1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Joint Multi-Role Future Vertical Lift program

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - luperator által indítva @ 2013. január 21..

  1. luperator

    luperator Active Member

    Azt hiszem ez majd jobban feladja a leckét a mérnököknek, mint az F-35 program. Ám ez az ésszerűsítés a világ másik felén követendő példa.
     
  2. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az UH-1/AH-1 új verzióinál már visszaköszönt az ésszerűsítés, a közös fődarabok alkalmazása.

    De az biztos, hogy ez jóval nagyobb falat lesz.
     
  3. Hans

    Hans New Member

    Apache / Hawk párosnál is van közös, az AH1Z és UH1Y-nál méginkább. De ez elég kompakt lesz.
    Bár félő, hogy a Pentagon vérszemet kap és előbb utóbb, mindent egy típussal váltanának fel ( mondjuk az M1 Abrams-et, a CVN-eket, a B2-es és mondjuk a Chinook-ot....) :p :D
     
  4. luperator

    luperator Active Member

    S akkor látunk majd egy olyan megoldást, mint a Bosszúállókban, ahol az anyahajó fog repülni. :D
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A lopakodás már nem is követelmény az új helikopternél? Hogy fogják így megszavazni rá a pénzt a buta szenátorok?  :)

     
     
  6. comandante

    comandante Well-Known Member

    Nem tudom miért van az az érzésem, hogy akár csak az F35 esetén, az oroszok kitaláltak valamit és az amcsik viszik a tökélyre.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mire gondolsz?
     
  8. reaper

    reaper New Member

    Gyakorlatilag nem 6 fajta gép kell hanem három, kell egy harcihelikopter ami váltja a AH-64et és egy az AH-1et, kell egy többfeladatú közepes az UH-60 és az UH-1 helyett és kell egy könnyű az OH-58 és az AH-6 helyett. Jut eszembe, az OH-58 helyére nem az UH-72őt rendszeresítik? Illetve még egy típust amire már meg van a kiírás?
     
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az UH-1 és az AH-1 helyett minek kell új típus?
    Elfogyott az ABC?
    Esetleg abból indulnak ki, hogy eltart vagy 15évet a fejlesztés+10-et, mire elkezdik sorozatban gyártani?
     
  10. F1End

    F1End New Member

    OH-58 és AH-6 az, ami kevésbé illik a képbe. Csak arra tudok gondolni, hogy ezeket a könnyűhelikoptereket kb teljes értékű harcihelikopterekkel fogják leváltani(ha jól emlékszem a Comanche programnak is ez volt az eredeti célja), max a fegyverzet egy részének helyére üzemanyagtartályt tesznek, illetve kevesebb páncélt raknak rá, és kicsit több radarabszorbens anyagot.
     
  11. Janaj

    Janaj New Member

    OH-58 és AH-6 helyett szvsz drónok lesznek.
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  13. iknight

    iknight New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    Ez már az én fejemben is megfordult az osprey kapcsán. Arra tudok gondolni, hogy úgy a szárnyak terhelése sokkal nagyobb lenne ha még a hajtómű súlyát is a szárnyak tartanák. Illetve az erőátviteli rendszer egyszerűbb, és kisebb tömegű, merthát ekkora teljesítményt végig vinni a szárnyon belül tengelyekkel nem lehet egyszerű feladat.
     
  14. Acepilot

    Acepilot New Member

    Így meg a szárny végére került a nagy tömeg, ami "repülő üzemmódban" (ahol túlterhelések is fellépnek) szintén a szárnytövet terheli. Nincs különbség.
     
  15. davs

    davs New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    A V-22-nek hivatalosan most is össze van kötve a két hajtóműve. Értem ez alatt azt, hogy ha az egyik hajtómű leáll attól még a maradék hajtóművel meg tudja hajtani a másik légcsavart is.
    Ha ez igaz, akkor a szárnyak terhelése szempontjából jobb lenne a középre rakni a hajtóműveket. A tömegközépponthoz közelebb helyezett hajtómű tömege, viszont rontja a stabilitást.
     
  16. sondor961

    sondor961 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    De a legfontosabb kérdés - a fenti ígéreteknek megfelelően - az ár és a megbízhatóság lesz! /Hisz válság idején ott is előszeretettel nyirbálják a költségvetést./
    Az Osprey pedig egyik tekinetben sem remekel...!!!
     
  17. F1End

    F1End New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    Az ára lehet, hogy magas, de úgy emlékszem, hogy a fórumra volt már belinkelve régebben valós statisztika, ami alapján kb biiztonnságosabb volt, mint az összes többi USMC és Army helikopter 1-2 kivételltől eltekintve, repült órákra vetítve.
     
  18. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    Ki van zárva, hogy egy ilyen akármicsoda megfelelő módon tudna kiváltani egy Apacsot!! Sokkal sebezhetőbb mint az Apacs, teljesen felesleges, hogy csapatokat tudjon szállítani. Szerintem ezt az amik sem gondolták komolyan!
     
  19. luperator

    luperator Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    A szállítóváltozat mindenképpen életképesnek tűnik, azonban a felfegyverzett változatot maximum páncélelhárító változatként tudom elképzelni. A trenddel ellentétben elég nagy célfelületet nyújt (látszólag). Ezen felül elektronikai tevékenységet végző vagy vezetési pontnak sem lehetne utolsó.
     
  20. F1End

    F1End New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
    Azért a megnövekedett sebesség valamilyen szinten növeli a túlélőképességet, és nem tartom lehetetlennek a páncélozást sem, legalábbis olyan mértékben, amilyen az Apache -on is van. Nyilván nem egy Mi-28, de nem is ugyanaz a koncepció.
     

Ezen oldal megosztása