1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Jaszeny-osztály (Projekt 885)

Diskurzus a(z) 'Nukleáris meghajtású vadásztengeralattjárók (SSN)' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

  2. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Valahol ott keződidik, hogy még a Jaszeny-osztálynak is hagyományos hajócsavarja van, nem pedig gyűrűsházban elhelyezett vízsugár-hajtóműve (a HMS Turbulent 1984-ben már ilyennel lett vízre bocsátva, ahogy a Seawolf és Virginia osztály összes egysége is). Vagyis potenciálisan hangosabb...

    A másik oldalró, olyat se nagyon olvashattál amerikai admirálisról, hogy a hagyományos meghajtású AIP tengók mennyire jók lehetnek bizonyos körülmények között. Pedig így van.

    Kína az SSN-ek terén tényleg el van maradva, ez mondjuk nem vitás...
     
    Python likes this.
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Volt ilyen az oroszoknak is, aztán leszerelték. Nem látom a torony elején ezt a sodornyomkövetőt.
     
  4. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Egy kísérleti Kilo-osztályon volt, meg SSBN-eken (Typhoon-osztály, noha ott eléggé fapados megoldást használtak, illetve a Jurij Dolgorukij-osztály), szovjet/orosz SSN-en még nem volt.
     
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ha a technológia alapvetően rendelkezésre áll, és tapasztalat is van vele, szerinted miért nem alkalmazzák SSN-ek esetében? Talán nagyobb sebesség mellett az ő változatukkal van esetleg probléma?
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Pedig mintha hamarabb lett volna saját nukleáris tengeralattjárójuk, mint hagyományos.
     
  7. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    A gyűrűsházas meghajtás (vagy ki hogy hívja) előnye a csendesség, hátránya, hogy kisebb az adott teljesítményszinten elérhető sebesség, plusz nehezebb. Ezért nem nagyon látni hagyományos tengókon, mert ott a hatékonyságra nagyon kell ügyelni, hiszen az aksikat kímélni kell, amennyire lehet. Mivel a hagyományos tengók általában 4-6-8 csomóval kavirnyálnak, náluk a gyűrűsházas megoldás kevés előnnyel bír - a franciák a Shortfin Barracuda tengó esetében mutogatták (a Barracuda ugye eleve ilyen, a Shortfin pedig annak hagyományos / AIP meghajtású változata).

    Hogy a Jaszeny esetében miért nincs, én is csak találgatni tudom. Talán a propulzor meghajtás túl nagy és drága, illetve nehéz, és/vagy túl sok áramlástani hátránya van, ami miatt csökken az elérhető sebesség. A Jurij Dolgorukij-osztálynál ugye a sebesség nem tényező alapvetően, így ott ez vállalható kompromisszum, a jelek szerint az orosz változat a Jaszeny esetében viszont nem vállalható...

    Szigorúan saját vélemény, de mivel a Type 09-I (Type 091) osztály tervezése még a Sino-Szovjet barátság idejére tehető, én élek a gyanúval, hogy a szovjetek elég sok mindenben segítettek nekik. A Type 09-I pedig nagyon emlékeztet a Skipjack-osztályra, tehát az is egy lehetséges forgatókönyv, hogy a Kínaiak onnan vették a hajótestre vonatkozó ötleteket. Azt sem tartom kizártnak, hogy ahogy a kínai rakétaprogramot egy amerikából hazadeportált tudós, Csien Hszüe-szen építette ki, úgy a nukleáris meghajtású vadásztengóknál is lehetett ilyen főtervező, aki amerikai (de hazatértekor világviszonylatban már elavult) tudással bírva tette le az alapokat. Sajnos nem sokat találtam e téren, pedig anno keresgéltem... :(
     
    Python, gacsat, fip7 and 3 others like this.
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A rakétás pasiról filmet is forgattak, de a tengeralattjárós lehet nem kapott annyi figyelmet.
    https://www.imdb.com/title/tt2566924/
     
    gacsat likes this.
  10. notaricon

    notaricon Well-Known Member

  11. boki

    boki Well-Known Member

    Elég nehézkesen haladnak a Kazany tengeri tesztjei. A tesztek során számos tervezési hibára fény derült, ezen kívül a teljesen új vezérlési rendszerrel is problémák voltak, ami miatt 2018 decemberben meg kellett szakítani a tengeri teszteket. Most a konstrütőr iroda mérnökei és a Szevmas szakemberei próbálják a hibákat kijavítani hiszen év végéig át kéne adniuk a flottának.
     
    Python, fishbed, fip7 and 1 other person like this.
  12. Berzin

    Berzin New Member

    Szia boki! Hany darab lesz belole rendelve? Hogy oszlamak meg a ket flotta kozott. Mi van a Husky -val , A siera felujitasrol is regen hallottam. Koszi
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Szia!
    6 darab Jaszeny-M +1 Jaszeny a Szeverodvinszk már hadrendben. Haszkit már tervezik. Sierra felújítás lefújva , nincs rá pénz.
     
  14. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  15. boki

    boki Well-Known Member

    Nem. Ez a K-560 Szeverodvinszk, projekt 885 Jaszeny. Rajta az Andrejev zászló ami azt jelenti, hogy hadrendben van. A Kazany -Jaszeny-M még nincs átadva és ilyen kép sem készült róla.
     
    Python and fip7 like this.
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Ne nálam reklamálj. Azért kösz a kiigazítást.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    K-561 Kazany

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Python, fip7 and fishbed like this.
  18. Berzin

    Berzin New Member

    Azert 6 db uj vadasz tengo eleg karcsú szerintem ez kb angol vagy francia mennyiseg de itt két nagyobb flotta kozott kell megosztani. Gondolok arra, hogy a kelet azsiai terseg eléggé felértékelodott az utobbi evekben. Lasd kinai tengereszet fejleszteseit,es ne feledkezzunk meg a japan flottarol sem.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Van nekik modernizált vadásztengójuk is és ami fontos magukat megvédeni ott halom Dízel tengó.
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Igen drága darabja -3 milliárd USD körül. Ezért is csökkentették 8 ról 7-darabra a Jaszeny/M mennyiséget. 1+6
     
    Python and gacsat like this.

Ezen oldal megosztása