1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kínai repülőgép-hordozók

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
     
  2. alali77

    alali77 Well-Known Member

    https://htka.hu/2019/05/26/vizen-a-trieszt/
     
    tiz, tomka03 and blogen like this.
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Tuti. Néha előfordul. A japánok úgy kezdték el építeni a Musashit annak idején, hogy még nem volt kész az úszódokk, amiben az építése zajlott. :D
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az oroszok most építettek egy hajógyárat, amiben van egy 40 000 tonnás úszó lift. A legtöbb nagyméretű berendezés: daru, úszó lift stb kínai gyártmány. Ha az oroszoknak képesek volta gyártani, akkor feltételezem maguknak is tudnak.
    https://russiandefpolicy.blog/2018/09/25/will-rosneft-boost-russian-naval-construction/
    40 000 tonnás úszó lift:
    [​IMG]
     
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

    https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

    A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

    A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

    A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./
     
    Python, Nemerson and Roni like this.
  7. Rotten878

    Rotten878 Member

    Nekem erről a "Zoli hajói"-n olvasott cikkek jutnak eszembe az akkori orosz hajógyártó cégek kapcsán.
    Elég kockázatos egyszerre építeni egy szárazdokkot és egy repülőgép-hordozót, mégha minden meggyőződésem szerint a kis kínaiak ma jobban megoldják ennek a logisztikáját.
     
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Liaoning teszt utak, valamilyen japán jelentésben.

     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Itt a földet kotorják a következő hordozó elől.
    [​IMG]
     
    Szittya and Python like this.
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  11. beta

    beta Well-Known Member

    Hát érdekes, hogy civil és katonai hajógyárat együtt építettek. Logisztikailag, műszakilag nyilván előnyös, de biztonságtechnikailag két különböző dolog. Civil hajókon nem nagyon van mit ellopni/kémkedni, a katonaiak meg hadi titkok.
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Viszont azon a téren az elektronika, fegyverzet, meghajtás, ami érdekes, nem a vas kasztni. Azokat meg nem ott gyártják, hanem csak ott szerelik be.
     
    rappali_ likes this.
  13. beta

    beta Well-Known Member

    Az egy kémnek talán épp elég lehet.
     
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gondolom számoltak ezzel a lehetőséggel is.
    Viszont kezdik kiásni a földet a hordozó elől
     

Ezen oldal megosztása