J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 254
93
j311.jpg


 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 271
13 654
113
Ugyanabból a fotósorozatból lehet ez is, csak vízjel nélkül.

j31landinglarge.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Ez nekem amolyan "mindenkinek olcsón csökkentett RCS értékű gépet"dolognak tűnik.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 271
13 654
113
Lehet, hogy van benne valami. Eredetileg az F-35 is annak indúl, csak aztán felpörögtek a költségek. Ez nagyságrendekkel kevésbé ambiciózus projekt mint az utóbbi.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A költségnövekedést nem az okozta főleg, hogy a kínaiak feltörtek valami szervereket és inspirálódtak kicsit az F-35 tervekből, ami miatt sokmindent elölről kezdtek az amerikaiak?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 042
113
Hát nem kis pénzeket ölhetnek bele a kínaiak az 5 gen gépek fejlesztésébe az tuti.

 

Dudi

 

Ilyen mindenkinek olcsón csökkentett RCS értékű gépet nem mindenki tud csinálni.

Szeretnének az oroszok egy ilyen kis exportra szánt gépet a PAKFA mellé .

Még a németek sem tudnak hasonlót mint Európa fejlett gazdasági hatalma .
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
"Még a németek sem tudnak hasonlót mint Európa fejlett gazdasági hatalma ." a B2-est mintha német mérnökök tervezték volna, igaz nem olcsó tömegtermék, mint az F35 =)) de alacsony RCS értékű, és inkább a darabszám miatt olyan drága. A németeknek az akaratuk nincs meg, hogy ilyen fegyvereket fejlesszenek, na meg az okuk se nagyon. 

Visszatérve a J-31-hez, a prototípus és a sorozatgyártott hajtóművének ereje is miért marad el annyira a J-20as sorozatgyártásra tervezett hajtóművének erejéről, és hol vannak lemaradva a kínaiak hajtóműfejlesztésben, ha a J-20 hajtóművének tolóereje egyértelműen F-22 hajtómű kategória?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 271
13 654
113
Joker, olvastam én is valami ilyesmit. Akár igaz is lehet, de a legfőbb oka a költségnövekedésnek inkább az, hogy helyből felszálló változatot is kifejlesztettek, úgy, hogy minnél több alkatrész csereszabatos legyen stb. stb.

Most látva az árakat lehet olcsóbb lett volna csak hagyományos gépet kifejleszteni szárazföldi és hordozós üzemelésre és ezzel párhuzamosan továbbfejlesztettek volna egy "SilentHarriert".

Volt valahol egy írás ahol azt fejtegették, hogy az F-35 így nézne ki ha nem kellett volna belőle helyből felszálló változat is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Roni said

Még a németek sem tudnak hasonlót mint Európa fejlett gazdasági hatalma .
 

A németek a 80-as években az F-117-re emlékeztető gépet kezdtek fejleszteni (MBB Lampyridae), de a 90-es évek elejére törölték a projektet mert már nem volt rá szükség. 
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 926
113
Visszatérve a J-31-hez, a prototípus és a sorozatgyártott hajtóművének ereje is miért marad el annyira a J-20as sorozatgyártásra tervezett hajtóművének erejéről, és hol vannak lemaradva a kínaiak hajtóműfejlesztésben, ha a J-20 hajtóművének tolóereje egyértelműen F-22 hajtómű kategória?

 

Nos a válasz egyszerű. A J-20 hajtóművének tolóereje egyértelműen NEM az F-22-es hajtóművével egy kategória. Az egy átmenetileg, kényszerből alkalmazott Al-31F, amelynek ha meg is van növelve a tolóereje, teljesítményben, fékpadon olyan 12.5-13.5 tonna körül mozog, egyenként. Ilyen hajtóművel rokon, csak a viszonyítás végett, a GE F110-GE-129, Pratt&Whitney F100-PW-229 és az ezeknél kicsivel erősebb F110-GE-132 és az NPO Saturn 117Sz. Ezek a hajtóművek egytől egyig 4-5 fokozatú kis és további 9-10 fokozatú nagynyomású kompreszorral rendelkeznek. Levegőátfutásuk 105-125 kg/sec, sűrítési viszonyuk 25-33 közötti, turbina előtti hőmérsékletük 1300-1500 fok körüli.

 

Az F-22-es hajtóműve a P&W F119-F-100-asa, amely 16.5-17 tonna körül tol, kialakításban jelentősen eltér a fentiektől, mindössze 3 fokozatú kis és csupán hatfokozatú nagynyomású kompresszorral rendelkezik, de a sűrítési viszonya még így is magasabb, a turbina előtti gázhő többszáz(!) fokkal magasabb, a levegőátfutás 130-140 kg/sec. Tolóerő tekintetében az utánégetős hajtóművek közül a hatalmas MiG-31-es D-30F6-osa lehetne egy kategória, de az is gyengébb, viszonyt jóval nagyobb és nehezebb, lévén, hogy kb. 1.5 generációval korábbi dizájn.

