Kínai pilóta nélküli repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopakodó drón Kínából
A Lockheed ezzel a vásárlással küszöbölte ki a Harrier /és a Boeing X-32/ legnagyobb hibáját! Majd a leírást valószínűleg továbbadták a McDonnell-Douglas-nek....
Eredmény: A Jak-141-hez "hasonló rendszerű /külön emelőhajtóműves/" géppel induló McDonnell-Douglas elsőnek esett ki a versenyből!!!
Hát így nyert az X-35, pedig légcsavaros emelőrendszerének köze nincs a Jak-141-hez! S ezt már a kínaiak is tudják!

/A "valószínűleg továbbadták" csak vicc volt, mert tényleg nem tudom. Az eredmény viszont tény!!!/
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 692
113
Szerintem nem az emelőhajtómű volt érdekes a típusban hanem a hajtómű fúvókája, emit kb 90 fokban el lehet téríteni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 340
10 709
113
sondor961 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopakodó drón Kínából
Helyből felszállónak csak /magyarul/ nevezik őket! Valójában erre a Harrier is csak "üresen" volt képes. Sokkal fontosabb a rövid nekifutás /feltankolva, fegyverzettel/, majd a függőleges leszállás!

A Jak-141-es "vicchez": Az csak 1 próbálkozás volt. Nem véletlen, hogy nem vált be és törölték! Tehát kizárt, hogy a kínaiak érdeklődnének utána....



<p class="new-blogpost-comment-notice">Azért viccnek kicsit durva volt.
sf-smile.gif



<p class="new-blogpost-comment-notice"> 


<p class="new-blogpost-comment-notice">A teheremelési rekordjai nem voltak gyengék:


<p class="new-blogpost-comment-notice">http://prototypes.free.fr/yak36/yak36-14.htm


<p class="new-blogpost-comment-notice"> 


<p class="new-blogpost-comment-notice">Lehetett benne még fejlesztési potenciál.


<p class="new-blogpost-comment-notice">Az más kérdés, hogy érthető módon végzett vele az evolúció:


<p class="new-blogpost-comment-notice">- Gondolom nem örültek volna a ráaggatott éles fegyverek egy leszállásnál a forró emelőhajtóművek mellett...


<p class="new-blogpost-comment-notice">- A Szovjetuniónak és a hidegháborúnak vége volt, már nem volt para a szétbombázott repülőtér.


<p class="new-blogpost-comment-notice">- A Szuhoj és Mig iroda meg utolérte az 1975 óta tartó/húzódó fejlesztését az akkor már hadrendben álló Mig-29-es és a Szu-27-esel, amikről kiderült, hogy alkalmassá tehetők - még a katapult nélküli orosz repülőgép hordozókra is.


<p class="new-blogpost-comment-notice"> 


<p class="new-blogpost-comment-notice">Az  amerikaiakat a főhajtómű fúvócső elforgatása érdekelhette igazából; bagó pénzért kihagyhattak méregdrága esetleges fejlesztési nehézségeket/kudarcokat.


<p class="new-blogpost-comment-notice">Szerintem.


<p class="new-blogpost-comment-notice"> 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 692
113
Az nem olyan fúvóka mint a Harrieren. A trükk az, hogy ha egy hengert srégen elvágsz akkor egy óválist kapsz, tehát nem tudod elforgatni. Akkor viszon a fóvókát kell több óvális alakú hengerből összeállítani és úgy elvágni őket srégen, hogy kör keresztmetszetük legyen. Nézd csak meg a képen.

F-35_Engine.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 340
10 709
113
sondor961 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopakodó drón Kínából
A fúvóka elfordítást a Harrier is tudta. A Jak emelési rekordjai pedig megmaradnak, mert azt 2 hajtóművel érték el....
Nem is vitatta senki.

