1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Joint Multi-Role Future Vertical Lift program

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - luperator által indítva @ 2013. január 21..

  1. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Ennek szándékos okai van. Hogy az "ajtólövészek" tüzelési/észlelési tartományát ne korlátozzák a hajtóművek gondolái, amikor vertikális pozícióban (vagyis le- és felszálláskor) vannak, mint a V-22-nél.
     
  2. misinator

    misinator Well-Known Member

    Gondolom, hogy itt is összekötik a két ööö...légcsavart(?) egy tengellyel, hogy egy hajtómű kiesése esetén ne legyen automatikusan katasztrófa.
    ...de ha vertikális pozícióban egy légcsavar kihajtásánál lesz pl. törés az erőátvitelben, akkor ritka gyors orsózó szögsebességgel fogja tudni magát hanyatt vágni, mint a büdösbogár...:eek:
     
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    fishbed likes this.
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát ez nem jó hír... Bár már lehetett tudni, hogy az idén nem fog repülni a Defiant. Kíváncsi vagyok, hogy a Valornál összejön-e az ehavi első felszállás.
     
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Bell V-280 Valor
    Megvolt az első repülés...
     
    wolfram, misinator and fishbed like this.
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    A két hajtómű tengellyel össze van kötve?
    Ha nem, akkor meghibásodás esetén ez hihetetlen gyors orsózásra lehet majd képes:confused:
     
  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Össze van kötve. Mint ahogy az Osprey-nél is.
     
    misinator likes this.
  8. torsen

    torsen Well-Known Member

    A videon ki van takarva (homályos foltok) a két oldalon a szöghajtómű a gázturbina és a rotortengely között. Ki tudja, hogy mi lehet ott? Miért ilyen titkos?
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p
     
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ez minden kétrotoros helinél gond lenne, legyen az koax vagy tandem. Azoknál olyan a reduktor kialakítása, hogy a hajtóművek külön-külön és együtt is képesek a rotorok együttes hajtására.
     
    misinator likes this.
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    Na pont erre a titkos dologra vagyok kíváncsi! :)
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Nemcsak te, de nem is véletlenül volt az adott pontokon homályosítva a kép!! :D
     
  13. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...
     
    emel likes this.
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Hát hogy ekkora csavar is lehet benne, az nekem eszembe nem jutott volna!!
     
  15. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Nekem csak azt tűnt fel, hogy mindegyik képen / videón, amit a protogépről láttunk fixen áll a rotor függőlegesen.

    Pedig még a makettnek is forgatható volt a rotorfeje:



    BTW egyébként valahol az az érdekes az egészben, hogy néhány képen nem lett kiblur-özve:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    torsen and fishbed like this.
  16. torsen

    torsen Well-Known Member

    Lehetséges. Bár akkor én inkább egy látszólag szükséges, valójában felesleges burkolatot tettem volna oda, nem a videot manipulálom
     
  17. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
    Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
    A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
    A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
    A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
    A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
    Azóta a PR-esek anyáznak...
     
    fishbed likes this.
  18. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Vagy előre le lett egyeztetve, hogy a saját stáb utómunkában mit kell, hogy kivágjon, vagy vissza lett küldve a műszaki vezetésnek jóváhagyásra más opció egy ilyen cégnél valószínűtlen. Ahol nincs kitakarva az gyanúsan nem hozzájuk tartozó fotós képe. Ha mégis, akkor a) valagon fogják billenteni b) manipulált kép c) "á, Józsi nemtom mi az de inkább takard ki" túlbuzgóság miatt módosítottak a videón, de nem kérte senki és nem is titkos semmi, d) csak mozgóképen látszik a turpisság.
     
  19. torsen

    torsen Well-Known Member

    Vagy lehet, hogy OTT nincs semmi érdekes, de a kitakarás miatt mindenkit az érdekel, mi van a folt alatt? Közben meg mást kellene néznünk a képen...
    Erről eszembe jut egy Forma1 sztori: Colin Chapman volt az első, aki ground effectet használt az F1-ben. Kurva gyors lett tőle a Lotus, de hogy elterelje az aero trükkről a figyelmet, minden alkalommal gondosan letakartatta a differenciálművet és környékét. És mindenki azt hitte, ott a titok.
     
  20. torsen

    torsen Well-Known Member

    Viszont annak meg nem forgott a rotorja.... A billentés egy dolog, a "flexibilis" áthajtás egy másik. Talán még nem megy egyszerre a kettő. Az A400 fordulatszám csökkentővel kapcsolatos problémáibó levezetve, talán nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy mondjuk én lerajzolnám! :)
     

Ezen oldal megosztása