1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. február 26..

  1. chimera

    chimera New Member

    Na Emel beelőzött.... :)
     
  2. joker

    joker Well-Known Member

    Ha leállították, mert túl drága plusz belső fegyverteres, ami azért nem fogad be annyi pokoltüzet, mint amit a két szárnyacskára fel lehet aggatni, akkor reális utódról beszélünk-e, vagy csak egy zsákutcáról?
     
  3. chimera

    chimera New Member

    Viszont lopakodik és az új AH-64 D az ő rendszereit használja! Na meg már nem kell 10.000+ tankot megállítani a fulda-i hasadékban úgyhogy elég lehet a kevesebb is ,na meg azt hiszem külsősen is lehetett aggatni rá mindenfélét csak akkor nem lopakodik....
     
  4. joker

    joker Well-Known Member

    Ha a föld felett alig pár méterrel repked az AH-64, akkor az is már kvázi lopakodónak számít nem?
     
  5. chimera

    chimera New Member

    Egy AWACS  detektálja tutira...

    Vagy egy vadászgép radarja....
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az RAH-66-ot azért kaszálták el - mér a gyártást kezdték volna - mert az UAV gépek úgy tűnt, hogy töredék költségen megvalósítják a RAH-66 képességeinek nagy részét. Persze a tűzerő kisebb, más a repprofil, de nem is kerülnek annyiba, méretben jól skálázhatóak. Egy heli meg heli marad főleg, ha kétszemélyes.

    Az RAH-66-nál nem volt szempont a brutális tűzerő, inkább azon volt a hangsúly, hogy az újgenerációs SAM ellen is túlélőképesebb legyen. Az AH-64 gépeken szép elméleti képessége a 16 db Hellfire, de totálisan értelmetlen. A gyakorlatban 8-nél többet gyak. soha nem visznek vagy vittek volna. Az F-35-nél megfigyelt trend itt is megvan. Jobb "alacsony észlelhetőségűnek" lenni, mint burtálisan feleslegesen nagy tűzerővel rendelkezni. Lásd F-16C vs F-35 és AH-64 vs RAH-66 arányait fegyverz tekintetében, ha meg kell őrizni az alacsony észlelhetőséget. Ha ez már nem szempont, akkor viszont nagy difi nincs, sőt...!
     
  7. luperator

    luperator Active Member

    Nem kísérleti repülőgép, hanem helikopter, de máshova nem tudtam berakni. Az Eurocopter X3 megdöntötte a sebességi rekordot még június elején. A cikk szerint elérték a 472km/h sebességet valamint ereszkedés (leszállás?) közben a 486km/h-át is.

     

    http://www.flightglobal.com/news/articles/x3-breaks-helicopter-speed-record-386956/
     
  8. szittya88

    szittya88 New Member

    A Brazíl fejlesztésekkel valamiért nagyon nins törődve ezen az oldalon pedig elég jelentős szerintem. De a japán is de az talán majd mostanába előtérbe fog kerülni.
     
  9. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Szerintem a Horten fivéreknek is járna a pénzből. :)
     
  10. blaze

    blaze Active Member

    joker

    Ez a tereptől függ, de ha már van egy kis domborzat akkor baromi nehéz észrevenni őket. Az indítási távolságod bármilyen más célhoz képest nagyon kicsi (mivel a cél nagyon lassú). Ebből aztán meg adódik a következő probléma, neked is alacsonyan kell repülnöd különben olyan "look-down" helyzet alakul ki, hogy szinte esélytelen normálisan rávezetni a rakétát. Azt, hogy a gyakorlatban mennyire szokás alacsonyan repülni vadászokkal nem tudom, gondolom, hogy a helyzet dönti el.

    Mondjuk ugyanez AESA radarokkal, datalinkkel, AWACS-al egész más dimenzió. Főleg ha még a földről is kapnak infot, hogy merre kell keresni :)
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érdekes koncepció, a billenőrotoros megoldás szintje adja magát, ami ugye egy fantáziarajzon jól mutat.
    De én azért kíváncsi vagyok, hogy pl az Osprey számára is nem egyszer végzetes örvénygyűrű jelenséggel itt mit fognak tudni kezdeni.
     
