1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Joint Multi-Role Future Vertical Lift program

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - luperator által indítva @ 2013. január 21..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nekem úgy tűnik, hogy a tehertér kb akkora mint a Black Hawk esetében. Még a tolóajtó is stimmel.
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Pont az a baj, hogy egy ekkora terhet emelni képes gépnek túl kicsi, szűk a törzs a teherszállítás kihasználáshoz. Persze az US ARMY-nak ez nem gond, nekik van Chinook meg Stallion, de kisebb országoknak egyetlen típusként teherszállítónak nem igazán lehet nyerő.
     
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen szerintem is így igaz.
    USA részről a követelmények között NEM szerepelt a nehéz és terjedelmes cikkek belső tehertérben szállítása, mert erre ott van a Chinook.
    A kiválasztásra kerülő típus párhuzamosan fog üzemelni a Chinokkal.
    (Ennek ellenére az 5 tonnás terhelhetőség nem piskóta. Külső felfüggesztéssel simán elvisz egy M777-est vagy egy HUMWEE-t.)
    Az új típussal szembeni követelmény rendszer a sebességre, hatótávolságra, a csúcsmagasságra és a mozgékonyságra helyezi a hangsúlyt.

    Nyilván azért mert az USA még hisz a "függőleges átkarolás" teóriában és kellő erőforrása is van hozzá hogy ezt megvalósítsa.
    Az más tészta hogy ez a teória az USA esetében is csak aszimmetrikus viszonyok között működőképes és kisebb országoknak, akiknek egyetlen típusra futja (abból is csak kevésre), nem biztos hogy a Bell vagy a Sikorsky új gépe lesz az optimális.
     
    Pocok75 likes this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez a gép pont nem támogatja a függőleges átkarolást.
     
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Összehasonlításképpen itt a Black Hawk specifikációja:
    "It can carry 11 troops with equipment, lift 2,600 pounds (1,200 kg) of cargo internally or 9,000 pounds (4,100 kg) of cargo (for UH-60L/M) externally by sling."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk#Design
    Nem értem mi a gond ezzel a géppel?
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Miért nem?
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egyszer nezz meg alaposan, kozelrol egy Blackhawk teherteret. Ha uzemeltetokent van melle Chinook is, a Blackhawk kivalo gep. De magaban mar kisse hianyos. Amugy elarulom, Chinook-parti vagyok, lattam parszor repulni, engem meggyozott a Foxtrott verzio kepessege, illetve maga az F-upgrade hatekonysaga es ugye most terveznek valami meg potensebbet, ami nem csak megerosebb, de ezuttal mar meggyorsabb is lesz. Es mindezt ugy, hogy a konstrukcio mozgekonysagaval sose volt gond.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member


    Mert csak embert tud érdemben szállítani (bár nem sokat).A kirakott emberekhez a lőszert kaját vizet stb...csak nagyobb gépek tudják vinni amik lassabbak mint ez szóval vagy csak sokára fog odaérni a harcolókhoz ami nekik kell vagy együtt repülnek ezek a gépek a lassabb helikopterekkel csak akkor meg mi értelmük.Ugyan az a probléma mint amivel a harckocsik szembe néztek eleinte:a támogatásuk nem tudott velük lépést tartani(sem gyalogság sem hadianyag).
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Sehol nem találkoztam olyannal, hogy a Chinook váltótípusának szánják a gépek. A BH és a Chinook két külön kategória.

    Nekem úgy tűnik, hogy az amerikaiaknak nagyon bejött ez a megoldás. A Huey is egy lövészrajt vitt magával, a BH is és most ezzel szemben is ez a követelmény.
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Csak ezek nem lényegesen gyorsabbak mint azok a gépek amik viszik a supportot...
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lassabaaaaak....? A Chniook a világ egyik leggyorsabb szállító helikoptere... Semmivel sem lassabb, mint az UH-60...
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    És nem hangolhaják össze úgy az indulásukat, hogy kb egyszerre érkezzenek?
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    A mondandóm lényegén nem változtat.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azzal van a baj,hogy nem tudnak együtt mozogni.Két csoportnak pontosan kétszer több védelem kell ami nagyon pazarló technikai,pénzügyi és humán szempontból is.
     
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ma kiraktak egy szép nagyfelbontású képet oldalnézetben is:
    [​IMG]
    Érdekes mérnöki feladat lehetett megtervezni azt a szárnyban végig futó tengelyt ami összeköti a propellereket...
     
    wolfram likes this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem ugy fest a hajtomuvek gazsugarai mar fixen hatra aramlanak ki. Gondolom, ami az Osprey-nak egyszeruseget es egyben sajnos sok bonyodalmat is jelentett, tortenetesen, hogy a hajtomuvet nem tortek meg, de a gazsugar visszacirkulalhatott a foldrol a beomlokbe, itt megvaltoztattak. Viszont itt a beomlo is vizszintesen van, a learamlasra merolegesen. Mint a helikoptereknel. Csak az attetelezest/kihajtast torik meg/mozgatjak.
     
    sirdavegd likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ja, hogy az OV-22-nél az egész hajtómű forgott, itt csak meg csak a légcsavar.
     
  18. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ezt csinálják utánuk az oroszok "nagysebességűoroszhelikopter" :p

    [​IMG]
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csakhogy ez nem helikopter. Ez a konvertiplan nem is talalkozik uzeme soran olyan fajsulyos kerdesekkel, mint a ciklikus allasszogvezerles, vagy a nagy sebessegu felhajtoero aszimmetria. Cserebe legalabb erzekenyebb az orvenygyurure, mert itt abbol lehet aszimmetrikus es az meg roszabb, mint a hagyomanyosaknal. Szoval osszevetni a nagy sebessegu orosz helikopter koncepcioval, erosen az almat a kortevel esete. Az egy dolog, hogy odahaza a tender kereteben tortenetesen egy helikopter az ellenfele, ami az SB-1 Defiant
     
    wolfram, fip7, fishbed and 1 other person like this.
  20. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Az amcsik "megengedhetik" maguknak ezt... Mivel lesz JMR-Heavy kategória (itt már nem játszik a koax+tolólégcsavar, mert a Sikorsky-Lockheed is azt mondta, hogy ebben a kategóriában ez a megoldás már nem hatékony). De (és ez már nem neked megy) kérdem, ilyenkor hol vannak azok a hangok, akik azt nyomták, hogy nekünk elég akár az AW139? Szerintem nekünk az UH-60 (S-70)-AW149 a minimum alsó határa katonai szállító-mindenes heli esetén. De inkább Mi-8-Mi-171, NH90, AW101, Mi-38. Mivel nekünk nincs és nem is lesz CH-47-hez hasonló szállítóhelink soha.
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása