Ka-60 / Ka-62 Kasatka (Kamov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 795
80 979
113
Az RD600-al hogy állnak?

Még a 80-as évek végén(SZU)tervezték ezért is kellett a francia hajtomuvel helyettesíteni ( az RD-600V nem felelt meg az európai certifikációs eloírásoknak) és teljesen áttervezni a motor részt a helin. Ezzel két évet csúsztak és újabb kb 1 milliárd Rubeles kiadás keletkezett.

Jelenleg is fejlesztés-tokélesítés alatt az RD-600V (M verzióra)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 901
113
Az orosz helikopterhajtóművek lassan de biztosan, de inkább lassan jönnek fel a megfelelő szintre.
A VK-2500-as már egy öt évtized alatt szépen beérett széria csúcsa, míg a VK-3000-es, ami lényegében a TV7-117-es nagyon lassan akarja megmutatni magát.
A TV7-es Klimov hajtóműcsalád valamikor 97-ben indult, a TV3-asnál nagyobb és erősebb szerkezetként, először légcsavaros gázturbinának az Il-114-esbe.
De már ekkor is úgy tervezték, hogy a Mi-38-asba is ezt építik V (Vertaljot) verzióként, a megfelelően módosított kihajtással, vezérléssel, miegyébbel.
A TV7-117 végül is jól működik, míg a TV7-117V(M) sokat küszködik, erősen feladta a leckét a fejlesztőknek. A Mi-38-asokba ezért került kezdetben PW hajtómű, illetve ugye a gyorsabb nyugati értékesíthetőség miatt is. Ne feledjük azokat az időket, amikor még arról volt szó, hogy a gépet a Eurocopter konzorciummal közösen fogják fejleszteni.
Személyes, szerény magánvéleményem szerint amúgy ez lett volna a jó ötlet, mert nekem sem az NH-90-es, sem a konkurens EH101-es nem az igazi. Drágák, nagyok, bonyolultak (EH101), de nem tudnak semmivel sem többet mint az elegánsan egyszerű Mi-38-as.
A Mi-38-ast jóidőre hazavágta a 98-as gazdasági válság, a Eurocopter kihátrálása és a saját hajtómű hiánya. Ne feledjük, ez az első olyan orosz közepes helikopter, ahol már nem hátrafelé megy a kihajtás a reduktor felé.
Gondolom a kisebb hajtóműveikkel is az a gond, hogy idáig nem voltak kellően fókuszban.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 795
80 979
113
Május 25-én került sor a Ka-62 első tesztrepülésére, mely során 110 km/h sebességgel 15 percet repült.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Vagy a Kamovnál még gyakorolniuk kell, hogy milyen amikor a felső rotor fele hiányzik. :) Az első másodpercekben a felszállás alatt is bólogat, nekem nem tűnik annyira stabilnak, de lehet ha tényleg a kötelék / sebesség tartása miatt van ez a mozgás.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 079
24 948
113
Ka-60
3799-ka_27-kamov_ka_50-kamov_ka_52-military_helicopter-mode_of_transport-2048x1536.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 962
32 245
113
Hát, mit mondjak ez sem az a gyors sikersztori. 22 éve repült először, a modelljét már a '90-es évek elejétől mutogatták, volt szó 100 db-os megrendelésről az orosz légierőnek stb.
(Mi-38 pedig még a '80-as években lett megtervezve, 1989-ben mutatták be a makettet a párizsi airshow-n, de legalább már 4 szériagép is készült, a 2003-as első repülése óta)
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Hát, mit mondjak ez sem az a gyors sikersztori. 22 éve repült először, a modelljét már a '90-es évek elejétől mutogatták, volt szó 100 db-os megrendelésről az orosz légierőnek stb.
(Mi-38 pedig még a '80-as években lett megtervezve, 1989-ben mutatták be a makettet a párizsi airshow-n, de legalább már 4 szériagép is készült, a 2003-as első repülése óta)
Nagy like! Az a baj hogy még mindig a szovjet fejlesztéseket viszik tovább pl a AGS-40 .
És 13 éve mutatták be a k-92 makettjét
A két cégnek 2013-ig kell elkészíteni egy-egy működő prototípust,
kicsit később
"Az orosz állami média híradásai szerint jól halad az új, nagysebességű – 500 kilométer/óra elérésére képes – helikopter fejlesztése, a prototípus 2018-ban szállhat fel először."

Hova lett? o_Oo_O
Mi-38 meg ka-62? Ez a jövő nálük ? Na ne vicceljünk már! A gyors helikbe kéne pénzt nyomni nem uh-60 koncepciót követni 30 év után .Bezzeg a jenki eltudja vonni a pénz mástól fontosabbra


"uh-60 koncepciót követni 30 év után"
Nehogy kínával gyertek mert ott már ontsák a gyárak és ott sokkal hamarabb hasznát (type 075-ön) veszik mint az oorszok a k-62-nek . Ha az orosz nem képes menniységileg verni őket akkor tegye technikailag
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 962
32 245
113
Nagy like! Az a baj hogy még mindig a szovjet fejlesztéseket viszik tovább pl a AGS-40 .

Az inkrementális fejlesztés sem hülyeség, ha nincs pénz, legalább kihozzák a maximumot abból, amibe a SZU öntötte az erőforrásokat.
Mi-38 meg ka-62? Ez a jövő nálük ? Na ne vicceljünk már! A gyors helikbe kéne pénzt nyomni nem uh-60 koncepciót követni 30 év után .Bezzeg a jenki eltudja vonni a pénz mástól fontosabbra

Orosz is, Borej, Jaszen, a Putyinwaffék, Szarmat stb. A helik valahol a sor legvégén vannak nyilván. És ott van bevált Mi-8/24 család.
Nyilván az orosz döntéshozók is úgy vannak vele, hogy ezek helyett nem kell gyorsan váltótípus.

"uh-60 koncepciót követni 30 év után"
Nehogy kínával gyertek mert ott már ontsák a gyárak és ott sokkal hamarabb hasznát (type 075-ön) veszik mint az oorszok a k-62-nek . Ha az orosz nem képes menniységileg verni őket akkor tegye technikailag

Ja, csak az sem nagyon megy. Ha egyszer elkészül a Mistral-szerűségük, arra már lesz értelme. Bár a Ka-32-t is rátehetik csapatszállítónak akár.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ogretankHU