[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
2 perc után feladtam.
Ha valami bunny hop-os köcsög lenyomta volna arany ak-val az ellenséget akkor poén lett volna, de ennek így semmi köze a CoD multihoz.
 
M

molnibalage

Guest
Hogy ezt hogyan fogják multira balanszolni, hogy ne legyen totál skizofrén az egész...

  • A filmekben hiába volt pajzs az X-Wing vagy más lázadó vadásznak kb. csak azon pilóták gépe nem esett szét egy lövésre, akit a plot armor védett.
  • A Tie vadászok, egy találat, -1 vadász.
  • Ezzel szemben a X-Wing, T-F és X-WA játékban meg olyan pajzsokat tudtál feltolni, hogy erős túlzással kávézni mehettél és nem lőttek szét...
Szép koherens világos alkottak meg eddig... :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Hogy ezt hogyan fogják multira balanszolni, hogy ne legyen totál skizofrén az egész...

  • A filmekben hiába volt pajzs az X-Wing vagy más lázadó vadásznak kb. csak azon pilóták gépe nem esett szét egy lövésre, akit a plot armor védett.
  • A Tie vadászok, egy találat, -1 vadász.
  • Ezzel szemben a X-Wing, T-F és X-WA játékban meg olyan pajzsokat tudtál feltolni, hogy erős túlzással kávézni mehettél és nem lőttek szét...
Szép koherens világos alkottak meg eddig... :D


Szerintem a balance terén nem kell magukat annyira megerőltetni, hiszen ahogy mondod ott vannak a régi Lucasarts féle X-Wing / TIE fighter, X-Wing Alliance stb. űr "szimulátor", ott ez egész jól működött, és viszonylag jól volt szerintem balancolva hogy melyik gép mire volt jó. Kivéve persze az Y-Wing, mert az egy nagy rakás szar. :D

Miután belejött az ember meglepő módon a TIE vadászokkal is eégsz jól ment, pedig a sima TIE Fighterben ha kettőt bekaptál már szét is esett a gép - ellenben olyan rohadt kicsit volt és annyira jól fordult, hogy ha folyton mozogtál csak néztek a mocskos lázadók.

Ha jól emlékszem a későbbi változatokban olyan komoly "Advanced Flight Modell" :D volt hogy ha levetted a gázkart (bocsánat, ionkart) 2/3-ra akkor fordult legjobban a gép.

Volt egy alap "energiamendzsment" is, állítgathattad hogy a kakaó a lézerekre, pajzsra vagy a hajtóműre menjen, vagy átirányíthattad pl. a lézerben tárolt energiát a pajzsokra és viszont vészhelyzet esetén. Descent Freespaceben kb. ugyanez a rendszer. Valami ilyesmire van utalás a trailerben is, szóval fingers crossed.

Ha ezt a régi sorozatot egy az egyben lemásolják modern grafikával én sikítani fogok örömömben. Inkább attól félek hogy ez is ilyen Battlefield szerű lebutítás lesz.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a balance terén nem kell magukat annyira megerőltetni, hiszen ahogy mondod ott vannak a régi Lucasarts féle X-Wing / TIE fighter, X-Wing Alliance stb. űr "szimulátor", ott ez egész jól működött, és viszonylag jól volt szerintem balancolva hogy melyik gép mire volt jó. Kivéve persze az Y-Wing, mert az egy nagy rakás szar. :D

Miután belejött az ember meglepő módon a TIE vadászokkal is eégsz jól ment, pedig a sima TIE Fighterben ha kettőt bekaptál már szét is esett a gép - ellenben olyan rohadt kicsit volt és annyira jól fordult, hogy ha folyton mozogtál csak néztek a mocskos lázadók.

Ha jól emlékszem a későbbi változatokban olyan komoly "Advanced Flight Modell" :D volt hogy ha levetted a gázkart (bocsánat, ionkart) 2/3-ra akkor fordult legjobban a gép.

Volt egy alap "energiamendzsment" is, állítgathattad hogy a kakaó a lézerekre, pajzsra vagy a hajtóműre menjen, vagy átirányíthattad pl. a lézerben tárolt energiát a pajzsokra és viszont vészhelyzet esetén. Descent Freespaceben kb. ugyanez a rendszer. Valami ilyesmire van utalás a trailerben is, szóval fingers crossed.

