1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Kantin] Magyarország

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - silurusglanis által indítva @ 2016. január 10..

  1. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Azért a testtömeg index kicsit becsapós; csúcsidőmben bőven túlsúlyosnak számítottam ez alapján...pedig a testzsír százalék nagyon alacsony volt. Tény viszont, hogy anno az osztályban volt 2 kövér gyerek, most meg az osztályokban van 4 nem kövér :)
     
    fip7 likes this.
  2. Fade

    Fade Well-Known Member

    jahogy nem tudod nincs rá magyarázat de úgy van. innen már bocs de 0val támasztottad alá a véleményed.
     
  3. Fade

    Fade Well-Known Member

    van ilyen is bőven. De, hogy a cél nem ez az ziher.
     
  4. Fade

    Fade Well-Known Member

    És itt kb sztem le is áll. +40-50%ot nem bír el a lakossági piac.
     
  5. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Tudsz azért olvasni? Már nem azért, de számolgatás nélkül is van különbség, h az egyetlen autóm egy 200ezret érő lom, 2 milliós hitel mellett, meg a meglévő 2 db (nem lom) mellé 3 milliós játszósautó zérus hitel mellett. Vagy ha szerinted egyenlő, csak gyökérként rosszul értelmezek valamit, akkor nincs ma magyarországon anyagi gondja senkinek. De a kedvedért sem fogom kiszámolni, h mennyibe kerül egy gyerek, mert nekem mindet megér!
     
  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Panzerfaust

    Ennél a testtömeg indexes baromságnál nincs szánalmasabb dolog a világon. Középsuliban én és az összes sportoló srác dagadt volt e szerint a baromság szerint és minden évben ezt be is jegyezték, hogy mi dagadtak vagyunk.... Konkrétan olyan szálkás voltam akkor, hogy meg lehetett számolni az összes bordámat , a sportkórházban pedig 5% alatti testzsírt mértek nekem rendszeresen amíg aktívan sportoltam. (ez sem egészséges amúgy)
    De a varázs index szerint túlsúlyos voltam, mert 179 cm-hez nem lehetek 91 kg csak akkor ha dagadt vagyok.... Mert e szerint a baromság szerint 75 kg-nak kellet volna lennem. Igaz akkor már rég nem lettem volna életben, de hát ez a BMI készítőit nem zavarja :D
    És ezt a kúrva nagy hülyeséget hivatalosan mérik :mad:
     
    gergo55, blitzkrieg and rappali_ like this.
  7. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Meg a verseny előtti fogyasztások után is jó eséllyel dagik voltunk :)
     
    fip7 likes this.
  8. nekerdez

    nekerdez Well-Known Member

    Ezért beszédes a derék bőség mint adat vagy kerület az férfiaknál elég pontos képet ad a zsír mennyiségéről!
     
    gergo55, fip7, zeal and 1 other person like this.
  9. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    191 centi vagyok meg 110kg, 18-as testzsírral... A BMI szerint elhízott... Igaz, hogy kilátszanak az erek a kezemen, heti 4-5 edzés nap - ebből kettő kifejezetten nehéz, súlyemelős, a többi inkább erőgyakorlat, heti 80km bringa, napi két étkezéssel. De a lényeg, hogy az index szerint elhízott vagyok...

    Amikor agyhártya-gyulladásom volt, a harmadik kórházi héten voltam az tonnányi antibiotikum után 82 kiló. Szóval ideje lenne szintet lépni.

    A vitaminszintek ugyanez. Nevetséges ajánlások vannak. A kedvencem a D-vitamin. 20000NE alsó hangon, C-vitamin kb. 2-3 gramm, stb.

    A napi irányadóérték szintén egy vicc. Ha annyi szénhidrátot vinnék be, mint amit javasolnak, felfordulnék. Ha csak annyi fehérjét meg zsírt vinnék be, szintén. Táplálkozástudományilag gyerekcipőben járnak. Mozgástudomány dettó. Napi szinten látom az érdekesebbnél érdekesebb kopásmintákat a cipőkön - persze, mindenki gyógytornászhoz jár.

    Azért kezdtem edzeni, mert szar a hátam, meg a csípőm is. A lumbális szakaszom full egyenes - normális embernél ez görbe alul. A csípőm meg túl mobilis. Mint mondtak a dokik?? Úszni kell, meg futni. Kicsit belerágtam magam a témába, majd olvastam - döntően tengerentúli és orosz szerzők munkáját. Jéééé, az emberi testet izmokkal meg lehet erősíteni. Jééé, a gerincgondokat a törzsizmok, a gerincmerevítők, a combhajlítók megerősítésével meg lehet nagyjából szüntetni. Jééé, normális levegővétellel meg lehet előzni a sérvet meg a terhelés alatti sérülést.. Jééé, ha rendbe rakom a talpam boltozatát, automatikusan javul a bokamobilitásom.. Jééé, ha seggemet munkára bírom, akkor nem esik be a térdem a guggolásnál és nem sérülök rá a térdemre. Jééé, ha a lapockám mozgását tudom kontrollálni, akkor maximálisan ki tudom használni a vállam mobilitását.. Jééé, a stabil könyök meg rendbe rakja a csuklót. Jééé, tudom, hogyan kell a csuklyámat rendbe tennem, hogy ne forduljon be a vállam és ne legyek púpos az asztalnál üléstől. Na, ezeket kellene kurva gyorsan tananyaggá tenni.

