Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lehet, hogy én csak örök kekeckedő vagyok , de ha pusztán a befektetett dollárok mennyisége miatt bíznak ennyire a fejlesztés sikerében, én kicsit kételkedek, hiszen ilyen alapon a RAH-66 Comanche-nak is már százával kellene repülni az US ARMY kötelékében (pár zöldhasút azért ott is elprédáltak ugye)!
ML
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
"és képes a föld felé néző orral és az ég felé álló farok résszel lebegni, és fordulni." - az a hátsó légcsavar túl kicsinek néz ki ahoz, hogy csak az megtartsa a levegőbe. Ezenkívül tolásra optimalizált lesz a hátsó légcsavar, ha elsődleges célja a helikopter előre haladásának segítése. Így lefele néző orral és felfele álló farokrésszel rakéta módjára lőné bele a gépet a földbe. Ha megfordítható a tolóerő szívó- húzóerővé, szerintem akkor sem lesz optimális a rotor formája erre a célra, mivel elsődleges feladata nem ez.

A Comanche-os törlést sem értem. Ok, hogy kurvára drága volt, de mivel már belevertek egy rakás pénzt a fejlesztésbe és a gép megvolt, utána már csak a gyártás jött. Ennél ha a fejük tetejére állnak akkor sem lesz olcsóbb egy másik gép, amit megint ki kell fejleszteni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A Comanche-os törlést sem értem. Ok, hogy kurvára drága volt, de mivel már belevertek egy rakás pénzt a fejlesztésbe és a gép megvolt, utána már csak a gyártás jött. Ennél ha a fejük tetejére állnak akkor sem lesz olcsóbb egy másik gép, amit megint ki kell fejleszteni.</blockquote>

szia joker
Bármilyen helikopternél (ill.technikai eszköznél) lehet olcsóbbat kifejleszteni és gyártani, csak lesz egy "aprócska" probléma : nagyjából arányosan kevesebbet fog tudni, mint a drágább eszköz!! :) Élő példa az F35, ami kezdetben egy F-16-ot váltó olcsó és könnyű, csak éppen lopakodó vadászbombázónak indult, aztán "ez is kéne bele, amaz is fontos lenne", csak épp a toronyórát aranylánccal spórólták ki belőle, aztán kerek szemmel szörnyülködnek az árcédulán.
Szóval csodák csak a mesében vannak.
Üdv ML
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Lehet ha nem értetted meg amire gondoltam. A Comanche egy kifejlesztett kész termék volt, ami 7 milliárdba került. Ezt nevezik "sunk cost"-nak a közgazdaságban, ezt már nem lehet visszahozni, ami ezután jön (vagy nem jön) annak kell a gazdaságosságát nézni. Ezután darabonként a flyaway cost jött volna csak (persze szervíz, üzemanyag, üzemeltetés is) de a gépek beszerzéséhez további költségek kimerültek volna a flyaway cost-ban meg a vele járó adminisztrációban. Ha most helyette fejlesztenek valami újat (ami nagyjából ugyanannyit tud), az akkor éri csak meg, ha az új gép fejlesztésének egységre leosztott költsége + az új gép flyaway költsége kisebb, mint a Comanch-nál csak a flyaway.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ha most helyette fejlesztenek valami újat (ami nagyjából ugyanannyit tud), az akkor éri csak meg, ha az új gép fejlesztésének egységre leosztott költsége + az új gép flyaway költsége kisebb, mint a Comanch-nál csak a flyaway.