Ha ezt a régi sorozatot egy az egyben lemásolják modern grafikával én sikítani fogok örömömben. Inkább attól félek hogy ez is ilyen Battlefield szerű lebutítás lesz.
Jól működött...? Egy szem X-Wing általam vezetve kilőtte egy Csillagromboló összes vadászgépét és a Csillagrombolót is... :D

Az MI ellen persze, mert vissza volt butítva szándékosan. Egy PvP-ben azonnal szétszednének azzal, ami ott volt. Amikor szemből jött 3-4 vadász az sem érdekelt. Előre raktam a pajzsokat és 4 ágyúval egyszerre lőve 1 lövés - 1 vadász. És soha nem egyesévvel lőttem, mindig összes ágyúval sniepolva.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Na látod, ez a realizmus! A filmekben is pontosan így történt. :D
????
A játékot pont ez tette könnyűvé. Az MI legtöbbször nem foglalkozott veled. Ha más MI által vezetett gépre dolgozott, akkor simán felvetted azt a pozíciót, ahol a találati arányod elérte úgy a 30%-ot. Ha eltaláltad és megsérült a MI vezette gép, akkor kezdett csak manőverezni. De mivel egy Tie vadász nem élte túl, ha egyszerre 2-3 sugár eltalálta...

Az egyes gyors sorozat lövésnek semmi haszna nem volt. Úgy nézett ki mint a film, de kb. ennyiben merült ki. Emlékszem volt olyan mission, ahol direkt már csak arra gyúrta, hogy akkor elérem-e a 40%-os találati arányt...
 
M

molnibalage

Guest
Nem fizetett review.
A cím alapján nincs ebben semmi új.
Én pl. az agyonhypolt Divinity Original 2-őt szenvedtem végig 150 óra alatt...
..amit a többség istenít, hogy ez aztán az RPG-k királynőja. Az első része nagyon bejött. Tactician módon toltam végig.

A 2. részét ugyanezen kezdtem el. És a végén legszívesebben egy nagy 1/10-est adtam volna rá. Sikerült benne szinte minden elkúrni.
Még egy a játékosok által 90% imádott játék sem jön be mindenkinek...
Azért a videót megnézem, ha nem spoliers. Spolieres?
 
T

Törölt tag 2822

Guest
A cím alapján nincs ebben semmi új.
Én pl. az agyonhypolt Divinity Original 2-őt szenvedtem végig 150 óra alatt...
..amit a többség istenít, hogy ez aztán az RPG-k királynőja. Az első része nagyon bejött. Tactician módon toltam végig.

A 2. részét ugyanezen kezdtem el. És a végén legszívesebben egy nagy 1/10-est adtam volna rá. Sikerült benne szinte minden elkúrni.
Még egy a játékosok által 90% imádott játék sem jön be mindenkinek...
Azért a videót megnézem, ha nem spoliers. Spolieres?

Én az eggyel nem játszottam csak a kettővel. Még nem vittem végig egyszer sem, ennek ellenére hatalmas játékélmény. Vagy 200 órát tettem bele eddig, de mindig másba fogok, elkezdek egy másik karit húzni, más képességekkel, más történeti szálon megyek.

Neked miért nem tetszett a DOS2?
 
M

molnibalage

Guest
Végtelenül túlnyújtottnak éreztem egy csomó részt a játékban. A végén már azt sem emlékeztem szinte, hogy mi miért van.
A végéd a Doctors az ki a tököm és hogyan jön és mivan...? Cserébe töknrevágja a befejezést. Mázli, hogy volt 3 órával korábbi mentés eltéve...

Egész egyszerűen túl sokszor cseszte fel az agyam a végletes hülyeségeivel. Az is látható, hogy a a kiadás óta patchelték és sok helyen finoman szólva érdekesen és nem előnyére.

Tactician szinten toltam, ahogy az első részt, amin kb. átmentem pár csatát leszámítva, mint fos a libán.

A játék harcrendszere szerintem úgy el van rontva, ahogy van. Egy ideig tűrhető volt, de aztán kijött minden hibája. Ez a pajzsos rendszer egyszerűen isten csapása. Semmiféle ellenállás nincs semmiféle hatás ellen. Legfeljebb az ellenfélnél, ha possesed, akkor nem működik a charm. Csodás...

