1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Joint Multi-Role Future Vertical Lift program

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - luperator által indítva @ 2013. január 21..

  1. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Egyébként számomra érthetetlen ez a billenőrotoros megközelítés.
    A V-22 is valljuk be, hogy nem nevezhető sikertörténetnek. Erre egy még bonyolultabb megoldást választani...
     
  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Itt legalább nem "csomagolja be" magát a rendszer. Talán emiatt egyszerűbb, de mégse probléma mentes.
     
  3. Roni

    Roni Well-Known Member

  4. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  5. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    gacsat, fishbed and Pocok75 like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    wolfram likes this.
  11. luperator

    luperator Active Member

    gacsat and wolfram like this.
  12. comandante

    comandante Well-Known Member

    Érdekes a kanóc mosolyoghat. Minden esetre a fizikát nem lehet át dobni, véres verejtékkel kis eredményt elérni sok pénzért. Ez a verzió már vagy 10 éve megvan csak aktualizálják .
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Techdemó gép ilyen rotorral mintha régebben lett volna
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Sikorsky X2 - Sikorsky S-97 Raider - Sikorsky/Boeing SB1 Defiant a sorrend. És igen, ezek még mindig csak tech demok.

    Azonban, ha a régebben alatt még a 70-es éveket érted, akkor ez is igaz, mert a Sikorskynak akkor készült az első rigid rotor system-es kísérleti gépe.
     
    wolfram likes this.
  15. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    [​IMG]
     
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az S-69 jutott eszembe.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-69
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Elképesztően masszívnak tűnik ez a rotoragy és nem csak azért, mert koax az elrendezés. De ha megnéz az ember egy akármilyen Sikorsky gépet, totálmindegy, hogy könnyű, vagy nehéz konstrukciót, ami szembeötlő, az a jó masszív rotoragy és rotor tengely kialakítás.
    Érdemes összevetni az UH-60-ast a Mi-38-assal, vagy Mi-28-assal, vagy a Mi-26-osét a CH-53K-val és feltűnik, hogy pl. az oroszok forgószárny tengelye arányaiban szinte fogpiszkáló a Sikorsky konstrukcióhoz képest.
    És mi az, amit rendre kiemelnek a Sikorsky gépeivel kapcsolatban? Hogy a legjobban sikerült részük a forgószárny agy és hajtótengely, szinte örök életűek.
    És az összes többi külföldi gyártónál vagy ezzel a redszerelemmel van gond, mikor a fejlesztés során elkezd emelkedni a tengelyteljesítmény, vagy a reduktorral.

    Nem értem, hogy ezt miért csak a Sikorsky tudja jól dizájnolni?
     
    molnibalage, wolfram, fip7 and 4 others like this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nos ezt is megértük...repül a Sikorsky - Boeing SB1 Defiant.
    Kicsit nehéz szülés volt...
     
    misinator and gacsat like this.
  19. laca

    laca Active Member

    És milyen brutál mereven állnak a lapátok, szög egyenesek. Hol vannak már a lelógó lapátok.
    Legalább könnyű dolguk lesz a makettezőknek, nem kell hajlítgatni :)

    Én azt nem értem, hogy állítólag több kategóriában tervezik a váltást. A Bell-féle tilt rotor-os gépből hogy lesz harci helikopter?
    Vagy valamit nem jól tudok?
    Az SB1 koncepciót ismerjük harci konfigban.
    Jézus ereje, most néztem meg, több mint 50 éve szállt fel először a Cheyenne.:eek:
     
    therob likes this.
  20. misinator

    misinator Well-Known Member

    Lenyűgözően dögös ez a levegőmolekula szeletelő!
    (Gyerekes dolog, de én ennek drukkolok)
     

Ezen oldal megosztása