1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kínai partraszálló hajók

Diskurzus a(z) 'Helikopter-hordozók, dokk-, desszant- és partraszá' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. Roni

    Roni Well-Known Member

    Inkább a heliket vágják majd vissza és repcsiből több .
     
  2. Roni

    Roni Well-Known Member

    2019 szptemberéből

    Na az lesz a 076 .A 3-dik is lassan eléri a formáját .
     
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek neki. Katapulttal egyelőre nincs tapasztalatuk, megvárják, amíg gyűlik valamennyi a 002-vel, vagy nekivágnak előtte, és majd menet közben alakítanak, finomítanak rajta.
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Kicsit reálisabb elképzelés az új 076-os osztályról az infók alapján.

     
    Python, fishbed, Roni and 1 other person like this.
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  7. Roni

    Roni Well-Known Member

  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A szögfedélzet ezzel a kialakítással kizárható, elég hosszúnak kell lennie, hogy a kábelt elvétő (vagy kábelszakadást szenvedő) gép átstartolhasson. Nem véletlen, hogy az összes catobar hordozónál a szögfedélzet hossza bőven kiteszi a hajóhossz 2/3-át. 50 000 tonnánál a kínaiak vagy építenek gyakorlatilag egy CdG-t, vagy egyenes marad a fedélzet. Szerintem az utóbbi az esélyesebb.
     
    fishbed and Mackensen like this.
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
     
  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

    Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
    Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
    Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

    Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
     
  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.
     
  12. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Vagy toredeke matroz fog szolgalni rajta egy hordozohoz vagy a regebbi hajokhoz kepest./?/
     
  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

    vs

    Ark Royal: 245x52 / 54 000t
    Clemenceau: 265x51 / 32 750t
    Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
    Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

    Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
     
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.
     
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Eleve 6 repülőgépért lehet nem is annyira fontos.
    ????
     
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    20-25 az America alapján.
     
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ja, de az pont addig érte meg, míg az AV-8 féle "elmegy" kategória volt. Most meg van egy állati drága csúcsgép... ráadásul ők sem nagyon tudják mire (lásd már az M-1-eseket is kivonják).

    Ezt honnan veszed?
    Ránézésre szolgál rajta 4-5 típus - ezekhez kellenek pilóták szerelők, fegyveresek, kell alaktrészbázis (egész hajtóművekig bezárólag), kellenek földi kiszolgálók, materiál mozgatók, stb... nem látom át miben lehetne kevesebb. Max a szerelőkből valamennyi, de az is olyan 30%-al kevesebb. Egy air wing a világon mindenhol megkíván egy rakat embert, és többtípusos alkalmazás esetén... eljutunk a flottahordozóhoz megint. De ez meg egy deszanthajó - bokorugrókkal meg tankokkal kéne roskadásig lennie.

    Aminek meg is volt az ára, dolcsiban és képességvisszaesésben is - egy olyan képességért, ami egy magas szintű ellenség ellen is csak so-so. Megy belőle ki a partra egyszerre 2-4 gép jó eséllyel egyszerre? Egy adott térséget tartó ellenség ellen? Az miben elég egy amerikai doktrínában szereplő "túlerő nélkül nem megyünk sehová" elvhez. Mintha a MARINES valami II. VH szerű konflktusra flashelnek (mondták sokszor, ők nem számítanak senkire, mert ők egyedül is hú meg há...), de igazából egy kicsit is komolyabb parti védelem a hullámsírba küldi az összes szarjukat. A NAVY nélkül nem jók semmire (a földön meg az ARMY nélkül), így viszont a kialakított képesség egyszerűen nevetséges egy F-35C winghez képest. Az új MARINES főnöknek ez már leesett, lásd az említett Abrams kivonást....
     
    fishbed likes this.
  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ezek repülőgép-hordozók, 0 desszant képességgel. A kínaiak vegyesen akarják a kettőt.
     
  19. blogen

    blogen Well-Known Member

    Lényegtelen, mert technikailag rendben lesz a szögfedélzet!
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A hajókon lévő gépeknek csak a hajón lévő tengerészgyalogosok közvetlen légi támogatása a feladatuk, minden mást a hordozókon lévő gépek intéznek, beleértve további légitámogatást is.
     
    Python and Szittya like this.

Ezen oldal megosztása