    A kollégáimat basztatom is. Simán megcsinálom, hogy kemény kislabdával gyúróm a talpamat a munkahelyen. Nyújtásokat csinálok 2 óránként. Gumiszalagot kötöm fel a lépcső korlátra és mobilizálok, lapockát nyújtom le, csuklyát, vállövet. A főnököm az elején furcsán nézett rám, aztán kipróbálta. Most már ott tart, hogy nem biztos, hogy a teniszkönyökre az operáció a megoldás. Mutattam neki gyakorlatokat, fogjon egy DN50-es karimát, és megfelelő gyakorlattal meg lehet erősíteni a könyök környéki izmokat úgy, hogy a teniszkönyök-fájdalom úgy eltűnik, mint aranyóra a pesti éjszakában.
     
    gergo55, danielblack, minszk2 and 6 others like this.
  10. blogen

    blogen Well-Known Member

    Tihanyi András: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás
     
  11. nekerdez

    nekerdez Well-Known Member

    Nézd én 10-14 évesen borzalmasan szar volt a test tartásom és féltem az ütéstől onnantól kezdtem el karatézni majd vegyes harcművészeteket csinálni. Ez nagyon rendben tett. Mivel az embernek 20 éves koráig fejlődik a csontozata és izomzata nagy hasznát vettem. Azóta csak szinten kell tartanom magam. Hasamra egy 90-100kg ember bár mikor ráállhatott kollégiumban időtlen ideig bírtam. Amúgy egy edzettebb ember ütése kb ekkora erőt fejt ki ütés becspodásakor.

    Elhízás és társai: víz hiány, ásványi és vitamin hiány. Ha az ember nem iszik kellő mennyiségű vizet anyag cseréje le áll!.
     
    fip7 likes this.
  12. zeal

    zeal Well-Known Member

    Kibirom... Nem szolok egy szot sem...

    [​IMG]
     
    gergo55 likes this.
  13. szommark

    szommark Member

    Tudsz pontos irodalmat vagy forrás adni ezekre a gyakorlatokra?
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Azért mert jó világ van. Nézd meg az Észak Koreaiakat, vagy az ide bejövő ukrán munkásokat. Na azok mind 20 kilósok, mert nincs pénzük kajára se.
    Na meg normális kajákat eszünk.
     
  15. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    keress utána. Sok van, akár magyar nyelven is, de angolul lesz a legtöbb. Mivel USA-ban a versenysport egyedi dolgokat kér, meg vannak a különböző területek nagy tudorai is. Michael Boyle, Eric Cresey, Christian Tibodeau, Tony Gentilcore, Pavel, stb.
    T-nation egy nagyon jó internetes oldal.
     
  16. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    nyugodtan szólj bele. Továbbra is fenntartom, hogy nagyon kevés orvos ért Magyarországon érdemben a mozgáshoz. 7 orvosnál voltam a hátammal. 7 különböző vélemény, de mindegyik végén ott volt lényegében, hogy ne emeljek nehezet, meg inkább ülőmunkát végezzek, plusz írtak gyógyszert. A 7-ből 3 elküldött gyógytornára. A gyógytornász tingli-tangli gyakorlatokkal próbált segíteni. Ez volt 8 éve. Az ülőmunka tovább rontotta a helyzetet. Ennyit tudott az orvostudomány.

    Aztán elkezdtem utánanézni. Magyarul rákerestem, semmi, max valami olyan orvosi szöveg, hogy semmire nem megyek vele. Rákerestem németül. Szintén agyzsibbasztó orvosi szöveg. Rákerestem angolul. Hoppá. Emberi nyelven elmagyarázzák, mi miért. Aztán gondoltam tovább a dolgot. A gerinc legyen egy lebegő oszlop (sátor teteje, vagy Sony Center Berlin.). Vagyis nem képes terhelés felvenni, mivel nem áll másból, mint 6 szabadsági fokú rendszerből, meg tegyük fel, hogy merev és összenyomhatatlan, így érvényes az elemi mechanika. Mik tartják a gerincet? Izmok. Bingó. Erősítsük meg. Kezdetnek adott volt a szinte mindenkire jellemző asszimmetria. Erős felső hasizom, gyenge alsó, erős felsőháti izmok, gyenge alsóháti izom, a mélyizmokkal meg nulla kapcsolat. Seggemet nem használom, erős combfeszítők, gyenge combhajlító. Ahogy olvastam a témában -főleg Stuart McGill könyveit bújtam, kezdett összeállni a kép. És így ment tovább, persze, volt egy jó edzőm is, Wittmann Zsolt személyében.

