1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2016. január 13..

  1. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Kiváló cikk!
    Két program volt még ami nagyot szólt C64-en, az egyik az F-14 Tomcat, amiben egy egész 40 éves pilóta karriert kellett 'leélni', a kiképzéstől a bevetésekkel a világ különböző pontjain át a (szerencsés esetben) visszavonulásig. Volt minden ami egy vadászpilóta életének része lehet, a szabadságolásól a TOPGUN iskoláig. Grafikailag akkori mércével egészen meghökkentő volt, és tartalmazott pár olyan motívumot is ami napjaink szimulátoraiból is hiányzik, például az égen nem volt 'vadnyugat', tüzelési engedélyt kellet kérni lövés előtt, annak hiányában bármilyen tűzkiváltás nemzetközi diplomáciai bonyodalmakhoz vezetett, aminek lefokozás/leszerelés lett a vége. Az engedélyhez sokszor először ellenfélnek kellett tüzelni, ami mai szemmel szokatlan taktikázást igényelt.
    Bővebben: https://www.c64-wiki.com/wiki/F-14_Tomcat
    [​IMG]
    [​IMG]

    A másik az F-16 Combat Pilot volt, ami a gép életciklusának vége felé érkezett és a Figher Bomber-hez hasonlóan már látszott, hol vannak a hardver határai, de a pilótafülke kidolgozása sokakat kárpótolt.
    Bővebben: :https://en.wikipedia.org/wiki/F-16_Combat_Pilot
    [​IMG]
     
    Loken, Fennek, svajcibeka and 5 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az elsőt nem ismerem, videót sem találtam róla. C64 szinten igen magas realizmusra törekvést látok rajta.

    Amit a másodikon látok döbbenetes. Mintha radar használat is lenne benne. Ez in magas realizmusra törekvést látok rajta. Meg a framrate olyan, amilyen. A C64 hattyúdala volt már ez.

    Köszi a posztot. Lájk.
     
  3. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    A fighter Bomber-nél van ez a duplázás.
     
    molnibalage likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Köszi. A pdf-ben nem, ez szerkesztési hiba.

    Továbbá az F-19-nél epülőtér van repülőtér helyett az egyik kép alatt.
     
  5. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Én is befaltam az írást... Jó volt és már csak azért is külön respect, mert én RPG-vel akartam/akarok hasonlót írni, de egyelőre nyerésben van a lustaságom :)
     
    molnibalage likes this.
  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Final Fantasy kérdésed van hozzá fordulj (bár az JRPG) :D
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Amikor 2015-ben az első változat elkészült, akkor páran megkérdezték az iddqd blogon, hogy több műfajról csinálnék-e ilyet, pl. RTS vagy RPG. Azt mondtam, hogy megtisztelő a felkérés, de azokhoz nem értem magam felkészültnek.

    Meg igazság szerint a repszim evolúcióhoz képest egyik műs műfajnál sem érzem azt, hogy ennek töredékét is le lehetne írni. Szigorúan nézve játékmechanikailag a Witcher III is alig több, mint a 10+ évvel korábbi Gothic II minden máz ellenére. Szebb, nagyobb és funkciótlan azt nézve, hogy minek is van értelme abból, amit összeraktak...

    Van fejlődés több területen, de fundamentális, "na ez aztán rohadt nagy dobás" jellegűt én nem látok. Emiatt van az, hogy én eleve az erősen történet orientált játékok felé mozdultam el, mert a mindig lehet élvezetes. Egyszerűen azért, mert senki nem tett le semmit, ami miatt játékmechanikailag, amiért nagyon oda kéne lennem. Ezért nem játszom pl. FPS-sel sem. Más skin, más fegyverek, de alapvető mechanikai átütő és számomra érdekes változást nem látok sehol. Nincs generálisan rombolható környezet, amit figyelembe kéne venni, a fegyverek átütő ereje nincs modellezve, stb. A játékok szebbek lettek, másfajta fantasy fegyverek vannak az nem RL FPS shooterekben, de ennyi.

    Az RTS terén is nekem igazság szerint egyik RTS szinte olyan volt, mint a másik. Az alapkoncepciót kicsit máshogy díszítették fel, de fundamentális változást csak a Wargame szériában láttam vagy olyan rétegjáték, rétegjátékban, mint Command Naval Operations vagy egy másik HC RTS-ben, aminek nem ugrik be a neve sem.

    De az, hogy az AoE I-hez képest hozzánézem a Dune II-őt, a C&C-t a Warcraft III vagy Empire Earth esetleg Total Annihilation --> Supreme Commandert csak máshova balanszoltást látok. Globálisan fantasztikusan új szintű modellezést és ötletet nem. Bevallom egyikkel sem játszottam pár óránál tovább, de pont amiatt, hogy nem éreztem különbséget, aközött, hogy melyikkel játszok. Erős túlzással, mintha más skinje lett volna az egységeknek és kicsit másfajták, de kész, passz, ennyi. A Wargame széria lett aztán olyan, amire brutálisan rágyógyultam...
    ...majd jól kiábrándultam belőle. Aztán az Eugen is jól elbaszott mindent a Steel Divisionnal. Mai napig többen játszanak a 6+ éve WG széria 5+ éves tagjával, mint az új StDV-nal. LOL... A közösség egyöntetűen új szebb és jobb WG-t akart és kapta az elbaszott StDVN 44-et és annak buktáján a 2. rész sem tudott javítani tudtommal.

