1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kamov Ka-50 Black Shark "Hokum A"/Ka-52 Alligator "Hokum B"

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mert talán az egyetlen hadsereg a bolygonkon amely két harci helit tart rendszerben párhuzamosan, úgy, hogy az egyik típus a haditengerészetnél van. Lehet, hogy van más is, csak hírtelen ők jutottak eszembe.
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

  3. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Sejtettem :) De még mindig nem látom értelmét, ha egyszer teljesen más a koncepció, amelyre a gépeket fejlesztették, más az alkalmazási környezet, más rendszerbe is kell beintegrálni azokat, alapjában véve a két hadsereg filozófiája is merőben eltérő. Ezért nem értem, hogy miért kéne az oroszoknak a nyugati elvárások szerint helikoptereket fejleszteni :)
     
  4. nekerdez

    nekerdez Well-Known Member

    A vita kapcsán nézze meg mindenki az oroszok videóját.

    Kanov had rendszerint felderítő és gyors csapásmérő. Mi-28N éjszakai harcos valamint közvetlen csapat támogató. Erősen páncélozott kialakítás ennek tudható be.
     
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nekem pont ez a problémám és ezen ütközök meg. Magyarán az amerikaik esetében látom a koncepciót, meg azt is látom, hogy van rendszer és filozófia is. Az oroszok esetében viszont összevisszaságot látok, koncepciótlanságot, értelmetlen beszerzéseket és filozófia helyett elpolitizált szólamokat. Tehát ha az oroszok komolyan gondolják a fejlesztéseiket és olyan területre merészkednek ahol még nincs tapasztalatuk, talán jó lenne átnézni a keritésen, hogy, hogyan is csinálják a profik.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mackensen

     

    Mivel nincs tapasztalatuk?Harci helikopterrel?
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Haditengerészeti támadó helikopterekkel és azok alkalmazásával.
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Urak, azért el ne felejtsük, Szergejék túl sokat tapasztaltak Afgániában ahhoz, hogy teljesen hülyén kezdjenek neki egy új harci helikopter tervezésének. Rájöttek ugyanis, hogy a veszteségek majd harmadát a transzmisszió (faroklégcsavar-hajtás) vagy a faroklégcsavar-vezérlés végzetes sérülése okozta. Ráadásul ehhez még Stinger se kellett, elég volt néhány tökös mudzsahed, akik a rájuk támadó helit rácsapás utáni távozása közben kellő sűrűségű géppuska vagy Kalasnyikov-tűzzel kisérték. Oroszhonban persze kigyúlt a fény egy-két fejben, hogy hiszen tudunk mi helit gyártani ezek nélkül a sérülékeny rendszerek nélkül is, így megspórolható a veszteségek jelentős része. Építsen hát a Kamov-iroda is harci helikoptert, csak épp koaxiális hajtással, hiszen ők egész életükben csak ilyen gépeket építettek. Így születtek meg a Kamov harci helikopterek, nem azért, mert valaki rosszat álmodott a túlzott vodkázástól!

    Üdv ML
     
  10. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @Mack

    Szerintem érdemes figyelembe venni, hogy '90 után a két gyár nagy valószínűséggel a fennmaradásáért küzdött, ezért nem sajnálta a pénzt ide-oda csurrantani, hogy rendeljen a hadsereg a típusból. Szerintem ennek is betudható, hogy mindkét típus rendszeresítésre került és ha már ez megtörtént, akkor ma abból dolgoznak, ami van. Nyilván az amerikaiaknak nem kellett ilyen problémákkal szembenézniük. Talán ma már látszódik valami irány, amely mentén fejleszteni akarják a komplett sereget, de attól még nem kell vagdalkozva belevágni az amerikai-szerű szisztéma kiépítésébe (pl. kis-nagy harci helikopter) és kivágni mindent, ami nem illik bele abba a koncepcióba.
     
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Úgy tudom, az egyenlőbbeknél is egyszerre üzemeltetik az AH-64-et az AH-1-el.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_Cobra
    http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_AH-64_Apache
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Bocsi, kétszer küldtem el lényegében ugyanazt a hsz.-t, mert először hibát jelzett a rendszer (idővel mégis átment).

    Egyik  duma nyugodtan törölhető!

    ML
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Látom jo kis vita lett Kamov téma....

    Menjunk sorba.

    1. Ka-52 -bol 140 darab rendelve 2020-ig , jelenleg kb. 20 drb hadrendben

    2.  Mi-28N- 2005-ben 67 darb rendelve (2005-2014),

          2010-ben még 30 darab rendelve 2015-ig.

     

    Tehát a Ka- 52 bol van tobbrendelve és nem a Mi-28N-bol. Ide tartozik, hogy az oroszok már fejlesztik a Mi-28 NM verziot és ebbol is lesz rendelés 2015-korul.