Bár nem ők találták ki - de ha jól tudom - az első megvalósítás az övék volt.

http://prototypes.free.fr/yak36/yak36-12.htm

A linkben látható két kép, illetve Mackensen beillesztéséből látható, hogy az amcsiké már letisztultabb az eredetihez képest
sf-smile.gif
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Most már biztos, hogy RD-93 van benne. Elég gyengének tűnik az orrfutó, kíváncsi vagyok lesz-e repülőgép-hordós változata.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 692
113
Szerintem még "Drop Test"-et sem csináltak velük. De ha van anyahajó, miért ne lenne hozzá UCAV?

http://youtu.be/HUYcuS6-9RY
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Ez még a végleges változattól messze áll. A hajtómű fúvókáját nem hiszem, hogy így kint hagynák mindenféle burkolás nélkül, mert az kinyírná a lopakodó-képességét (már ha van / lesz neki)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 692
113
És valószínű, hogy azok az antennák is eltünnek az orrészről. Az a szürke rész a gép tetején valószínű, hogy a SATCOM antennájának a burkolata.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Ennél az x-47b rq-170 formánál úgy látom senki nem tud jobbat, vagy nem is fárasztják magukat. Persze kérdés, hogy mi van / lesz belül.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 816
81 131
113
Van már hajofedélzeti változat is.

http://club.mil.news.sina.com.cn/thread-602514-1-1.html?sudaref=mil.news.sina.com.cn&retcode=6102
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kínai drónok serege!
Ide kell majd sávszélesség, ha ennyi gépet egyszer be akarnak majd vetni. Egyébként roppant találékony felhasználási mód, bár az üzemben tartásuk nem kevés pénzmagot igényelhet. Ami az X-47 klónt illeti, nem tudom miképp törekedtek az infra kisugárzás csökkentésére akkora kályhacsővel a végében. :D
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kínai drónok serege!
Mar miert kene ide savszelesseg ?

A kinai partoknal a sajat GPS uk mar mukodik igy az utvonalat az idopontokkal beprogramozva azok szepen vegigrepulik es erkeznek a celterulet fele a tervezett idoben. Termeszetesen egyszerre. Mogottuk meg a masodik hullam ugyailyen gepekbol es talan csak a harmadik vagy negyedik hullam lesz az ember vezette hullam amikor a helyi legvedelem legiero mar kiadta "merget" es municiojat.

Nem hulyeseg ez. Egy Mig-19 es 4x250 Kg os bombaval bizony tud rombolni, plane hogy elege szuk a tajvani katonai infrastruktura keresztmetszete, es nem kell feltetlen megsemmisiteni eleg akar csak egy 15-20 perces keses ahoz hogy utanna mar ne tudjak megallitani a kinai rajzast.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Nem hiszem, hogy egyenként irányítanák őket. 4-5 gépes kötelékekbe rendezve csak a vezérgépük kapná a parancsokat távolról, a többinek meg az adná tovább.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Kuruc71 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kínai drónok serege!
Mar miert kene ide savszelesseg ?

A kinai partoknal a sajat GPS uk mar mukodik igy az utvonalat az idopontokkal beprogramozva azok szepen vegigrepulik es erkeznek a celterulet fele a tervezett idoben. Termeszetesen egyszerre. Mogottuk meg a masodik hullam ugyailyen gepekbol es talan csak a harmadik vagy negyedik hullam lesz az ember vezette hullam amikor a helyi legvedelem legiero mar kiadta "merget" es municiojat.

Nem hulyeseg ez. Egy Mig-19 es 4x250 Kg os bombaval bizony tud rombolni, plane hogy elege szuk a tajvani katonai infrastruktura keresztmetszete, es nem kell feltetlen megsemmisiteni eleg akar csak egy 15-20 perces keses ahoz hogy utanna mar ne tudjak megallitani a kinai rajzast.
A valós idejű irányításhoz hasonlítottam, az lehetett csalóka. S igen, én is a kínai GPS-re gondoltam,hogy arra hagyatkoznak majd.
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
silurusglanis said
Nem hiszem, hogy egyenként irányítanák őket. 4-5 gépes kötelékekbe rendezve csak a vezérgépük kapná a parancsokat távolról, a többinek meg az adná tovább.
 

A sajat GPS uk altal meg van a foldrajzi koordinata a fordulopontokhoz, illetve az emelkedeshez, sulyedeshez. Ehez meg hozzatenni egy kozos vagy majdnem azonos orajelet es melle egy repulesi programot mar gyerekjatek.

Semmi aktiv iranyitas amit lehetne zavarni es plane lehetne erzekelni es ezaltal riasztana. Egyszeruen felszall ketszaz gep es tobb hullamban attori a legvedelmet, rombol, benit es mogotte jon az ember vezette oriasi hullam ami kifejleszti az igy elert lokalis gyozelmet.