KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113

KF-21-004.jpg
KF-21-003-load-bearing-test.jpg
KF-21-003.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 903
113
Remek felvételek a taxizgató madárkáról;

Azt nézem épp, nem nyílik valami nagyra a fülke. Ebben a méret kategóriában a mechanikus nyitás-zárás nem inkább csak extra fícsör mint mondjuk az autóknál a csomagtartó nyitó?
Kicsit komolytalannak, rajzfilmes játékrepülőnek tűnik ez a jó nagy kabintető, de biztos, hogy kiváló kilátást biztosít.
A tolóerő, ami rendelkezésre áll, az a Super Horneté, de a tömegadatokat nem ismerem. Ugyanakkor érdekes lehet még a légellenállás és a felhajtóerő alakulása is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 903
113
Ha lehet hinni a közzétett adatoknak, akkor ez a gép üresen kb 12 tonnás. Ugyanaz a hajtóműve, mint a Super Hornet-nek, illetve az egyhajtóműves Gripen E-nek.
Nade, a Super Hornet üresen 13.5 tonnás, míg a JAS-39E 8000 kg-os, szóval a KF-21-es esetében szerekezeti tömeghez képest kifejezetten jó a tolóerő, amire itt számítani lehet.
A szerkezeti tömeg a fix, minden más efelett változó érték, de egy harci gép esetében mi még számít, az a kerozin mennyisége.
Ennek nem kell lehetetlenül kevésnek lennie csak azért, hogy már a felszállásnál 1 feletti legyen a tolóerő/tömeg arány, elvégre ezek a technikák nem a repülőnapok számára készülnek.
De az biztos, hogy az eldobható póttartályok után megmaradó belső kerókészlet és a hajtóművek tényleges fogyasztása nagyban fogja befolyásolni feladat végrehajtására fordítható időt.
Az alacsony észlelhetőségű típusoknál a kerókészlet hatékonyabb kihasználásban nagy szerepe van annak, hogy jóval szabadabban választhatják meg a repülési profilt és az útvonalat, nem kell feleslegesen nagy biztonsági távolságról "kerülgetni a forró kását".
Mert a levegőben utántölthetőség, bár elengedhetetlen opció, háborús körülmények között nehezen kiaknázható. Hiszen maguk a tankergépek is zsíros célpontok és igyekeznek az ellenségtől távol tartózkodni. Ezáltal sokszor túl messze vannak attól, ahol a ténylegesen nagy tüzelőanyagfogyasztó repülési rezsim zajlik.

Gyanítom, ez a KF-21-es a fenti két típushoz képest talán kedvezőbb gyorsulási és emelkedési paramétereit, illetve a csökkentett észlelhetőségét együttesen a rövidebb ideig tartó magas fogyasztású rezsimekre tudja lekonvertálni és így hatékonyabban tudja kihasználni a belső kerókészletét, bármennyi is legyen az.
 
M

molnibalage

Guest
A bal felső képen lévő gépen annyi fegyver van amihez nekünk két Gripen kell...
Nem tudom mennyi lesz egy ilyen masina, de ez jobbnak látszik mint a svédek vasa.
Mert a KF-21 vagy 70%-kal nehezebb...
6800 kg vs 11800 kg.
Sikerült az almát a sárgadinnyével összemérni...

Mintha az F-15A-val mérnéd össze, amire még CL pótos mellett is felment 4xAIM-9 és 2x6 Mk-82 vagy 2xMk84 háromszor több belső kreóval.
Ha ma lenne AG feladatra korszerűsített F-15C, akkor ez 4xAIM-120 + CL DT + oldalt amit el tudsz képzelni.

A Gripen E-hez képest is nem tom mennyi előnyt adna...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 033
10 068
113
Mert a KF-21 vagy 70%-kal nehezebb...
6800 kg vs 11800 kg.
Sikerült az almát a sárgadinnyével összemérni...

Mintha az F-15A-val mérnéd össze, amire még CL pótos mellett is felment 4xAIM-9 és 2x6 Mk-82 vagy 2xMk84 háromszor több belső kreóval.
Ha ma lenne AG feladatra korszerűsített F-15C, akkor ez 4xAIM-120 + CL DT + oldalt amit el tudsz képzelni.

A Gripen E-hez képest is nem tom mennyi előnyt adna...
Az értem én hogy két hajtóműves a KF-21.
Nem alma-sárgadinnye, vagy csak annyiból hogy ha gyümölcsöt akarok, megnézem mit kapok a pénzemért.
Jó esetben haditechnikát is amikor veszünk megnézünk mit kapunk, miként aránylik a Gripen c/d vagy e/f ára ehhez a géphez képest?
Mert az E/F egyes hírek szerint F-35 közeli pénzért van, ez meg a (fejlesztő szerint) jelentősen olcsóbb.
És ugyanarra való mint a Gripen, többfeladatú harci repülő.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 679
6 444
113
Az értem én hogy két hajtóműves a KF-21.
Nem alma-sárgadinnye, vagy csak annyiból hogy ha gyümölcsöt akarok, megnézem mit kapok a pénzemért.
Jó esetben haditechnikát is amikor veszünk megnézünk mit kapunk, miként aránylik a Gripen c/d vagy e/f ára ehhez a géphez képest?
Mert az E/F egyes hírek szerint F-35 közeli pénzért van, ez meg a (fejlesztő szerint) jelentősen olcsóbb.
És ugyanarra való mint a Gripen, többfeladatú harci repülő.
Milyen “hírek szerint” van egy Emil árban közel az F35-höz? Írt erről valaki?