Vagy a másik megoldás: ha akár többe is kerül, de aránytalanul többet is tud az új technika. Ebben egyébként nemigen hiszek, ígérnni mindenki tud, hogy ilyen meg olyan csodákra lesz képes az új heli, aztán ha mégsem, akkor futhat a pénze után az ARMY( úgy is mint megrendelő). Vagy ha tényleg tudja a csodát, akkor a tervhez képest háromszoros áron, esetleg 5-8 évvel később. Csak egy a nagy probléma, a hadsereg heli-állománya - tipusokat tekintve - évtizedes gépekből áll, tehát előbb-utóbb mindenképpen "lovat kell váltani" , egyrészt mert szétrepülik a gépeket, másrészt meg technikailag utoléri őket a konkurencia/ potenciális ellenség technikája és légvédelme (utóbbitól valószínűleg kevésbé kell tartania a Pentagonnak).
Üdv ML
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Kizartnak tartom hogy 2036 ig varnak majd vele. Sem a nemzeti buszkeseguk sem pedig a katonai helyzetuk nem engedi meg hogy evtizedekig enelkul a kepesseg nelkul legyenek. 2020 elott uszni fog a sajat ladik velemenyem szerint.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
emel azért írtam ugyanolyan tudású helit, hogy érthetőbb legyen a további rész amit kifejtettem. Ha többet tud azzal sokmindet megoldanak, elsősorban lesz egy jó helijük és mégelsőbb sorban ezzel meg lehet magyarázni a csillagászati árat meg a késéseket. Igaz összetett formában már nehezebb lesz megmagyarázni, hogy miért kaszálták el a Comanche-t ha már kész volt, ha ez is kurva drága és 25 évvel később lesz csak kész egy újabb költséges fejlesztési ciklus után.
Az Apache-ból most jött ki az új generáció, szerintem egy évtizedig még minimum tákolják azokat, elég sikeres konstrukció lett, bőven lesz idejük kijönni valmi újjal.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
Sikorsky-Boeing JMR-Medium koncepcióvideó, elég régi már, de azt hiszem, még nem volt:
http://www.youtube.com/watch?v=H6wqIfJ7Mvg
A videó végén látható, hogy a Defiant-nek komoly szerepet szánnak az ádáz fémtolvajok elleni harcban is, tehát a távolabbi jövőbeni esetleges (bár, a dolgok jelen állása szerint sajnos igencsak valószínűtlen) helikopterbeszerzéseinknél ezt mindenképpen érdemes lesz figyelembe venni . :D
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
AUSA 2014: The Defiant SB>1

http://www.military.com/video/aircraft/helicopters/ausa-2014-the-defiant-sb-1/3839223980001/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A US Army Future Vertical Lift programjának a helikopter-prototípusai már 2017-ben felszállhatnak.
http://nextbigfuture.com/2015/01/us-army-future-vertical-lift-helicopter.html
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Én az AVX koncepciót tartom a legszerencsésebb megoldásnak - ha a nem "a végsebesség a mindent visz" a legfontosabb, mint régen az autóskártyában.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
Én az AVX koncepciót tartom a legszerencsésebb megoldásnak - ha a nem "a végsebesség a mindent visz" a legfontosabb, mint régen az autóskártyában.

Úgy tudom, hogy az AVX már kiesett ebből a programból. Ami szerintem nem is csoda, hiszen pár ambíciózus grafikán kívül eddig nem sokat mutattak fel... Ezzel szemben a Defiant a már tesztelt X2-re épül, míg a V-280 a V-22-re.
Egyébként, véleményem szerint, az SB>1 (a Sikorky-Boeing gépe) lehetne a jelenlegi UH-60 és AH-64 váltója (mozgékonyság, sebesség, szállítókapacitás szempontjából), a Bell V-280 Valor meg egy új kategória lehetne, a nagyobb távolságban történő csapatszállítás szintjén. Szóval, mind a két típust érdemes lenne rendszeresíteni, csak épp nem azonos feladatokra. Mert azt nem nagyon nézem ki a V-280-ból, hogy tudná produkálni pl. egy AH-64 mozgékonyságát (különösen kis sebességnél), viszont hatótávban meg nyilván a V-280 lesz a nyerő.
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
354
220
43
Megtörtént az első felszállás

http://www.verticalmag.com/news/article/SikorskyS97Raidermakesfirstflight
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
354
220
43
11289072_10153338287101661_8191650929849189327_o.jpg
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
Boeing confident in SB-1 design for Pentagon's FVL

http://www.flightglobal.com/news/articles/video-boeing-confident-in-sb-1-design-for-pentagon39s-412705/
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
Combat Vehicles: Sikorsky’s SB-1 Defiant Helicopter

http://www.tactical-life.com/military-and-police/combat-vehicles-sikorskys-sb-1-defiant-helicopter/#sb-1-swja15-lead
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
Sikorsky, Boeing finalise design of SB-1 Defiant

https://www.flightglobal.com/news/articles/sikorsky-boeing-finalise-design-of-sb-1-defiant-404763/