JL-600 / Dragon-600 / TA-600 / AG-600 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Fél méternél nagyobb hullámokon nem tudnak leszálni a vizirepülők.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Fél méternél nagyobb hullámokon nem tudnak leszálni a vizirepülők.
Ezt neked ki mondta...?
http://www.shinmaywa.co.jp/aircraft/english/us2/us2_world.html
Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation
Mint látod, ebben a paraméterben a Be-200 a leggyengébb, csak 1,2 méter magas hullámokkal bír el....

"a nemzetközi piacon pedig 100 példány értékesítésére van kilátás"
A kínaiak álmaiban!!! DDD
A legnépszerűbb Bombardier 415-ből 20 év alatt összesen 88 darabra volt kereslet....
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
<blockquote rel="gacsat"> Fél méternél nagyobb hullámokon nem tudnak leszálni a vizirepülők.
Ezt neked ki mondta...?
http://www.shinmaywa.co.jp/aircraft/english/us2/us2_world.html
Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation
Mint látod, ebben a paraméterben a Be-200 a leggyengébb, csak 1,2 méter magas hullámokkal bír el....

"a nemzetközi piacon pedig 100 példány értékesítésére van kilátás"
A kínaiak álmaiban!!! DDD
A legnépszerűbb Bombardier 415-ből 20 év alatt összesen 88 darabra volt kereslet....
</blockquote>

Én is csak olvastam valahol, én sem vagyok vizipilóta. Különben köszi a linket.
Gondolom a csájníz sokkal olcsóbb lessz.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
<blockquote rel="gacsat"> Fél méternél nagyobb hullámokon nem tudnak leszálni a vizirepülők.
Ezt neked ki mondta...?
http://www.shinmaywa.co.jp/aircraft/english/us2/us2_world.html
Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation
Mint látod, ebben a paraméterben a Be-200 a leggyengébb, csak 1,2 méter magas hullámokkal bír el....

"a nemzetközi piacon pedig 100 példány értékesítésére van kilátás"
A kínaiak álmaiban!!! DDD
A legnépszerűbb Bombardier 415-ből 20 év alatt összesen 88 darabra volt kereslet....
</blockquote>
Nézd meg egy perc körül, miről is beszélünk:
https://www.youtube.com/watch?v=WKVy_ytzn1o

A gyári pilóta egyszer megcsinálta üres repülővel. Azt hiszem egy régi BOAC menetrendben vagy ismertetőben olvastam.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Gacsatnak:
Az ilyen módon beillesztett videókat sajna az én gépem nem tudja lejátszani. Linkeld be a lelőhelyét, ott tán sikerülni fog. Előre is köszönöm!

Amúgy láttam már videókat a US-2 fel- és leszállásáról erős hullámzásban. /Jó a gyomrom, de inkább nem próbálnám ki!!! DDD/
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 474
113
Mondjuk az oroszok rengeteg mindent kínáltak nyugati hajtóművel és elektronikával és nem tudták eladni. Ebből nem indúlnék ki.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
<blockquote rel="arbalest" & "gacsat">Árban valószínűleg elég jó ajánlatokat tudnak majd adni.
Az oroszok is jó áron és nyugati hajtóművel kínálták a Be-200-at, de így sem tudták exportálni...!</blockquote>
A Berijevvel lassú repülés közbeni instabilitás volt a kanadai tenderen a baj (vagy a kifogás?) és ez tűzoltásnál nem éppen előny.
Én a linket tettem be, a többit a blogmotor intézte. A jútúbos US-2 promő videó saccra 1-1,5 m-es hullámokon. Ennél többet csak akkor hinnék el, ha élőben látnám.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Mondjuk az oroszok rengeteg mindent kínáltak nyugati hajtóművel és elektronikával és nem tudták eladni. Ebből nem indúlnék ki.
Ám oka van annak, hogy az amfíbia gépek nem terjedtek el. Ilyen pl. a költséghatékonyság! Ugyanis drágák és nehezek, a megerősített masszív törzs /hajótest/ miatt. /Pl. a US-2 törzsének alsó része méhsejtszerkezetű acél, de kell is a 3 méteres hullámokkal szemben Tehát jóval kevesebb hasznos terhet tudnak szállítani jóval magasabb üzemanyagfogyasztás mellett. /Ja, az orosz hajtóművek végképp nem a gazdaságosságukról híresek./

Tűzöltásban viszont verhetetlenek, mert nem kell leszállniuk oltóanyagért! A Bombardier pl. ennek köszönheti a 88 darabos sikerét. Berjevék a bő húsznak is örülnek. A US-2 "karrierje" talán csak most - az exporttilalom feloldásával - kezdődik, de 88 darabról nem is álmodhatnak....
A kínaiak álmáról már írtam, melynek semmi köze sincs a realitásokhoz....

Szerintem ezeknek a gépeknek csak a tüzoltásban van és lesz jövőjük.
A többi "amfíbia" feladatot 1 tiltrotoros gép is el tudja látni. Ráadásul az utóbbi jóval több dologra használható...!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. gacsat!
A Berjevre is turboprop hajtómű kellene...!

Megtaláltam a Youtube-os videót. A hullámokat tényleg nehéz megbecsülni. De a felszálláshoz szükséges 280 méteres vizes adat több, mint figyelemre méltó...!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 474
113
Nem tudom mit modnjak, ha rendszeresítik, majd elválik. Szerintem a leginkább attól fog függeni, hogy ők mennyit rendszeresítenek.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Szerintem a leginkább attól fog függeni, hogy ők mennyit rendszeresítenek.
Igaz, mert a marketingszövegben szereplő "akár 60 példányos kínai igény" is álomszerűnek tűnik.
A jóval nagyobb szárazföldi és tengeri területtel rendelkező oroszoknak bő 20 Berjev is elég. A Kínánál kisebb szárazföldi, de nagyobb tengeri területtel rendelkező India 15 US-2 iránt érdeklődik. Tehát Kína esetében maximum 20 db JL-600 tűnik reálisnak....

Csak 20 példány legyártása szerintem még Kínában sem olcsó, mely valószínűleg nyomot fog hagyni az "árcédulán" is....

Végezetül én nem a kétéltű gépek ellenzői közé tartozom, csak próbáltam reálisan nézni az amfíbiák piaci esélyeit! Annál is inkább, mert a világ legtöbb országában elsősorban tűzoltásra használják ezeket a ritka masinákat, melyhez méretben a Bombardier tűnik ideálisnak....
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
" A US-2 "karrierje" talán csak most - az exporttilalom feloldásával - kezdődik, de 88 darabról nem is álmodhatnak...."
Csak D-Európába kéne vagy 20 db. Vagy Mi-26os. Egy évben nagyobb károkat okoz az erdőtűz, mint 100 ilyen gép ára. Nem tudom, mit csóróskodnak.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
<i>" csak próbáltam reálisan nézni az amfíbiák piaci esélyeit! "</i> Az Amazonason is elférne néhány. Ott száll le, ahol akar. Embrarerekre lehetne cserélni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 474
113
Jó, hát akkor reklámfogás a 100 darabos megrendelés:) Mondjuk többet fogunk tudni, ha mejd lesz 20 példány legalább.