    Csak sajnos a WG-t a saját közössége és az Eugen balfaszsága együtt tette tönkre. A saját játékukat nem értették meg, ami azért valahol röhejes.
     
    zotyek78 likes this.
  8. Anti

    Anti Well-Known Member

    Én egyébként ezeket a COD-okat, Rainbow-okat sem nagyon értem. Néztem pár PVP COD videót de nekem a CS GO még mindig szimpatikusabb. Persze szebb kicsit de semmi újítás ami miatt egy hét után ne unnád meg...
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Próbáld ki a Company of Heroest, de inkább annak az első részét/kiegészítőit.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A
    Anno próbáltam, de akkor nem nyűgözött le. Lehet, hogy ma másként ítélném meg. Éreztem, hogy más, a WG-hez közelebb volt a bázisépítés hiánya miatt, de túlságosan kő/papír olló érzésem volt a mechanika terén.
     
  11. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Hát... Talán akkor lehet, hogy inkább erőssen függ az érdeklődési körtől. RPG-ről tudok inkább nyilatkozni, és ha talán nem is lenne olyan érdekes az egész "story", azért szerintem bőven lehetne miről írni. Kezdve a '70-es(!) évek szöveges játékaival, amiből aztán eljutottak a dungeon crawlerek-ig, majd aztán a BG, NWN játékokon keresztül megérkeztek a -mai- MMORPG-kig (pl. WoW)...
    Amellett, hogy még mai napig készülnek dungeon crawlerek, nagyon szép, hangulatos kivitelezésben vagy mondjuk az NWN szerkesztőjével is készül "fan made" Dark Sun játék.
    De számomra pl. az is eléggé megdöbbentő, hogy az első MMORPG játékok is már elkszültek a '70-es években. :)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Van egy ilyen.
    https://archive.org/details/crpg-book-1.0

    Sajnos inkább csak rövid játékbemutató gyűjtemény (belelapozás alapján), nem olyan elemző írás, mint a cikksorozatom. Pedig erre számítottam. Egy ideig ingyenesen letölthető volt. Talán még megvan, de biztosan fent van sok helyen.

    Az evolúciót saját tudásból kb. 30 oldalban le tudnám rendezni, képekkel együtt. Így saccra, Mert a stílusok szétválasztása és kialakítása után sok mindenről nem lehet írni. Szebb lett a grafika, más, de nem jobb egyik rendszer a másiknál, nem használta ki gyak. semelyik RPG még a saját buta rendszerét sem, stb. Persze azért lenne ez szentségtörés, mert az ikonikus RPG-k közül többel soha nem játszottam. BG, IWD, Planescape T, Fallout 1-2-őt sem vittem végig, csak szenvedtem az elsővel.

    Dungeon Crawler pl. a Darkest Dungeon. Ha a grafikát leszámítjuk, akkor gyakorlatilag C64-en is megvalósítható lett volna, ha csak karakter grafikával dolgozik. Van benne talán két tucat szörny, van egy matek mögötte és egy gráfból álló labirintus és tárgyak. Ennyi a játék. Nem több. Ezek adatmennyisége a korlát, de számítás igénye kvázi nincs. A C64 simán elmozgatott egy Archon-t vagy Wizard of War-t valós időben, itt erre még szükség sem lett volna. A DD a WoW-nál egyszerűbb felépítésű térképpel bír és random encounterek és harcok vannak benne meg a város, ami kvázi néhány slot és képesség. Csak fel van cicomázva, hogy hangulata legyen. Ez a "fejlődés". Kipróbáltam, kis ideig lekötött, de a II és III kört, hogy legyőzzem az erősebb, de ugyanazon főellenfeleket, nos, se kedvem se erőm nem volt.

    Az NWN említése azért érdekes, mert a motorja rohadt erős volt az I-nek (azzal készült a Witcher első része is), de az egész képességeit alig néhány modul készítő használta ki. Maga a kiadott játék szinte semmit. Van pár NWN modul, ami rajta van a listámon, hogy "ha egyszer lesz időm".

    MMORPG igen, volt korán is, de itthon is ilyen volt kvázi a levelezős Túlélők Földje 1992-től.
     
  13. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Talán abból is érdekes téma még az MMORPG, mint a szimulátorok... A rövidebb változatát nem olvastam az esszédnek régebben, de gondolom az lesz a "poén", hogy minél jobb szimulátorokat csináltak, annál inkább lett rétegjáték. A mai MMORPG-k megjelenése, amit az RPG csúcsának nevezhetünk az egyik, ha nem a legnéprszerűbb játékok táborába emelte a műfajt.

    "Dungeon Crawler pl. a Darkest Dungeon. Ha a grafikát leszámítjuk, akkor gyakorlatilag C64-en is megvalósítható lett volna"
    Asszem, hogy jelenleg "készül" állapotban van...

     
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  15. jurgenbauer

    jurgenbauer Well-Known Member

    Akkor neked:

    https://www.origo.hu/techbazis/20191015-ingyen-retro-dos-jatekok-bongeszo-internet-archive.html

    :)
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Amúgy jövő decemberben jön a PS5 jelen állás szerint.
     
  17. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Virtuális fegyversimogatás - Red Dead Redemption 2 fegyverek

     
  18. megazez

    megazez Well-Known Member

    molnibalage likes this.
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Post Scriptum / Bridge too far scenario

     

Ezen oldal megosztása