1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kamov Ka-50 Black Shark "Hokum A"/Ka-52 Alligator "Hokum B"

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Látogatás az arszenyevi Progressz helikoptergyárban. Két év alatt 50 Ka-52-est készitenek. Idén 25-öt. 2018-ban várható az egyiptomi hajófedélzeti KA-52K megrendelés is.

     
    fishbed likes this.
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Érdekes, itt úgy látszik már a gyártásnál felszerelik azt az ütközőbakot, ami nem engedi a gépágyúcső belengését a törzs irányába lövésnél, így nem lövi el a gép a saját orrát. 1,37-nél, aztán 1,45-től többször is látható.
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mivel ez az ütköző eleve csak az egyiptomi gépek prototípusán jelent meg először, ezek itt a soron meg valószínű pont az egyiptomnak gyártott gépek, így sanszos, hogy ez egy külön megrendelhető opció még és nem szériafelszerelés. Egyiptom megrendelte, vagy a külföldi (nehezen kontrollálható) blamázs elkerülése végett velük megrendeltették, grátisz. Viszont nem lennék meglepve, ha utólag, egy bulletin keretében megjelenne az orosz példányokon is.
     
    sidewinder12 and borisz like this.
  4. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Úgy tűnik,hogy megvan a szíriai tapasztalatokkal kiegészített háziverseny (Mi-28N vs Ka-52) győztese. Ez pedig a Kamov Ka-52. A koaxiális rotorelrendezésű harci helikopterből újabb 114db-ot rendeltek az orosz fegyveres erők. Vagyis az évekkel ezelőtti, 140 db-os megrendeléshez most rendeltek plusz 114 gépet.
    Ha a gépek elkészülnek, akkor bizony több mint 250 db szárazföldi változatú Ka-52-es fog repülni a gyártó ország helikopteres alakulatainál. Mi-28N-ből egy darabot sem rendeltek eddig, szóval úgy tűnik,hogy Mil-ék nagyon felköthetik a gatyát a 28NM-el, mert különben a Kamov lazán átvesz tőlük egy olyan területet, ahol a Mi-24-esnek és továbbfejlesztett változatainak hála, korábban a Mil volt az egyeduralkodó.
    https://rg.ru/2018/02/06/reg-dfo/minoborony-kupit-eshche-114-vertoletov-alligator.html
     
    szegcsab, endre, misinator and 6 others like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    Mind ez jól hangzik

    Viszont akkor majd azt a 140 db fogják majd egyszer kukázni vagy jó áron eladni ?
    Igazából az egyik lesz 114 új modernizált a másik meg majd egyzser elavult vagy hogy is van ez?

    A szu-30sm1-re való modenrizálás folyamamta is érdekes lesz

    Ott az át adott gépek majd vissza repülnek modernizálásra a gyártóhoz ? Vagy azok amiket eddig át adtak azok úgy maradnak és a többi gép már sm1 néven jön ki a gyárból legközelebb?
     
    Nagy Csaba likes this.
  7. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Előfordulhat, hogy az időszakos nagyjavításkor lesz modernizálva a régebbi változat. Nyugaton is így megy, illetve sokszor a modernizálások csak egy-egy új szofvercsomag feltelepítését jelnti, illetve, ha visszafelé kompatibilis az új rendszer/berendezés, az helyben is megoldható az alakulatnál. Jön egy két céges mókus és megcsinálja helyben, a helyi karbantartók segítségével.
     
    fip7 likes this.
  8. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Azért kicsivel több kellene mint szoftverceomag.
    Elég csak az AESA radarra gondolni, bár egy maroknyi gépnél többe nem tennék, mert hát arra nincs és nem lesz pénz.
     
