[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
<blockquote rel="blitzkrieg">Hány magyar pilóta van?

Pontosan nem tudom, de elvileg még a Griffekhez biztosított repórát sem repülik ki, és már nem egyszer azt hallottam, hogy nem repülnek eleget a pilóták.
</blockquote>

Miért nem repülnek eleget, ha a szerződésben benne van egy adott repóraszám? Mi is kell fizessünk valamit? Kerozint vagy mit?
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Több pilóta? A meglévők sem repülnek eleget. Ha ennél több pilótát tesznek be, az vicces lesz.

Műszaki tényleg nem ártana, de először ésszerű pénzfelhasználás kellene..

Istenigazából a források drasztikus növelésére lenne szükség - arra próbáltam kilyukadni - hogy eleget, sőt még annál többet repkedjenek. Annyit kellene rá költeni, hogy ez flotta is kevés legyen :))
Többen mondták, egy század nem század. Légierőnek se lehet nevezni, maximum néha van valami a levegőben ...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
<blockquote rel="blitzkrieg">
Miért nem repülnek eleget, ha a szerződésben benne van egy adott repóraszám? Mi is kell fizessünk valamit? Kerozint vagy mit?
Igen, a kerót mi fizetjük.
</blockquote>

Dehát az elég filléres összeg nem? Kb. mennyit fogyaszthat óránként?
 
M

molnibalage

Guest
Dehát az elég filléres összeg nem? Kb. mennyit fogyaszthat óránként?
Ez mutatja szemléletesen a rendszer alulfinanszírzottságát.

A Gripen tüzelőanyag kapacitása ott van a Gripen FAQ-ban. Hogy átlagosan mennyi pótossal repül és mennyi idő alatt füstöli el a kerót, hogy mennyire intenzív a repülés arra nincs adatom.

A keró ára kb. 1USD/kg.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
<blockquote rel="blitzkrieg">
Dehát az elég filléres összeg nem? Kb. mennyit fogyaszthat óránként?
Ez mutatja szemléletesen a rendszer alulfinanszírzottságát.

A Gripen tüzelőanyag kapacitása ott van a Gripen FAQ-ban. Hogy átlagosan mennyi pótossal repül és mennyi idő alatt füstöli el a kerót, hogy mennyire intenzív a repülés arra nincs adatom.

A keró ára kb. 1USD/kg.
</blockquote>

Kell hozzá hajtómű-kenőolaj is, mert üzem közben az is fogy. Jóval kevesebb kell mint keró, de az ára kissé húzósabb. Ezzel együtt sem ezen kellene spórolni, ha már van gép, akkor használni is kellene, mert tavaly Caslavban kiderült, milyen sokba kerül a gyakorlatlan pilóta által okozott kár (valami 9-milliárd drága forintocska, ami biztos a mi sarunk). Viszont mivel előtte fél évig összesen 4 órát repülhetett, még haragudni se nagyon lehet rá, erről nem ő tehetett.
 

telak

Member
2013. június 26.
367
5
18
Viszont mit keres kint egy gyakorlaton valaki 4 órával a háta mögött? Itt alapvető bajok vannak, és ha ezen nem változtatunk rövid időn belül akkor annak komoly következményei lehetnek.
 

Janaj

Member
2010. július 22.
56
4
8
Viszont mit keres kint egy gyakorlaton valaki 4 órával a háta mögött? Itt alapvető bajok vannak, és ha ezen nem változtatunk rövid időn belül akkor annak komoly következményei lehetnek.

A "gyakorlaton voltak" jelen esetben asszem azt jelentette, hogy átugrunk a szomszédba, szóval kb mint mikor leugrasz a boltba tejért kocsival, aztán meg megtöröd otthon, mert benézed a garázs ajtót.
 

Janaj

Member
2010. július 22.
56
4
8
Miért gondoljátok, hogy értelme lenne még egy tucat gépnek. Még ha repülnénk őket és fegyver is lenne. A földön nincs semmi / senki. A KMZ-n kívül senki sincs rendesen felszerelve.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 898
113
<blockquote rel="telak">Viszont mit keres kint egy gyakorlaton valaki 4 órával a háta mögött? Itt alapvető bajok vannak, és ha ezen nem változtatunk rövid időn belül akkor annak komoly következményei lehetnek.

A "gyakorlaton voltak" jelen esetben asszem azt jelentette, hogy átugrunk a szomszédba, szóval kb mint mikor leugrasz a boltba tejért kocsival, aztán meg megtöröd otthon, mert benézed a garázs ajtót.

</blockquote>

Igen, csak ötvennel nézed be. :D
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
<blockquote rel="blaze"><blockquote rel="blitzkrieg">Hány magyar pilóta van?

Pontosan nem tudom, de elvileg még a Griffekhez biztosított repórát sem repülik ki, és már nem egyszer azt hallottam, hogy nem repülnek eleget a pilóták.
</blockquote>

Miért nem repülnek eleget, ha a szerződésben benne van egy adott repóraszám? Mi is kell fizessünk valamit? Kerozint vagy mit?</blockquote>

Az emberek fizetését sem a svédek finanszírozzák meg gondolom van még sok tényező ami nekünk eszünkbe se nagyon jut. Az a baj, hogy alapvetően több forrás kéne, mint ahogy írtátok, csak nincs :D

Azzal is egyetértek, hogy ez a 12 gépes valami kb. nem túl sokat ér (főleg úgy, hogy értelmes fegyvereket nem nagyon vesznek hozzájuk), valószínűleg ugyanezt a mennyiségű forrást sokkal praktikusabban és eredményesebben be lehetett volna fektetni a szárzaföldi erők fejlesztésébe. A géppark megduplázása meg hajmeresztően irreális elképzelés.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 032
26 576
113
Az megvan, hogy a pumák nem csíkosak? Még a kispumáknak is pöttyeik vannak csak...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 388
113
A 40-es oldalszámú, együléses vadászgép farkára a magyar Puma század jelképét festették nagyobb méretben, a gép szárnya alá függesztett póttartályok oldalára pedig egy-egy tigris került.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 363
113
A 40-es oldalszámú, együléses vadászgép farkára a magyar Puma század jelképét festették nagyobb méretben, a gép szárnya alá függesztett póttartályok oldalára pedig egy-egy tigris került.

Mutáns? Vagy magyar Puma? :)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 363
113
Én személy szerint ellenzem ezt a festegetést. Nem látom értelmét. Csak egy halom pénz megy el a semmibe. Ha xar egy gép festése már és nagyjavításra megy ahol rendesen lecsiszolják és miegyéb az ok, de akkor is rendes nato szürkére vagy egyéb rejtőszínre. De egy gépet összemázolni hobbiból mikor nem is a miénk és pénz sincs, főleg hogy a rendes festésével sincs probléma... Mennyivel nőhet egy ilyen díszfestés esetén a gép tömege és okoz -e ez hátrányt felderíthetőség vagy más egyéb terület terén?
 
M

molnibalage

Guest
Az ilyen díszfestések jellemzőem nem időtálló festéssel készülnak. Az egyik ünnepi 29-esről a festést szinte leszedte az első eső...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 821
65 363
113
11829132_a4ef2eb97f43ab75a24b77ec7affa74d_wm.jpg
11829178_9c0b271c79c12e65b4aa9a882b9e6113_wm.jpg

Plüsstigris a fülkében, holnap meg már Wunder Baum meg bólogató kutya? Nem veszélyezteti ez a kacat a pilóta és a gép valamint a lakosság és anyagi javak épségét? Csak elképzelem ahogy egy dugóhúzónál önálló életre kel a fülkében...
 
Status
Not open for further replies.