Az első részben a nagyon erős lények ellen a charm hol ment, hol nem. Ez RPG szempontból is reális, nehogy már tényleg nagy mágikus monsztákat csak úgy befolyásoljon már valaki. Itt, ha nincs pajzs, akkor kész vége, a legerősebb ellenfél ellen is minden működik. A játék egyetlen célja elérni ezt a pontot. Semmi más. Iszonyatosan balanszolatlan ettől a játék főleg úgy, hogy az ellenfeleknek irreálisan nagy pajzsai vannak. Ez lényegében egyetlen taktikát tesz lehetségessé egy ponton túl. A helyzettől függően vagy próbáld leütni őket, de inkább elcsábítani. Kész, passz.. Mivel a charming gránátokból van kevesebb ez kb. ki is jelöli az utat, hogy mi működik.

Íjász charming arrow
Egy brutálerős harcosnak, aki addig képes túlélni meg kell tanulni a charmot. Nálam tárgy/skillel 3-an tudták a négyből végül és az íjásznak meg hegyekben álltak a charming arrow-ok.

Hiába van egy rakás fajta gránát, semmit sem érnek, mert olyan nevetséges sebzéseik vannak, csak a hatásaik miatt éri meg használni őket, de a 10 szint után kb. a terror és a knockdown gránáton túl kb. semmi sem volt jó. Mert addigra annyi charm képességem volt, hogy a bénítással nem is érte meg foglalkozni. Minek, ha lehet charmingolni...?

Hát ez aztán a fene nagy taktikázás...


Az első rész tactician beállítással simán végigtolható volt, alig pár csata volt, ami piszok nehéz volt, de azok már megtanítottak a játék használatára. Ez a DOS2 esetén egész egyszerűen nem áll meg. Egész egyszerűen olyan erős ellenfeleket dob rád, hogy semmi esélyed nincs ellenük a feltámasztó botok nélkül.* Olyan karaktert, akinek bőven 1000 feletti pajzsa van, de inkább 2000 tája és mindenre 40% feletti csökkentéssel egy támadással megöl az ellen, úgy, hogy 50 táji kezdeményezésem volt. Ezzel mégis mi a f*szt kezdjen a játékos...?

*Amit persze tök véletlenül ad egy kis quest. Én nem néztem meg és mit adj isten jól válaszoltam. Meg aztán loptam is tőle. Ja, mert anélkül a játék elején semmire sincs pénzed. De egyszerűbb simán lopni.


A játék meg mintha visszafejlődött volna az első rész óta. Ott a játék elején levő elhagyott csapdázott villában több ötlet volt, mint talán az egész DOS2-ben... Vagy lehet, hogy csak az újdonság varázsa. A DOS2-ben kb. a legötletesebb rész a lángokban álló harc volt a villában és ennyi.

A játék nagy részében az egyetlen megoldás szinte csak a harc volt. Alig volt rész, ahol a kidumálás segített, hiába volt mindig max. táján. Lopakodós trükkös quest se volt nagyon.

A játék vége meg egész egyszerűen kb. a vérlázító szinten van. A Doctors szál kb. a semmiből jön és nem is értettem, hogy mi. A másik, hogy végén olyan statjai voltak a többi lénynek, hogy teljesen esélytelen volt velük szembe szállni. Viszont a Baccus R-t leverni velük meg semmi nem volt. Nekem kb. semmi dolgom nem volt. Balansz sehol...

A skillek nagy részének is semmi értelme, vagy tisztán látszik, hogy legfeljebb lone wolf-ban van értelme, vagy még ott sem. A retribution meg a másiknak.

Ja, és a "naaaaaaaaaagy no.1" RPG harcrendszere is pont olyan szar és ökör, mint a Witcher III-é. A LVL differencia a döntő, semmi más. Ez kb. lineáris játékot csinál az egészből, mert 1 LVL diff. esetén is kb. szinte lehetetlen bármi erősebbet leverni.

Erről a design ökörségről leszokik valaha a játékipar...? Open world játék. A seggem open, az. Annak tűnik. a LVL miatt csőjáték ez is, csak szélesebb a cső néhol, de ennyi.

Komolyan mondom, a tök jó első rész után, mintha meghallgatták volna az összes fórumozó tanácsát...
...és aztán minden téren szar játékot csináltak volna.

A végén a történet érdekes, mert a végén jön a teljesen logikátlan twist. Ok, Lucian mellé állok...
...majd jön a Doctor és teszi amit...
Aki ki a tököm is egyébként? Egy tök lényegtelen Jahan féle mellékszálban tűnt fel. Ja, hol is van Jahan...?
Kb. nem is értem már, hogy mi a túrót keres itt.
Mitől is ilyen OP? Hol is volt eddig? Mit is csinált eddig...? Ez miféle történetvezetés...?

