Kamov Ka-50 Black Shark "Hokum A"/Ka-52 Alligator "Hokum B"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
5 645
7 699
113
Ka-52 H-31 hajó elleni rakétával
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
Jogos. Már megint rosszul írták, én meg nem figyeltem eléggé.
Köszönöm a kiigazítást. Különben ezt a rakétát integrálták a fegyverzetbe, vagy csak kipróbálták?
Papíron van hozzá, de kipróbálva-indítva nem volt. Ez kép egy sorozat része , ami néhány éve készült. Viszont a Szu-34-ről már indították.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
A déli katonai körzetbe is megérkezett a Vihr-1, így először indíthattak a rakétát az Alligátorok
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
Miert van későn?
A késő-szovjet/új-orosz rakétafegyverzetek közül, mint az R-77-es és az R-37-es után végre a Vihr is révbe érni látszik.
Ez se mai találmány, de az R-77-1-eshez és az R-37M-hez hasonlóan az Vikhr-1-es is az elődtípus alapos átdolgozásával jött létre.
Szóval a jobb későn, mint soha arra vonatkozott - és ezzel egyet is értek - hogy ez a rendszer se mi találmány. Hosszú évekig csak ígéret volt, a másik két rakétához hasonlóan ez is közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt torpant meg legalább két és fél évtizednyire.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 348
35 610
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
A késő-szovjet/új-orosz rakétafegyverzetek közül, mint az R-77-es és az R-37-es után végre a Vihr is révbe érni látszik.
Ez se mai találmány, de az R-77-1-eshez és az R-37M-hez hasonlóan az Vikhr-1-es is az elődtípus alapos átdolgozásával jött létre.
Szóval a jobb későn, mint soha arra vonatkozott - és ezzel egyet is értek - hogy ez a rendszer se mi találmány. Hosszú évekig csak ígéret volt, a másik két rakétához hasonlóan ez is közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt torpant meg legalább két és fél évtizednyire.

Későnk akkor jön egy ATGM vagy egy légi harc rakéta(vagy bármi),ha az elődtípus már nem tudja kielegíteni az igényeket,azaz az ellenség harckocsijai vagy légi harc rakétái túlhaladják a meglévő eszközt.Az ATAKA V esetében erről beszélni nem lehet,mert az még ma is elég minden szóbajöhető ellenség ellen (nem az USA nem szóbajöhető ellenség bár az Abrams-et is megtréfálhatja az ATAKA V).Viszont az R-77-1 az egyértelműen késett vagy 20-25 évet.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
Későnk akkor jön egy ATGM vagy egy légi harc rakéta(vagy bármi),ha az elődtípus már nem tudja kielegíteni az igényeket,azaz az ellenség harckocsijai vagy légi harc rakétái túlhaladják a meglévő eszközt.Az ATAKA V esetében erről beszélni nem lehet,mert az még ma is elég minden szóbajöhető ellenség ellen (nem az USA nem szóbajöhető ellenség bár az Abrams-et is megtréfálhatja az ATAKA V).Viszont az R-77-1 az egyértelműen késett vagy 20-25 évet.
Annyiban árnyalnám a dolgot, hogy ilyenkor nem csak a leküzdendő célokkal szembeni alkalmasságot kell vizsgálni, de a cél leküzdésének módját is.
Az Ataka rádió-parancsközlő rendszere és a sebessége komolyabb korlátokat jelent a helikopternek, mint jó légköri viszonyok esetén a Vihr-1-es. Az Ataka se lassú, de a Vihr-1-es az gyorsabb.
Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
Annyiban árnyalnám a dolgot, hogy ilyenkor nem csak a leküzdendő célokkal szembeni alkalmasságot kell vizsgálni, de a cél leküzdésének módját is.
Az Ataka rádió-parancsközlő rendszere és a sebessége komolyabb korlátokat jelent a helikopternek, mint jó légköri viszonyok esetén a Vihr-1-es. Az Ataka se lassú, de a Vihr-1-es az gyorsabb.
Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.

Jobb a Vikhr-1 ez tény,de a szükséges mértékben az ATAKA V is megfelel,ezért mondom azt,hogy nem késett a Vikhr-1.A szükséges és elégséges elvéről pedig biztosan többet tud egy mérnök mint én.

Félreértés ne essék pont én nem vagyok a modern technika ellen és mindenfajta módon támogatom a modern tehnikát!
 

Ruby de Puteaux

Well-Known Member
2020. augusztus 18.
300
1 372
93
Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
A Vikhr a Kornethez hasonló lézeres vezetősugaras irányítású, külső forrás nem tudja célra vezetni cserébe majdnem lehetetlen zavarni, a Shturm/Ataka fejlesztett, Ka-52-re integrált verzióját egészítették ki félaktív lézeres önirányítással, az tényleg tud használni külső célmegjelölést.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
A Vikhr a Kornethez hasonló lézeres vezetősugaras irányítású, külső forrás nem tudja célra vezetni cserébe majdnem lehetetlen zavarni, a Shturm/Ataka fejlesztett, Ka-52-re integrált verzióját egészítették ki félaktív lézeres önirányítással, az tényleg tud használni külső célmegjelölést.
Értem.