    Valahol persze ma már röhögök rajta, hogy mit is várok egy olyan orvostól/gyógytornásztól, akin van 40 kiló súlyfelesleg, mechanikát sosem tanult, tovább nem képzi magát, hogy majd segíteni fog!? Lehet, hogy profin operál, de odáig nem szeretnék eljutni.. Láttam háromdimenziós S görbületű gerinccel rendelkező embert, aki mozogni alig bírt, meg láttam másfél év után 140kg-val (80kg volt a srác) ötismétléses deadlift-et csinálni, meg normálisan csinált (ami maximum 1 percet jelent, maximális feszüléssel) plank-et.

    Szar háttal volt 220kg-s felhúzásom. Most súlyt emelek, 120kg-t nyomok ki fej fölé, nincs hátfájásom, se térdfájásom. Nem vagyok asszimmetrikus sem, ez van idestova 5 éve. Amikor az orvosokra hallgattam, távoltartottam magam a mozgástól, féltettem magam. Próbáltam alig enni, de így is híztam, meg vizesedtem. Gondolom, erre az lett volna a válasz, hogy vegyél be vízhajtót. Nekem meg az volt a válaszom, hogy akkor próbáljuk megérteni ezt a helyzetet. Nem az orvostudományt akarom lehúzni, abszolút nem célom, sőt.. Csupán arra akarok reflektálni, hogy mozgás/izom/mechanika oldalon kissé le vannak maradva. Volt kollégámat operálni akarták a vállával. Ugyanazok volt a bajai, mint a Feleségemnek. Ő korrekciós gyakorlatokat csinált hónapokon keresztül - no nem a gyógytornász által adottat, hanem célzott erőgyakorlatokat. Ugyanezt megmutattam a kollégának. Gumiszalagos nyújtások, mobilizálások, hogyan tudja azokat az izmokat a lapocka környékén lenyújtani (igaz, először jól meg kellett masszíroznom a lapocka környéki izmokat, szinte minden le volt tapadva). Utána meg kellett tanítani normálisan ülni, meg levegőt venni (szinte mindenki mellkasba lélegzik - no comment), aztán elkezdeni. Hogyan stabilizáld, mozgasd a lapockádat. A legtöbb ilyen embernél a torokális szakasz sem mozog rendesen. Ezt ki kellett nyitni. Ha az nem mozog, akkor a lapocka sem fog mozogni, így a komplett felső végtagok nem a lapocka és a romboid segítségével stabilizálnak, hanem vállból - aminek mozogni kellene, és nem a könyök lesz stabil, hanem elkezd mozogni azon az irányon, ahol a vállnak kellene. Ez egyenes út a teniszkönyökhöz, plusz szépen elkezdi nyírni a rotátorköpenyt. Aztán lesz a nagy kérdés, hogy előbb a könyöke megy tönkre, vagy a válla - irodai munka közben. Neki már nem lett műtét, azóta edz, sérülés, fájdalom (mínusz izomláz nélkül...)

    Szabadidőmben ezzel is foglalkozom (manuál terápiát tanulok, szigorúan öncélra) vagy programozok + robotépítés
     
  17. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Jah, persze... mikor már a gyerekek is pl. Fornettin élnek. De ha egyszer ezt hozzák otthonról (minden értelemben)...
     
    antigonosz likes this.
  18. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

    Töménytelen mennyiségű zsírt és cukrot zabálunk, asszem' Európában mi esszük a legkevesebb halat, etc.
     
    Panzerfaust and zeal like this.
  19. Fade

    Fade Well-Known Member

    Sehol nem írtam, hogy neked megéri, nem éri.

    De nálatok vmi csoda van mert a gyerek nem -5-10-15millió kiesés volt (csal első 3évet számolva) hanem +5-15millió ft.
    De nem tudod hogy. Nem kiesett havi 100-200-400 hanem asszony nem dolgozott és bejött +100-200-300.

    Kaptál gyerekenként havi 400-600at. Nettoban. Semmire. Havonta. kb így jöhet ki. Nem támasztod alá semmivel de higyjük el neked. Aha.
     
  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    Derék bőség pontos adatot ad testzsír mennyiségéről.
    Pont mint a BMI az elhízásról. Rohadtul nem.
    Értem én 50éve ezt tanították, aztán meg az 50éve tanult ezt oktatta 10éve is és bent ragadt.

    Testzsírt testzsírmérővel lehet pontosan mérni.
     

Ezen oldal megosztása