU összeomlása vagy totális anyagi csőd elsiklik!Sokkal nagyobb léptékekben gondolkodik!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
<blockquote rel="gacsat"><blockquote rel="dudi">gacsat


Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
A testvérei közül egy se szolgált 20 évet. Tehát alighanem megetették az indusokat.

</blockquote>

Azért érdemes megnézni, hogy mikor vonták ki a Kijev-osztály tagjait: 1991-1993. 1991-ben meg azt hiszem, történt valami más nagyobb esemény is :)</blockquote>
Hát. igen, ez is igaz. Viszont az elődjük, a Moszkva osztály se volt hosszú életű. Legalábbis az amikhoz képest.
Ha marad a Szovjetunió, és befejezik a Jak141est, lehet felújították volna a Kijeveket, de az egész ügyet még a szovjet időkben törölték.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 999
113
<i>az egész ügyet még a szovjet időkben törölték.
</i>


Már Oo-ban torolték miután az egyik prototípus repulési tesztek során a Gorskovra(Vikramaditya ) valo leszállás után kigyulladt . Így maradt csak egy darab és bekoszontott a pénztelenség korszaka.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
Baj volt a tengerállóságával(igazából pocsék volt),ez volt a kivonás fő oka.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
"Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre."
Aztán pár év szolgálat után, pont a rettenetes rothadás okán egy új hajó áráért kellett tatarozni. Valamit elszámolhattak azzal a 40 évvel. Főleg, hogy ezelőtt sehol sem lehetett erről olvasni. Mondom úgy, hogy nagy kedvenceim a Kijevek, és mindent elolvasok, ami róluk szól.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
gacsat

Olyan hülyeségeket beszélsz,hogy az valami hihetetlen!Nézz már utána ennek a szerencsétlen hajónak mert baromságokat írsz!
Lásd kivel van dolgod kicsit felhomályosítalak!Beépítettek az oroszok 2500 tonna acélt,átalakították a 2500 helyiség nagy részét,kicseréltek 2300km vezetéket,ezen kívül egy halom nyugati rendszert kellett integrálni a hajóba(olasz dízel aggregátor,angol telefonhálózat stb).
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ne idegeskedj, annyit nem ér. Inkább olvasgass te is. Amikor először emeltek árat az oroszok, arra hivatkoztak (a saját hajójuk kapcsán), hogy a szétszerelés során sokkal rosszabb állapotúak bizonyult, mint ahogy várták. Ez azért elég kamu szagú.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
(Az Aranysas most megjelent 2014/2 számában 5 oldalas cikk van a hajó történetéről, magyarul. )
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Lássuk a HTKA saját cikkét:
"hogy idén sem kapják meg a szinte ócskavas állapotból"

Majd ezt az Aranysast meg is veszem.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Amikor először emeltek árat az oroszok, arra hivatkoztak (a saját hajójuk kapcsán), hogy a szétszerelés során sokkal rosszabb állapotúak bizonyult, mint ahogy várták. Ez azért elég kamu szagú.

Nem feltétlenül kamu. Talán egy hagyományos karosszéria lakatoláshoz tudnám hasonlítani a dolgot. Az elején ott is csak felmérik, hogy mekkora lehet a baj, mi rohadt el, lyukadt ki, stb., aztán miután le lettek bontva a lemezek a kocsiról, akkor látszik, hogy néhány fő tartóelem is cserés, több lemez kell a befoltozáshoz, ami meg ugye pénz.

Gondolom a Vikramaditya esetében is hasonlóan járhattak el: először szemrevételezéssel felmérték a hajó állapotát, esetleg néhány helyen meg is fúrták és mintát vettek az anyagból és mondtak egy árat a felújításra. Aztán bontáskor kiderült, hogy kb. a fél hajót ki kell cserélni.

Emellett szerintem az elején maguk az oroszok se nagyon voltak azzal tisztában, hogy ténylegesen mennyibe is kerülhet a teljes felújítás, meg gondolom az indiaik is szórták be menet közben az új elvárásokat. Nekem kicsit olyan érzésem is van, hogy egyik fél se volt igazán képben a projekt nagy volumenével.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Szerintem tipikus esete volt annak, hogy Ivánék azt hitték, arra mondanak egy árat, amilyen nekik volt anno, az indusok meg azt hitték, arról tárgyalnak, amit ők szeretnének..... Mindkettőt hordozónak hívják ugyan, de ami jó volt anno a Szovjetuniónak x Rubelért, az az indusoknak nagyon kevés y dollárért.....
Ergo, volt egy teknő, amit szovjet színvonalom helyre lehetett volna hozni kevesebb pénzért, de 40+ évnyi tervezett szolgálatra a trópusokon, ráadásul vega konyhával :) stb.., sokkal többe kerül....