1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2016. január 13..

  1. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Mesélj, tényleg érdekel. Van kis (másfél évtized) rutinom szerver clusterekkel, adattárházakkal, SQL/C# fejlesztéssel és nem látok leküzdhetetlen akadályt csak és kizárólag a pénzt.

    Konkrétan szerinted melyik rész megoldhatalan:
    Európa lemodellezése?
    A hadseregek managelésének megírása?
    Stratégiaiból taktikai majd szimulációs részre váltás?
    A 10 millió egység lekezelése?
    Azt hiszem ennyiről volt szó.
     
  2. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    Pontosan ez az, hogy ez a lemodellezendő adatbázis már jelenleg is rendelkezésünkre áll. Csak egy jogi procedúra kell a Google-lel és át kell konvertálni a Google Earth-ből pár algoritmussal a fákat, házakat, autókat, domborzati adatokat (és kell párszáz terra szabad hely a központi szerveren, ahonnan netes hozzáférés közben folyamatosan tölthetné be az éppen szükséges adatokat :D)
    Jól mondod, mert pontosan a Google Earth böngészése közben jutott eszembe az ötlet. Ott minden adott, az összes város, utak, vasútvonalak; gyárakat még ki kell jelölni, logisztikai kapacitást, meg egy keretet adni köré. Nem kis feladat :eek:
     
  3. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Vannak már GE-re épülő játékok és a googlenál külön oldal van erre. Nagyon levelezni sem kell velük, csak egy formot kitölteni.
    Van Unity támogatás is, szóval pillanatok alatt integrálható és multi platformra befordítható.

    https://cloud.google.com/maps-platform/gaming/

     
    Kurfürst and kiskrumpli like this.
  4. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    Ez eddig kimaradt nekem, de igencsak tetszetős!
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehet, hogy a vashoz értesz, de a programozáshoz és modellezési gondokhoz nem. Akkor csak pár gondolat, tőmondatok szintjén.

    • A repszimeknél a radar, RWR, LOS számításhoz minden ilyen gép egymáshoz képesti pozícióját számolni kell, hogy eldönthető legyen, hogy akkor a radar mit érzékel, az RWR mit érzékel és van-e egyáltalán LOS vagy bele esnek-e nyalábba. A Falcon4 család esetén ezt másodpercenként asszem 8-szor teszik meg.
    • Na, ha N db gép van, akkor ((N-1)*N)/2 db összehasonlítás kell, ez idővel szépen elszáll a végtelenbe hiába csoportosítod az objektumokat, hogy adott távolság felett a számítást ne végezze el, mert nem szükséges.
    • Csak éppen repcsiknél az aerodinamikai számításokat mindig el kell végezni minden gépre. Azt is másodpercenként 8-szor. Az MI és egyéb korlátok miatt a DCS és BMS4-ben is az MI nem AFM-et használ.
    • A földi egységek mennyisége tízezres nagyságrendben is olyan, hogy pusztán egyéni útkereső algoritmus futtatásához szuperszámítógép kell.
    • stb. ez még csak a felszín.
    A Falcon4 erre találta ki azt, hogy adott távolságon túl a játékosokhoz képest nincsenek a 3D világban az járművek, hanem össze vannak tömörítve egy egységbe, aminek statisztikai leírása van és lényegében egyfajta RTS játék fut a háttérben. Így működőképes marad a játék, de emiatt pl. állíthatóvá tették régen a távolságot, ahol ez a váltás van. ---> MP critical, ezért nincs a BMS4-ben sem ez már benne, fix érték van.

    A gond ezzel az, hogy a 2D-s modellező világ borzalmasan eltérő eredményeket hozhat ki ahhoz képest, hogy a 3D világban mi történik...

    Kérdezd meg VO101Tom-ot az SG-n, tudna mesélni. A CloD fejlesztése során a hangmodellező rész hibás működése képes volt megfektetni a Paks szintű vasakat is.

    Valahol nevetséges, hogy ilyenekről álmodoznak egyesek, amikor HC szimekben sincs még mindig megoldva az Sz-300/400 szimultán célleküzdése vagy a repcsiknél MI-nél ugyanez ARH-val.

    Első látásra ezek tök egyszerűen tűnnek, de egyebtéve ezeket olyan szintű bughalmok jönnek ki, hogy évtizedek munkája sem elég a kitakarításhoz és rendbetételhez.

    Szóval jó lenne, ha hallgatnál arra, aki foglalkozott már ezzel és ismer olyanokat, akik programozták 10+ évig.
     
  6. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    OFF: 10 éve napi szinten programozom/scriptelek, szóval az első mondatod picit erős volt. :D

    ON: Azt hiszem alapjaiban beszélünk másról.
    Te (és a 10 éve programozó ismerősöd, meg a DCS motor) klinsekről beszéltek. Én enterprise technológiáról. A kliens alapú számítás a múlté. Ma már szerveren számoltatunk sőt a jövő, hogy a rendert is szerver végzi otthon csak egy thin kliensen tolod a játékot.
    Az, hogy modoltál egy motort az nem releváns, mivel ott a motor korlátaiba ütköztél. Egy 10 éves motoréba.

    Egy clusternek ez a számítási feladat nem gond. Hidd el egy Oracle cluster röhögve fogja neked az egyszerre levegőben lévő 1500 objektum radarját kiszámolni + hozzá a földi telepítésűekét. Mivel ezt csak 1x számolja az adatközpont így az adatot csak letolja a klienseknek (másik előny, hogy nem manipulálható).
    Amúgy második világháborús játék volt az alap feltevés ott meg nem sok radar volt. Azt még az én 6 magos AMDm is kiszámolná. :) De tegyük fel, hogy nem II VH, hanem mai háborúról beszélünk.

