1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. február 26..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    jani22 likes this.
  2. jani22

    jani22 Well-Known Member

  3. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Vizsgafelkészülés részeként történő indokolatlan youtube nézegetés közben (az vesse rám az első követ aki nem csinált még ilyet vagy hasonlót :hadonaszos:) botlottam bele egy 75-ös Bundeswehr videóba, aminek második felében szerepel a német fejlesztésű VAK 191B VTOL prototípus
     
    misinator, fishbed and arbalest like this.
  4. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Startrakétával, állványról indítani, ejtőernyővel lehozni.:)
     
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Impozáns gyűjtemény :)

     
    misinator, fishbed and fip7 like this.
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  7. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    wolfram and fip7 like this.
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  9. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Az amerikai űrkutatási hivatal és a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökei az eddig megszokott típustól merőben különböző repülőgépszárnyat építettek sok száz egyforma építőegységből. A szárny repülés közben képes változtatni az alakját a körülményeknek megfelelően, illetve nagyban növelheti a repülőgyártás hatékonyságát azáltal, hogy számos, eltérő célú szárny alakítható ki az azonos építőegységek segítségével. A merev és hajlítható összetevők könnyű, hálózatos struktúrát alkotnak. Az ezekből létrejövő szárny sokkal könnyebb, mint mai megfelelői, így energiatakarékosabb a használata. Háromszög alakban összekapcsolt rudacskákat tartalmazó egységekből épül fel, összetételét tekintve pedig metaanyag vagyis a gumiszerű polimer stabilitását ötvözi az aerogél rendkívüli könnyűségével és alacsony sűrűségével, számolnak be a fejlesztésről a Smart Materials and Structures című folyóiratban.

    A szárnydeformáció nem aktív motorok és kábelek révén megy végbe. Ehelyett a szárny passzívan, a változó aerodinamikai kényszerek hatására változtatja az alakját. Egy másik kutató elmondta a Phys.org-nak, hogy pontosan ugyanazokat a deformációkat képesek automatikusan, beavatkozás nélkül megvalósítani az új struktúra révén, amelyeket egyébként aktívan is célszerű lenne végrehajtani.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    wolfram and gacsat like this.
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    F-23 tervezett fegyverzet variációi.

     
    fishbed and fip7 like this.
  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem kockáztatott és akkor kattintott, amikor annak kockázata is kisebb volt? A későbbi pörgő-forgó állapotnál a gépelhagyás elég durva lett volna.
     
  13. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Sajnos nagyon kicsik a képek. Meddig jutott anno ez a program? Pár grafika, előszámítások?

     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    wolfram, fishbed and molnibalage like this.
  15. jani22

    jani22 Well-Known Member

  16. jani22

    jani22 Well-Known Member

  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Elvileg friss kép, ezek szerint legalább egy OH-1-est még használnak tesztelésre.

     
    fishbed likes this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    27:38
    A festésekről kis vicc. A tesztpilóta volt a Chief pilot, ezért teljes indián harci dísz volt a sisakján, a kísérő filmezőknek meg csak kisebb fejdíszt festettek fel a földiek. :)

    45:35
    SR-71 USA rekord átrepülés sztori, amikor "hazavitték" a gépet kivonásakor.

    46:55
    Űrsikló manuális vezetése, igen egyedi rekord/titulus.

    Az egészet érdemes végignézni.
     

Ezen oldal megosztása