Ha betartom az egyességet, ami kb. meg se volt fogalmazva micsoda, akkor minden társam ellenszegül. Ha nem, akkor meg a fő karakter elveszik. Az igen...

Ja, hogy annál volt az összes poti, hogy átlátható legyen kinél mi van és elveszi az összest?
Micsoda fantasztikus logika...
Reload...

És ilyen ökörségekkel van teli az EGÉSZ játék. Az elsőben soha nem éreztem ilyet. Sehol.

A LVL különbség viszi a prímet mindenhol. Pont olyan balfék rendszer, mint a Witcher III-ban.
Csak emiatt az open world valójában csőjáték.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
A cím alapján nincs ebben semmi új.
Én pl. az agyonhypolt Divinity Original 2-őt szenvedtem végig 150 óra alatt...
..amit a többség istenít, hogy ez aztán az RPG-k királynőja. Az első része nagyon bejött. Tactician módon toltam végig.

A 2. részét ugyanezen kezdtem el. És a végén legszívesebben egy nagy 1/10-est adtam volna rá. Sikerült benne szinte minden elkúrni.
Még egy a játékosok által 90% imádott játék sem jön be mindenkinek...
Azért a videót megnézem, ha nem spoliers. Spolieres?
Egyáltalán nem. Nézd meg bátran.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
T

Törölt tag 2822

Guest
Én mindig lone wolfban toltam saját karival, nem szeretem az előre megírt karaktereket. Igazából minden úgy van ahogy írod. Trükkös questek nekem se nagyon rémlenek, de csak azért nincsenek benne szerintem mert rengeteg apróság volt elrejtve amiket megtalálhattál és akkor új útvonalakon folytathattad. De nem mint egy quest része, hanem csak úgy szanaszét a világban. Szóval vannak benne a harcot néha kikerülhetővé tévő apróságok csak nagyon el vannak dugva. Engem a harcrendszere amúgy hidegen hagyott, inkább a játék részletessége, a választások fontossága fogott meg. Nem játszottam még ki egyszer sem, de a sztori végéről néztem spoilereket YT-n, nekem egyáltalán nem jött be a fő történet. A Witcher 3 nekem se jött be.
 
M

molnibalage

Guest
Én mindig lone wolfban toltam saját karival, nem szeretem az előre megírt karaktereket. Igazából minden úgy van ahogy írod. Trükkös questek nekem se nagyon rémlenek, de csak azért nincsenek benne szerintem mert rengeteg apróság volt elrejtve amiket megtalálhattál és akkor új útvonalakon folytathattad. De nem mint egy quest része, hanem csak úgy szanaszét a világban. Szóval vannak benne a harcot néha kikerülhetővé tévő apróságok csak nagyon el vannak dugva. Engem a harcrendszere amúgy hidegen hagyott, inkább a játék részletessége, a választások fontossága fogott meg. Nem játszottam még ki egyszer sem, de a sztori végéről néztem spoilereket YT-n, nekem egyáltalán nem jött be a fő történet. A Witcher 3 nekem se jött be.
Félreértesz. A WIII minden idők egyik legjobb játéka úgy, hogy ha felosztanám 8 nagy részre a játékot és pontoznám, akkor ott is legalább 2 terület 0 pontot kapna. Csak ezzel is világbajnok. Az egyik a harcrendszer és szintezés, a másik a crafting +UI
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Félreértesz. A WIII minden idők egyik legjobb játéka úgy, hogy ha felosztanám 8 nagy részre a játékot és pontoznám, akkor ott is legalább 2 terület 0 pontot kapna. Csak ezzel is világbajnok. Az egyik a harcrendszer és szintezés, a másik a crafting +UI

Igen akkor félreértettelek. Eddig úgy tűnik egyedüli vagyok akinek túlzottan nem tetszett a Witcher 3.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag 2822

Guest
Bocsi a dupla posztért már nem engedi szerkeszteni az előzőt. Ha már Witcher 3-ról volt szó:

https://index.hu/tech/godmode/2020/..._gold_game_pass_humble_bundle_epic_games_gog/

"Ismét megtörjük a sorozat egyik ősi hagyományát, és a CD Projekt Red GOG nevű boltjával kezdünk. Nemrég indították el a GOG 2.0-s felületüket, és nagyon szeretnék, ha mindenki minél több játékos fiókját hozzákötné ehhez.