  9. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Akkor az időszakos nagyjavítás alatt még megoldható
     
    borisz likes this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Új DIRCM rendszer az export Ka-52-eseken:

    [​IMG]
     
    fishbed, fip7, szegcsab and 5 others like this.
  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Miért váltottak egyenes üveglapokra? Így nem tudják beforgatni, gondolom, sűrűbb, alaposabb tisztítást igényel.
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Forog és dönthető ez is.
     
  14. beta

    beta Well-Known Member

    Az hogy egymás mellett ülnek a pilóták, az nem hátrány? Kommunikációban előnyösebb, de nem látják úgy be a terepet külön-külön. Plusz szemből szélesebb a gép, ami nagyobb felület. Igaz, függőlegesen alacsonyabb.
     
  15. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Biztos, hogy dönthető? Nem látszik a tengely, ami mentén dönthetnék.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor nem lenne értelme ha nem lenne dönthető.
     
    cinikus likes this.
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Alul is van egy élesen döntött üveglap, arra gondolok, mint pl az F-35 célmegjelölőjének a körbeüvegezése. Ezt furcsállom, hogy egy helikopter hasára szerelt DIRCM-nél miért ilyen kialakítás mellett döntöttek az oroszok.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Kamov szerint ez az előnyösebb, a Mil szerint meg nem. Ezen nem te, hanem max ők fognak összeveszni, hiszen a felvetéseid mind pro, mind kontra igazak.
    Ha engem kérdezel, szerintem is vagányabb a tandem elrendezés, de a Ka-52-es összességében, úgy mint modern harci helikopter, mindenben jobb, mint akár a Mi-28N, akár a Mi-35M. Manőverezni ugyanúgy tud, abban egálban van, de jobban emelkedik, jobban gyorsul, nagyobb a fegyverterhelése, több felfüggesztési pontja van (igen, tudom, hogy 16 helyett csak 12 páncéltörő rakéta megy rá, de ott van még a négy Igla is), több lőszer van a gépágyújához (a Mi-35M-hez képest valójában kevesebb, de a 23x115-ös lőszer teljesítménye fasora sincs a 30x165-höz képest), minden szériapéldánynak van DIRCM rendszere, több és nagyobb teljesítményű infracsapdája, a gépek kabinja korszerűbb, a szenzorai jobbak, van egy jó nagy radarja (nem csak opcionálisan, mint az Arbalet néhány export Mi-28N-en és az egy-két vadiúj UB-n)... ésatöbbi ésatöbbi..
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Amúgy rámenne a 2×8 páncéltörő rakétafüggesztő?
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szerintem igen. Valószínű más oka van. Arra nem is merek gondolni, hogy a fegyverrendszer nem tudja lekezelni, mert eléggé nyitott architektúrája van. Meg amúgy is képes a NIR blokk+12 pct rakéta mellett plusz 2-2 Iglát lekezelni, szóval ez nem lehet gond. Valami okból az eleve 6+6 Vikhr helyére 6+6 Sturm-ot rendszeresítettek, pedig, ha megvolt a lehetőség a 8+8 rakéta lekezelésére, akkor az a Sturm integrálása idején kellett, volna, hogy megessen. Ráadásul akkor nem kellett volna azt a kissé túlméretes 3+3-as függőleges tagolású tartót kifejleszteni külön. Azt se nagyon értem, hogy ha a Ka-50-esekről átörökölt 6 tartós adapter miatt lett a Ka-52-eseken is 12 rakéta, akkor miért nem a Vikhr tartóját kalapálták át? Ez a Sturm tartó eléggé "szellős" dizájn és teljesen egyedi, csak a Ka-52-esen van.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Amúgy is, mint az ismeretes, a Szu-25TM/Szu-39-es gépekhez is rendszerben volt (erős túlzás, maguk a gépes se voltak rendszerben, csak addig jutottak velük, hogy volt kb 4-6 legyártott gép, ami eljárt Csecsenföldre tesztelgetni) a Vikhr-M, ami eleve 8 tartós adapteren volt.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed, fip7 and Python like this.

Ezen oldal megosztása