    3. Ka-52 K hajofedélzeti , idén készul el 4 drb.(gyártás alattv annak, 2012 augusztusában kezdték gyártani )

    a lapátok behajthatok lesznek, és mivel nagy gépek , a Misztralok hangárja is meg lesz emelve "pár centivel".

     4. Ezeket  a gépeket  még  a SZU alatt  kezdték fejleszteni, tehát nem mostani fejlesztések........
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azért van mert még is csak összedobtak egy KA-29-et aminek az volt a feladata mint ami a KA-52K-nek lesz így van azért ott tapasztalat.
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Ka-52 K:

     

    [​IMG]

     

    [​IMG]
     
  16. misinator

    misinator Well-Known Member

    Azért van több előnye is a koaxiális elrendezésnek: Pl. kisebb az oldalszél érzékenysége.

    Nem lehetetlen, hogy pl. ebből a szempontból jobb az időjárási minimuma.

     

    Mondjuk pl. egy harctéren/hajón ez se utolsó...

    Meg rövidebb is, mint egy kategóriatárs farokrotoros/hajó hangár/.

    Aztán meg állítólag ennek vezetése közben nincs olyan érzés, hogy állandóan fejre akar állni, mint a hagyományos elrendezésnél.

     

    Ide gyorsan egy hozzáértő pilótát!

     

    Azért nem véletlen, hogy az utóbbi idők  - amerikai(!) - koncepcióiban is a koaxiális az egyik favorit.

    Gondolom a félmerev rotorrendszerekkel a lapátok összecsapódása/tapsolása is kiküszöbölhető. /Amiért mindig csak egy irányban fordulnak igazán élesen demórepülésekkor az 50/52-vel/

    A Ka-50/52 ebből a szempontból még talán neccesebb is, mint a 25- stb.-32 sorozat, mert kisebb a távolság a két sík között.

     

    Eddig meg miért nem terjedt el a nyugati világban?

    Mintha talán a Kamovnál lett volna a levédettség. /Bár hogy ez mióta is zavart valakit a haditechnikában, az zavaró körülmény az érvelésemben/

    /meg az előbb említett összetapsolás hajlam se lehetett barátságos opció/

     

    Amúgy meg miért fáj Nektek, hogy kétfélére költik a pénzt?

    Nem a Ti pénzetek...

     

    Legalább sokszínűbb a repülés világa.

    Lassan már Kecskemétre se lesz értelme elmenni: A hidegháború utáni típuskavalkád sokszínűsége gyakorlatilag megszűnt.

    Pár év, s nem lesz csak v. két pl. szuperszonikus gép, ami eljön[​IMG]

     

    Helikopter dettó. Lesz vagy három-négyféle típus, aztán meg foroghatunk a statikus "soron", hogyha szédülni akarunk a látványtól; marad a körhinta a vásársoron[​IMG]
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egyszer már ki lett tárgyalva,hogy minden irányba ugyan úgy tud manőverezni a helikopter azaz nincs korlátozás a rotorok esetleges összeérése miatt.Még videót is linkelt valaki amin minden irányba ugyan úgy manőverezik a gép.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Meg nem is értem miért csak egy irányba fordulózna élesen a másik irányba mitől lenne veszélyesek???A két rotor egymáshoz képest ugyan úgy mozog a kerületük minden pontján,nincs olyan,hogy teszem azt jobbra forduláskor közelebb kerülnek egymáshoz a lapátvégek mint balra forduláskor.
     
  19. misinator

    misinator Well-Known Member

    Sajnos nekem ez a polémia és konklúzió kimaradt.

     

    Akkor meg végképp nem értem, mit kell rinyálni a Ka-52 feleslegességén.

     

    Ezzel az erővel a haderők felszerelésének a nagy részét kukázni kéne, mert úgyse vannak ott sose ahol, meg amikor szükség lenne rájuk.

    /Látattok már BTM-3-at harcmezőn? Na ugye[​IMG], mindig a sorkatonák árkolnak/

    Ahol meg vannak, ott meg nem válnak be, más típus kéne éppen oda, stb.

     

    Szóval hagy szárnyaljon már az a szitakötő - addig, amíg nem minket vesz célba...
     
  20. hiryu

    hiryu New Member

    Flotta hatalmas tapasztalatot szerzett koaxális rotorú gépek üzemeltetésével.

    Beváltak.

    Létezik már régóta a Kamovnak a partraszálló alakulatokat támogató verziója.

    Akkor mi a fészkes fenének dobtak ki mindent az ablakon a 28-ért???????????????????????????????????????????????????????????????????
     

Ezen oldal megosztása