KAI T-50 / A-50 / TA-50 / FA-50 Golden Eagle

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
Kissé fura, hogy ebben a cikkben Lockheed Martin T-50-nek nevezik a gépet, tekintve hogy a LM a fejlesztés 13%-át állta, a maradék 87%-ot meg a KAI és a dél-koreai kormány. Ennek a 87%-nak a jegyében mégiscsak találóbb a KAI T-50 név.
Csakhogy ez az USAF új kiképzőgép-tenderére készült, a LM újra "bedolgozott" egy kicsit az új követelményrendszer teljesítése érdekében (meg hogy elérje az 50%-ot az USA-beszállítói részesedés, ami nélkül el se indulhatna a tenderen). Na meg azon a tájon sokkal jobban is hangzik a Lockheed Martin mint a KAI márkanév.
 

ulippo

Well-Known Member
2015. május 10.
7 850
967
113
hazai piacra szánva:)
Egy ilyen hangsúly eltolással kit lehet befolyásolni? A nagyközönségnek úgysincs beleszólása a kiválasztási folyamatba, a döntéshozók meg pontosan tudják mi a helyzet. Valószínűleg lesz külföldi részesedés a programban mert a Boeing a Saab-al, a Northrop meg a BAE-val indul. Ez mégis csak egy kiképzőgép nem pedig csúcsrepülő, szerintem az összes induló képes teljesíteni a követelményeket, úgyhogy valószínűleg gazdasági döntés fog születni.

Az ő gazdasági szempontjukból az olasz Leonaldo és a Stavatti esélytelennek tűnik. A Textron tisztán hazai lenne, de az ő lobbierejük nem mérhető a 3 nagyhoz. A 3 nagy külföldiekkel indul és közülük se Dél-Korea, se Svédország nem NATO tag. Nagy-Britannia nem csak NATO tag, de különleges kapcsolatot ápol az USA-val, szerintem ők a legesélyesebbek.

De persze lehet, hogy nem is ilyen szempontot néznek és tényleg a legjobb gépet rendelik meg :)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 326
42 116
113
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 985
24 694
113
"On 6 April 2020, Korea Aerospace Industries (KAI) announced the planned sale of KAI FA-50 Golden Eagles to Argentina was put on indefinate hold, as the corona virus outbreak is dealing a huge blow on Argentina's economy. The contract was not yet finalized by KAI and the Argentine government, but according to Argentina media reports the FA-50 was designated as the preferred option of the Fuerza Aérea Argentina (FAA, Argentine Air Force)."
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 985
24 694
113
"The Thai government has decided not to buy two T-50TH advanced jet trainers made by Korea Aerospace Industries (KAI).

The South East Asian country was suppose to buy two jets to increase the fleet to 14 aircraft.
The decision to drop the purchase was made so that funds from the defense budget could be allocated to help tackle the COVID-19 crises."
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 985
24 694
113

Credit photo: Reinier Schreurs


Mishap Indonesian Air Force T-50i


On 10 August 2020, KAI T-50i with serial TT-5006 of the Tentara Nasional Indonesia - Angkatan Udara (TNI-AU Indonesian Air Force) skidded off the runway at its homebase at Madiun/Iswahyudi on East Java.

The two pilots escaped unharmed but were taken to hospital for a medical check. An investigation into the cause of the accident has started. It is unknown if the Korea Aerospace Industries (KAI) T-50i operated by Skadron Udara 15 will be repaired, it was badly damaged.