Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Lockheed Martin - Skunk Works - "Speed Racer" air vehicle

message-editor%2F1614447534664-speed-racer-art.jpg
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 345
113
Ez egy újragondolt F-16XL/XXL egy "lopakodós" stylist közreműködésével.

Jó ötlet egyébként az egész --nekem--, "amúgy meg" kb.: az eredetileg 1(F-16 konstrukció) függőleges vezérsíkot duplázták és az eredetinél(F-16XL) a kormány-szervók "púpra" rakták "lopakodósan" döntve, + az egész "átöltöztetve" Stheatlh elvek alapján.
Hivatalosan ennek ellenére csak akkor lesz valami hasonló, ha elég "zsét" tudnak kisajtolni a Sthealt design-ba öltöztetett F-16-ról, ami egyébként a sok csereszabatos dolog miatt is előnyös lehetne: hajtómű, futómű, katapult-ülés(drónosnál nem, nyilván!), a többi "apróság"...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Ez egy újragondolt F-16XL/XXL egy "lopakodós" stylist közreműködésével.

Jó ötlet egyébként az egész --nekem--, "amúgy meg" kb.: az eredetileg 1(F-16 konstrukció) függőleges vezérsíkot duplázták és az eredetinél(F-16XL) a kormány-szervók "púpra" rakták "lopakodósan" döntve, + az egész "átöltöztetve" Stheatlh elvek alapján.
Hivatalosan ennek ellenére csak akkor lesz valami hasonló, ha elég "zsét" tudnak kisajtolni a Sthealt design-ba öltöztetett F-16-ról, ami egyébként a sok csereszabatos dolog miatt is előnyös lehetne: hajtómű, futómű, katapult-ülés(drónosnál nem, nyilván!), a többi "apróság"...

Nem te ötleteltél erről valamelyik topikban? Melyikben? Kerestem, de nem találtam meg a hozzászólást.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 515
4 886
113
Ennél könnyeb repülő motoros alkamaaság nincs , mégsem terjedt el, úgy tudom a gyártó is megszünt.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113

DOD erősen finanszírozza, mert halkabb mint a helikopterek, és kompaktabb is, és nincsnek a kilógó sérülékeny rotorok se.



 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 345
113
.

Kicsit furcsa nekem, hogy a tandem szárnyas szállító megoldások

g23g32e-min.jpg
milesproposal.jpg
214603_ZQgRiYpcWSTphjQxitgGk90M5.jpg
s-l640.jpg
...





...nem terjednek el, hiszen egy eredetileg alsószárnyas szállító-gép hasznos terhelése 50-100(+)%-kal növelhető lenne az eredeti legnagyobb hasznos terhelésű változathoz képest egy törzsbetoldással --az eredeti szárny és az orr-rész közé az eredetileg alsószárny-bekötéses szárny (részleges áttervezés utáni)felhasználásával és törzs/futómű megerősítéssel.

Ezzel a megoldással ráadásul több óceán átrepülésre alkalmatlan típus megütné ezt a szintet, hiszen ha az eredeti 2 hajtóművesként még nem felelt meg, az új 4 hajtóművel ezt --megfelelő, új gép tervezésnél jóval kevesebb és olcsóbb, és gyorsabb áttervezéssel-- teljesítené, beleértve azt is, hogy a megnövelt méretbe az átrepüléshez szükséges többlet- és tartalék-üzemanyag is bőven beleférne.



1, Nekem ez is a sok szempontból korlátot jelentő szakmai merevségnek tűnik.


2, ...és a jelenlegi piaci szereplők korlátozó, saját-piaci jelenlétüket védő és a fejlődést akadályozó viselkedésnek.

A nyugati fogyasztói társadalom és gazdasági/társadalmi rendszer egyre több területen közelíti a benne lévő fejlődési lehetőség határait!

Ilyen korlátokat szoktak átrendeződések feloldani: összeomlás társadalmi(forradalmak pl) és/vagy gazdasági okok(háborúk, V-h-k, ...), és/vagy környezeti katasztrófák miatt!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 345
113
.

Kicsit furcsa nekem, hogy a tandem szárnyas szállító megoldások(képek miatt innen a továbbiakat töröltem, de az eredeti --fentebb-- helyén megnézhető)...

Scaled Composites Stratolaunch Successfully Completes Second Test Flight
(képek miatt innen a továbbiakat töröltem, de az eredeti --fentebb-- helyén megnézhető)...


Igen, ez pedig a következő szint: Dupla-/tripla törzsű tandem-szárnyas elrendezés(nagyítható képek),

k40Q3.jpg
gRiKh.jpg
US20120318908A1-20121220-D00000.png
b-29-diagonal1200.jpg


(Airbus:)
Zwilling-the-new-Airbus-1.jpg
hybrid-layout-smallSize.jpg



metin-kaplan-vtol-pptr-003x1.gif

(...ez utóbbi ötlet bővebben ITT. )



...ami új konstrukció egy korábbi egytörzsű típusból kifejlesztve a tervezési és gyártási folyamatot tekintve --szerintem--nagyságrendileg kisebb fejlesztési/gyártási költséget igényelne, rövidebb időt venne igénybe --és egyben kisebb kockázatot is jelentene-- egy teljesen új típushoz képest!

...és szerintem ennek fejlesztési útnak a jelenlegi nagy piaci szereplők konkurencia és fejlődés gátló viselkedése a fő akadálya!


Modellnek viszont sok szép, újszerű gépet lehet építeni, ha valakit érdekel(...a nagyok ezen a területen le vannak ...), vagyis: :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos: