1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kamov, Ka-62

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - boki által indítva @ 2013. március 4..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Úgy látom, hogy a lapátok mintha az 50/52-esekről származnának.
     
    fishbed likes this.
  2. Roni

    Roni Well-Known Member

  3. joker

    joker Well-Known Member

    Annyi orosz hajtómű van, minek szarakodnak import hajtóművekkel ha csak le kellene egy sajátot venni a polcról? Amúgy a helibeszerzésesek megnézhetnék ezt a gépet is, mert méretre jó lenne, minőséggel nem lehet rosszabb, mint a többi orosz heli, árban meg valószínűleg veri a konkurenciát.
     
  4. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ebben a kategóriában, 1500-2000Le? Tengelyteljesítmény adó típus? Olyen méretben és súlyban mint a Safran? Melyek ezek? Hol van az a polc?
     
    fishbed likes this.
  5. joker

    joker Well-Known Member

    A 2000-2500 loerős kategóriában van nekik.
     
  6. torsen

    torsen Well-Known Member

    Van. TV-3..., TV-7..., Vk-2500. De azok másfélszer nagyobbak és nehezebbek. És kettő kell belőlük. Fajlagos fogyasztás a Safran hajtóműhöz képest? Szerintem azt, hogy mennyire nincs odavaló hajtómű, az mutatja a legjobban, hogy alapból beletették a franciát. Szerinted melyik hajtómű lenne odavaló?
     
  7. joker

    joker Well-Known Member

    Ebből is kettő kell, nem csak a nagyobból. Francia hajtóműre támaszkodni haditechnikában meg őrülség, mert jon Washingtonból a parancs és többet nem lesz se hajtómű se alkatrész se semmi, és maradnak a helik a földön. Vagy tegyenek bele saját hajtóművet abból ami van, ha kell nagyobbat és kicsit nehezebbet (ami persze erősebb is), vagy fejlesszenek ebben a méretben egyet, vagy hagyják a faszba az egészet, mert úgy járnak mint a helikopter-hordozókkal.
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Civik helikrol beszélunk . Katonaihoz nem is szállíthatnának a gagyi embargó miatt. A Kamov a világpiacra szánja a gépeket ezért a kulfoldi hajtomuvek -konnyebben megy a certifikáció.
     
    fishbed likes this.
  9. torsen

    torsen Well-Known Member

    Az RD600-al hogy állnak?
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Még a 80-as évek végén(SZU)tervezték ezért is kellett a francia hajtomuvel helyettesíteni ( az RD-600V nem felelt meg az európai certifikációs eloírásoknak) és teljesen áttervezni a motor részt a helin. Ezzel két évet csúsztak és újabb kb 1 milliárd Rubeles kiadás keletkezett.

    Jelenleg is fejlesztés-tokélesítés alatt az RD-600V (M verzióra)
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az orosz helikopterhajtóművek lassan de biztosan, de inkább lassan jönnek fel a megfelelő szintre.
    A VK-2500-as már egy öt évtized alatt szépen beérett széria csúcsa, míg a VK-3000-es, ami lényegében a TV7-117-es nagyon lassan akarja megmutatni magát.
    A TV7-es Klimov hajtóműcsalád valamikor 97-ben indult, a TV3-asnál nagyobb és erősebb szerkezetként, először légcsavaros gázturbinának az Il-114-esbe.
    De már ekkor is úgy tervezték, hogy a Mi-38-asba is ezt építik V (Vertaljot) verzióként, a megfelelően módosított kihajtással, vezérléssel, miegyébbel.
    A TV7-117 végül is jól működik, míg a TV7-117V(M) sokat küszködik, erősen feladta a leckét a fejlesztőknek. A Mi-38-asokba ezért került kezdetben PW hajtómű, illetve ugye a gyorsabb nyugati értékesíthetőség miatt is. Ne feledjük azokat az időket, amikor még arról volt szó, hogy a gépet a Eurocopter konzorciummal közösen fogják fejleszteni.
    Személyes, szerény magánvéleményem szerint amúgy ez lett volna a jó ötlet, mert nekem sem az NH-90-es, sem a konkurens EH101-es nem az igazi. Drágák, nagyok, bonyolultak (EH101), de nem tudnak semmivel sem többet mint az elegánsan egyszerű Mi-38-as.
    A Mi-38-ast jóidőre hazavágta a 98-as gazdasági válság, a Eurocopter kihátrálása és a saját hajtómű hiánya. Ne feledjük, ez az első olyan orosz közepes helikopter, ahol már nem hátrafelé megy a kihajtás a reduktor felé.
    Gondolom a kisebb hajtóműveikkel is az a gond, hogy idáig nem voltak kellően fókuszban.
     
    fishbed likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Május 25-én került sor a Ka-62 első tesztrepülésére, mely során 110 km/h sebességgel 15 percet repült.

     
    fishbed likes this.
  13. joker

    joker Well-Known Member

    Erőst billeg előre-hátra.
     
  14. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Mikor a relatív rendszerből nézed, akkor egy kissé (Gondolom, meg-meg lódul egyik másik gép, ahogy tartani akarják a köteléket). A leszállás a földről filmezve stabilnak tűnt.
     
  15. joker

    joker Well-Known Member

    Vagy a Kamovnál még gyakorolniuk kell, hogy milyen amikor a felső rotor fele hiányzik. :) Az első másodpercekben a felszállás alatt is bólogat, nekem nem tűnik annyira stabilnak, de lehet ha tényleg a kötelék / sebesség tartása miatt van ez a mozgás.
     
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

Ezen oldal megosztása