  12. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    Mivel itt több kisebb rotor van a felhajtóerők több ponton hatnak a sárkányszerkezetre, ez elvileg jobb megoldás mint az Osprey megoldása. Inkább az a gond hogy mire használható terepen. Jó hogy gurul de egy ilyen kiálló részekkel teli járművel tényleg úton is akarnak rutinszerűen közlekedni és aztán ha úgy gondolják az útról egyszercsak, előkészítés nélkül fel akarnak szállni vele? Egy repülőszerkezetet, felszállása előtt műszakilag át kell csekkolni. Nem világos mire jó a gyakorlatban ez az öszvér...
     
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  14. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    X-49 SpeedHawk
     
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Orosz kísérleti repülőgép, a MIG-1.44:

    [​IMG]
    Link: http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/modernplanes/mikoyan-gurevich-mig/mikoyan-mig-144-2.gif

    [​IMG]
    Link: https://c1.staticflickr.com/3/2868/12276987316_32b56cff22_b.jpg

    [​IMG]
    Link: http://cavok.com.br/blog/wp-contents/uploads/2011/08/J-20-Mig-144.jpg
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    SU-47 kísérleti repülőgép:

    Link: http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fpictures.4ever.eu%2Fdata%2Fdownload%2Faviation%2Fair-fighters%2Fsukhoi-su-47-165646.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fpictures.4ever.eu%2Ftag%2F21855%2Fsukhoi-su-47%3Fpg%3D5&h=1080&w=1920&tbnid=n8O3hakq421jAM%3A&zoom=1&docid=M6zhqMD8THRfjM&ei=4lSlVM-cC4LuyQOajYDADA&tbm=isch&ved=0CCkQMygKMAo&iact=rc&uact=3&dur=1036&page=1&start=0&ndsp=11

    [​IMG]
    Link: http://www.wallpapersdesign.net/wp-content/uploads/2013/04/Sukhoi-Su-47.jpg

    [​IMG]
    Link: http://3.bp.blogspot.com/_LxOaT8cSjzA/TBHuSJer5GI/AAAAAAAAQ64/1ElMngWUO-0/s1600/6.jpg
     
  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

    YF-23, a fekete özvegy:

    [​IMG]
    Link: http://www.yf-23.net/Pics/Wallpaper/PAV1%20front%201545.jpg

    [​IMG]
    Link: http://voodoo-world.cz/yf23/pic/yf23sch1.jpg

    [​IMG]
    Link: http://yf-23.net/Pics/Plans/YF-23%20cutaway.jpg

    [​IMG]
    Link: https://chivethebrigade.files.wordpress.com/2011/04/yf-23-920-27.jpg

    [​IMG]
    Link: http://www.harcirepulo.hu/YF-23/YF-23_PAV1_01.jpg
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Még mindig YF-23:

    [​IMG]
    Link: http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2011/196/d/c/yf_23_weapon_loadout_specs_by_blue2volf-d3shdkx.jpg

    [​IMG]
    Link: http://voodoo-world.cz/yf23/pic/yf23sch3.gif

    [​IMG]
    Link: http://www.dfwstangs.net/coppermine/albums/userpics/10013/YF-22_YF-23.jpg
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Azért halkan megjegyzem, hogy az USA repülőgép-kategorizálási jelzésrendszerében a kísérleti gépeket kizárólag az X- jelzésű gépek jelentik (aerodinamikai, súrlódás-hőtani, anyag/szerkezeti stb. cél-kísérletekre gyártott gépek). Az Y-al kezdődő jelzések már kimondottan sorozatgyártásra tervezett gyártás-technológiai prototípusokat jelölnek, tehát YB-47 = bombázó-prototípus, YF-16 = vadászgép-prototípus stb. Ha ilyeneket is beteszünk a topicba, akkor a címet szerintem bővíteni kellene a "Prototípusok" címszóval is.
     
  20. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Ez gyors reagálás volt, máris megváltozott :)
     

Ezen oldal megosztása