1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kalina-osztály

Diskurzus a(z) 'Dízel-elektromos meghajtású vadásztengeralattjárók' témában - GrGLy által indítva @ 2014. március 23..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Stay tuned...
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Lada(4.g)-Kalina(5.g)
     
  3. Python

    Python Well-Known Member

    Ha jól gondolom akkor a Kalina-osztály, egy AIP -el tovább tuningolt Lada (Kilo)-osztályú egység. Míg a Lada-osztály, az nem más, mint egy továbbfejlesztett Kilo.
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    Jól gondolod. :)
     
  5. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nem kekeckedés, csak a pontosság kedvéért, de az AIP-ként használt Stirling motor (Kockums) a külső égésű motorok közé tartozik.
     
  6. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  7. boki

    boki Well-Known Member

    A Rubin tervezoiroda már elkészult a Kalina projekttel, de az orosz haditengerészet még nem hagyta jóvá. Kb kéte hete egészségugyi okok miatt lemondott CSIRKOV admirális , így most más fog donteni mindenrol.
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Lada Kalina, mintha lett volna már egy ilyen járgány csak az szárazföldi volt.
    De örülök, hogy végre nekik is össze jön az AIP.
     
  9. akagi

    akagi Well-Known Member

    Boki!
    Emlékszel, mikor volt egy szösszenet köztünk, hogy az északi régiókból bármilyen osztályú tengó bármikor eljuthat a Volgán a Fekete-tengerre? Pedig Nyizsníj Novgorod igencsak nem "tengeri hajóépítő" üzemeknek ad otthont!
    Csak sólya kérdése az egész a Volga parton mindenütt!
    Tudod, a hetvenes években még nem volt internet, pedig a tudásomat valahol abban az időben ott szereztem!
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Emlékszem .... csak pont nem én voltam aki azt állította, hogy nem lehet eljuttatni a Volgán a Fekete-tengerre.:) Még írtam is, hogy Nyizsnij Novgorodban építettek DE és nukleáris meghajtásu TA-t .
     
  11. akagi

    akagi Well-Known Member

    Megkövetlek! D
     
  12. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
    A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
    Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
     
  13. akagi

    akagi Well-Known Member

    Kérdés? A nagy konténerszállítók hogy mennek le?
    Van személyesen ismerős kapitányom , aki Volgográdból vitte a hajóját a Csendes-óceánra, igaz "üresen" hajózott le Szevasztopolig.
    Most nincs kedvem kikeresni az összes zsilip méretét, de, hogyha van kedved és időd hozzá tedd meg! A "nemzetközi" hajózás fenn van az interneten.
     
  14. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Kérdés? A nagy konténerszállítók hogy mennek le?
    Van személyesen ismerős kapitányom , aki Volgográdból vitte a hajóját a Csendes-óceánra, igaz "üresen" hajózott le Szevasztopolig.
    Most nincs kedvem kikeresni az összes zsilip méretét, de, hogyha van kedved és időd hozzá tedd meg! A "nemzetközi" hajózás fenn van az interneten.

    </blockquote>

    Volga-Don Class Ships:

    nordenshipdesign.com/icerik.php?id=44&ustid=20

    Igaz, hogy globalsecurity de mindenben nem tévedhetnek :))

    globalsecurity.org/military/world/russia/volga-don-canal.htm

    Lenin zsilip:
    [​IMG]

    Nem tűnik valami combosnak. Nem hiszem, hogy a nagy konténerszállítók itt átgyűrnék magukat.

    Az egész csatornára mindenhol max5000 tonna körüli adatot adnak meg.


    Te viszont remekül tudsz oroszul, lehet, hogy találsz autentikusabb forrást, esetleg más adattal.
     
  15. akagi

    akagi Well-Known Member

    notaricon!
    Boki tud oroszul, én nem annyira!
    De, elolvastam a : globalsecurity.org/military/world/russia/volga-don-canal.htm hivatkozásod.
    Talán, egyszer majd kiderül, hogy melyikünk állítása az igaz!
     
  16. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    A "bármilyen" osztály erős túlzás, de Nyizsnij Novgorodban gyártanak tengeralattjárókat és azok el is jutnak északra és délre is.
     
  17. kalapacs

    kalapacs New Member

    Van egy erdekes harmadik ut is az AIP rendszereknel. Raadasul tengo epites teruleten is nem is egy nagyhatalom foglalkozik vele.

    A dolog lenyege hogy egy nuki energia "kockat" epitenek be a tengoba amolyan micro eromuvet es az igy nyert extra energiat hasznositjak.


    Szarazfoldi protojuk mar meg is epult allitolag a nemetekkel koperalnak hogy tengositsak a megoldast.
     

Ezen oldal megosztása