 

A J-31-esben a képek alapján vagy RD-33-van, vagy annak kínai klónja a WS-13-as.. Ne feledjük, a "kiegyensített" RD-33-as, vagyis az RD-93-as a kínaiak előtt sem ismeretlen, hiszen a pakisztáni JF-17-esben is az van.

Az RD-33/93 vagy a WS-13 tolóerőben a J-20-asnál egy míg az F-22-esnél két kategóriával van lentebb, a Gripen/EF/Rafale/MiG-29-35-29K/KUB-M2/F/A-18C Hornet és a valamivel nagyobb Super Hornet gépek hajtóműveivel van egy szinten. Ez a 7.5-10 tonnás kategória.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 042
113
Az MBB minden lett volna csak nem repülő
sf-wink.gif


 

Akkor sem tudtak már nagyon, ma meg még annyit sem tudnának mint akkor
sf-confused.gif


Az Ok meg lenne élvonalbeli gépre csak nem tudnak már olyat csinálni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
<a title="Profile" rel="nofollow">Allesmor Obranna</a>

A J-20 sorozatgyártott (végleges) változatához tervezett WS-15 jelenlegi prototípusa 16,5 tonna tolóerőt tud és 18t fölött szeretnék a végleges verzió tolóerejét. Erre írtam, hogy tolóerőben ott van, mint az F-22-es hajtóműve. A belső felépítéshez nem tudok hozzaszólni, meg hogy annál mi számít jó értéknek, azokhoz nem nagyon értek. A súlya kb 1,8 tonna (lesz), ami a P&W F119-F-10 1770kg-jával gyakorlatilag megegyezik.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
F1End said
<blockquote>joker said
a B2-est mintha német mérnökök tervezték volna

??? Ezt kifejtenéd?</blockquote>
Ha jól tudom, akkor a koncepció megálmodói / tervezői német nemzetiségű mérnökök. Talán egy testvérpár.
 

F1End

Member
2010. július 17.
92
1
6
Jaa, gondolom akkor a Horten fivérek munkásságára gondolsz a csupaszárny gépek területén.

Azért ezt én nem nevezném "tervezésnek", ennyi erővel a Párducot meg a Leopárd 2 -t is angolok tervezték mert a tank koncepcióját ők találták ki.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Az ötlet az övék volt, csak ennyit akartam vele mondani.  Viszont van csúcsminőségű európai repülőgépgyártás, lásd Airbus (nem katonai, de értenek hozza), van 4. generációs vadászgépgyártás, van x-47b koppintásnak kinéző európai drón, van a svédek + Hende által kifejlesztett radarelnyelő bevonat (ha nem működne, akkor lehet venni Iránból, mert az övék működőképes). Innen az akarat hiányzik és az ok, hogy miért nem fejlesztenek ki 5. generációs vadászokat Európában pl német vezetéssel, mert a tudás és a pénz meglenne hozza.
 
M

molnibalage

Guest
F1End said
Jaa, gondolom akkor a Horten fivérek munkásságára gondolsz a csupaszárny gépek területén.

Azért ezt én nem nevezném "tervezésnek", ennyi erővel a Párducot meg a Leopárd 2 -t is angolok tervezték mert a tank koncepcióját ők találták ki.
Amen. Sajnos manapság divatos mindenre azt mondani, hogy a németek találták fel. Gőzöm sincs, hogy miért. Lehet, hogy valami vágy, hogy mi milyen "okos emberek" oldalán harcoltunk? Egyesek lehet, hogy ezért vetemednek arra, hogy a szovjet csúcstechnológiát általánosan a nyugatihoz mérjék...? Kell valami lelki támasz, hogy miért mindig ahhoz a tömbhöz tartoztnuk, ami a történelem ****ágára került...?

A németeknek túlnyomorészt ötleteik voltak, amik még a koncepciótervet is alig súrolták és utlóag belátható, hogy a letöbb elvetemült ötlet volt. Az összes "csodálatos elképzelésből kb". egyetlenenegy használható dolog született a Me-262. Minden más csak távoli előfutára volt valaminek. A V-1 és V-2 önmagukban 0-ák voltak, semmiféle harcászati értékük nem volt, de ettől még valóban a ballisztikus rakéátk őse volt a V-2 és a Tomhawk szerű fegyverek előfutára (koncepcionálisan) a V-1. Ettől viszont még nem a németek találták fel a szovjet és USA ICBM-jeit és a BGM-109 sem német...
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Azért kíváncsi vagyok mekkora számban akarják rendszeresíteni a J-31-et a kínaiak és mennyit (és kiknek) szándékoznak eladni. Nincs rajta kínai jelzés, ezek szerint még nem biztos a megrendelés?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
molni ahoz képest, hogy szerinted síkhülyék a németek, még mindig Európa elsőszámú hatalma szinte mindenben, még két vesztett világháború és a vele járó összes faszság terhével együtt is.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest
Az ötlet az övék volt, csak ennyit akartam vele mondani.
Ötletei minenkinek lehetnek...

Az atomreaktor működési alapelve - ahogy majdnem minden gépnek - nem túl bonyolult. A technikai megvalósítása annak, hogy üzembizotsan, megbízhatóan, stb. módon üzemeljen is, az már megint egy másik tészta...