ÖSZTÖNZÉSKÉNT JÚNIUS 23-IG, HA VALAKI ÖSSZEKÖTI A GOG-OS FIÓKJÁT EGY BÁRMILYEN OLYAN FIÓKJÁVAL, AMIN MEGVAN A WITCHER 3 BÁRMILYEN VÁLTOZATA (LEGYEN AZ XBOX, PLAYSTATION, BÁRMI), AKKOR AUTOMATIKUSAN MEGKAPJA A GOG KÖNYVTÁRÁBA A JÁTÉK FULLEXTRÁS VERZIÓJÁT."
 
M

molnibalage

Guest
Igen akkor félreértettelek. Eddig úgy tűnik egyedüli vagyok akinek túlzottan nem tetszett a Witcher 3.
Mi nem tetszett benne?

Játszottál az első két résszel? Mert, ha nem, akkor túl sokat nem érthettél belőle finoman szólva, ami igencsak alávág az élvezetnek.

Sőt, sajnos egyes apróságokat úgy érteni meg benne csak igazán, ha aki olvasta a könyvek legalább egy részét, elmesélni. Nem túl sok helyen, de fontos. Mert, ha még az első két résszel is játszottál, akkor az, hogy kicsoda Ciri és hogyan kerül oda, az bizony egy WTF. Lényegében maga a játék meséli el neked és tudod meg, hogy karakter mennyire kötődik hozzá, mert az első két részben lényegében nem volt róla szó.

Nekem életem játéka. Soha semmilyen 100+ órás játékot nem toltam ki egynél többször. A W III-at igen. Csak az alapjátékot, a két kieget már nem.
A B&W, ahogy kinézett, az kb. seggreülős volt. Meg Novigrad is. Néha csak úgy sétáltam a városban és hallgattam ahogy a civilek dumálgattak...

Még egy ilyenre is futotta erőmből.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDagzYVDVUgJvKgHjiZ7VC0r2RF2HMJH4
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
T

Törölt tag 2822

Guest
Mi nem tetszett benne?

Játszottál az első két résszel? Mert, ha nem, akkor túl sokat nem érthettél belőle finoman szólva, ami igencsak alávág az élvezetnek.

Sőt, sajnos egyes apróságokat úgy érteni meg benne csak igazán, ha aki olvasta a könyvek legalább egy részét, elmesélni. Nem túl sok helyen, de fontos. Mert, ha még az első két résszel is játszottál, akkor az, hogy kicsoda Ciri és hogyan kerül oda, az bizony egy WTF. Lényegében maga a játék meséli el neked és tudod meg, hogy karakter mennyire kötődik hozzá, mert az első két részben lényegében nem volt róla szó.

Nekem életem játéka. Soha semmilyen 100+ órás játékot nem toltam ki egynél többször. A W III-at igen. Csak az alapjátékot, a két kieget már nem.
A B&W, ahogy kinézett, az kb. seggreülős volt. Meg Novigrad is. Néha csak úgy sétáltam a városban és hallgattam ahogy a civilek dumálgattak...

Még egy ilyenre is futotta erőmből.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDagzYVDVUgJvKgHjiZ7VC0r2RF2HMJH4

Nem, nem játszottam az első kettővel, és a könyvet sem olvastam. A gondom az, hogy évek óta tervezem, hogy elkezdek fantasyt olvasni, de egyszerűen nem tudok választani a gyűrűk ura, sötét elf trilógia, a vaják és a wow könyvek világa között. Az összesre biztos, hogy nem lenne időm, és a pénzt is sajnálnám ennyi könyvre. Őszintén szólva a vaják világa az ami a legkevésbé vonz, de szerintem csak azért mert arról tudok a legkevesebbet.

Ami nem tetszett a W3-ban az harcrendszer. Simán mouse look, vagy action look ki hogyan nevezi, módszerrel kellett volna megoldani, mint pl a Neverwinter-ben, ami egy gagyi MMO, de a harcrendszere szerintem a legjobb mind közül. Amerre néz a "crosshair" arra mozogsz, arra vágsz és arra használod el a skilleket. Witcherben ha jól rémlik valahol a tab target és a mouselook között volt félúton a harci mechanikája. Ki kellett jelölni a célpontot és akkor a karaktered csak rá fókuszált. Kicsit olyan vontatott volt nekem emiatt a harc.

