1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Jakovlev Jak-3

Diskurzus a(z) 'Második világháborús vagy azelőtti repülőgépek' témában - weasel007 által indítva @ 2014. november 13..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    A típus számozásának ellentmondva a Jak–9 modellek leváltására lett kifejlesztve. 4848 db készült belőle.
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  4. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nagyon nagy köszi!!! Csak megjegyezném, hogy jutott a képre Jak-9 is, de engem mondjuk ez nem zavar, sőŐŐT:p! Kérésre, La-7 -ről közeljövőben lehet szó:D?
     
  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Bal alsó? La-7 természetesen lehet, javaslom neked beszélgetés nyitását és képek felrakosgatását oda és még akár valaki feltehet oda egy képösszeállítást is belőlük :)
     
  6. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nekem a jobb alsó gyanús nagyon, a tarka fehér 17-es. A kabin árulkodó, én úgy tudom, hogy a 3-ast elöl keresztmerevítők nélkül gyártották, a jobb láthatóság, kevesebb holttér miatt, ill. gyanúsan hosszú az orr, és a farok rész.
     
  7. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Illetve most hogy kérdezted, a bal alsó szerintem pedig Yak-1M. Ez ugye az elődtípusa a 3-asnak, de ott is mintha a régi kabin lenne. Csak tipp, de én oda Yak-1M-et tippelek.
     
  8. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    A D-FAFA jelzésre rákeresve ez egy kilences lehet jobb lent. Egy háttérkép oldalról szedtem, ott 3-as van rá írva.
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Akár a Jak-1M, akár a Jak-9 esetében, mindkettőnél kellene lenni egy olajhűtőnek a gép orrán alul, a kipufogók alatt, kivéve a -9P és 9U változatokat. Ezeken a gépeken a a főfutóból, a légcsavarkúp méretéből (túl hosszú, karcsú) látni, hogy az utóbbi két évtizedben utángyártott példányok Allison motorral és szintén nem eredeti légcsavarral (azért más a légcsavarkúp). Eredetileg a főfutószárnak is csak a Jak-1-en volt ilyen fél-villás kialakítása, úgyhogy típus-szempontból elég vegyes lett a gép, de hivatalosan Jak-3-ként lajstromozták őket. Nem véletlen egyébként, hogy így árulták ezeket, nyugaton a Normandia-Nyemen francia ezred miatt ez a Jak-típus a legismertebb, a fotók közül is 4 gépen a Normandia-ezred festése van.
     
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Igen, Normandy-Nyement ismerem én is. Hát fura összvérek ezek akkor. Igen, a késői 9P, 9U-ról tudtam, hogy elvándorolt hátra a kipufogó, ezért is írtam, hogy szerintem 9-es. Illetve fura a kabin, én úgy tudtam, az eredeti Yak-3 kabinban nincs keresztmerevítés elöl. A futóművet nem figyeltem, ott köszönöm az infót, valamint a szemre hosszabb orrból következtettem, hogy 9-lesz az a fehér 17es, nekem szemre annak tűnik a leghosszabbnak az orra, meg az egész törzse. Az biztos, hogy a legtípusosabb Jak-3 a képen, szerintem a fehér 100-as, és a sárga 44-es. Szépek! Nekem ebből a családból, a Jak-9U volt a kedvenc, arányos kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, a II.VH végén a La-7/Jak-3 al párban, a keleti front meghatározó vadászai voltak.
     
  11. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    elvándorolt hátra a*kipufogó alól az olajhűtő
     
  12. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    tarka kiszedve
    [​IMG]
    FullHD
     
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    :D Köszönjük!
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Utánanéztem: a replika Jak-ból Allison V-1710 motorral tizenvalahány darab épült, talán az összes nyugaton repül (nekik van rá pénzük). Hivatalos típusjelzésük Yak-3M, és még egy különbség az eredetihez képest - óramutatóval ellentétesen forog rajtuk a légcsavar, míg az eredeti Jakokon megegyezett az irány az óra-járással.
     

Ezen oldal megosztása