    Hány repülő van egyszerre a levegőben? 2000? Az másodpercenként 16000 aerodinamikai számítás amit szintén cluster végez. Nem fog megizzadni.

    A földi egységeket ne úgy képzeld el, hogy minden egyes objektum bolyong a házak között. Csak coordinátákról és felbukkanási helyekről beszélünk. Nincs értelme pathfindingolni minden katona esetében. Csak az érdekes aki a human playerek közelében van, nekik kell számolni. Többinél csak a magasabb rendű kiadott utasításokból számolt spawnpont van.
    Az a szép a cluster technológiában, hogy iszonyatosan jól skálázható. Csak pénz kérdése minden.
    Mivel központi a számítás sokkal kevesebb a bug is.

    De mondom, másról beszélünk. Te kliens alapúról én pedig szerver alapúról. Almát körtével.
    Kliens alapon valóban megvalósíthatatlan.
     
    Kurfürst likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

  9. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    Végleg off, de jelenleg a gaming as a service jelenleg fölbe állt a latencyn és az árazáson. Igen, havidíjat kell fizetni a passziánszért is és viszonylag kurva sokat, mert egy datacentert fenntartani nem két forint.

    Ezen túl real-time aggregálni a repülési szinulációs eredményeket azért egy bizonyos számosság felett nem triviális feladat.
    S csupán az általam fennhéjázásnak és kioktatásnak tűnő hangnem miatt mondj kérlek egy Oracle clustert ami nem RAC (mert database cluster nem számol neked szerver oldalon két manőverező vadászgép közti irányszöget real-time) és képes arra amit leírtál.
    Oracle BDA nem számít.
     
  10. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Nem örülök. Az Nvidia igen nagy arcal jelentette be és reméltem nem kell 150kért 1070-et vennem. :(

    Nem szántam annak.

    Amúgy túlbonyolítottuk, mivel nem egy katonai grade harci szimulációs szoftverről van szó, hanem egy stratégiai játékról ami szimulációs elemeket is tartalmaz.
    Szóval azt a szektort kell feltölteni egy instanceba az alkalmazás szerverre ahol a játékos tartózkodik. Így máris csak töredék adattal kell dolgozni és még durva adatbázis sem kell hozzá, mert onnan csak a csata elején történik meg a felolvasás. Az alkalmazás szervernek viszont egy jól megírt engine kell. A 3d megjelenítést pedig akkor stream hiányában rá kell bízni a kliensre.
     
  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Volt/van ilyen project, az a neve hogy Battleground Europe. Ha jól emlékszem 1:2 arányban van a Benelux államok lemodellezve, persze eleg korai 2000-es evek színvonalon.
     
    Fennek likes this.
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Szerintem is jobb lenne havi 100$-ért bérelni a számítási teljesítményt. o_O
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    FYI a Falcon4 fejlesztése sokkal régebben kezdődött és a 2D/3D motor alapjai változatlanok. Csak nem tűnik fel, hogy azóta sem próbálkozott senki azzal a léptékkel? Hiába van erősebb géped a számítási igény elszáll a végtelenbe.

    Remek. És melyik átlagjátékosnak van ilyenje?

    Nincs ennyi gép, de az aerodinamikai számítás nem azt jelenti, hogy az 1 db egyszerű számítás / gép. Ha nem tudod, hogy hány számítást és hány adattal végeznek és milyen DE módszerrel /gép és /frissítés, akkor nem értem, hogy miért akarsz itten észt osztani...

    De, ez lenne a cél, tudod HC szimulátor. Vagy majd átmennek az épületen? Az épületek csak shaderek és textúrák lesznek, de nem objektumok, ami rombolható és számít a LOS?

    Ami orbitális törést és egyenetlenséget okoz képességek terén.

    Tehát akkor az van, amit mondtam. Mert nem pusztán elvi megvalósíthatóság létezik. 50 éve is képesek voltak M3.0-as sebességű repcsit építeni, ma is menne airlinerrel. Csak közgazdasági képtelenség. Ugyanez a helyzet ezzel is. Tudsz álmodni hozzá vasat, de senkinek nem lesz ilyen.

    Szuperszámítógépen és szerverfarmokon tudnád futtatni egy 300x300 km-es területet korlátozott képességgel és egységszámmal, de user gépén singleben vagy multiban nem, hiába hozza mindenki a saját vasát a számításba be.

    BTW a 300x300 km az röhejesen kicsi terület, hogy ki is lehessen használni valódi harcászati szimhez. Ezzel nincs haditengerészet, de még normális légiharc modellezés sem, mert túl kicsi a terület. Nem számít a hatótávolság, a long range SAM szinte lefedi a fél térképet, nincs hely valódi manőverezésre. Valahol kb. 500 ezer - 1 millió km2-es terület az, ahol el lehet gondolkozni arról, hogy használható valamire is. A DCS World alaphelyszíne röhejesen kicsi...
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  16. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  17. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Legújabb munkahelyi időtöltésem (nem én csináltam a videót, de ennek a hatására vettem meg :D ):

     
    Luthero likes this.
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    DOA 6 japán Deluxe verzió csöcsös takaróval és szilikonos egérpaddal (szerintem szánalmas nem vicces ezért ide raktam nem a humorba...).

    [​IMG]
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

Ezen oldal megosztása