A másik dolog a fő küldetés és a mellékküldetések. A gondom az volt velük, hogy szerettem volna megcsinálni adott területen a mellékküldetéseket is amik tetszettek is, jók voltak, és úgy egyébként szerettem volna az adott helyen minden lehetséges kis apróságot teljesíteni. Teljesen jól elvoltam a dologgal éveztem is addig amíg nem folytatódott a fő küldetés és át nem értem a következő zónába. Addig pepecseltem a side questekkel, hogy ez rontotta a fő küldetés játékélményét.

A játékban a fő küldetést rengeteg átvezető animáció vezeti. Kicsit olyan volt nekem benne a sztori mint valami rövid filmet néznék. Na most szerintem élvezhetőbb lenne, ha a fő küldetés keretein belül kellett volna bejárni a világot és nem csak opcionális side questek lettek volna benne, mert akkor egy folyamatos sztorit kaptunk volna. Így most volt egy történés a main questből mondjuk hétfő este, én mondjuk vasárnapig elvoltam a side questekkel, aztán következő hétfőn folytattam a fő küldetést megint. De így már nekem vontatott, nem jó.

Egy idő után újrakezdtem, és úgy akartam kijátszani, hogy előbb csak a fő küldetést csinálom meg, és csak a sztorival foglalkozok. De azt olvastam a neten, hogy az sem jó, mert amikor befejezed a játékot a map valahogy resetelődik, és minden addig meg nem csinált kis küldit stb, "elbuksz", valamint érdemes az adott zónában sidequesteket is csinálni, hogy legyen jó lootod.

Mindenki azt mondja, hogy milyen fasza a W3 sztorija, én nem mondom, hogy nem az csak nekem a tálalása nem tetszik. A másik oldalon ott van a SWTOR ami egy sokat szidott MMORPG, abban a történetmesélés valami isteni, pedig ott is vannak mellékküldetések, sőt párhuzamosan minden helyszínen 2 fő questline fut, de többé-kevésbé összefüggnek és valahogy nagyon jól ráéreztek, hogy oldják meg, hogy folyamatos legyen és ne tűnjön vontatottnak.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, nem játszottam az első kettővel, és a könyvet sem olvastam.
Ez lehet a baj. Mert így semmiféle kötődésed nincs azon karakterekhez, akik Geralttal együtt alkotják a történet egészét. Csak úgy vannak, de nem tudod kik és mik...

https://www.pcgamer.com/the-witcher-3-story-primer-catch-up-on-the-essentials/


A gondom az, hogy évek óta tervezem, hogy elkezdek fantasyt olvasni, de egyszerűen nem tudok választani a gyűrűk ura, sötét elf trilógia, a vaják és a wow könyvek világa között.
A LotR egy túlhypolt valami. Anno buszon olvastam melóba menet és vissza, semmit extra. Konkrétan az első könyv eleje annyira vérunalmas, hogy fájdalmas volt olvasni és semmi jelentősége nincs annak, ami benne van.

Őszintén szólva a vaják világa az ami a legkevésbé vonz, de szerintem csak azért mert arról tudok a legkevesebbet.
Messze az egyik legjobb környezet, amit valaha láttam eddig. A világban levő szörnyek és fura szerzetek háttere az, hogy a szférák együttállása idején összekapcsolódtak a különböző síkok és így került át mágia és mindenféle lény, ahol eddig nem volt.

A W III "gonosza" is nem az önmagáért gonoszkodó, hanem igenis érthető oka van, hogy miért kell neki annyira Ciri. Persze nem ártatlan kiscica sem ő, sem aki feltűnik mellette. Nem akarom lelőni az apróságokat, de ha végigtolod, akkor kiderül ez-az.

Ami nem tetszett a W3-ban az harcrendszer. Simán mouse look, vagy action look ki hogyan nevezi, módszerrel kellett volna megoldani, mint pl a Neverwinter-ben, ami egy gagyi MMO, de a harcrendszere szerintem a legjobb mind közül. Amerre néz a "crosshair" arra mozogsz, arra vágsz és arra használod el a skilleket. Witcherben ha jól rémlik valahol a tab target és a mouselook között volt félúton a harci mechanikája. Ki kellett jelölni a célpontot és akkor a karaktered csak rá fókuszált. Kicsit olyan vontatott volt nekem emiatt a harc.
Nincs mit szépíteni az egész alibizás. Egyszerű, kihívás semmi benne. Csak ezzel nincs egyedül.
A NWN kis alibizik, soha egy harc sem volt kihívás a legnehezebb szinten sem. De az első rész első fejezetének hangulata az mai napig üt. Viszont nem tudom, hogy valaha végigvittem-e az első részt. Arra emlékszem, hogy a IV. fejezetig biztos. Állandóan meghalt az XP vagy valami és kezdhettem elölről...

A másik dolog a fő küldetés és a mellékküldetések. A gondom az volt velük, hogy szerettem volna megcsinálni adott területen a mellékküldetéseket is amik tetszettek is, jók voltak, és úgy egyébként szerettem volna az adott helyen minden lehetséges kis apróságot teljesíteni. Teljesen jól elvoltam a dologgal éveztem is addig amíg nem folytatódott a fő küldetés és át nem értem a következő zónába. Addig pepecseltem a side questekkel, hogy ez rontotta a fő küldetés játékélményét.
Ezt nem értem. A Withe Orchardba is bármikor vissza lehet menni. Nincs "következő zóna". Szabadon lehet mozogni közöttük. A játék legeslegvége felé van, amikor figyelmeztet, hogy ha mész, akkor a sidequestek ott lezáródnak. De ez iszonyatosan a játék vége felé van ám.

A játékban a fő küldetést rengeteg átvezető animáció vezeti. Kicsit olyan volt nekem benne a sztori mint valami rövid filmet néznék. Na most szerintem élvezhetőbb lenne, ha a fő küldetés keretein belül kellett volna bejárni a világot és nem csak opcionális side questek lettek volna benne, mert akkor egy folyamatos sztorit kaptunk volna. Így most volt egy történés a main questből mondjuk hétfő este, én mondjuk vasárnapig elvoltam a side questekkel, aztán következő hétfőn folytattam a fő küldetést megint. De így már nekem vontatott, nem jó.
Bevallom ebből egy kukkot sem értek, hogy mi az, ami nem jó. A fő küldetés mentén igencsak be kell járni a térképet. Minmium a felét. A side questeknél van az, hogy ettől én az első végigjátszás miatt a térkép egyik harmadába alig mentem el és nem töltöttem ott időt. A második végigjátszásra felcseréltem, hogy hol töltöttem az időt.

Egy idő után újrakezdtem, és úgy akartam kijátszani, hogy előbb csak a fő küldetést csinálom meg, és csak a sztorival foglalkozok. De azt olvastam a neten, hogy az sem jó, mert amikor befejezed a játékot a map valahogy resetelődik, és minden addig meg nem csinált kis küldit stb, "elbuksz", valamit érdemes az adott zónában sidequesteket is csinálni, hogy legyen jó lootod.
Akkor marhaságot írtak. Kb. a játékidő 90-92%-nál jön el az a pont, ahol nem resetelődik, hanem lezárja a sidequesteket, mert onnantól fogva lényegében a főszál eseményei mennek már csak.

Mindenki azt mondja, hogy milyen fasza a W3 sztorija, én nem mondom, hogy nem az csak nekem a tálalása nem tetszik.
Pedig pont amiatt + grafika és voice acting miatt *5 a játék. Mert játékmechanikailag pont olyan semmilyen, mint minden más. Kihívás semmi. A legnehezebb szinten játszva, úgy, hogy csak a természetből és romokból lootoltam sem kell craftolni és nincs hiány egy olyan területen semmiből, amit a setting szerint letarolt a háború...


A másik oldalon ott van a SWTOR ami egy sokat szidott MMORPG, abban a történetmesélés valami isteni, pedig ott is vannak mellékküldetések, sőt párhuzamosan minden helyszínen 2 fő questline fut, de többé-kevésbé összefüggnek és valahogy nagyon jól ráéreztek, hogy oldják meg, hogy folyamatos legyen és ne tűnjön vontatottnak.
Sosem toltam. De te vagy az első, aki vontatottnak írta le a W III-at, akivel beszéltem róla. Konkrétan a sidequestek egy része annyira integráns, hogy ha nem jelölné (jelöli?) akkor nem tudtam, hogy akkor az főszál vagy sem.

Ez mondjuk igaz volt a DOS2-ben is, de ott azért, mert inkább csak katyvasz volt az egész...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2822